Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Mulla on tuollanen 1996 vuoden 748 ja kävi vähän hassusti kun leikkasi taka-akselista laakeri kiinni melko reilusta vauhdista. Kaksi kuulalaakeria on saatu pois mutta ilmeisesti se tapaturma on sattunut siellä neulalaakerissa eikä akseli lähde pois. Niin kaipaisin nyt sitten neuvoja että mitä tehdä. Kumpi olisi ehkä halvempi hajottaa? Se akseli vai se epäkeskosysteemi missä laakerit on kiinni? Tai kumpaa osaa voisi olla helpommin saatavana ja saako tuota ylipäätään enää ehjänä auki?
  2. #2
    Suosittelen soittamaan Ducatin huoltoon ja kyselemään sieltä. Tietävät noiden osien saatavuuden paremmin. Tosin asioituani Italialaisten kanssa itsekin, kannattaa varautua odottamaan ja odottamaan...
    Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.

    Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
  3. #3
    Jooh.. vesipumpun tiivistettä odottelin 4 kuukautta.
  4. #4

    Aprilian katteen palasta odottelin 10kk

    Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.

    Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
  5. #5
    Lainaa (duc748 @ Heinä. 21 2008,13:11) kirjoitti
    Mulla on tuollanen 1996 vuoden 748 ja kävi vähän hassusti kun leikkasi taka-akselista laakeri kiinni melko reilusta vauhdista. Kaksi kuulalaakeria on saatu pois mutta ilmeisesti se tapaturma on sattunut siellä neulalaakerissa eikä akseli lähde pois. Niin kaipaisin nyt sitten neuvoja että mitä tehdä. Kumpi olisi ehkä halvempi hajottaa? Se akseli vai se epäkeskosysteemi missä laakerit on kiinni? Tai kumpaa osaa voisi olla helpommin saatavana ja saako tuota ylipäätään enää ehjänä auki?
    Varmaan helpointa lähteä kattelemaan Ebaysta purkuosaa tilalle. Tommosissa tapauksissa tuhojen korjaus voi viedä aikaa ja tulla kalliimmaksi.

    Mihin momenttiin viimeksi kiristit takanavan lukituspultit?
    Yamaha XV 1000 TR1
  6. #6
    katsos YV.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    En ole momenttiavainta käyttänyt niissä pulteissa. kiristetty niin että pysyy kiinni.
    jaket: En sitä koko swingiä ole vailla mutta taitaa käydä niin että se akseli ja se epäkeskomotikka menee uusiksi. Tuttuni ehkä pystyisi tekemään sen epäkeskomotikan mutta pitäisi saada purettua se jotta näkee onko se akseli kunnossa. Aika kovaa ainaetta se ainakin on.
  8. #8
    Lainaa (duc748 @ Heinä. 22 2008,11:56) kirjoitti
    taitaa käydä niin että se akseli ja se epäkeskomotikka menee uusiksi. Tuttuni ehkä pystyisi tekemään sen epäkeskomotikan mutta pitäisi saada purettua se jotta näkee onko se akseli kunnossa.
    Ducatista en tiedä, mutta Trumpan vastaavassa epäkeskokonstruktiossa se akseli on reilusti hinnakkaampi osa. Epäkesko laakereineen on halvempi kuin uudet laakerit + vaihtotyö -> joissakin merkkihuolloissa kuulemma laakereiden vaihdon sijaan vaihtavat tarpeen vaatiessa mielummin koko paketin.

    Löytyisköhän bikebandit.com sivuilta Ducatin palikoille vertailuhintoja?
  9. #9
    Lainaa (duc748 @ Heinä. 22 2008,11:56) kirjoitti
    akseli ja se epäkeskomotikka menee uusiksi. Tuttuni ehkä pystyisi tekemään sen epäkeskomotikan mutta pitäisi saada purettua se jotta näkee onko se akseli kunnossa. Aika kovaa ainaetta se ainakin on.
    Varaosaluettelon mukaan niitä ei erikseen saa!??

    Oletko jo avannut ketjurattaan ison mutterin? ja sen kiinnityslevyn takaa seegeri irti? Sit pitäs akselin luiskahtaa jarrulevyn suuntaan, tietysti kiinnileikanneena voi väkivalta olla tarpeen.
    Akselin poistuttua saa ison seegerin irti, joka pitää paikoillaan jarrusatulan kiinnitys levyä.
    Tämän levyn irroitettuas saat epäkesko murikan kätees.

    Tuskin se laakeri momentteihin hajosi, tuli kilsat täyteen ehkä väärän/vähäisen voitelun takia.

    Omaani vaihdoin rasvat talvipuhteina ja myös svingin ja linkun laakerihin.

    ebayssa niitä on joskus kaupattu kokonaisena (epäkesko+akseli)

    <a href="http://shop.ebay.com/items/__ducati-748-998_W0QQ_nkwZducatiQ20748Q20998QQQ5ftrkparmsZ72Q25 3A1016Q257C39Q253A1Q257C65Q



    253A12QQQ5ftrksidZp3286Q2ec0Q2em14QQ_dmptZMotorcyc lesQ5fPartsQ5fAccessoriesQQ_flnZ1QQ_ssov



    Z1QQ_pgnZ5" target="_blank">akseli

    </a><a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ducati-748-916-996-998-rear-wheel-hub-eccentric_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em14Q2e l1

    318QQhashZitem130240806525QQitemZ130240806525#ebay photohosting" target="_blank">
    e-kesko</a>



    750SS,900SS,749,998,S4
  10. #10
    Olen ihan haynesin manuaalin mukaan tuota purkanu muttakun ei se taka-akseli pyöri astettakaan eteen ei taakse. En ole ikinä nähnyt laakerin ottavan noin lujaan kiinni. Olis meillä prässi mikä painaa 80tonnia mutta mitä siitä sen jälkeen jää ehyeksi on arvoitus

    Kuinka luotettavasti tuolta ebaysta tulee tarvarat? en ole koskaan käyttäny.
  11. #11
    yli 50 pakettia tullu ja pari jäänyt tulematta. Niistäkin raha palautettiin pyytämättä, joten aika luottavaisin mielin tuolta voi tilata. Mm yks zx-9r kawan tehdasuusi vaihtorunkokin on tullut...
    Paypallia kannattaa käyttää jos se on mahdollista.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  12. #12
    noniin ebaysta löytyi palikat ja ostin samantien 150e kuluineen. Ei varmaan ihan paha hinta epäkeskolta ja akselilta. En edes uskaltaisi arvata mitä uudet italiasta maksais. Varmaa pitää päästää rautasahalla tuo vanha akseli poikki ja purkaa sitten jos se epäkesko pysyis ehjänä.
  13. #13
    Halvat on, jenkeistäkö tulee?

    Ei taida sahailut auttaa mitään, se purkaantuu vain jarrulevyn suuntaan.
    750SS,900SS,749,998,S4
  14. #14
    Jenkeistä juu. Mutta katsos jos sen sahaa niin sitten saa sen epäkeskon sinne rattaan suuntaan lähtemään akseleineen päivineen.
  15. #15
    Aivan! Voihan olla juu että hajoo muita paikkoja jos moukaroi sitä siinä svingissä kiinni olessa.
    750SS,900SS,749,998,S4
  16.  
  17. #16
    Noniin osat on tullu ja pyörii taas. Kantapään kautta sitä oppii. Eli varmaan vastaisuudessa rasvataan ja vaihdetaan niitä laakereita. Oli meinaan se neulalaakeri kuivunu ja sitten lämmennyt niin paljon että hitsasi kiinni. Piti halkaista se epäkesko että sai akselin pois. Ehkä tuosta vanhasta akselista vois saada vielä jonkun b-luokan akselin mutta en tiiä.