Nostin ohjaustankoa 20 mm kun siinä uudessa EVO SP:ssä testasin Milanossa ajoasentoa ja totesin sen paremmaksi. Kävin äsken ajelemassa ja on se minusta ajossakin huomattavasti parempi. Ennen keula vähän kuin hävisi alle ja nyt ei enää. Sorvattiin 20 mm korkeat korotuspalikat ja vaihdoin kuusiokolopultit samoin 20 mm pidemmiksi eli 10x100 mm nyt. Ohjausiskarille myös 20 mm välipalikka (virtalukon pulteissa oleva kiinnike jäi entiselleen eli iskari jäi alas).
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Löytyi vastaava laite, josta asiallinen väliraha. Nimet alle ja keväällä jatketaan harrastusta Hyperillä. Tärkeimmät varusteet taitaakin jo olla, ehkä kehuttua race-penkkiä pitäisi harkita seuraavaksi. Ja takapukki tietty.(Brocol @ Loka. 15 2009,13:11) kirjoitti
Eniten jännittää melumittaukset tupla-Termeillä/killereillä/vakioilla.
Mistäs Service Manualia? *
Ostitko bworldista vai mistä? Noissa peränalta tulevissa termeissä jää ilmeisesti vielä katalysaattori voimaan tuonne putkenmutkaan? Ei ole niin tiukat soundit kun täysrännillä(Brocol @ Joulu. 01 2009,00:16) kirjoitti
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
BW joo. Tuohon on se de-cat-väliputki laitettu. Onkos tuohon sopivia erillisiä viri-alkukäyriä vai onko alkuperäiset ihan passelit?
Killerit näyttää kyllä aika tukkoisilta, saa nähdä miten hyvin vaimentavat.
Tuskinpa mitään hevosia virialkukäyrillä saat aikaiseksi, enemmän ulkonäköseikka. Killerit mäkeen vaan, syntistä touhua tehdä ducatista nuhanen![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Tota BW Hyperiä itsekin vähän mietiskelin. Varmasti kiva kesä tiedossa toi peli alla. Termit + s malli. Aika nami olis kyllä mielellään omaankin talliin ottanut. Onnittelut hienosta hankinnasta!!!![]()
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Kiitos, kiitos!
Netin syövereistä löytyi Service Manualkin, näemmä myös Ebayssa tarjolla.
Onkos kukaan käynyt radalla tai muualla mittaamassa meluja vakioista/Termeistä? Ahvenisto on lähin rata, saa nähdä miten saa taiottua 95db rajasta läpi.
Vakiona muistaakseni mittasin viime kesänä 94 db. Se läppä putkessa ilmeisesti auttaa koska kierroksia kun nosti hiemankin yli rajan niin db:t nousi merkittävästi.
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
Hyperi 1100 tuli hommattua näin uuden vuoden kunniaksi
Ei ollu uus Monsterikaan paha mutta liian aggressiivinen ajoasento mulle sit kuitenkin. Norjassa tuli käytyä sillä ennen kuin tajusin
Hyperistä mietin etukäteen sitä 796 Darkkia mutta päättelin että se on persaukisten (halvempi) naisten (matalampi) peli joten jäi sitte unholaan (tässä oli sarkasmia mukana).
Pari viikkoa sitten istuin 796 selkään ja molemmat kantapäät ulottui maahan, 1100 niskassa ei ulottunu enää kuin toinen kantapää kerrallaan (179 cm pituutta). Tuntui kyllä kevyeltä kuin crossimopo, hauskoja hetkiä luvassa??
Mutta mitkä sliparit siihen pitäis laittaa? Termejä katsoin myymälässä mutta olivat karmeat mun makuuni.
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
ZARD??(GT78 @ Joulu. 30 2009,14:56) kirjoitti
Tuolta
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
SC-Project tai kenties Fresco-Exhaust?
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
Zard näyttää kyllä hyvältä. Suomesta sitä voinee kysellä Motoringistä.
- JAM Racing Team -
Juu taidan tilailla ulkomailta tälläkin kertaa pöntöt.
Zardissa olis ulkonäön lisäksi soundit kohdallaan...
http://www.youtube.com/watch?v=IBdnI70L2So
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
2-1 raceputki toimii miun silmään !
Esim. sc-projectin malli:
![]()
F042, M944S.i.e, 250SX-F
On kyllä piru vieköön komeen näköinen laite tuolla putkikonfiguraatiolla ja Pramacin tarroilla. Onneks ei oo liikaa rahaa, tulis varmaan jo omistushalu liian kovaksi moiseen.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Näin tuon Pramacin vehkeen livenä Milanossa. Oli yksi näyttelyn kohokohtia. Ehkäpä nyt laittaisin itsekin tuon 2-1 putken, mutta kyllä se jonkun dB-killerin varmaan tarvii. Nykyään olen sen verran kasvanut isommaksi, että kovat äänet ei aina kuulosta parhaimmalta.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Nyt on paha ongelma johon tarvitaan kokenutta ulkopuolista neuvoa. Eli ostaako 796 Dark Termignonin pöntöillä vai -08 1100 tai 1100s. Hinta pikkuhyperillä lisäkilkkeiden kanssa käytännössä sama kuin perus 1100:lla ja S:stä pitäisi maksaa tonni enemmän. Hinnan suhteen liikutaan jo kipurajoilla, että isompaan hyperiin ei Termignoneja ole varaa laittaa ainakaan heti.
Pikkuhyperi on ennakkotesteissä saanut loistavia arvosteluita, mutta toisaalta mopojen suhteenhan yleensä on "isompi parempi".
Nyt valistuneita neuvoja...
Yamaha TZR 125 -90
Ducati S 750 HF -01
Triumph Daytona 675 -08
BMW F 800 R Chris Pfeiffer edition -10
Triumph Daytona 675 -07
Ducati Streetfighter 848 -12
Ottaisin 1100s:än. Parempi alusta ja jarrut. Putket voi ostella myöhemmin. En nyt tuota 796:sta ole tutkinut, mutta onko siinä säädettävää alustaa ja kyllä tuo 1100 kone on vaan makea ajaa, ei voi mitään.![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
796a on kyllä lehdistössä kehuttu keveämmäksi vietäväksikin.
Mun muistini mukaan hyperissä on vakionakin aika jytäkät äänet, en pitäisi termignoneja välttämättömänä. Voi olla että en edes haluaisi sellaisia kun Ahvenistolla ja muutamassa muussakin paikassa on melurajat ja välillä kiva kurvailla radallakin.
Eihän tuo kai muuten selviä kuin itse koeajamalla. Toisille 796-voimat riittää ja silloin keveys on vain plussaa.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Harvalla varmaan täällä 796:stä kokemusta.Siinähän ei ole alustassa juurikaan säätöjä ja luulen että isomman koneen luonne sopii tuohon pyörään ja ainakin mulle paremmin. Tosin isommankin Hyperin (S) keula saanut moitteita ja se onkin vaihtunut joka mallivuosi. Saa nähdä joutuuko vaihtamaan sisuksia siihen.
Termejä saa muuten ainakin Ameriikoista "halvalla" nyt, kun ilmeisesti joku hieman muutettu uusi malli tulossa nykyisen tilalle. Täytyy keväällä melumittauttaa nuo tupla-Termit killereillä, mutta veikkaan että Ahvenistolle joutuu vaihtamaan vakiopöntön.
Pitäs olla tossa 796:sakin vääntö kohdillaan. Tehoakin on spekseissä vaan 9 heppaa vähemmän ja painoissa on kuitenkin merkittävä ero. Lähinnä tuossa 1100:ssa on epäilyttänyt sen koko. Jo viime eksänä sitä harkitsin ja se tuntui jotenkin kauhean isolta silloin ja tuntuu edelleen.
Ducati-mekaanikko suositteli ainakin Termignonin pönttöjä, että saa seosta säädettya hieman rikkaammalle, kun on perus-eculla ja pöntöillä kuulemma hieman laimeat seokset, euro-normien takia.
Puhtaasti arvonsäilymisen kannaltahan tuo 1100 ilman lisähärpäkkeitä olisi fiksuin ratkaisu.
Elämä on vaikeaa, kun on liikaa valinnanvaraa.
Yamaha TZR 125 -90
Ducati S 750 HF -01
Triumph Daytona 675 -08
BMW F 800 R Chris Pfeiffer edition -10
Triumph Daytona 675 -07
Ducati Streetfighter 848 -12
Kyllähän ne suosittelee. Ikävä kyllä suomen hinnoissa on järkyttävästi "ilmaa", hyvät tuohet käärivät ainakin jos ei muuta(Opossumi @ Tammi. 22 2010,13:27) kirjoitti
.
Ehkä koeajaisin kummatkin jos olisin sinä.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Eipä ole tullut vielä koeajettua 796:sta, mutta Monster 696 vs. 1100 vie pienempi minusta voiton kevyempänä ajettavana varsinkin mutkatiellä, siis yksin ajettaessa. Täten voisin olettaa, että hypereissä on sama tilanne? Kunhan keväällä koeajot pyörähtävät käyntiin, täytyy käydä kokeilemassa.
Kyllä minustakin Termarin sarja on ainakin siinä mielessä hyvä, että mukana tulee toimivampi Ecu, vaikka ei äänistä niin perustaisikaan. Eikös Termignoneissa ole nykyään killerit mukana. Oletkos koittanut tinkiä sarjan hintaa hieman alemmaksi pyöräkaupan yhteydessä?
Mä taas olen hieman eri mieltä. Kyllä 1100:ssa huomaa alustassa ja jarruissa eron 696:seen, tosin omassa on öhlinsit, mutta myös normimallia ajanut. Ja isolohkon voima tuo kyllä sitä hauskuutta ja paljon, tosin makuasioita sano kettu..(assu @ Tammi. 25 2010,11:19) kirjoitti
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Kiitos kommenteista. Sain niin huonot vaihtotarjoukset hyperiin, että pitää laittaa jäitä hattuun ja ainakin toistaiseksi pysyä Triumph Daytonan onnellisena omistajana.
Vai haluaisiko joku vaihtaa hyperinsä -08 Daytonaan? ;)
Yamaha TZR 125 -90
Ducati S 750 HF -01
Triumph Daytona 675 -08
BMW F 800 R Chris Pfeiffer edition -10
Triumph Daytona 675 -07
Ducati Streetfighter 848 -12
Ihan mielenkiinnosta, paljon oli välirahatarjous 796:een termien kanssa? 5000?(Opossumi @ Tammi. 26 2010,19:19) kirjoitti
6000e oli Heinolla ja 7000e Hailacilla Termin slipareilla.
Yamaha TZR 125 -90
Ducati S 750 HF -01
Triumph Daytona 675 -08
BMW F 800 R Chris Pfeiffer edition -10
Triumph Daytona 675 -07
Ducati Streetfighter 848 -12
Oliko jollain tähän sitä teknistä manuaalia sähköisenä?
Mulla olis antaa vaihdossa 696 monsterin vastaava
EDIT: johan tuli linkkiä YVnä, kiitokset Brocolille...
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Onko joku ajanut sekä ktm 950/990 supermotolla että ducatin hypermotardilla? Jos on, niin vertailua kaivattaisiin. Kiinnostaisi, että mitä voitan ja missä häviän jos vaihdan tuon s&m:n hyperiin.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Olen ajanut molempia, tosin välissä on aikaa varmaan toista vuotta...(Tctic @ Helmi. 22 2010,08:35) kirjoitti
Suosittelisin koeajamaan, sillähän tuo selviää. Se on niin makuasia, millaisesta tykkää, mutta ilmeisesti hyperi on lähempänä normikatupyörää ja sm taas lähempänä noita kotarin enskajuuria ajokäytökseltään. Huipputehoissahan hyperi häviää selvästi, mutta tuo on taas sikäli makuasioita, että ainakaan mun mielestä tuollainen pyörä ei kaipaa hirmutehoja.
Hyperissä voitat namumman ulkonäön, mutta sekin on tietysti makuasia. Puolimutulla voisin ravistella vielä tulemaan sen, että Hyperi kuluttaa jonkun verran vähemmän, mutta huoltaminen on kalliimpaa.
Mun mielestä saisi olla kyllä aika kovat perustelut, että vaihtaisin sm:n hyperiin, kuitenkin kaikitenkin saat latoa aika nipun euroja tiskiin vaihtaaksesi pyörään joka monessa suhteessa on huonompi. Mutta joskushan se vaan tulee se pakko vaihtaa, että mikäs siinäkään sitten...
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?