Missä asteessa teillä pyörii moottorin maksimi lämmöt? Tellu tuntuu käyvän tosi kuumana kaupunki pyörityksessä yli 90 astetta kuumana päivänä. Varsinkin jos pyörä käy paikallaan tyhjäkäyntiä pitkään niin lämmöt nousee 100 asteeseen, oli pakko sammuttaa. Onko tuo tellun joku "heikkolenkki" vai mättääkö tekniikassa joku. Heti jos pyörä saa vähänkin vauhtia (60km/h) niin lämmöt tippuu jotain 80 astetta.
anna mennä vaan, fletki lähtee pyörii 107 asteen kohdilla.
ennen kova, joskus jopa nopeakin...
Itselläkin Raptori käy kaupunkiajossa melko lämpöisenä (90-100) jos pidempään joutuu tyhjäkäynnillä seisottamaan, mutta taajaman ulkopuolella lämmöt kyllä pysyvät siinä n. 80-85 asteen tuntumassa. Eli eiköhän nuo lämmöt ole ihan kohdillaan.
Ärrä Tellussa ajolämmöt 80-84 astetta ja paikoillaan esim ruuhkassa tai liikennevaloissa lämmöt kipuaa juurikin 105-107 astetta ja silloin lähtee flektit pyörimään ja melko nopeasti liikkeelle pääsyn jälkeen laskee takaisin tuonne ajolämpöihin.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Onhan tämä SV 1000 eri pyörä mutta ajattelin kommentoida.!
Mulla on SV :ssä suurin piirtein samoja lukemia näköjään eli 80-85 astetta matkassa ja kaupungissa nousee yli 100 asteen.
Joskus flektikin lähtee käyntiin pidempään seistessä ja kuumalla kelillä!![]()
Aksa
Suzuki B-king -2011
Oma kokemus tältä kesältä about tunnin kaupunkiruuhkassa pyörityksestä n. +35 asteen aurinkoisessa ja tuulettomassa kelissä on se, että lämmöt nousee tuonne 110 asteen tuntumaan, muttei enää juurikaan siitä vaikka joutuis kuinka seisomaan paikallaan. Taisi isoin lukema mitä hetken näin olla 111..112 astetta. Ohjekirjan mukaan pitäisi 120 asteeseen kestää..
Flekti kyllä huutaa, mutta sehän on sen tehtäväkin.![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Mulla Tellussa ® myös ajossa lämmöt 83 ja paikoillaan nousee yli satkun. 105:ssä lähtee muistaakseni flektit. Toinen flekti sais kyllä lähteä pyörimään hieman aiemminkin. Valoissa meinaa toi motti hiukan hohkaa siinä haaroissa kun lämmöt nousee.
Hmmm. voishan tohon kattoo jos sais kaksvaiheisen flektien anturin ja tekis johtoja hiukan uusiks.
TL1000R
pakko sammuttaa* *
eikun ajoa,kyllä ne flektit lähtee jossain 109? asteessa ja kestää se mennä korkeemmallekkin. se on itse asiassa aika sama raudalle onko se 100 vai 110 asteista.
varmaan just näiden astepaniikkien takia, monipyörä käyttää palkkeja, eikä asteita, koska ihmiset panikoi satasen jälkeen.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050