Vakio 15 ja kokeilen 14. Olikohan takana vakio 42. Ehkä aikanaan ketjun uusimisen yhteydessä laittaisi 15/44 tai 14/44.
En ehtinyt vielä käydä tallilla vaihtamassa, täytyy katsoa jos vloppuna ehtisi. Veikkaan että ykkönen lyhenee käyttökelvottomaksi, tosin sitä se jo melko pitkälti on... Odotan että kolmosella keuliminen helpottuu hieman ja ennenkaikkea että välitykset sopisi paremmin radalle, nyt on niin että monesta mutkasta kolmosella kiihdytys on vähän tahmeaa ja kakkonen on liian pieni, tosin saa nähdä kasvaako vaihtojen määrä tai meneekö muuten ojasta allikkoon.
Katuajelussa piikkiä pienempi eturatas vaikutti positiivisesti ryömintänopeuteen, kun tuohan käyttäytyy aika on-off tyylisesti. Suurin parannus tuli siihen, että vitosta ja kutosta voi käyttää iltalenkilläkin, kun aikaisemmin kutonen oli aikalailla käyttämättä.
Huonona asiana voisi mainita, että ykkösellä tai kakkosella ei arvaa kovin terhakkaasti kääntää kaasua, nousee keula sen verran terävästi.
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
Oliks tää jo täällä?
Hyper-Aprilia..? Amerikan foorumilta bongasin, Cruisen uusimman leffan kuvauksista.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Mitähän tuo on oikeasti syönyt? Moottori ja takahaarukka ovat ainakin aprillipilasta, mutta runko ei ole torson.(vtwin @ Kesä. 23 2010,09:37) kirjoitti
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Oikea runkokin pilkistää sieltä päälle liimattujen punaisten putkien takaa(Tctic @ Kesä. 23 2010,09:47) kirjoitti
![]()
^Kökkö shoppaus. Tökeröitä mittasuhteita, outoja yksityiskohtia, ihmeellinen valaistus ja omituisessa kulmassa ainakin takarengas ja etuhaarukka vinksallaan. Etupytyltä lähtevä pakoputki on aivan mehupilli ja muijan takamus ihmeen olematon.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Täti taitaa olla vain nukke, mutta miksi ihmeessä Apriliasta on väännetty Ducatin näkönen - ehkei Tompalla yllä jalat maahan Ducatista
Onko tuo siis vain shopattu versio?
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Joo eipä ole aito kuva![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
amerikan foorumilla veikattiin, että tomppa on halunnut väen vängällä ducatin alle (omistaa itse myös ko. merkkiä; desmosedicin) ja aprilia todettu mukavaksi ja kevyeksi ja siksi tehty ko. mock-up? emt.(mp71 @ Kesä. 23 2010,10:20) kirjoitti
joo, nukke-cameron diaz on kyydissä.. helpompi keulia ja kikkailla, kun ei ole painoa kyydissä? eikä varmaan ihan heti saa aitoa neitoa stunttikohtauksiin kyytiin?
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Eilen päräytetty noin 800 kilometriä Hyperillä eli Kapellskär - Helsingborg - Malmö - Kööpenhamina.
Aika kivuttomasti meni. Laivalla kyllä sai respectiä ku Goldwingmiehet kyseli meinataanko Tukholmasta pidemmälle...
Kuka vielä väittää ettei nakulla voi matkailla???
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Pelkkä reppu selässä, vai keksitkö Hyperiin jonkinlaisen laukun?(GT78 @ Heinä. 12 2010,11:26) kirjoitti
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
Mulla on semmonen takalaukku remmeillä kiinni, n 40 litraa korotettava malli. Emännällä monsterissa sivulaukut, tankkilaukku ja rulla...![]()
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Kertokaas Hyperimiehet ja naiset ketkä on päässeet molemmanlaisia kokeilemaan - että miten tuommoinen 796 Hyper vertaistuu Kotarin 690:n SuMojen ja SMC:n kanssa?
Pikkusen on painavampi, matalampi, tehokkaampi, useampimukisempi, vähän vaatimattomammilla alustanosilla ehkä varustettu, jne jne... mutta mites ajettavuus? Onko saman genren vehkeitä / vertailtavissa edes?
Tuo 690 kun on tuttu mutta tämä PikkuHyperi ei mutta kiinnostaisi kovin tietää![]()
FXSB & ZX10R
Jaa-a en tiedä kottaraisista mitään mutta suosittelisin koeajoa, siinä selviäis aika paljon helposti...
Pari päivää sitten palattu Euroopan turneelta. Mittariin tuli jotain 3-4tkm ja tarttee sanoa että monena päivänä en kaivannut sitä katettua matkapyörää, Hyperillä ajeli mukavasti autobahnit ja pikkutiet tottakai.
Mutta sellainen ajatus heräsi motarilla ajettaessa että etupää tuntui ajoittain todella kevyeltä: esimerkiksi kun edellä ajava vaikkapa pakettiauto vaihtoi kaistaa eteeni syntyi turbulenssia joka aiheutti etupäässä pelättyä "voblausta".
Mites se nyt menikään: pitäisikö tässä kiristää takapään jäykkyyttä vai yrittää tiukentaa etupäätä?
En ole mikään jousitusekspertti joten apuja kaivattaisiin...
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Kertokaa kokemuksia 796:sta. On meinaan hankinta enemmän kun lähellä...
Lähinnä tuo moottori mietityttää, että onko siinä voimaa riittävästi? ( Koeajolle en pääse, joten tars ostaa ns. sika säkissä)![]()
tonnisen jälkeen on varmaan karsee pettymys, kun kerta 1100:kin on.(raikkonen @ Elo. 24 2010,13:40) kirjoitti
Osta mielummin 1100, noitahan on "uusia" -08 vuoden vehkeitä myynnissä. Hinta lähellä 796:sta.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
No ohan se varmaan tonnisen jälkeen "pettymys", mutta ku ei noita tonnisen tehoja voi hyödyntää yleisillä teillä mitenkään. Siks mietin, et tollanen hyperi vois sopia itelle paremmin.(zpete @ Elo. 24 2010,13:43) kirjoitti
Mut oisha se ny kiva et keulis ees ykkösellä![]()
Kävin tänään Hailacilla ajamassa molemmat Hyperit, siis 796:sen ja 1100:sen. *Ensin hyppäsin pienemmän satulaan ja ensimmäinen fiilis oli, että onpas kevyt pyörä. No, lähin sit ajamaan ja totesin mielessäni, että voimaa on kyllä tarpeeksi tässäkin laitteessa. Pyörää kääntyy hyvin mutkiin ja keula on kevytKeulii ykkösellä helposti
No sitten seuraavaks 1100:sen selkään. Jo ensimetreillä huomasin, että pyörä on tukevamman tuntuinen kun pikkuveli johtuen varmaankin isommasta painosta ja jämäkämmistä jousitusosista. Ajoasento on hyvä ja kyllä tuolla mieluusti ajelisi. Voimaa on jonkin verran enemmän kun pikkuveljessä, mutta ei ero sentää niin radikaali ole, jos vertaa 600 rivinelkku vs 1000cc. 1100cc hyperi keulii vielä herkemmin kun pikkuveli. Kerrassaan hauska laite
Tarvii kyl tosissaan miettiä, että sjioittaako jokusen tonnin enempi ja ostas isomman sittenkin? Kyllä sitä eroa isomman hyväksi kuitenkin jonkun verran on.
^ isomman Hyperin omistajana, neuvoisin ostamaan sen isomman, jos se vaihtoehtona on. Pienempää en ole itse ajanut, mutta niin se vaan jo yhdessä kesässä kesyyntyy tuo isompikin, että mieluusti tahtoisin lisää potkua moottoriin, vaikka ensin se tuntuikin riittävältä. Toki moottori on vääntävä ja passeli, mutta kun kuitenkin joskus tekee mieli vähän naatiskella...![]()
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
Juu, kyllä nyt oon päättäny että 1100 sen pitää olla. Ei sillä etteikö 796 riittäs, mut on se 1100 kuitenki piirun verran kivempi
Race Kit varmaanki iha "pakollinen"? Entäs ne nokat, "mikkoylillä" ne nyt oli vai kellä? Kandeeko ne vaihtaa?
Jos toi Hailacin 08-S on vielä keväällä jälel, nii haen sen. Toki hyvän vähän ajetun <---10000km voin myös ostaa.
Nii juu, ja onko kukaa laittanu ohjausiskaria Hyperiin? Tuntu oudolta ajaa ku oli niin kevyt käännellä tankoa...
Joo 1100S, pönttö pois, avarammat vaimentimet, race-nokat ja ECU sekä tankoa ylös niin on aika hyvä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Termin full-race kit on pop.
Ohjausiskaria ajattelin itsekin ihmetellä talven aikana, mutta lähinnä siksi että saisi motarinopeuksissa vakaamman tuntuiseksi menoa. En tiedä sitten onko tässä taas joku "perse edellä puuhun" juttu eli pitäiskö aloittaa jostain muualta eka...
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Jaa-a... Jos sitä ens vuonna myis harrikan ja ostais tommosen...äkkiä noihin kyllästyykin...
![]()
Hullu se on...
Harley-Davidson XL1200X Forty-Eight
Triumph Speed Triple 1050 -09 (white) (ex)
Honda CB600 Hornet -07 (ex)
Honda CRF 250 R 2006
Tjaahas, tulipa poikettua Ducsukauppialla ja silmää miellytti HM.
Onko tosta sorateillä mihinkään?
Ainakaan mottia ei ole suojattu pahemmin, renkaatkin oli normicorsat =)
Myyjä sanoi ettei parane soralle mennä kun on kuulemma liian painava mutta ajellaanhan siellä muillakin 200 kilosilla.
Kiinnostais joku peli millä pääsis soratiellekin, ja tarttis olla tarpeeks helppo ajaa että eukkokin voisi ajella. => Kortti toivottavasti taskussa kuukauden päästä.
En uskaltanut koeajaa Hypermotardia ihan lompakon syystä.
Vai tarviiko vaan mennä monsterilinjalla.. Emäntä 173 pitkä eli jalat ylttää just HM:n päältä maahan.
"Kukas v**tu sä oot?"
-Angus Young-
Saakos Suomesta ollenkaan sitä SS vai SP vai mikälie -erikoismallia?
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Kyllä sillä sorallakin ajelee. Ainut mikä tosiaan mietityttää on tuo moottorin olematon suojaus. Jossain olen nähnyt myynnissä panssaria tuohon mutta en nyt muista missä. Ja renkaat nyt tietenkin pitäisi olla paremmin soralle sopivat...(SPK_1978 @ Syys. 14 2010,09:07) kirjoitti
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
Mulla on se pohjapanssari, taitaa olla ihan Ducatin luettelosta. Öljypohjaa ja -suodatinta taitaa irtokiviltä suojata. En kyllä osaa soralla ajaa, vähän varovasti sladitellut, mutta eiköhän tuota tekijämies vie siinä kuin vaikka Kotarin isoja motoja.(K1mble @ Syys. 14 2010,14:44) kirjoitti
![]()
Mulla on myös Ducatin alumiininen pohjan suoja. Ajoin jonkin verran sorateillä Pirellin supermoto-renkailla, joissa on vähän nappulaa. Hyvä se on soralla kun vähän löysäsi etupään vaimennusta. Konekin on juuri sopiva, eikä siihen hommaan tarvi luistonestoja tai ABS:iä. Ennemmin ajan soralla Hyperillä kuin Multistradalla.
Talvellakin se oli aivan ok välikelin nastoilla kun oli tarpeeksi lunta. Nastat ei kylläkään näytä olevan kovin pitkäikäiset.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500