Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 128:sta
  1. #61
    Ihan eka oli yamaha 50cc,oisko ollut vuosi jotain 80-81. mutta eka "piikki" oli Honda XL 125R , jolla tuli korttikin ajettua. Sittemmin on muitakin ollut....isompaa vain.
    Valitettasvasti en kuvaa löytänyt



    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  2. #62
    Jos mopot jättää pois, niin huimat "muistaakseni" 12hv oli Hondassa:

  3. #63
    Viimekesäinen kyydissä istuminen ajoi mut sitten ajamaan oman kortin ja hankkimaan oman pyörän.
    Kuulun siihen onnetomaan ikäryhmään jonka piti ensimmäisenä ajaa mopokortti. Voi sitä katkeruutta, kun olin hihkunut 14 vuotiaana et JES ens vuonna voin alkaa ajamaan mopolla ja sitten koulun seinälle ilmeistyi ilmoitus kyseisetä mopokortti asiasta noh enkä sitten saanut ajaa sitä koska vanhempani olivat vaan sitä mieltä että pääsen vaan hengestäni... (tulihan sitä silti poikien mopoilla ajeltua xD) Mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan
    Suzuki SV650, -06
    Suzuki GS500E, -97 -reppana meni ruttuun-
  4. #64
    Lainaa (Köli @ Heinä. 26 2008,10:17) kirjoitti


    Tuallasella mentiin niin että.
    Tollasella minäkin ensikyydit tuuppasin...sitten oli valkoinen PV, joka tuli maalattua useaan otteeseen.
    Viisas pääsee vähemmällä!
  5. #65
    Honda MTX 125 oli eka mopoa isompi. Huimat 20,4 heposta ja väline erinomaisiin teinimuistoihin! *

    Edit: kuvassa kakssatanen, mutta samannäköinen ja -värinen se piikkikin oli



    ...
  6. #66
    Lainaa (Keppigee @ Heinä. 26 2008,02:37) kirjoitti
    V.1975 alkoi mopoilut...pappatuturilla..sitten tunturi super sport.

    Tälläisella alkoi mp ajot v.1977,värikin just.
    Montakohan kertaa se leikkas kiinni, ..teerijärven kalle(kalles motor) sen taas sai pelaamaan,kalle porasi pytyn öljykanavaan reijän ja teki kierteet ja asensi siihen siipipultin,,,sen jälkeen oli kallen ajo ohje(hiukan hoono soomi Kallella),"sinä pane kone tulelle ja sinä aukase tämä skruuvi sen verta että näke tuleeko moottoröljy ruuvin kierre,jos tule sinä päästä niin perkkeleesti että sinä nautti ajaa,jos öljy ei tule sinä soitta minulle ja jos öljy ei tule niin just minä totea" mikä hälvete siinä ess..ellässä on vika,kun se kalle tykönä pela mutta ei sinu tykönä"... hauska mies tuo Kalle..
    Helsingistä tuon ilman näkemättä ostin(myynti ilmoitus oli hesarissa),sikalan ruokarekalla haettiin muistaakseni Fazerin tehtaan pihalta,olikohan vuonna 1978 ..käynnistyspoljin oli korkannut pooreista jonka sitten kyläseppä täällä hitsasi kiinni,hitsaus maksoi 50 penniä...kenenkähän entinen?
    Köpillä näyttäis olleen samanlainen ....
    KEPPI-G
  7. #67
    tommosella alotettiin.. Toisesta putkesta tuli savua ja toisesta bensaa



    Sitte tuli tää, mutta valkosena. Pikkusen luksusta. Micronin putki ja isompaa kaasaria/ välitystä = 150 km/h Ihan ei runko pysyny vauhdissa mukana, alkoi jo elää melko raskaasti.

    Isommilla alettin tämmösellä.

    If you can't Be good, Be careful..
  8. #68
    Helkama Raisun jälkeen tällainen peli (paitsi sininen):



    On vieläkin tallessa, pitääpi joku päivä keksiä jotain käyttöä sille.
  9. #69
    Tuontapainen Sachs pedaaleilla ja 2:lla käsivaihteella oli eka 'mettämopo' joskus 70-luvun alkupuolella Siitä se idea sitten lähti...

    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  10. #70
    Muutaman moponraadon jälkeen tuli palkkana venemoottorin korjauksesta muutama pahvilaatikollinen osia joista rakentui tuon kansikuvan näköinen laitos.





  11. #71
    Lainaa (Köli @ Heinä. 26 2008,10:17) kirjoitti
    sama mutta laina peli.

    sen jälkeen suzuki pv.....
    Honda 1000XL -09
  12. #72
    No kun ei kerta muut laita todellista helmeä näytille, niin kuvassa suurinpiirtein meikäläisen uran aloittaja. Poikkeuksella, että oli välikoppanen, eli toisinsanoen varaosia ei tahtonu löytää ei sit millään... Putki oli viripönttö, eikä siis tuolta penkin alta ja kromit purettu pois, tietysti malossin tarroja jokapaikassa, ettei kenellekkään jäisi metelin jälkeen epäselväksi, ettei iiihan ehkä laillinen peli kyseessä. Mutta oli se vaan hieno peli.... no höh ei kuva suostu näkemään, tota roskaa klikkaamalla show image ni johan näkyy. :-)



    CBR 1000F -89
  13. #73


    tuommosella
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  14. #74
    Tästä lähti....
    Tunturi SuperSport -80, käy ja kukkuu edelleen...

    Moottoripyörää ei oo vielä...
    MC KCI
    Tunturi Super Sport '80 (tallissa)
  15. #75
    Lainaa (Lateksi @ Heinä. 25 2008,22:03) kirjoitti
    Tällä aloitettiin rakas harrastus!



    Palveli perheessä uskollisesti toistakymmentä vuotta, kunnes kuukausi sitten vaihtoi omistajaa.
    Tällainen noin suunnilleen oli minunkin eka moottoripyörä!
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  16. #76
    Vihdoin sain faijalta vanhat kuvat digitaalisessa muodossa. Vuodet on jotain 1987-1989 aikoihin. Hondalla on aina menty ja vieläkin mennään *

    Tässä ensimmäinen moponi. Tuolloin oli kuskillakin vielä tuuhea tukka * Ja taisi mopossa olla edessä vielä nastarengaskin kiinni, kun ajelin myös talvet.



    Tässä sitten piikki. Ihan on vakioputki vaikka teharilta näyttää *



    Vielä oli 80-lätkä kiinni * Ja tuossa myös kuski itse pesemässä pyörää normaalissa ajovarustuksessa *

    xxx
  17. #77
    Lainaa (tapsu @ Heinä. 29 2008,18:54) kirjoitti



    Siinähän se mutta oli vaan sininen.. aika paska kulkemaan mutta saimpahan sillä kevarikorttiin vuoden lykkäystä, kun en malttanu työntää sitä sinne mettäpolulle sitä pientä yleisen tien matkaa..

    Tarkemmin kattoen mulla oli mielestäni kaksilla iskareilla.. tuohan on mono mutta hyvin samanlainen näyttäs olevan. Siinä vissiin 80 luvun ihan alussa tai just vaihteessa.
    Mun ensimmäinen "moottoripyörä" oli kans tällainen valkoinen supertehokas TS ja siinä oli myös takapamput molemmin puolin. Kaasusta keuli vain villeimmissä unissa! * *
    Ajuri ei sääennusteita kattele!
  18. #78
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Joskus -70 luvun lopussa... ei ollu ihan ikää vielä korttiin.

    Dirty Nasty Furriner
  19. #79

    Ensimmäisessä Hondan juhlamalli -87 ja sitten sama pyörä iskän maalaamana vähän myöhemmin.. *

    Nyt tykitetään FZS1000:lla.. niin se kehittyy..
    Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
  20. #80
    Alkoihan se, ensin faija kertoi omista mopoistaa(Java,Matchless,Pannonia) ja sitten osti pojille mökkikäyttöön vanha CZ 175 mopottimen jolla jaeltiin ennen mopoikää
    JSP
  21. #81
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Sama mulla faija joskus jutusteli pyöristään, oli kans Pannoniaa ja Jawaa mutta ekana taisi olla joku -20-30 luvun H-D.
    Tosin puhui niistä vasta sen jälkeen kun mä olin jo Mitzillä ajanut...
    Ei mulla edes jalat ylttäneet maahan, serkkupoika joutui pitämään pyörää pystyssä kun meikä kiipesi päälle...
    Nytkin tekisi mieli kiivetä päälle... no jääköön sanomatta
    Dirty Nasty Furriner
  22. #82
    Juuh siitä se lähti kun sitä viimevuosituhannella v74 sai hommattua tuollaisen mobyletten , jos oikein muistan nii oli -59
    Sitä tuunattii ja ajeltiin sitten pitkin pöpelikköjä
    Oli se mahtava peli !
    C:&#92;DATA&#92;USERS&#92;ef4260&#92;omat&#92;2008 &#92;Asioita&#92;mopot
    KTM - Ready To Go
  23. #83
    Lainaa (Urkki @ Heinä. 25 2008,21:49) kirjoitti
    Ihan ensimmäistä kertaa se alkoi tällaisesta (jopa värikin natsaa kuvassa, vaikka onkin vain googlella haettu):



    *
    Tollasella se alko mullakin vuonna-86. Tollanen sininen oli munkin peli vmi-81tai-82 oli vuosmalli.
    Elä ja anna muiden roudata.
  24. #84
    GS 125 ES 1986
    Overall Length: 1,945 mm (76.6 in) *
    Overall Width: 710 mm (28.0 in)
    Overall Height: 1,110 mm (43.7 in)
    Wheelbase: 1,410 mm (55.5 in)
    Dry Weight: 101 kg (204 lbs)
    Engine type: Air-cooled 124 cc 1-cylinder, SOHC, 2 valves. 14 hp/ 10,000 rpm, 1.0 kg-m/ 8,500 rpm.

    Siinä speksit omasta moposta jolla aloittettiin. Kova vehje. Vieläkin harmittaa karvas tappio liikennevaloista rekalle. No oli se kuitenki joku jenkki malli ja pelkkä nuppi... Ei auttanu vaikka mulla oli siinä siniseksi palanut tehari... Niitä oli muuten helppo tuunata. 100 km kaasupohjassa ja avot, sähkönsininen putkisto.
    Supermoto
  25. #85
    Tommonen, tais olla oranssi/kulta tms. tosin:



    Ikää oli 14v, metsäteillä ja siirtymissä vaan maalla ajeltiin *
    Ei muuten meinannu karata hanskasta *
    FXSB & ZX10R
  26. #86
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mun eka oli tommonen.

    1971 Suzuki year code: R

    The 1971-year's T250R had wider tyres, a grab rail, unbraced handlebars, simple paint scheme and new badge styles.

    As the T250 continued selling in the Western world, the T250 was replaced with GT250 in Japan in February 1971. In 1971 the differencies were merely cosmetical and the '71 GT250 was sold in the UK under a model name T250TT in 1972.
    *
    T 250 R 1971
    Overall length 1 990 mm (78.3 in)
    Overall width 870 mm (34.3 in)
    Overall height 1070 mm (42.4 in)
    Wheelbase 1 290 mm (50.8 in)
    Road Clearance 160 mm (6.3 in)
    Dry weight 145 kg (319 lbs)
    Engine type: Air-cooled 247 cc, (15.1 cu in) forward inclined aluminium twin. 33 hp/ 8.000 rpm, 3.08 kg-m (22.3 ft-lb)/ 7.000
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  27. #87
    Tästä alkoi...

    Helkama Raisu

    ...tällä jatkettiin...



    Jokunen vuosi taukoa... ja profiilista löytyy nykyinen.

    Raisulla ja tessulla 4 vuotta kesät-talvet. Jopa -25 pakkasessa vielä piikillä kouluun (avokypärällä)

    Hmmm... Nuo kaikki on samanikäisiä eli just -80 luvun alusta



    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  28. #88
    Lainaa (Lateksi @ Heinä. 25 2008,22:03) kirjoitti
    Tällä aloitettiin rakas harrastus!



    Palveli perheessä uskollisesti toistakymmentä vuotta, kunnes kuukausi sitten vaihtoi omistajaa.
    3 vuotiaana aloitettiin crossimopolla. Joskus yli 10 vuotiaana tais olla Montesa Cota 123 ensimmäinen varsinainen moottoripyörä, mutta sellanen jolla sai ajaa liikenteen seassa, ni ensimmäinen sellanen oli tuommonen '76 AS-3. Eli RD.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  29. #89
    Lainaa (TeeMies @ Syys. 26 2008,23:00) kirjoitti
    Tommonen, tais olla oranssi/kulta tms. tosin:



    Ikää oli 14v, metsäteillä ja siirtymissä vaan maalla ajeltiin *
    Ei muuten meinannu karata hanskasta *
    Jep,tollasella! Nimenomaan oranssilla ajeltiin ensimmäistä kertaa ....luvallisesti liikenteessä
    JSP
  30.  
  31. #90
    Mullakin oli tämmöinen ekana kilvellisenä:



    Aiemmin toki pv ja crossipyöriä.

    Nuoruuden unelmaprätkä:

    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen