Tuossahan nuo on molemmat, eksä ja nyksä.
Ajeleminen alkoi siis tuolla XT:llä, nykyisin mennään tuolla toisella. Heti kunhan sen saa takaisin kasaan.
MV Agusta Brutale 910R -08
Ex: Suzuki SV 1000S -06
Sketsisarjassa vintiöt, "Rane joka oli kingi" totesi:
-Mikä on paras moottorikulkuneuvo?
-??
-Tehoputki Raisu!!! Asiaan!!!
Sillä tämä siis alkoi.
Joo. yhdeltä sköneltä ostettiin tosi väsynyt IC Sökön strandusta. Ikää meillä bärtsin kundeilla jotain 16v ja vuosi oli jotain -78. No tsettiihän meillä ei kellään ollu mutta lujaa mentiin, ainakin kasikybää
Nyt ne jotka hengissä megessä menee hiukan lujenpaa.
tapsa
Tällainen oli eka pyörä. maksoi 2 900 mk. Sen verran eroa kuvan pyörään, että oli myös sähköstartti. Niitä Amerikan malleja tuli kuulemma vahingossa parisenkymmentä Suomeen ja mulle sattui yksi.
![]()
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Tälläisen se isä lykkäsi käytävää pitkin, kun täytin 7-vuotta... Tässähän ihan herkistyy, kun lapsuus pyörähtää mielessä![]()
Hullu se on...
Honda CB600F Hornet 2007
Honda CRF250R 2006
Ekaks oli kasa mopoja, tauon jälkeen jatkettiin tällä:
Lisää kuvia entisistä täällä
Suzuki V-Strom 1050XT
Nyhämä vasta hokasin...kyllä vaan (tai mikä nyt vaaralliseksi määritellään).(Juikka @ Heinä. 29 2008,19:48) kirjoitti
Pistetään kuva uusiksi kun näyttää kadonneen bittiavaruuteen (Arrowin putkea myöten todellinen malli):
![]()
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Tiger Aqua, ostin uutena 1995 siitä kaikki alkoi, sattuu tässä lainakuvassa oleen tuttu Simonini putki ja iso Dellorto kaasarikin...![]()
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Tuollaisella tuli aloitettua moottoripyöräily. Ainoa eroavaisuus oli tehoputki joka piti aivan kauhiaa meteliä. *(sibius @ Heinä. 26 2008,08:24) kirjoitti
![]()
Elettiin 50-lukua ja isäukko kuskas minut kansakoulun ekalle luokalle BSA 350:lla. Oma eka pyörä oli sitten MZ 175 joskus 60-luvun lopulla.
Ensin oli tällainen.
Tästä se varmaan varsinaisesti alkoi ja myöskin sitten loppui...
... tällaisella yritin herätellä hommaa uudestaan tarkoituksena: 1. purkaa, 2. kasata ja 3. vaihtaa isompaan (1. vaihe toteutui, kakkosvaihe on ollut menossa jotain kolme tai neljä vuotta...)
... ja tällä alkoi uudestaan aika pitkän tauon jälkeen.
Yamaha FZR 600 ´90
Klik
Tästä se alkoi 1975...ensimmäinen kaksipyöräinen oli Helkama Major -73 vuonna.
Honda CB 1300 SA -05
Tollasella ajettiin kortti:
Tähän siirryttiin kun gt poltti mäntiä ja söi prkleesti bensaa:
Ja tällasella jatketaan:
Lunta on ollut jo ihan riittävän kauan.
tuommoisella ensimmäisen suomivuosikerran PV:llä aloittelin
tosin vasta vuonna -86, kun kesätyöpalkkoina sen sain hommattua*
PV:n kaveriksi tuli pari vuotta myöhemmin RM125 vm -79
ja sitten RG125gamma vm -85
hmmmm.... en minä mitenkään merkkiuskovainen ole, mutta kaikki kaksipyöräiset ovat olleet ja on tälläkin hetkellä Suzuki merkkisiä
e: siis varsinainen moottoripyöräily alkoi tolla gammalla, se oli kyllä hyvä laite ennenkuin kiertokanki tuli lohkosta läpi *
ensimmäinen ISO oli sitten -89 750äffä joka on vieläkin meidän taloudessa, nykyisin vaimon käytössä ja vähän tuunattuna kliketi
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
isojen mopojen alotus oli tollasella![]()
mopoton mies nykyään
the older i get the faster i used to be
Tällähän tää harrastus aloitettiin
![]()
Kawasaki GPZ 500S -> Kawasaki ER-5 -> Ducati Monster 620D -> Ducati ST4 -> Ducati Multistrada 1000ds -> Ducati Monster 1100evo
Samoin minullakin tuolloin vuonna.......super sportilla.....(TeeVee @ Heinä. 25 2008,22:21) kirjoitti
Punainen oli minullakin mopedi....nyt vanhemmalla iällä se vaihtui mustaan Herhiläiseen.....kauan se kesti kun isompi "mopedi" tuli huusholliin.
Onneks myöhään kuin ei koskaan...... *![]()
Honda CB900F Hornet *2005
Oma eka kosketus pyöriin oli isän rakentama 3-pyöräinen joskus 4-5v ikäisenä. Muistan vieläkin sen päivän. Havaihduin siihen kun ulkoa kuului outoa ääntä, isä ajoi pihalla jollain ihan oudolla värkillä. Juoksin ulos ja sain tietää isän rakentaneensa minulle uuden mopon. Kyseinen "mopo" oli 3-pyöräinen automaattivaiteisella pappatunturin tai jonkun moottorilla varustettu menopeli - se oli pitkään (ainakin 20v) tallissa jemmassa tuon jälkeenkin.
Ensimmäinen ajo päättyi katastrofiin. Ajoin enon kanssa pihatiellä - käänsin kaasun auki, mopo keuli, eno tippui ojaan ja minulla paloi jalka pakoputkessa pahasti. Muistan vieläkin miten lääkäri huusi ja raivosi isälle että tuon ikäistä ei saa päästää mopon rattiin.
Seuraavana mopon moottori vaihdettiin mikroautoon ja sitten ajelin sellaisilla.. kunnes joskus 12v ikäisenä sain sitten ekan suzuku pv:n. Siitä sitten homma lähtikin Yahama yz-aikakauteen, lailliseen honda monkeyhin ym. ym. ja eka iso mopo oli Suzuki vx800..
nolosti ruotsalaisellahan tämä alkoi
eka "oikea" moottoripyörä oli onneksi jo britti, tosin japanilaisella koneella mikä ei välttämättä huono asia ollut![]()
Useiden mopojen jälkeen ensimmäiseksi moottoripyöräksi tuli tismalleen tällainen:
Boyesenin läpillä ja isommalla eturissalla myötätuuleen 135km/h parhaillaan. 120 meni aina vaikka vastatuuleen.![]()
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Tästä se alkoi v-68 http://www.kolumbus.fi/ic/kuviamaailmalta/bikes103.jpg
IC-Planeta vm-57
Triumph Tiger 800 XRX
Se ihan ensimmäinen, hand made in Jokioinen:
Tämä oli sitten eka sellanen jossa oli rekisterikilpi:
Ass, Gas Or Grass... Nobody Rides For Free!
No niinhän se on kuin mun Kawani, jonka ostin käytettynä vuonna -76. Oli jostain Turun suunnilta kotoisin, mustalla kilvellä TC-224, rekisteröity muistaakseni 22.8.1974. Ei ole kilvissä enää nykyään, ainakaan samalla tunnuksella, joskus sen kysyin.(Kekku @ Joulu. 02 2008,14:01) kirjoitti
Kaverilla oli samanlainen, mutta rekisteröity -75 => valkoisella kilvellä HN-472.
"Älä koskaan siirrä huomiseksi sitä, minkä voit tehdä ylihuomenna." (Mark Twain)
Tuollahan se alkoi vuonna -95, parin mopon jälkeen:
Ja tuon jälkeenkin on muutama raato ollut.
Tämmösellä se alko
Sitten tuli kuristettu tämmönen
Tosin punavalkoisilla teipeillä.
Hieman tuntui alle 11kW RD nuhaselta tuon kottaraisen jälkeen, kottaraisessa oli tutun kiihdytyskuskin tekemä kone. Kottarainen on jo muualla, mutta RD on vielä tallissa. Isompi pyörä ollut hankinnan alla 6v, ehkä jo ensi kesäksi![]()
KTM MX 80cc -89 -> Yamaha RD 125 LC -84 -> Kawasaki ZZ-R600D -90
Sisko tahtoisin näädän, mutta moottoritiel' on puuma
Sama värkki, mutta siinä oli tarakka ja suurimman osan elämästään viriputki. Syntymästään mustahopea, mutta tankki muuttui rapistuttuaan siniseksi. Tunskan jälkeen menikin 13-14 vuotta ajamatta, kunnes touhu taas kolahti ja piti ostaa seepra.(Hornet Boy @ Marras. 29 2008,23:45) kirjoitti
![]()
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
mopoja oli vaikka mitä,mutta eka piikki oli ts suzuki 125 ,sit gt suitza .sen jälkeen taukoa kunnes oli pakko antaa poltteelle myöten ja aloitella taas mopoilu uudestaan ,eikä ole tarvinnut katua!![]()
![]()
rakentaja Rane
Tosta se lähti. Suzuki TS 125 -73 ja ihan saman värinenkin. Oli veljen pyörä, mutta kyllä sillä 12 vuotiaana jo monttua kierrettiin kireeseen. * * *
![]()
CBR 1100 XX
mulla oli tommonen (ennen pilkkomista) ja se oli -82 vuoden twinihonda. sillä tuli ajettua vajaa 40tkm kunnes 18 vuotta tuli täyteen. aika paljon sai kilsoja se kampe, kunnes möin pois.. ostaja haki helsingistä sen pois. pyörä joka oli ladattu pitkälti harrikan osilla kuosiinsa. väriltään "Magenta"... missähän lie nykyjään?(andestone @ Syys. 26 2008,21:34) kirjoitti
Tyyli ennen tarkoitusta.
Tuo ihana vihreä taustavaikuttaja on ajanut minut pahan tielle... *
http://www.happypapat.fi/joutsa_kuva...es/o_kuva.html