Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    seiska-pätkä GSX-R:n kone olisi tarkoitus irroittaa tulevana talvena,onko kenelläkään kokemusta hommasta?tarvitaankos jotain erikoistyökaluja ym ym. ja mitä kaikkea siitä tulee purkaa? onko jotain kikkoja tai niksejä mitä tulee tietää hommaan tehdessä??muuta kuin sulaa hulluutta..
  2. #2
    Suosittelen hankkimaan jonkun manuaalin, niissä on yleensä tarkat ohjeet purkamisesta ja kasaamisesta, kiristysmomentteineen.
    Jos kuitenkin jätät manuaalin hommaamatta niin ota runsaasti valokuvia johtojen/vaijerien/letkujen reiteistä, yllättävän hankalaa miettiä että mikäs letku siitä kytkinkopan sivusta menikään...
    Purkamaan joudut katteet, bemsatankki, syyläri, johdotuksen, öljynjäähdyttimen, ketjut pois, pakoputki...
    Suosittelen ottamaan etulokasuojan ja eturenkaan pois että on enemmän tilaa, keulapukki on kova sana...
    Kun irroitat viimeisiä pultteja kannattaa koneen alla olla vaikka hallitunkki jossa on pyörät, yksin ei oikein kannata konetta punnertaa pois, ei se mitenkään jumalattoman painava ole mutta jos tippuu siitä tunkin päältä niin vaurioita tulee.
    Omat kokemukset on 01 tonnisesta mutta tuskin paljoakaan eroaa, kannattaa puhdistaa mahdollisimman hyvin kaikki paikat katteiden ja tankin irroittamisen jälkeen.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  3. #3
    ..Kuulostaa...reilulta tai jotain
  4. #4
    Helppoa se on. Tee valmiiksi 2x4 lankusta teline johon lasket moottori irroitettuasi sen. Kannattaa pyytää kaveri avuiksi sen moottorin kanssa. Teet homman ajatuksella ja ajan kanssa, merkkaat piuhat teipillä, otat tarpeeksi monta laatikkoa pultteja yms. varten sekä digikamera avuksi niin saat sen takaisin paikoilleen. Myös kannattaa merkata paperille kaikki mahdollinen. Tarkkuus auttaa näissä asioissa paljon. Mikäli koet olevasi huithapeli/ kärsimätön niin ei kannata ryhtyä toimen piteeseen, menee kuitenkin persiilleen.
  5.  
  6. #5
    helppoa se on, yhtä helppo on purkaa se moottori sitte osiks ja kasata, nimimerkillä 3 kertaa viime talven / kevään aikana kyseisen homman tehnyt.

    sitte ku lasket sen koneen lattialle öljypohjineen päivineen ni varo ettei se kyseinen öljypohja osu siihen kyseiseen lattiaan kovin napakasti, nimittäin sitte käy niinku entiselle miehelle.

    ei tarvita mitään erikoistyökaluja, erikoistyöhaluja kylläkin. manuaalista on apua, muttei se ole välttämätön. ensin perkaat kaikki edessä olevat katteet, tankin, kaasarit, venttiilikopan päällä olevan huohottimen kotelon ja putkiston pois ja sitte moottorin kaikki kiinnityspultit auki, viimeisenä apurunko oikealta puolelta (mikäli samanlainen kun tonnisatasessa) ja sähköjohdot, joita ei ole kovin montaa irrotettavana. sitten kun on kone siinä mallissa, että sen saa nostaa pois sieltä ni sitte pitää soittaa jollekki jesuiitalle joka on apuna sitä mottia pudottamassa alas jonkun itsetehdyn lautavirityksen päälle ETTEI SE ÖLJYPOHJA MEE VITUIKS.