Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Elikkäs 1000 K4 kiksussa ajellessa puutuu oikea käsi. Kaupungissa ajellessa ei puutuminen vaivaa, mutta matka-ajossa jo parinkymmenen kilometrin pyrähdys alkaa puuduttamaan. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? *Epäilen ongelman lähteeksi eturenkaan tasapainotusta, mutta kummastuttaa kun vain toinen käsi menee tunnottomaksi. Renkaalla ei ole ajettu kuin muutama tuhat, eikä ole juurikaan vielä kulumista havaittavissa.
  2. #2
    Itellä välillä puutuu, etenki jos sataa, tai on joku kyydissä. Se on omallakohdalla ainakin korvienvälissä. Ei sitä kapulaa tartte rystyset valkosena puristaa...
    Ota löysin rantein, älä jännitä...
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  3. #3
    Oisko syy siinä ettei kaasukahvasta voi kättä kauheesti ajossa lepuuttaa, vasenta taas voi höllätä välillä. Raskaammat kahvanpainot ilmeisesti auttais tuohon, itellä tilauksessa k1:n sellaiset. Raportoin sitten oliko hyötyä.
  4. #4
    Lainaa (Muukka @ Heinä. 23 2008,21:27) kirjoitti
    Itellä välillä puutuu, etenki jos sataa, tai on joku kyydissä. Se on omallakohdalla ainakin korvienvälissä. Ei sitä kapulaa tartte rystyset valkosena puristaa...
    Ota löysin rantein, älä jännitä...
    Juuri näin älä purista nojaa vaan...
    F = dp / dt
  5. #5
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    kokeile throttle-buddyä eli kaasukahvan ympärille tulevaa läpykkää jolloin sormet voi oikaista jarrukahvalle ja pitää kaasu päällä kämmenellä ja jos se ei auta niin mee hierojalle, sulla on niska/hartiat jumissa.

    Jos sekään ei auta niin osta Harley, toimiva mutta aika arvokas lääke
    Dirty Nasty Furriner
  6. #6
    Ääni tuolle edelliselle, sama vaiva oli itelläkin jä läpykkä auttoi huomattavasti. Eikä ollu hinnalla pilattu...
    Yamaha FZR 600 ´90
  7. #7
    Polkupyörä hommissa siirrettäisiin satulaa tai ohjaustankoa. Näissä on vähän surullisempaa, jos pyörän runko on kuskiin verrattuna "väärän" mittainen.

    Ajamalla tottuu.
  8. #8
    Kaksi asiaa auttoi minulla tuohon vaivaan.

    1. Opettelin jännittämään (surkastuneita) vatsalihaksiani, eli en roikkunut käsilläni ohjaustangossa ilmanvastusta vastaan vaan opettelin ottamaan ilmanvastuksen vauhdissa nojaamalla eteenpäin ja annoin molempien käsien levätä ohjaustangolla.
    2. Vaihdoin tietokoneen hiiren vasempaan käteen. Aivan niin, oikean käden puutuminen mopoillessa oli ensioireita alkavasta hiirikyynärpäävaivasta.

    Lisäksi apteekista ostetut ranne- ja kyynärpää puristussiteet auttoivat yllättävänkin hyvin.

    .
  9. #9
    Itselläkin oli samaa vaivaa ja tolla "läpykällä" loppui puutuminen. Jos harkitset mainitun ostoa, niin Biltemasta sen saa alle viiden euron.
    ”What we've got here is a failure to communicate”
  10. #10
    Itselläkin mielessä käynyt vaihtaa nuo tangonpää painot vähän jykevämpiin. Ja liiasta kahvan puristelusta tuskin on kyse, on tullut tuota pöristelyä harrastettua noin 15 vuotta, joten eiköhän tuo jännitys "vaihe" ole jo mennyt ohi. Kahvaan asetettava lepuutinkin on varmaan ihan harkitsemisen arvoinen idea...
  11. #11
    Ensiapuna voit koittaa myös sellaista, että pidät oikean käden etu- ja keskisormea jarrukahvan päällä "lepäämässä". Toimii joillakin, mutta ei takuuvarmasti yleisesti.
  12. #12
    Lainaa (HACY @ Heinä. 23 2008,22:36) kirjoitti
    Vaihdoin tietokoneen hiiren vasempaan käteen. Aivan niin, oikean käden puutuminen mopoillessa oli ensioireita alkavasta hiirikyynärpäävaivasta.*.
    +1 tälle.

    Nykyisin ajokaudella käytän ainoana hiirikätenä vasuria, oikea saa riittävästi hoosiannaa ajaessani.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  13. #13
    Itsellä menee just päinvastoin eli käsi/kädet puutuu kaupungilla tosi nopeesti. Välillä tuolla kaupungilla ajaessa tuntuu,että ei osaa ollenkaan ajaa (enhän mä osaakkaan), kun paikat on niin jumissa, ajo on sellaista pökkelömäistä ja kankeeta. Hiukan nopeammissa kyydeissä ei puudu niin helposti ja ajo paaaaljon mukavampaa.
    "Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
  14. #14
    Lainaa (Staga @ Heinä. 23 2008,21:37) kirjoitti
    kokeile throttle-buddyä eli kaasukahvan ympärille tulevaa läpykkää jolloin sormet voi oikaista jarrukahvalle ja pitää kaasu päällä kämmenellä
    Miten tuo läpykkä oikeesti toimii? Eikö tuo häiritse ajamista? Pieniä hahmotusvaikauksia.



    BMW R1200R -11
    BMW K1300R -10
    BMW F800ST -08
    YAMAHA XV535 VIRAGO -89
  15. #15
    Oletteko huomanneet, että vasen käsi puutuisi ajossa (tai pidemmän ajorupeaman jälkeen)? En purista vaan rennosti mennään, mutta vasemman käden pikkurilli, nimetön ja puolet kämmenestä tuntuu välillä todella puutuneilta... Ja nimenomaan kun tulee esim. +3h ajolenkiltä. Taitaa olla hermovikaa *
    Ducati 749s -06
  16. #16
    Lainaa (kalliais @ Elo. 01 2008,13:38) kirjoitti
    Oletteko huomanneet, että vasen käsi puutuisi ajossa (tai pidemmän ajorupeaman jälkeen)? En purista vaan rennosti mennään, mutta vasemman käden pikkurilli, nimetön ja puolet kämmenestä tuntuu välillä todella puutuneilta... Ja nimenomaan kun tulee esim. +3h ajolenkiltä. Taitaa olla hermovikaa *
    Ettei vain hanska purista? Eli oletko vasen kätinen?
    Itsellä on ongelma just hanskojen kanssa. Kädet on niin eri paria, että oikea käden hansikkaan pitäisi olla puolta numeroa isompi, kuin vasemman käden.
  17. #17
    Lainaa (JuhaK @ Elo. 01 2008,13:10) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Heinä. 23 2008,21:37) kirjoitti
    kokeile throttle-buddyä eli kaasukahvan ympärille tulevaa läpykkää jolloin sormet voi oikaista jarrukahvalle ja pitää kaasu päällä kämmenellä
    Miten tuo läpykkä oikeesti toimii? Eikö tuo häiritse ajamista? Pieniä hahmotusvaikauksia.
    Eilen ostin biltemasta parilla eurolla tuollasen. Toimii oikeasti. Ei häiritse ajamista.
    Kahvaa ei tartte puristaa lainkaan kun ranne pitää läpyskän kohillaan.
  18. #18
    Lainaa (kalliais @ Elo. 01 2008,13:38) kirjoitti
    Oletteko huomanneet, että vasen käsi puutuisi ajossa (tai pidemmän ajorupeaman jälkeen)? En purista vaan rennosti mennään, mutta vasemman käden pikkurilli, nimetön ja puolet kämmenestä tuntuu välillä todella puutuneilta... Ja nimenomaan kun tulee esim. +3h ajolenkiltä. Taitaa olla hermovikaa
    Mulla sama homma, paitsi että pikkurillin ja nimettömän lisäksi tuppaa ranne jäykistymään. Ja tämä vain vasurissa. Epäilen että johtuu stongan värinöistä.

    Ei muuten haittaa, mutta kitaran soitosta ei tahdo tulla mitään näin kesäisin
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  19. #19
    Lainaa (SamiN @ Elo. 02 2008,16:53) kirjoitti
    Lainaa (kalliais @ Elo. 01 2008,13:38) kirjoitti
    Oletteko huomanneet, että vasen käsi puutuisi ajossa (tai pidemmän ajorupeaman jälkeen)? En purista vaan rennosti mennään, mutta vasemman käden pikkurilli, nimetön ja puolet kämmenestä tuntuu välillä todella puutuneilta... Ja nimenomaan kun tulee esim. +3h ajolenkiltä. Taitaa olla hermovikaa *
    Mulla sama homma, paitsi että pikkurillin ja nimettömän lisäksi tuppaa ranne jäykistymään. Ja tämä vain vasurissa. Epäilen että johtuu stongan värinöistä.

    Ei muuten haittaa, mutta kitaran soitosta ei tahdo tulla mitään näin kesäisin *
    Puutuminen voi johtua myös liian tiukkaan "kiristetystä" hihasta. Verenkierto estyy
  20. #20
    Ehkäisen puutumista siten, että alamäessä laitan kytkimen pohjaan ja silloin voin lepuutella ja heilutella oikeaa kättä ja sormia.

    Tietääkö kukaan toimiiko kaikki voitelut OK, jos pitkään laskettelee vapaalla?? Helpottaa kuitenkin oikeankäden tuntumaa.
    Jos et sinä, kuka? Jos ei nyt, koska?
    -Abraham Maslow
  21. #21
    Mulla oli joskus aikaisemmin samaa ongelmaa. Oikean käden etusormi ja keskari puutuivat, mutta vaiva helpotti kun aloin kiinnittää enempi huomiota käden rentouteen. Pari viikoa sitten, kun kävin eka kertaa ajeluttamassa muksuja, sama vaiva iski taas, mutta oikein kun keskittyi pitämään kättä ja hartioita rennompana, vaiva meni ohi.
  22. #22
    Lainaa (MotorArse @ Elo. 03 2008,15:28) kirjoitti
    Puutuminen voi johtua myös liian tiukkaan "kiristetystä" hihasta. Verenkierto estyy
    Joo ehkä kokenut kuski ei tätä neuvoa tarvitse mut yleisesti ottaen huomionarvoinen pointti. Mulla oli hanskan rannekiristys estämässä verenkiertoa ja peukalo puutui.

    Tarkemmin ottaen se ei ollut siitä ranteen kohdalta puristava, mutta kiristi hanskan kämmenselän ja peukalon kohdalta jolloin sitä ei heti tajunnut.



    daytona 675
    f800 st
  23. #23
    mulla ainaki puutu joku aika sit viel kädet ihan hulluna.. luulin et mul oli paskat hanskat tai jotain.. sit kans hiffasin et määhän puristin kahvoi aivan tautisen kovaa.. varsinki jos ajo jotain mutkapätkää ni jännitti nii helvetisti ja sit tuli rutistettua kans sen mukaan.. eli kannattaa koittaa vaan ottaa hellästi kahvoista kii... siin vaihees ku kaasu on pohjas ni nojaa vaa siihen ni käsi lepää
    - I will go on my way from the cradle to the grave. -
  24. #24
    Taitaa tuon kaltainen käsien puutuminen koskea vain kyykkymopoja?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  25. #25
    ohoh. onpas tästä vitjasta poistettu paljon hyviä keskusteluja. ainakin oma kommentti, useita samiN ja cebarimimmin juttuja on hävinnyt. jopas jotakin. mielestäni ne jutut oli kumminkin aikuiselle ihan kelvollisia. niissä oli vain tsoukkina mainittu pari seksuaalivähemmistöä, mutta käden puutumista kuitenkin käsiteltiin valtaosin.

    noh, oma juttuni on aiemmista vahingoista viisastuneena kopsattuna kotisivuilleni sen blogiin. sieltä voi bongata sitten.
    http://www.kawabata.suntuubi.com

    ps. taisi ollakin väärä vitja tämä jota moitin turhaan. häpiö.



    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  26. #26
    Käsien/kämmenien puutumiset on tuttuja myös fillari puolella. Ranteen asento ja kämmenien jatkuva painautuminen kahvoihin puristaa hermoja ranteessa ja kämmenessä joka aiheuttaa osittaista puutumista. Renkaiden tasapainotuksilla tuskin on tekemistä näissä vaivoissa.
    Itselläni on puutumiseen auttanut käden/ranteen asennon muuttaminen
  27. #27
    Lainaa (Riku @ Elo. 03 2008,20:19) kirjoitti
    Käsien/kämmenien puutumiset on tuttuja myös fillari puolella. Ranteen asento ja kämmenien jatkuva painautuminen kahvoihin puristaa hermoja ranteessa ja kämmenessä joka aiheuttaa osittaista puutumista. Renkaiden tasapainotuksilla tuskin on tekemistä näissä vaivoissa.
    Itselläni on puutumiseen auttanut käden/ranteen asennon muuttaminen
    Juuri näin!

    Aika usein näkee, kun joku ajaa ranteet voimakkaasti taitettuna eli kämmenluut sojottavat taivaisiin. Ei hyvä. Verenkierto häiriintyy. Lisäksi jarru- ja kytkinkahvat pitää säätää niin, että käsivarsi, kämmenluut ja sormet ovat jotakuinkin linjassa niitä käytettäessä.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  28. #28
    Lainaa (ttuttu @ Elo. 03 2008,19:02) kirjoitti
    Taitaa tuon kaltainen käsien puutuminen koskea vain kyykkymopoja?
    Kyllä mulla puutuu 1000fzs puikoissa. Täytyis varmaan kokeilla sitä jotain läpykkää..
    FZS1000
  29. #29
    Ittellä ajoviima painoi Rukkan ajotakin kaasukäden hihaa olkavarren etupuolelta silleen, että puutui.
    Avuksi tuli korkeampi plexi.
    Kaasukahvan läpyskä auttoi myös osaltaan.
    Ajoasennon tarkempi tarkastelu helpotti myös.
    Hanskojen ranteen ja varren kireys jos ovat säädettävissä, niin niitä kiristelyjä kannattaa myös arvioida

    Taitaa olla tod.näk. monesta eri asiasta johtuva oireilu, tuo kaasukäden/kytkinkäden puutuminen.

    Ei ole yhtä oikeaa ratkaisua, onneksi.

    Ajoa ja tutkimista. Löytyy apuja ajan kanssa.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  30.  
  31. #30
    Lainaa (ttuttu @ Elo. 03 2008,19:02) kirjoitti
    Taitaa tuon kaltainen käsien puutuminen koskea vain kyykkymopoja? *
    Ihan loogista, koska kyykkypyörässä ajoasento on tosiaan semmoinen että on painopiste enempi käsillä, kun esim customeissa joissain saa nojata selkänojaan.

    Mun pyörässä asento nyt ei ole kyykyistä kyykyin, mutta jo tunnin matkalla ottaa käsille silti. Puutuminen hidastuu / helpottuu kun painaa polvet tankkiin, siten kädet saa levätä kummatkin ja ohauskin on vakaampaa. Ei mitään apinan raivolla sitä tankkiakaan tarvi puristaa, ihan sillai kevyesti vaan että saa tuntuman
    Suzuki SV 650 S -06
    Suzuki GS 500 E -99
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen