Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
    Lainaa (JuhaK @ Elo. 01 2008,13:10) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Heinä. 23 2008,21:37) kirjoitti
    kokeile throttle-buddyä eli kaasukahvan ympärille tulevaa läpykkää jolloin sormet voi oikaista jarrukahvalle ja pitää kaasu päällä kämmenellä
    Miten tuo läpykkä oikeesti toimii? Eikö tuo häiritse ajamista? Pieniä hahmotusvaikauksia.
    Täällä aikaisempi ketju aiheesta

klik

En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
    Lainaa (dYNY @ Elo. 03 2008,20:37) kirjoitti
    Lainaa (Riku @ Elo. 03 2008,20:19) kirjoitti
    Käsien/kämmenien puutumiset on tuttuja myös fillari puolella. Ranteen asento ja kämmenien jatkuva painautuminen kahvoihin puristaa hermoja ranteessa ja kämmenessä joka aiheuttaa osittaista puutumista. Renkaiden tasapainotuksilla tuskin on tekemistä näissä vaivoissa.
    Itselläni on puutumiseen auttanut käden/ranteen asennon muuttaminen
    Juuri näin!

Aika usein näkee, kun joku ajaa ranteet voimakkaasti taitettuna eli kämmenluut sojottavat taivaisiin. Ei hyvä. Verenkierto häiriintyy. Lisäksi jarru- ja kytkinkahvat pitää säätää niin, että käsivarsi, kämmenluut ja sormet ovat jotakuinkin linjassa niitä käytettäessä.
    Saattaapi olla juuri näin. Nyt kun tuota omaa ajoasentoani olen tarkkaillut niin huomasin että nojailen aika paljon vasenta kämmentä kahvaan, niin että ranne on kääntynyt aika jyrkästi ylös.
    Huomaan myös istuvani monesti jotenkin "kierossa" mopon päällä.

Pitää koittaa skarpata tota asentoa tai katella ens kesäksi crossi-tankoa tai jotain raisereita.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Ääni kaasuläpyskälle. Mulla se tuli pyörän mukana mutten aiemmin ollut kokeillut. Viime viikonloppuna meni 300km ilman pahempaa puutumista. Ilman tuota sitä kahvaa on pakko vähän puristaa että kaasu pysyy vakaana, läpyskän kanssa ote on rento. Ainoastaan se tangon ympäri tuleva osa vähän haittaa otetta mutta silti siitä on hyötyä.
    Lainaa (vesaila @ Elo. 05 2008,11:47) kirjoitti
    Mun pyörässä asento nyt ei ole kyykyistä kyykyin, mutta jo tunnin matkalla ottaa käsille silti. Puutuminen hidastuu / helpottuu kun painaa polvet tankkiin, siten kädet saa levätä kummatkin ja ohauskin on vakaampaa. Ei mitään apinan raivolla sitä tankkiakaan tarvi puristaa, ihan sillai kevyesti vaan että saa tuntuman
    Joo mulla on ollu ihan samaa vaivaa tolla mun suitsalla. Varsinkin ku ruuhkassa köröttelee ni toi tankin puristaminen helpottaa elämää ja ohjausta ku siinä on niin kevyt se.

Luulen kyl vähän et se ei oo kokonsa puolesta mulle ihan optimaalisin. Et siitä se todennäköisimmin mulla johtuu se käsien puutuminen välillä. Mutta oon kans keksiny siihen kaiken näköstä jännää et sen välttää. Selkä on kovilla pitkillä matkoilla. Eikä pidä tosissaan jännittää
    Suzuki SV650, -06
    Suzuki GS500E, -97 -reppana meni ruttuun-
    Lainaa (kawabata @ Elo. 03 2008,19:15) kirjoitti
    ohoh. onpas tästä vitjasta poistettu paljon hyviä keskusteluja. ainakin oma kommentti, useita samiN ja cebarimimmin juttuja on hävinnyt. jopas jotakin. mielestäni ne jutut oli kumminkin aikuiselle ihan kelvollisia. niissä oli vain tsoukkina mainittu pari seksuaalivähemmistöä, mutta käden puutumista kuitenkin käsiteltiin valtaosin.

noh, oma juttuni on aiemmista vahingoista viisastuneena kopsattuna kotisivuilleni sen blogiin. sieltä voi bongata sitten.
    http://www.kawabata.suntuubi.com

ps. taisi ollakin väärä vitja tämä jota moitin turhaan. häpiö.
    Juu, se oli tämä
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....3;st=80

missä höpistiin, mutta ihan muuta juttua (tai kai siinä käsikin puutu )
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Elo. 05 2008,12:48) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Elo. 03 2008,19:15) kirjoitti
    ohoh. onpas tästä vitjasta poistettu paljon hyviä keskusteluja. ainakin oma kommentti, useita samiN ja cebarimimmin juttuja on hävinnyt. jopas jotakin. mielestäni ne jutut oli kumminkin aikuiselle ihan kelvollisia. niissä oli vain tsoukkina mainittu pari seksuaalivähemmistöä, mutta käden puutumista kuitenkin käsiteltiin valtaosin.

noh, oma juttuni on aiemmista vahingoista viisastuneena kopsattuna kotisivuilleni sen blogiin. sieltä voi bongata sitten.
    http://www.kawabata.suntuubi.com

ps. taisi ollakin väärä vitja tämä jota moitin turhaan. häpiö.
    Juu, se oli tämä
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....3;st=80

missä höpistiin, mutta ihan muuta juttua (tai kai siinä käsikin puutu )
    joku s*atana taas mun tunnuksilla käynyt lässyttämässä kännilöpinää...

* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Itellä oli aluksi sama homma, muutaman 10km ajoi niin sormista lähti tunto. en tiedä onko oppinut ajamaan kädet paremmassa asennossa vai mikä on mutta nyt kestää jo paljon pitempiä matkoja. asentoa vaihtamalla saan taas tuntoa sormiin. kaupungissa ei ole ollut mitään ongelmaa. luulisin että siitä johtuu kun kokoajan vaihtaa asentoa, pysähtelet valoissa ja kurvailet.. ei ole kädet samassa asennossa pitkään..
    Mulla oikean käden puutuminen johtuu rannekavan ahtautumisesta, mikä on kuulema hyvin yleinen syy ao. puutumiseen.

Käsi ei puudu lähellekään niin helposti, kun ranne ei ole kierrettynä asentoon, joka vastaa "kaasupohjassa" -asentoa. Jos sen pystyy anon aikana laittamaan asentoon, joka vastaa ranne suorana, se helpottaa paljon.

Kaasun lisätuki on pakollinen, ilman sitä ei voi elää. On vaan huomattavaa, että se on apu, eikä esimerkiksi täydellinen tuki. Jos sitä käyttää täydellisenä tukena, se estää kunnollisen jarrutuksen oikealla => harjoittele kunnolla sen käyttöä.

Kaasukäden tuen avulla oikean käden kaikkien sormien oikominen ajon aikana mahdollistaa veren kierron hermoissa, josta se puutuminen johtuu. Puutuminen ei siis ole lihasperäistä, vaan johtuu hermojen verenkierron puutteesta.

Sit, se mikä on tärkeää ja on täälläkin moneen kertaa mainittu. Harjoittele rentoa ajamista ja koeta minimoida puristusta.

-M

"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Kannattaa kokeilla myös lämpimämpiä hanskoja. Mulla puutu ohkasissa nahkahanskoissa, vaikka ei varsinaisesti kylmänyt vielä. Kun hommasin hieman lämpimämmät hanskat niin puutumiset loppu.
    Mun entisen pikkuhondan päällä oli havaittavissa oikean ranteen puutuminen pitemmillä reissuilla. Eikä se ollut edes mikään kyykky mutta enemmän oli silti painoa ranteilla kuin tässä nykyisessä V-Stromissa. Tällähän nyt voi ajella vaikka aamusta iltaan ilman pahempaa puutumista (esim. heinäkuussa pisin päiväsiirtymä reilut 950 km, pari lauttamatkaa ja pari tankkaustaukoa sisältyi). Ajoasento onkin sitten samantapainen kuin ratsastajapatsaan Marskilla ;-)
    Täytyy silti jossain välissä testata sitä Bilteman apukaasutinta. Vaikka ranne ei puudu niin koura jotenkin jäykistyy kaasukahvan ympärille.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Mä hankin juuri Biltemasta tuollaisen kaasukäden lepuuttajan (virallinen nimi on apukaasutin, kuka lie tekniikan asiantuntija senkin keksinyt ). Hiiren käytteleminen, näppäimistön ja pianon takominen SEKÄ kaasukahvan puristaminen ovat viime aikoina aiheuttaneet lieviä kiputiloja oikeaan käteen. Mutta olin tänään ensimmäistä kertaa ajelemassa kaasuläpyskän kera, ja pienen totuttelun jälkeen tykästyin siihen kerrassaan!
    Keskisormi ja nimetön puutuu 10km ajon jälkeen kaasukädestä...kokeiltu eri hanskoja yms...Taitaa olla rannekavan ahtautuma syynä...ja pyörähän oli Kawa z1000.

Vaihoin bladen nykyseen kun puutu...

No oli vaihtoon muitaki syitä...
    1290 superduke
    Mulla ainakin hanskat vaikuttaa paljon. Viime vuonna ostin noviisina "fits like a glove" tyyppisiä hanskoja, jotka sitten päistivät peukalosta sekä etu- ja keskisormesta. Tuntuma on todella hyvä niin kauan kun sormissa on tuntoa mutta sen jälkeen esim. jarrun painaminen menee ihan fiiliksellä. Tänä vuonna ostin uudet kylmän kelin sekä lämpimän kelin hanskat reilulla mitoituksella. Välikelin hanskat ovat vielä vanhaa, hieman pientä perua ja ainoat, joissa kädet puutuvat.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

- Turvaton karkulainen -
  15.  
    Hommasin myös tuon lärpäkkeen kesällä ja kyllä on eroa, aiemmin kaasukäsi alkoi puutumaan(on kyllä muutenkin vaivaisempi tuo oikee)n.10 km sisään, sellaiset 30 km reissutkin tahtoi olla hieman tuskaisia. Mutta tuon läpyskän kera ei käsi vaivannut ollenkaan pidemmillä reissuilla, suosittelen kyllä ainakin kokeileen jos puutuminen on vaivannut.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12