Elikkäs muistilistaa ensikertalaiselle rata päivää varten.
Motoparkkiin eka matka suuntautumassa mutta voisi olla tietoa yleisesti jota muillakin radoilla voi soveltaa.
Mitä tarvii/kannattaa ottaa mukaan?
Tankkaus ilmeisesti jossain läheisellä huoltamolla?
Onko ruokailu mahdollisuutta lähistöllä vai omilla eväillä?
Ja mitähän muuta pitäisi vielä ottaa huomioon.
Ensten pitäs tietää millä menet sinne eli pakataanko autoa vai reppua?
Mutta otetaas jotain mistä voi olla hyötyä varsinkin jos on autolla..
-joitain työkäluja (nimimerkillä viimeksi jouduttiin kylki käyttämään auki moposta kaatumisen johdosta)
-Shortsit ja släpärit on kivat kun joutuu seisoskelemaan aina sen 40min settien välillä
-varikkotuoli
-ilmanpaine mittari (löytyy varmasti muiltakin)
-ketjunrasvausvehkeet (nämäkin läytyy aina jostain)
-tankata sinun tapauksessa on sama vaikka laitat tankin täyteen. Ei tuossa vaiheessa merkitystä kun ekakertaa menee että ajaako tyhjemmällä vai täydemmällä tankilla
-juomista ja sitä kannattaa nauttia oikeasti reilusti ettei lopu veto loppupäivästä
-eväät jos ei halua kahviota käyttää
-paljon lepposta mieltä *
Nämä nyt äkkiseltään
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Mopollahan se olis tarkoitus saapua paikalle ja kuljetus kapasiteetti on aika pieni.
Ilmeisesti reppuun pitäis kaikki mahduttaa kun uuden mopon tankkiin ei magneetti näytä tarttuvan.
Tankkauksella meinasin että tankki ei ehkä koko päivää kestä niin joutuuko välillä jossain käymään.
Pyörän omalla työkalu setillä varmaan pärjää?
Varmasti sitten juomat ja muut hoituu paikanpäältä itse en ole käynyt motoparkissa joten joku joka paremmin tietää niin voineen valaista. Mutta se mikä itseä eniten yleensä ärsyttää on se että jää sandaalit ja sortsit pois messissä. Se ajopuku kun ei ole viilein mahdollinen aurinkoisella ratavarikolla(swrt555 @ Heinä. 20 2008,20:05) kirjoitti
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Teippiä... Älä unohda teippiä. Peileihin ja vilkkuihin yms. pahimman varalta ettei leviä sirut pitkin piennarta.
Maalarinteippi piisannee. Sähkömiehen teipistä voipi jäädä ikäviä skraiduja. Kannattaa laittaa siihen ratatarran alle myös teipit pleksiin tjsp. niin lähtee se tarrakin nätisti poies.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Hemmetin hyvä pointti, itsellä kun ei ole tarvetta noihin niin ei voi muistaa tuollaisia(Eroz @ Heinä. 20 2008,20:08) kirjoitti
![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
jeesjees. no ainakin vähän kannattaa evästä tehdä jos kahvio ei ookkaan auki ja ottaa myös mukaan jotain suolasta (esim sipsejä) tosiaan jotkuu letkeet vaatteet on ihan jees et ei tarvii kokoaikaa könöttää ajokamppeissa
600rr
noisekiller!!!!!!(ehdoton kaiken varalta)
teippiä
kuusiokolo sarja
ketjurasvaa
ja tosiaan nuo väljemmät kuteet settien välille.tankkaamaan on n:8km matkaa virtasalmen suuntaan ja juvan suuntaan +20km.ite oon yleensä kun ajamaan ollaan menty ni tankattu tuossa juvan abc:llä ja siitä ostanu myös juotavat sun muut,ni ei tarvia niin pitkää matkaa kuskata selässä.oletko tulossa viikonloppuna srra:n leirille ajelemaan??
hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
Keskiviikkona on tarkoitus käydä radalla. Muuten työt sotkevat pahasti harrastuksia, kuten tavallista.
Toiset vaatteet on tosiaan hyvä juttu, jos ennusteet yhtään pitää paikkaansa. Kohtalaisen lämmin päivä tulossa.
Virtasalmen kautta olen tulossa, jossa taidan sit tankata ja ostaa juomat ja eväät.
Motoparkista löytyy pieni kahviokin, koitanpa muistaa muistuttaa radan edustajia jotta kiska on myös aukiYleensä sieltä löytyy ainakin kaffeta, sämpylää ja juotavaa. Koitetaan saada oikeaa ruokaakin tarjolle.
Peilit joko irroitetaan tai teipataan joten oma teippi messiin, sen kyselijöitä tuntuu aina riittävän. Varikolta löytyy kyllä kaikenlaista työkalua jos pyörän oma setti ei riitä.
Säätiedotus näyttää aika lämmintä keliä, joten juotavaa/syötävää on hyvä olla mukana, ehkä joku hellehattu ja kevyemmät kamatkin olisi hyvät.
Jos mopossa viriputkea, niin se noisekilleri on välttämätön, koska yli 97db:n meluilla ei radalle ole asiaa. Vakioputkilla ei pitäisi syntyä ongelmia tuon asian suhteen.
Eiköhän tässä tärkeimmät, reipasta mieltä mukaan ja paikan päällä rohkeasti kyselemään jos tarvetta ilmenee.
//Andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Itse tarvitsen yleensä vain pikku-olkalaukun, jossa on vesipullo, sadepuku(toiset hanskat), jako-avain(peilien irrotukseen). ja teippiä.
tätä settiä on hiottu vuosikausia, ja sillä pärjää.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Eka kerta radalle , eli näistä jos sais tietoo , kiitos.
Onko Ahveniston varikolla kahviota ??
(ruokaa?)
Vai pitääkö pakata reppu täyteen sämpylöitä että jaksaa 9 tuntia ??
Onko siinä radan vieressä / lähellä mopon tankkauspaikkaa ??
Toi ahveniston suunta ei oo ihan tuttua.. eli jos noin rajotusten mukaan ajaa , niin kauanko Helsingin päästä perille kestää ?? ( motaria pitkälti ?? )
Kuhan ei satais hirveesti... mut sunnuntaina sitten![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
On kahvio josta saa ruokaa ja juomaa.(Ropaaja @ Elo. 11 2008,22:20) kirjoitti
On noin 1km päässä eli ihan vieressä.(Ropaaja @ Elo. 11 2008,22:20) kirjoitti
Juu motaria oikeestaan koko matka ja siihen menee sellainen 25min matkaan, kun ajaa rajoittimen mukaan... sori sanoit rajoitusten mukaan... sitten kannattaa varata matkaan noin 1h 15min yhdellä stopin taktiikalla laskettuna.(Ropaaja @ Elo. 11 2008,22:20) kirjoitti
xxx
Kiitokseita tiedoista.
Ja rajoittimi.. siis rajoitusten mukaan mennään
![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Elekää hyvät immeiset käyttäkö maalarinteippiä (saatika ilmastointiteippiä) noissa teippailuissa(Vonikka @ Heinä. 20 2008,20:09) kirjoitti
jos ette yhden päivän jälkeen halua liuottimella noita irti hinkata.
Liima sulaa noissa pahimmillaan jo parissa setissä ja sit saakin jo näpit tahmeana niita pois hinkata.
Leveä rakennusteippi jota saa rautakaupoista ainakin mustana ja oranssina toimii tossa hommassa kun tauti.
Sähköteipin tapaista mutta hieman tukevampaa ja saa olla katteessa kiinni vaikka koko kesän
eikä jätä liimoja jälkeensä.
(Kokemusta on kun ajoryhmätarrat aina tuollaisen päälle liimataan)
<span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
Otin tavaksi irroittaa peilit yhden teippaamisen jälkeen.
Kahdet mutterit auki, peilit pois ja kahdet pultit tilalle. Parin minuutin homma ja ei tarvi teippailla eikä jynssätä liimoja.
Tossa vielä tuollainen karttalinkki -- linkki --(Ropaaja @ Elo. 12 2008,06:31) kirjoitti
A = Motarilta pois
B = Bensa-asema
C = Moottorirata
Ja kannattaa olla paikalla 8:00-8:15 aikoihin.
xxx
Varmaan maalarinteipeissä eroja. Mun ei ole koskaan tarvinnut hinkata liimoja pois maalarinteipin jälkeen. Joku Prismasta ostettu, oisko 3M:n valmistama. Huonopuoli, että sateella meinaa irrota.(seeker @ Elo. 12 2008,22:32) kirjoitti
Pysyykö tuo rakentajanteippi myös sateella hyvin?
xxx