Moi!
Minulla on 2004 LT. Kilometrejä on mittarissa jo melkein 13000. Edellinen LT:ni oli 2000 mallinen ja täysin murheeton.
No nykyisen LT:n osalta on muutama kiusallinen ongelma:
-radio ei toimi. Menee päälle ja pois, mutta ei reagoi mihinkään muuhun nappulaan. Sama CD-soittimen kanssa. Ilmeisesti saanut vettä. Onkohan kukaan saanut vaihdatettua takuuseen tämmöistä ongelmaa? Takuuaika kun on minulla ummessa, mutta tuo viittaa jo valmistusvirheeseen. Näitä kun on ainakin ulkomaisilla foorumeilla ilmennyt enemmänkin ja vaihdettu takuuseen.
-vakionopeudensäädin ei pelaa. No se saattaa olla ihan vain säätöjuttu.
-hälytin lakkasi toimimasta. Eli hälyt ja ajonesto jäivät päälle eikä pyörä reagoi mitenkään kauko-ohjaimeen. Eikä vika ole patterissa eikä akussa. Tarkistin RM Heinolta onko takuujuttu. Vastaus: näissä on ollut ongelmia. Vaihdettu osia takuuseen. Mutta: Viimeinen takuunalainen hälytin on valmistettu 5/2004 ja minulla on tietenkin 6/2004! Onko kellään uudempia hälyttimiä mennyt takuuseen?
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Tuo radio / CD vika haisee siltä, että se radiopanelin päällä oleva nappulahässäkkä on vuotanut. Todennäköisesti vaihtaa ei tarvitse koko radiota, vain se nappulapaneeli.
Tuon (ja muidenkin) ongelmien hoituminen takuun nimiin riippuu lähtökohtaisesti siitä, onko reklamointi tehty takuuajan puitteissa. Ja tässäkin tapauksessa pitänee mukana olla diilerin hyvää tahtoa.
Vakionopeussäätimen osalta olet varmaan tarkistanut kakkossulakerasian sulake numero ykkösen (10A), joka palvelee vain vakionopeussäädintä.
Toinen tyypillinen vika on, että joko jarru- tai kytkinkahvan mikrokytkin on päällä kaiken aikaa ja estää cruisea menemästä päälle.
Hälytinongelmaan en ossaa sano mittään...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Moi!
Kysehän onkin enemmän valmistusvirheestä kuin takuuasiasta. Valmistusvirheen osaltahan ei ole aikarajaa tuotevastuulain mukaan. No ei tästä sttarvitse silti isoa asiaa tehdä.
Avasin radion ja näkyy vesitippojen jälkiä piirikortissa. Piirikortti on hapettunut aika pahasti parista kohti joten oletettavasti radio on sökö. Kokeilin nappuloiden veden kestoa enkä saanut niitä vuotamaan. Mutta täytynee ostaa uusi radio/nappulayksikkö.
Sulakkeet olin toki tarkistanut ja SET-valo palaa mittarissa kun painaa set-nappulasta. Eli ei pitäisikään olla sulakeongelma. Niitä mikrokytkimiähän sitten löytyykin joka paikasta. Kutkin, molemmat jarrut, vaihde ja kaasun palautus ainakin. Ja pitäähän ajonopeuttakin valvoa eli signaali tarvitaan ajonopeudestakin.
Vakionopeussäätimen ongelma oli mitä ilmeisimmin liian löysällä ollut vaijeri. Kokeilin ajaessa katteet irti. Kiristin vaijeria kädellä ja säädin alkoi pelata. Mutta kun vaijerissa oli yli 3 cm välystä! Eikä tämmöisiä kiristysvaroja ole missään vaijerissa. Vaijeri on paikallaan asian mukaisesti eli selitystä tälle välykselle en löytänyt. No tein vaijeriin jatkoholkin ja säädin välyksen noin 2 mm:ksi, mutten ehtinyt testaamaan vielä, kun alkoi sataa kaatamalla. Ja sade jatkuu vielä tänään...
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Tuohon sen verran lisäystä, että tuotteen MYYJÄ on aina ensisijaisesti vastuussa myymästään tuotteesta. Tämän jälkeen maahantuoja. Tehdastakuu loppuu silloin kun tehdastakuu loppuu that`s it. Se, että kuka korjaukset sitten loppupeilissä maksaa niin on asia erikseen.
Mikäli olet pyörän liikkeestä ostanut niin sitten vain myyjän puheille.
Hieman taukoa
Ratio maksaa sitten hieman vajaa 700€uroa... Halpaa kuin hajuvesi. Taannoin postasin tänne tiedot palikoista, joilla voi tavallisemmallakin radiolla korvata tuon Bemarin orkkiksen.(Repa @ Heinä. 22 2008,13:09) kirjoitti
Ettes nyt kompensoi tuolla vakionopeudensäätimen vaijerilla kaasuvaijereiden väärää säätöä (josta tuo myös on tarkka).
Tossa säätöohjetta kaasuvaijereille:
Models with cruise control
Throttle-opener cable, throttle-closer cable
L Note:
The throttle twist grip must not be tight against the
stop on the handgrip in the idling position. It must be
possible to turn it a further 10 ° in the close direction
against a slight spring force. This actuates the
cruise-control system switch on the throttle valve.
The throttle twist grip has to be turned relative to the
throttle-body shaft if this extra rotation is not possible.
• Remove the left side section of the fairing.
e Caution:
Make sure the cables do not slip out of the adjusting
screws as this could cause damage to the cables.
• Preset the play of both cables at the throttle twist
grip to 4 ... 5 mm (0.16 ... 0.20 in) with the engine
d Warning:
Observe the hazard avoidance instructions for running
internal combustion engines in enclosed spaces.
• Warm up the engine to its normal operating temperature;
radiator fan starts to run.
• Reduce play of throttle opener cable (1) to
3 mm ... 4 mm (0.12 in ... 0.16 in).
• Turn throttle twist grip just enough to take up
play at throttle opener cable and adjust play of
throttle closer cable (2) to 1 mm (0.04 in).
Settings:
Initial setting
(engine cold)........4 mm ... 5 mm (0.16 in ... 0.20 in)
Total play of both cables
at throttle twist grip (engine
warm) ...............1 mm ... 1.5 mm (0.04 in ... 0.06 in)
Cruise-control system cable
• Adjust play of the cruise control cable to
2 ... 3 mm (0.08 ... 0.12 in) using the adjusting
screw on the clamping sleeve (arrow).
• Check the freedom of movement of the throttle
twist grip. When released, the twistgrip must return
to the closed position by itself and with an
audible click.
• Check the routing of the cables if the throttle
twist grip does not return to the closed position
or if it is stiff.
• The play on the two cables can also be increased
if the throttle twist grip is stiff. Do not exceed a
total play of 1.5 mm (0.06 in) at the throttle twist
grip.
Settings:
Cruise-control
system cable..............2 ... 3 mm (0.08 in ... 0.12 in)
Turning the throttle twist grip relative
to the throttle valve shaft
L Note:
The throttle twist grip must be turned relative to the
throttle valve shaft if the switch for the cruise control
on the throttle valve is not functioning correctly.
Cruise control system does not switch off
• Increase opener cable play.
• Reduce closer cable play by the same amount.
• Check the operation of the throttle twist grip.
When released, the twistgrip must return to the
closed position by itself and with an audible click.
Cruise control system cannot be set, or continually
shuts down
• Increase play on throttle opener cable to a maximum
of 1.5 mm (0.06 in).
• Increase play further, if necessary, to check the
operation of the microswitch and the actuating
mechanism on the throttle valve rail.
Ja noiden mikrokytkimien tarkastushan menee jotenkin näin:
This procedure must be done exactly as follows while you monitor the "SET" light on the instrument cluster:
1) With the ignition switch OFF, switch on the cruise control. Press and hold the cruise control switch to the SET position and switch on the ignition switch (LIGHT).
2) Release the SET button (LIGHT GOES OFF), move the switch to the RESET position (LIGHT).
3) Release the button (LIGHT OFF), switch OFF the cruise control switch (LIGHT).
4) Switch the cruise control switch back on (LIGHT OFF).
5) Rotate the throttle against the throttle stop (LIGHT), release the throttle (LIGHT OFF).
6) Pull the clutch lever (LIGHT), release the clutch lever (LIGHT OFF).
7) Pull the front brake lever (LIGHT), release the lever (LIGHT OFF).
8) Push the foot brake pedal (LIGHT ON), hold for 5 seconds (LIGHT OFF), release foot brake pedal (LIGHT ON).
9) Rotate the rear wheel (LIGHT SHOULD GO OFF/ON).
10) Switch off the ignition.
Ja vielä toi ration korvaaminen jollain inhimillisemmän hintaisella:
http://www.ake-electronic.de/motorbi....rol.htm
<p>2002-2014</p>
Kiitos C-A-D!
Erinomaista tietoa. Katsotaan mitä saan näillä tiedoilla aikaiseksi.
Osia kyllä löytyy maailmalta yleensä aika kivasti eli hinta ja saatavuus ei ole yleensä ongelma.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Näinhän se kirjaimellisesti ottaen on. Olen vain joitakin kertoja törmännyt ulkomaislla foorumeilla tapauksiin, joissa näitä on vaihdettu BMW:n toimesta juuri vesivahinkojen vuoksi, myös takuuajan ulkopuolella.(Linkki @ Heinä. 22 2008,13:42) kirjoitti
Kiinnosti vain löytyykö tunnettuja tapauksia Suomesta.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
No en minä sentään kaasuvaijerin parin millin säätöjä kompensoi useamman sentin mittaisilla säädöillä. Mutta hyvä huomio sinänsä. Tarkkuus kaasuvaijerin säädössä liittyy nimenomaan tuohon vakionopeussäätimen mikrokytkimeen.(C-A-D @ Heinä. 22 2008,13:47) kirjoitti
Kaasuvaijerin olin säätänyt aiemmin ja on ok.
Mikrokytkin kaasuvaijerissa oli alunperin ensimmäinen epäilykseni aihe ja senkin olin tarkistanut/säätänyt. Aikanaan taistelin Goldwingissäni juuri tämän kytkimen kanssa ihan tarpeeksi osatakseni tarkistaa sen ensimmäiseksi.
No tein tuon mikrokytkinten toimintatarkastuksen antamasi ohjeen mukaisesti ja kaikki toimi kuten pitikin, paitsi etten saanut takapyörän pyörittämisellä mitään näkyvää aikaiseksi. Eli SET-valo hieman himmeni ja kirkastui, muttei sammunut/syttynyt.
No jatkoin sen vakionopeudensäätimen vaijerin kuorta lopulta 6 cm, jonka jälkeen sain säädettyä n. 1 mm välyksen. Välyksen suuruushan määrään säädön hitauden. No, välyksen säädön jälkeen se alkoi toimia moitteettomasti. Järki vain ei sano, miksi vähän ajetussa mopossa vaijerin kuori on näin väärän mittainen? Jokin asia vain ei täsmää. Mutta mopo toimii.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!