Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Mikähän mahtais olla vikana kun pyörän tyhjäkäynti heittelee 2000 rpm:n paremmalla puolella. kylmänä se pysyy n. 1500, mutta lämmettyään nousee tonne. Olen yrittänyt siitä tyhjäkäynninsäätö napista väännellä, mutta siitä ei ole mitään apua.

Ja sit ilmeisesti kytkin pitää mekkalaa? Eli kun laittaa vaihteen silmään ja päästää kytkimen ylös ja veto tulee päälle niin kuuluu sellainen "jurnutus" ääni..? Ääni kuuluu ainakin ykkösellä ja kakkosella, mut sit pakoäänet peittää muut äänet alleen. Olisko levyjen vaihdon paikka vai jotain siistimpää, isompaa ja kalliimpaa?

Kiitos ja anteeks...
    mulla piti sv aikoinaan (pari kesää sitten) kytkin samanlaista meteliä, levyjen vaihto taitaa olla sullakin eessä. ja vaiha samalla jäykemmät jouset
    rotta
    saiskohan se kaasareitten ja kannen välistä ilmaa?
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

`juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
    voi olla joku alipainepinna irronnut, tai letku irti.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Mulla 650SV:n tyhjäkäynnin vaellusta/röpötystä aiheutti kaasuttimen uimurin neulaventtiilin pesän vuotava O-rengas. Elikkä vaikka uimurin-neulaventtiili sulkisi polttoaineen virtaaman, niin O-renkaan välistä tihkasi vaan kammioon bensaa. Uudet O-renkaat ja * *
    Kyllä noi kierrokset pitäis TYHJÄKÄYNTI ruuvista ainakin nousta.. Vedäppä sormilla katteen välistä (vasemmalla puolelta) kaasutin vivustoa pyörän käydessä. Kato, että palauttaa kunnolla? Kun kaasu on tyhjäkäynnillä niin vedä vaijerivipua vielä käsin kiinnipäin, pieneneekö tyhjäkäynti? Vaijeria voi hieman löysätä jos ei ihan palauta. Todennäköisesti silti toi kierrosten nousu johtuu kuulemma ruiskun synkkauksesta (huollossa sitä epäilivät). Mulla on sama juttu tellus. Paras kai viedä säädettäväksi ja käskeä samalla tsekata vaijerin säätö mekanismi.
    Kytkin ääntelee hieman ennen hajoamistaan jolloin levyt kannattaa vaihtaa heti ajoissa ettei polta metallisia välilevyjä. Tai viimeistään silloin kun huomaa pienenkin luiston kytkimessä tai jää matka ikävästi kesken (kokemusta on). Levyt on nopee vaihtaa itse. Koppa auki ja uudet sisään, ei tarttenut tiivistettä uusia eikä öljyjä pois ottaa.
  7.  
    Vahvasti epäilen, että ei ole synkasta kiinni, tai sitten se synkka on pielessä oikein kunnolla ja kakkosläppä on reilusti auki. Ainakin ite kun on synkkaillu, niin kovin pieniä ne kierrosten muutokset ovat olleet.
    Liikaa happea se saa. Joko vuodosta tai sitten läpistä, syystä tai toisesta. Läpät voi olla holot, tai sitten ne eivät palaudu/mene riittävän kiinni (jumiva kaasuvaijeri, tk-säätö ei pelaa, "ryyppy" ei pelaa tms).

TL1000R