Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Maanantaina siis lähdemme puolison kanssa ajelemaan pohjoiseen. Kuopiosta lähdetään aikaisin aamulla, Tornion kautta on tarkoitus huitasta samana päivänä Kiirunaan, jossa yövytään. Sieltä jatketaan Lofooteille Svolvaeriin, jonne jäämme yöksi. Lofoottien katselun jälkeen ajetaan Kilpisjärvelle, sieltä seuraavana päivänä rajaa myöten Tornioon, jossa ollaan vielä yötä. Sitten ajellaan takaisin Kuopioon, perjantai-illaksi kotiin.
    Majoitus hotelleissa, huoneet on varattuna kaikista neljästä paikasta.
    Tuo ensimmäinen ajopäivä on melko pitkä, matkaa lähes 800km, mutta nuo muut pätkät on noin 400km.
    Onko ketään muita lähdössä samoihin aikoihin tuolle suunnalle? Kakspäällä ajellaan tonnifasulla.
    Ja ihka ensimmäinen ulkomaanreissu mopolla on kyseessä, neuvoja ja vinkkejä otetaan auliisti vastaan!



    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  2. #2
    No vasta perjantaina lähtis kolmen pyörän kolonna kohti samoja seutuja Kuopiosta myöskin. Meillä ainakin matkakuumetta jo sopivasti, teltat ja muut tarvikkeet hommattu pitäs vaa koepakata kaikki rojut ja kattoo mitä sit ei mahdukaan mukaan

    Hyvää ja turvallista * teille!

    -Juha
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  3. #3
    Kiitos samoin!

    Meilläkin pitäisi kahden hengen tavarat saada mahtumaan sivulaukkuihin & tankkilaukkuun. Telttavarustusta ei kuitenkaan tule mukaan.

    Eipä muuta kun
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  4. #4
    Mikkelistä lähtee kaks kuskia kohti norjaa torstaina, vaasasta uumajaan on siirtyminen illalla. Perjantaina tarkoitus sitten ajella Norjan puolelle. Moikataan kun nähdään!
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  5. #5
    Tulipa heitettyä melkein samanlainen reissu. Tornio-Kiruna, jossa yö hotellissa. Sieltä Narvikin kautta Kilpisjärvelle ja siellä yö. Sitten alas Ranualle öitsemään ja sieltä mökille. Maisemat ja tiet ovat hienoja. Poroja pitää varoa! Kylmiin säihin pitää varautua. Meillä säät suosivat koko ajan eli sadetta ei saatu. Kannattaa pitää päiväetapit alle 500 km mittaisina, niin ehtii pysähdellä ja katsella maisemia. Kosket ovat Ruåtsissa ja Nårjassa upeita ja niitä riittää. Nårja on helkkarin kallis maa eli yöpymiset hoidettiin Ruåtsin ja Suomen puolilla. Moista reittiä voi suositella niille, jotka eivät ehdi reissata kuin viikon tai allekin. Meillä meni reissuun 4 vuorokautta. Rahaa paloi kaiken kaikkiaan tonnin verran.



    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  6. #6
    Tunnin päästä lähtee kax jannteria teltta mukana kohti
    Kiirunaa ja sittä Narviikin kautta Kilpisjärvelle

    Fazeri ja Busa
    Suzuki GS450
    Kawasaki GPZ500S
    Kawasaki Z750S
    Yamaha FZ1S
  7. #7
    Lauantaina startataan kahden pyörän voimin kohti Kappia . Viisi päivää varattu matkaan ja tämän hetken sääennusteet ovat ihan hyviä; viileää, mutta ei sadetta.
    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  8. #8
    Rauman:ille hyviä kelejä matkaan ja nauttikaa !
    Honda CBR 600RR - 15

  9. #9
    Viime kesänä pohjois-Norjassa piipahtaneena suosittelen tutustumaan myös vuonojen ja vuorien keskiseen ja eteläiseen Norjaan. On maisemat hiukka erilaiset.

    Tultiin alkuviikosta 9:n päivän reissulta (3300 km), reitti karkeasti Vaasa-Uumaja-Trondheim-Kristiansund-Geiranger-Bergen-Oslo-Västerås-Kapellskär-Naantali. Mutkapätkiä riittää ja kurveja joka lähtöön. Eikä se Norjan sää aina ole surkea, + 32 asteessa tarkeni hyvin ajella! *
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
  10. #10
    Lainaa (Kikka6 @ Heinä. 31 2008,09:03) kirjoitti
    ...-Kapellskär-Naantali...
    Mikä alus tuota väliä nykyään ajaa? Ja mihin hintaan?

    edit: Löytyi ajuri Finnlines



    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  11. #11
    Juhannusviikolla tuli ajeltua Tampere-Tornio-Kilpisjärvi-Skibotn-Alta- Hammerfest-Lakselv-Berlevåg-Utsjoki. Norjan puolella mukavat tiet ajella. Varokaa poroja, lampaita ja rekkakuskeja. Taitaa turskakuskien jonopyöristä puuttua rajoittimet, kun yksikin tuli takalaukussa kiinni vaikka mopon mittari näytti 110km/h. Ja yks ylläri tuli tunneleiden kanssa. En tiedä, onko mun arskalasit jotenkin tummat, mutta tunneliin ajaessa tuntui, että nyt ei nää mitään. Seuraavaan tunneliin ajaessa otin sitten lasit pois
    43 years and still going wrong...

    GSX1400 K6
  12. #12
    Lainaa (rauman @ Heinä. 31 2008,12:18) kirjoitti
    Lainaa (Kikka6 @ Heinä. 31 2008,09:03) kirjoitti
    ...-Kapellskär-Naantali...
    Mikä alus tuota väliä nykyään ajaa? Ja mihin hintaan?

    edit: Löytyi ajuri Finnlines
    Me tultiin Finn Eaglella eikä hinta ollut mielestämme paha huomioiden mitä kaikkea se sisältää.

    http://www.finnlink.fi/asp....C=21100
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
  13. #13
    Lainaa (axo68 @ Heinä. 31 2008,12:38) kirjoitti
    Ja yks ylläri tuli tunneleiden kanssa. En tiedä, onko mun arskalasit jotenkin tummat, mutta tunneliin ajaessa tuntui, että nyt ei nää mitään. Seuraavaan tunneliin ajaessa otin sitten lasit pois
    Arskat on todellakin ongelma varsinkin jos ne ovat vahvuuksilla eli ilman niitä et näe mitään etkä niiden kanssa! Tuli ajettua about parikymmentä tunnelia läpi ja kaksi niistä oli niin huonosti valaistu että joutui arpomaan missähän se kaista kulkee. Oli suunnistettava katossa olevien 25 wattisten lamppujen mukaan. Sitä vaan toivoi ettei kaistalla ole jonkun kuormurin laskemia öljyjä... Ja ihan tiedoksi että kaikki tunnelit eivät ole suoria, yksikin alkoi kohtuullisen tiukalla mutkalla pimeyteen.
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
  14. #14
    Lainaa (Kikka6 @ Heinä. 31 2008,16:33) kirjoitti
    Lainaa (axo68 @ Heinä. 31 2008,12:38) kirjoitti
    Ja yks ylläri tuli tunneleiden kanssa. En tiedä, onko mun arskalasit jotenkin tummat, mutta tunneliin ajaessa tuntui, että nyt ei nää mitään. Seuraavaan tunneliin ajaessa otin sitten lasit pois
    Arskat on todellakin ongelma varsinkin jos ne ovat vahvuuksilla eli ilman niitä et näe mitään etkä niiden kanssa! Tuli ajettua about parikymmentä tunnelia läpi ja kaksi niistä oli niin huonosti valaistu että joutui arpomaan missähän se kaista kulkee. Oli suunnistettava katossa olevien 25 wattisten lamppujen mukaan. Sitä vaan toivoi ettei kaistalla ole jonkun kuormurin laskemia öljyjä... Ja ihan tiedoksi että kaikki tunnelit eivät ole suoria, yksikin alkoi kohtuullisen tiukalla mutkalla pimeyteen.
    Likinäköisille laserleikkaus ja Suupertin potta, niin hyvin pelittää! Molemmat on "hankittuina" eikä tunneleiden hämäryys haittaa!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  15. #15
    Terve taas!

    Eilen tultiin viiden päivän reissulta, oli kaikin puolin onnistunut matka! Säät suosivat, Ruotsissa ja Norjassa aurinko paistoi ja oli lämmintä, Lofooteilla suorastaan helteistä. Tuntui kuin olisi ajellut jossain Välimeren maissa. Kiirunassa tapaamamme suomalainen motoristipariskunta oli juuri tullut Lofooteilta, ja silloin oli kuulemma ollut kosteaa ja kylmää. Meille sattui hienot kelit.

    Reitti oli upea, on vaikea kuvitella enää hauskempia teitä prätkällä ajeluun. Tiet olivat pääosin erittäin hyväkuntoisia. Ensimmäinen tunneli säväytti, ajoin sinne aurinkolasit päässä, kuinkas muuten. Pisin tunneli oli 6,4km pitkä ja muitakin lähes yhtä pitkiä oli. Yksi joka alitti varmaan jonkin lahden, kävi todella syvällä maan alla, ja siellä oli myös kylmä. Onneksi ulkopuolella oli sitten lämmintä. Svolvaerissa kävimme vielä ilta-ajelulla, ajoimme jonkin matkaa Lofoottien kärkeä kohti.

    Kilpisjärvelle ajellessa oli vielä hienot maisemat, Jäämeren lahdet olivat upeita kierrellä, vaikka mereltä puhalsi jo aika kylmästi. Hotel Kilpiksellä Poronkäristyksen kyytipojaksi otettiin paukkuja ja
    olutta, ja jatkettiin baarissa lähes puoleenyöhön Seuraavana päivänä puhalsin jo ennen puoltapäivää nollat, ja päästiin jatkamaan Tornioon. Toki myös Kiirunassa ja Svolvaerissa tuli käytyä parilla.

    Tornioon tultua kävimme Haaparannalla hakemassa Kallen grilliltä Skrovmålit, pakollinen juttu aina kun sielläpäin liikkuu. Siitä sitten ajelimme seuraavana päivänä Kuopioon.

    Kahtena viimeisenä ajopäivänä satoi, mutta ei tuo haitannut menoa.

    Kaikenkaikkiaan mahtava kokemus

    Koetan lisäillä myöhemmin myös kuvia.

    E:reitti oli siis Kuopio-Kiiruna-Svolvaer-Kilpisjärvi-Tornio-Kuopio



    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  16.  
  17. #16
    22.7.-31.7. Jämsä-Suomussalmi-Sodankylä-Alta-Tromssa-Harstad-Bodö-Kemi-Jämsä 3988km. Hieno reissu parin eka päivän satteista huolimatta.

    Muutama kuvastus tästä klikkaamalla
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla