Tuollainen vm 83 pyörä tuli hankittua ja ongelmana on koneen uupuminen kierroksilla. Kestää hetken aikaa ajaa siima kireellä kunnes veto loppuu. Toisinaan ilmenee myös pienenä nypytyksenä moottoritie nopeuksissa tasakaasulla. Otin tankin irti putsasin bensahanan ja asensin korjaussarjan. Kaasuttimet myös putsailin ja vaihdoin tulpat. Ilmansuodatin on myös puhdistettu. Näillä toimenpiteillä ei juurikaan ollut vaikutusta, onko tuossa bensapuolella vielä jotain mitä korjailla vai voiko esimerkiksi huonot säädöt tehdä tuollaista ? Mites sytkäpuoli johdot tai puola ? Rauhallisessa ajossa toimii hienosti. Kilometrejä mittarissa 88 tkm. Onko tämä vanhus tarkoitettu vain rauhalliseen etenemiseen![]()
Suzuki GSX 750 ES
Ei ole pelkästään rauhalliseen etenemiseenOletko kattonut et tankin huohotin pelaa ja kokeile aja pri asennolla et jos loppuu alipaine ja menee hana kiinni...käykö muuten kunnolla kaikilla?? Minulla kerran kysisen mallin mopotin teki niin et imuvena kantoi ja putos kolmelle ja meni alipaineet hanalta ja hana kiinni... kesti pikkuisen hakee vikaa mut heti ekaksi säädin venat kun se ei käynyt kunnolla...mut nyt se sun mopo ei saa evästä olisko bensan pinnoissa kaasareissa sanomista...
katoppa myös et ilmasuodatinkotelo on joka paikasta oikein paikalla ja tiivis ettei vetele ilmaa ja sekoita toimintaa...
Ei tullut muutosta vaikka kokeilin tuolla bensahanan pri-asennolla. Pystyisikö tuon alipaineen mittaamaan siitä "mittanipasta" mikä löytyy jokaisen imukurkun kohdalta ? Ja jos joku osaisi mitä sen pitäisi olla esim tyhjäkäynnillä. Eikös sen imuventtiilin kantamisen näkisi muita sylintereitä heikommasta alipaineesta ? Yhtenä oireena on myös röpeltäminen kun esimerkiksi 2-vaihteella avaa kaasun auki hiljaisesta vauhdista jos avaa kaasun hitaammin niin tätä ei ilmene. No tutkimukset jatkuu ja taidan kokeilla vielä vaihtaa tulpanjohdot kun ulkonäöstä päätellen ovat alkuperäiset.
Suzuki GSX 750 ES
Sanoisin oireista päätellen, että vika on kaasuttimien puolellla.
Joko bensan pinta laskee kaasuttimissa/tai yhdessä niistä liian alas. Jos vika olisi venttiileissä tai sytkäpuolella niin se oireilisi koko ajan eikä sillä voisi ajaa vähän aikaa urku auki niinkuin kerroit. Imuilmavuotoakaan ei ole syytä laskea pois vaihtoehdoista.
parempi pienikin krapula, kuin ihan selvinpäin