Susi-ostos
Menin ostamaan vanhan tuutin CB750K vuodelta -80. Huolettomia ajokilometrejä ehti kertyä vain hetken, kun ongelmat alkoivat. ~80 km/h vauhdista päätti honda pätkäistä sytytyksen ja moottorijarru pääsi yllättämään.Noh ei muuta kuin tien sivuun ja sahaamaan käyntiin. Hetkisen jäähdyttelyn jälkeen lähti kuin palmun alta ja sain ajella kotiin aivan ongelmitta. Toisen kerran samaan ongelmaan törmättyäni oli pakko alkaa tutkia tuuttia tarkemmin. Aikani tarkasteltuani ja englanninkielistä huoltokirjaa ihmetellessäni huomasin "sytytyspalojen" (Spark Unit?) kosahtaneen. Ilmeisesti oli kondensaattorien nesteet tms. tullut ulos, kun olivat molemmat palat tahmeaa nestettä valuttaneet... :P
Noh ei muuta kuin pirkkalan mp-purkaamolle pulittamaan 100 eskoa käytetyistä paloista. Ja niin Honda oli taas kunnossa...
Noh huikeat 1050 kilometriä sain ajaa ja taas sama homma -palat kyrvähtäneet.
Kun ei viitsisi tonnin välein paloja vaihdella, niin tietäisikö joku tekniikan ihmemies, miten ratkaista ongelma.
-Olisiko mahdollista, että vika olisi jännitteensäätimessä? Ei tosin mikään muu sähkövehjas esim. lamput ole mosahtaneet. Vaikka lamput yms. saattavat pieniä piikkejä ehkä kestääkkin.
Voiko asiaa todeta jostakin mittaamalla yleismittarilla?
Ja onko tietoa mistä saisi noita sytytyspaloja halvemmalla, kun tuntuvat olevan minulla kertakäyttökamaa, kunnes vika selviää.
Niin ja puolat, tulpanjohdot ja tulpat ovat nyt aivan uudet, ettei vika sieltä pitäisi löytyä...
Hyvät neuvot kalliit...
Onko ne uudet puolat yhteensopivia näihin spark unit'eihin? Jos puolat vääränlaiset voi olla mahdollista, että tulee purkkeihin ylikuormaa.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Puolat ovat siis hommattu nyt hiljattain, kun palat kosahtivat uudelleen. Ja Stormilta kävin hakemassa puolat. Vielä vanha puola kädessä näyttämään, että samaa saisi. En sitten tiedä mitä antoivat, mutta kyseisen mallin puolaksi kehuivat.