Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 72:sta
  1. #1
    Tervehdys !

    Onko kokemuksia tästä pyörästä? Hyvää taikka huonoa....
    Olen mietiskellyt tätä taikka Ducati 999S 04-05 mallia
    Jotenkin on jää nyt kiinnin noihin V- mukisiin itsellä on nyt alla Suzuki SV 1000S
    Aksa
    Suzuki B-king -2011
  2. #2
    Tämän kesän on tullut ajeltua -04 mallisella Factorylla.

    Kyllähän siinä silmä lepää ja korvat pysyy herkkänä, kun jyräyttää käyntiin (vaatii siis tehokannut )

    Ei ole itellä mitään valittamista. Italialaiset luonnollisesti on hiukan oikukkaampia ja tempperamenttisempia, ku japsit, mutta kun sen tiedostaa eikä säiky kaikkea niin elämäsi valinta yhtään liioittelematta

    Voimaa ja vääntöä, kun pienessä kylässä ja sitä tunnetta ajamiseen löytyy reilusti! Välitykset kannattaa tosin vaihtaa tiuhempaan jos on vakio kunnossa, mutta muuten ei muuta, kun kovaa ajoa!

    Kaikki hienoudet mitä kaupasta rahalla saa ja vieläpä kohtuu hintaan!

    Jätetään ny hiukan muillekkin kehuttavaa
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + TRX 850 + Tuono Factory + HP2 + zx7r + s4r
  3. #3


    Mites huollot onko osat kalliita taikka joutuuko säätelee useesti yms..?
    Aksa
    Suzuki B-king -2011
  4. #4
    En ole joutunu säätämään tämän kesän aikana moposta yhtään mitään (Paitsi alustan säätökokeiluja jonki varran).

    Huollot ei huhujen mukaan ole juuri japsipyörien tasoa korkeammalla. Ite huollan kaiken mahdollisuuksien ja osaamisen mukaan itse. Osat ei ole sen kalliimpia ku muissakaan mopoissa. Osia olen saanut max 2 pvää tilauksesta, et ei ole huollon puolesta ollu mitään sanottavaa.

    Takarenkaita ja jarrupaloja tietty kuluu jonkin verran riippuen kuljettajan kaasukahvanherkkyydestä

    Fakta on tosiaan se, että Italot on japseja krantumpia pyöriä eikä käyttö ole varmasti yhtä tasaista! Mutta siinä se osa Italialaisen omistamisessa onkin hauskaa ja palkitsevaa.
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + TRX 850 + Tuono Factory + HP2 + zx7r + s4r
  5. #5

    Joo se kai niissä Italialaisissa kiehtoo.. Ite yritän ja huoltaa ja korjata kaikki mahdolliset hommat itse.
    Kiitoksia näistä kommenteista pitää nyt funtsia minkälaisen yrittäis hommata.
    Aksa
    Suzuki B-king -2011
  6. #6
    Etsi käsiisi TM 7/2006.
    Siinä on Italo-twinien kaksintaistelu.
    Juttu
    Artikkelin saa PDF:nä tilaamalla.



    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  7. #7
    Lainaa (aki-77 @ Heinä. 25 2008,07:06) kirjoitti


    Mites huollot onko osat kalliita taikka joutuuko säätelee useesti yms..?
    Kun olet pyörää hommaamassa niin varmista, että kaikki huollot on tehty asiantuntevissa huoltoliikkeissä. Kaikella kunnioituksella niitä kohtaan jotka pyrkivät tekemään kaikki säädöt itse, mutta monesti jälki on vaan melko huonoa. Yrityksen ja erehdyksen kautta säätäminen kotitallissa tulee valitettavasti maksamaan tulevissa huolloissa tuplasti.
  8. #8

    Joo ton testin perusteella vois päätellä että Aprillia olis sitten sopivampi mulle kun tulee ajettua myös muualla kuin pelkällä radalla.
    Vaikka se ducati kiehtookin ehkä enempi.
    Kattelin muuten tänään noita vero päätöksiä tuoduista pyöristä tänä ja viime vuonna. mm. Ducati 999S verot oli n. 4900 vm.2005 tuotu 2007. verotusarvo yli 20000euron.
    Aprillian verot oli noin 3000 tonnin paikkeilla. Eli näyttäs olevan kuitenkin halvempi. Näissä tuontipyörissä tietysti ne huollot justiinsa ovat aika mysteeri??
    Aksa
    Suzuki B-king -2011
  9. #9
    Riippuu mistä pyörän ostaa kyllä sieltä hyvän pyörän saa,kun unohtaa kaikkeista halvimmat mitä esim. mobilessa on tarjolla. Katso myös suomen hintataso saksassa arvostetaan ehkä factorya enempi kuin suomessa * Tosi hieno pyörä ei pahaa sanottavaa itsellä factorysta
  10. #10
    Vähän asian vierestä.
    Itellä oli Ducatin 916 aikaisemmin. Muuten hieno pyörä, mutta vähänkin pitempi reissu oli aika tuskaa käsille(saksan vauhdeissa ei ongelmia)

    Laiton 03 millen ja mukavuus parantui eikä suoritus kyvyssäkään ole moittimista.

    Ducati on kyllä paremman näköinen, mutta ei milleä rumaksi voi sanoa. Molemmissä äänet on tehoputkillä kohillaan.
  11. #11
    Itse en väittäisi 999:ä mitenkään hirveän äärimmäiseksi pyöräksi, jos nyt kuitenkin sporttipyöristä puhutaan. 916 ajoasento on huomattavasti tiukempi, kuin 999:n ja siinä pystyy myös jalkatappeja yms. säätämään jo vakiona.

    Tuollaisen luokkaa tunnin mittaisen mutkatie yms. kierroksen jälkeen ei minulla ainakaan ehdi puutumaan mikään paikka, korkeintaan suupielet ja nekin ylöspäin Matka-ajot nyt tehdään muutenkin autolla, tai tarkoitukseen tehdyllä matkapyörällä jos tykkää..

    Hienoja pyöriä varmasti molemmat, mutta jos kyykky ajoasento ei ole mieluinen, ostaisin ennemmin nakupyörän V2 koneella.
  12. #12

    Joo.. Käy tuo mun SV:kin käsille ja joutuu välillä aina leputtaa ja puristaa lisää verta niihin. Yleensä tulee justiinsa ajettua lyhyttä matkaa kuten esim. Ahvenistolle ja takaisin taikka tänä kesänä Kemoraan ja takaisin kävimpä kerran pyörähtämässä myös Alastarolla alkukesästä + radalla ajo päälle siinäpä nuo ajelut pääasiassa ovatkin.
    Aksa
    Suzuki B-king -2011
  13. #13
    Lainaa (aki-77 @ Heinä. 24 2008,13:18) kirjoitti
    Olen mietiskellyt tätä taikka Ducati 999S 04-05 mallia
    Selvitä noiden vuosimallien erot itsellesi. Nuo mallit muuttuivat juuri tuossa välissä ja arvostus ja hinta käytettynä. Älä maksa ylivuotisesta samaa hintaa kuin oikeasta 2005-mallista.
    999/05
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  14. #14
    Lainaa (aki-77 @ Heinä. 29 2008,13:07) kirjoitti
    Kattelin muuten tänään noita vero päätöksiä tuoduista pyöristä tänä ja viime vuonna. mm. Ducati 999S verot oli n. 4900 vm.2005 tuotu 2007. verotusarvo yli 20000euron.
    Aprillian verot oli noin 3000 tonnin paikkeilla. Eli näyttäs olevan kuitenkin halvempi. Näissä tuontipyörissä tietysti ne huollot justiinsa ovat aika mysteeri??
    Meinasin lähinnä Suomesta ostettavien pyörien huoltoja. Esim Saksassa huollot tehdään lähes poikkeuksetta merkkiliikkeissä siitäkin syystä että se on halvempaa. Pyörät muutenkin paremmassa kunnossa kun siellä ei ajeta pakkasaamuina marras-maaliskuussa.
    Suomessa verotusten ja kalliiden huoltojen vuoksi tulee usein vastaan kotitallihuollettuja pyöriä jotka on kuin aikapommeja. Huoltoliikkeissä saadaan sitte hyvät naurut...
  15. #15
    Lainaa (aki-77 @ Heinä. 29 2008,13:07) kirjoitti
    yöristä tänä ja viime vuonna. mm. Ducati 999S verot oli n. 4900 vm.2005 tuotu 2007. verotusarvo yli 20000euron.
    Syksyllä 2007 verotettu:

    Ducati 999S vm 2003
    Kilometrit 10000
    Kunto normaali

    Yleinen pyyntihinta 15723 €
    Verotusarvo 14186 €


    Ei näy tullin taulukoissa.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  16. #16


    Pitää paneutua asiaan... Jos esim. mobile.de on myynnissä -05 malli eikä mitään huomautusta taikka tarkennusta niin voikohan olettaa että kyse on juuri uudemmasta mallista?
    Pyörä kun sitten saapuu niin silloinhan asia selviää viimeistään. Asiaa kannattaa varmaankin kysyä taikka sanoa välittäjälle että tarkistaa asian ennen kauppoja.
    Aksa
    Suzuki B-king -2011
  17. #17
    Lainaa (IlDuce @ Heinä. 30 2008,13:30) kirjoitti
    Syksyllä 2007 verotettu:

    Ducati 999S vm 2003
    Kilometrit 10000
    Kunto normaali

    Yleinen pyyntihinta 15723 €
    Verotusarvo 14186 €


    Ei näy tullin taulukoissa.
    Toi olisi varmempi jos hommaisi suosiolla -03 mallin niin hinta olisi aivan eri.
    ei haluais maksaa veroja aivan älyttömästi. Vaikee on vain asennoitua vaihtamaan vanhempaan. Mistä löysit ton tiedon?
    Aksa
    Suzuki B-king -2011
  18. #18
    Lainaa (aki-77 @ Heinä. 30 2008,13:45) kirjoitti


    Pitää paneutua asiaan... Jos esim. mobile.de on myynnissä -05 malli eikä mitään huomautusta taikka tarkennusta niin voikohan olettaa että kyse on juuri uudemmasta mallista?
    Pyörä kun sitten saapuu niin silloinhan asia selviää viimeistään. Asiaa kannattaa varmaankin kysyä taikka sanoa välittäjälle että tarkistaa asian ennen kauppoja.
    Ei voi olettaa.

    Katso takahaarukka, etuosan ilmanottoaukot ja etujarrut (999S).
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  19. #19
    Tuossa on esimerkki ylivuotisesta 999:stä. Ilmoituksessa ei mainita, että on 2004 vuoden malli. Ko. pyörässä on tosin hieman muuta lisävarustetta...
    Ducati 749s -06
  20. #20
    Lainaa (IlDuce @ Heinä. 30 2008,13:53) kirjoitti
    Katso takahaarukka, etuosan ilmanottoaukot ja etujarrut (999S).
    Kyllä ton takahaarukan mielestäni tunnistan mutta toi etupään ilmanottoaukot on vielä hakusessa?? katselin jopa -06 mallia ja en huomannut eroa.?
    Aksa
    Suzuki B-king -2011
  21. #21
    Lainaa kirjoitti
    Toi olisi varmempi jos hommaisi suosiolla -03 mallin niin hinta olisi aivan eri.
    ei haluais maksaa veroja aivan älyttömästi. Vaikee on vain asennoitua vaihtamaan vanhempaan. Mistä löysit ton tiedon?
    Omista papereista. 03 ja 04 menee samoilla spekseillä.

    Lainaa kirjoitti
    Kyllä ton takahaarukan mielestäni tunnistan mutta toi etupään ilmanottoaukot on vielä hakusessa?? katselin jopa -06 mallia ja en huomannut eroa.?
    05 eteenpäin edessä on vain koneen ilmanottoaukot, vanhemmissa on myös tuuletusaukot kuskille. Selviää kuvia tutkimalla.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  22. #22
    Lainaa (IlDuce @ Heinä. 31 2008,09:12) kirjoitti
    [05 eteenpäin edessä on vain koneen ilmanottoaukot, vanhemmissa on myös tuuletusaukot kuskille. Selviää kuvia tutkimalla.

    Luulen nyt tietäväni mistä aukoista on kyse ne eivät vain oikein näy selkeästi noista kuvista mitä olen löytänyt. Ovat ilmeisesti heti koneen aukkojen yläpuolella sillee vinottain.
    Aksa
    Suzuki B-king -2011
  23. #23


    Tuossa nuo koneen aukkoja ylemmät ovat näissä 2003-2004 malleissa. Uudemmissa on pelkkää muovia tuossa kohtaa.

    Muutenkin noiden vuosikertojen välillä olevat muutokset ovat mielestäni aika pienet, enkä niiden perusteella tekisi ostopäätöstä. Täälläkin jotkut uudemman mallin omistajat näkevät noissa pyörissä hirveän suuren eron ja vanhempi on kuulemma paljon rumempi kuin uudempi ja muuta ihme länkytystä.

    Tosi asia on, että tekniikassa on joitain eroja kuten tuo takahaarukka(mitä hyötyä tuosta?) ja moottoreissa on myös jotain pieniä veivauksia tapahtunut. Suurimmaksi osaksi tehoerot vanhan ja uudemman vuosikerran välillä johtuvat muuttuneesta mittaustavasta, eli ennen ilmoitettiin takakumilta saatu teho, sittemmin japsityyliin koneteho.

    Tuolla Moto One Performace Notebookissa on hyvä vertailu Linkki, jossa samassa penkissä on ajettu 03 999, 03 999S ja 05 999. Tehoeroa ei niin kauheasti noiden välillä ole, kuten arvon dynokäppyrät todistavat. Yllättävän hienosti vetää alhaalta tuo perusmallin vanha ruoska vihreällä käppyrällään. Uudempi malli ja S vetävät pidemmän korren vasta loppumetreillä. Tuosta syystä myös dynon veto 75-200km/h sujuu nopeimmin tuolla vanhalla perusmallilla.

    Ps. Tämän voi pikkuhiljaa varmaan hilata tuonne ducsupuolle, kun on juttu "hieman" lipsunut pois aprillien leiristä.
  24. #24
    Tuossa nuo koneen aukkoja ylemmät ovat näissä 2003-2004 malleissa. Uudemmissa on pelkkää muovia tuossa kohtaa.[/quote]


    No sitten veikkaus osui aivan oikeaan. ..
    Itsekkin olen pikku hiljaa kallistumassa tuohon vanhempaan malliin 03-04 kun hinta ja verot ovat huomattavasti edullisemmat.

    PS. Pitänee laittaa uusi keskustelu aluille Ducatipuolella.



    Aksa
    Suzuki B-king -2011
  25. #25
    Ei muuta kuin 999R tulemaan ja pistät sitten vähän hintavertailua helpottaaksesi ee-speedin ylivuotisten hinnat tullille, niin verotkin jäävät kohtuullisiksi. Alle 15000 euron saa Saksasta, joten halvalla saisi.

    e. tässä erot 03-04 ja 05-06 999S mallien kesken

    IMPROVEMENTS & BENEFITS
    • New bodywork (new front fairing, side fairings, front
    shield and mudguard) like on 2005 999R and 749R
    • Improved aerodynamics
    • Closer link to the racing world
    • Taller windscreen
    • Better wind protection
    • New front brake radial calipers
    • Higher rigidity between caliper and its mounting point
    • New braced fabricated aluminium swingarm (like 999R)
    • Increased stiffness/weight ratio
    • Replica of the swingarm of the 999R Factory that
    dominated the 2003 World Superbike Championship
    • New black anodised silencer heat shield
    • Improved aesthetics
    • New parts of the bodywork in new material
    (technopolymer Terblend NNG02)
    • Lighter vs model year 04
    • New Öhlins front fork (FG315)
    • TiN treatment minimises stiction and improve overall
    suspension performance
    • Top-out spring gives better front end feel and stability
    while exiting corners under hard acceleration
    • Teflon spring guide and smaller spring diameter
    reduce internal friction and reduces oil contamination
    through less spring wear for less overall fork
    wear and longer service intervals
    • New Öhlins rear monoshock DU326 (single-seat) /
    DU327 (double-seat)
    • Full adjustability suits all riding styles and road
    conditions
    • Allows a greater difference between compression
    and rebound damping
    • Termignoni racing kit: 102 dB mono-silencer, exhaust
    middle section front cylinder, exhaust cover in carbon
    fibre, dedicated CPU
    • Contributes to further weight reduction and increase
    in power

    Onhan tuossa ihan merkittäviäkin juttuja ja toki kun kyseessä on tuoreempi malli, niin tokihan niistä pyydetään hieman enemmän.



    Ducati 924S, KTM 350 SX-F.
  26. #26
    Mainosmiesten löpinöitä sanon minä, osa täysin turhia kuten
    Closer link to the racing world ja Improved aesthetics -osasto

    Onhan toki aivan luonnollista, että uudemmasta pyörästä pyydetään muutenkin kovempaa hintaa kuin vanhemmasta, vaikka esteettiset ominaisuudet eivät olisikaan parantuneet.

    Olisi kiva tietää myös perusmallin erot vanhemman ja uudemman välillä, tuossa S-mallissa kun on tuota öhlinssiä ja muuta sälää mitä perusmalli ei vakiona tarjoa.
  27. #27
    kyllähän vähempi jousittamaton massa, esim swingissä vaikuttaa jo ajoonki.

    Mutta rumiahan nuo on kummatkin
  28. #28
    Lainaa (dabster @ Heinä. 31 2008,22:00) kirjoitti
    Olisi kiva tietää myös perusmallin erot vanhemman ja uudemman välillä, tuossa S-mallissa kun on tuota öhlinssiä ja muuta sälää mitä perusmalli ei vakiona tarjoa.
    Tuolta ylempää löytyy linkki Ducatin sivuille, josta näkee normi-999 erot. Sieltähän minä kopioin nuo 999S:nkin erot.
    Ducati 924S, KTM 350 SX-F.
  29. #29
    Lainaa (Luupää @ Heinä. 31 2008,22:45) kirjoitti
    kyllähän vähempi jousittamaton massa, esim swingissä vaikuttaa jo ajoonki.

    Mutta rumiahan nuo on kummatkin
    Varmaan ihan hirveä ero, ei pysty tuolla vanhalla edes ajamaan kun on niin raskas swingi.

    Ps. Ite olet
  30.  
  31. #30
    Lainaa (aki-77 @ Heinä. 31 2008,12:52) kirjoitti
    Itsekkin olen pikku hiljaa kallistumassa tuohon vanhempaan malliin 03-04 kun hinta ja verot ovat huomattavasti edullisemmat.

    PS. Pitänee laittaa uusi keskustelu aluille Ducatipuolella.
    Tuosta yksi, jos haeskelet vanhempikoppaista.
    Ainakin kuvien perusteella OK ja hinta kohdallaan.



    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen