Löytyykö tällaisen rutkun omistajia tai muita joilla on kokemuspohjainen mielipide ao. moposta?
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
No niin, kun ei kukaan varottanut piti sitten mennä itse koeajolle. Saamari, nyt on hirveä polte hankkia elämän ensimmäinen mopo joka ei ole Honda.
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
Tervehdys!
Kokemukseni ovat 3 päivän ja 700 km:n perusteella positiiviset!
Aiemmat pelit olleet muita, kuin kustomeita!
Moottori ainakin vielä ehkä hieman nahkea! Painoa melkoisesti, mutta painopiste ja istumakorkeus matala! Tuulihan tuivertaa melkoisesti, mutta niinhän se mp:ssä pitääkin!
Sopii hyvin myös kaksin ajeluun!
Itselleni (175 cm, 68 kg) lähes ainoa vielä jotenkin järkevän kokoinen >1000 kuutioinen kustomi, Mm. saman merkin 1900 ja Suzukin 1800-kuutioinen on painoltaan meikäpojalle liikaa!
Kommentoidaan lisää, kun peli on sisäänajettu!
Markku
Samoin täällä, viikon on ollut tähtimopo kotona ja ajohaluja on hillinnyt ainoastaan 1200 km mittarilukema ja vasta maanantaina oleva tonnin huolto. Sopii muuten vähän isommallekin kuskille, omat strategiset mitat ovat 190/88.(Aprilia500 @ Heinä. 30 2008,19:33) kirjoitti
Ja Honda Shadowiin verrattuna se ei muuten ole yhtään matala...
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
No nyt on 1.huolto sitten tehty!
Kyllä täytyy sanoa, että olisi ehkä ollut syytä siirtyä Custom-tyyppiseen pyörän jo aiemmin. Niin on ajaminen hauskaa, ettei oikein töitäkään malttaisi tehdä. Olen yllättynyt mm. XVS 1300:n jarrujen hyvästä laadusta sekä mukavasta jousituksesta! Aikaisemmat jatkuvat ylinopeusuhkat ovat taakse jäänyttä elämää! Myös vaimo viihtyy huolestuttavan hyvin takatuhdolla. Odottelen vielä laukkusarjaa sekä takaselkänojan tyynyä! Tuntuu olevan tavara loppu Euroopan varastolta!
Markku
Eipä juu löytynyt sitä selkänojan tyynyä vielä meikäläisellekään. Kumma juttu jos ovat koko maanosasta loppuneet.
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
Mistä olette takaselkänojanne tilanneet? Olisi itselläkin sellaiselle tarvetta. Jenkkien vastaava malli lienee V-star 1300? Ainakin on ihan samannäköinen kuvissa. Ainakin tuolla: http://www.cruisercustomizing.com/ -kaupassa löytyisi paljon kaikkea härpäkettä.
Itselläni on nyt sisäänajot takana XVS1300a Midnight Starilla ja on vähän paha vertailla mihinkään, kun on kyseessä ensimmäinen pyörä. Mukavan letkeä ajoasento ja tehot riittävät ainakin itselleni. Yksi ostokriteereistä oli myös, että takana on hyvä istua ja tuossahan on. Liekö ominaisuus, että voimansiirto tms. lonksahtelee pienissä nopeuksissa? Jos esim kakkosella laskee tyhjäkäynnille, niin todella varovasti saa lisätä taas kaasua, että ei "lonksahda". Tuota "ominaisuutta" ei muutamassa muussa kokeilemassani pyörässä ole ollut.
Minulla oli kardaanivetoinen seiskapuolikas Honda Shadow ennen, ja siihen verrattuna Jammun lonksahtelu isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla on aika vaimeaa. Oliko ne muut kokeilemasi jotain muita kuin matalaviritteisiä ja vähän kiertäviä veekakkosia? Minulla oli nimittäin huollon ajan lainassa TDM 900, joka protestoi pienellä vaihteella vedättämistä vähän toisenlaisesti (olin aika eksyksissä kuusivaihteisen lootan kanssa ensimmäisissä risteyksissä, kun vaihdepoljin tuntui customeihin tottuneelle olevan likimain moottorin sisässä).
Se selkänojan tyyny on Jammun alkuperäinen, sanoivat tosiaan minullekin ettei Euroopan varastoltakaan noita löytynyt.
ETA: Joo, sama mopo on tosiaan jenkeissä myynnissä nimellä V Star 1300 (äläkä katso niitä hintoja, tulee paha mieli). Yamahan customit myydään siellä Star-nimikkeen alla.
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
Onneksi xvs:n kytkin on helppokäyttöinen, joten avustustoimet esim. risteyksissä kytkimellä ovat helppoja! Minulla lisäksi 3.s ja 4:s vaihteet hieman vonkuvat, 3. moottorijarrutuksessa, 4. vedossakin!
muutoin ok!
Markku
Ihan ok pyörä mutta äänethän on vakiona todella nuhaset niinkuin kaikissa uusissa customeissa. Onko joku jo tehnyt niille jotain? Mietityttää vaan että jos vaihtaa suorat taakse niin vaikuttaako mitenkä käytökseen? Ei ole ennen ollut näin tuoretta peliä.. Niin ja onko kukaan löytänyt suomesta tehoputkia tähän malliin? Jenkeistä löyty yhet mutta ne on v-stormiin 07 mikä siis on ilmeisesti sama pyörä?
----------
Soittelin yamahalle aiheesta ja sieltä terveiset oli että jos vaihtaa koko putket niin penkkiin ja mahdollisesti boxin vaihto.. Pelkät änkkärit niin pitäisi riittää co arvon nosto. Saattaa silti jäädä laihalle, eli mahd. paukkuu..
Putkistoja näyttäisi maailmalta löytyvän mm. Vance&Hines! Jos vaihtaa streetlegal-putket voisi selvitä ilman ruiskun säätöä. Jos ottaa avarammat(=enemmän ääntä), on syytä varautua säädättämään pyörää. Kuka näitä juttuja tekee ja missä?? Onko ainoa keino laittaa powercommander ja säädättää penkissä? Saisiko ääntä hieman lisää (laadun kärsimättä) reikien porauksella?
Markku
Onko muuten löytynyt sitä takaselkänojan tyynyä? Minulle edelleen tarjotaan eioota pahoittelujen kera...
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
No eipä ole löytynyt! Ei myöskään kovien laukkujen telineitä. Onnettominta on, että rahat on sisällä, tavaraa ei ole ja ajokausikin lähestyy uhkaavasti loppusuoraa! Ilmeisesti Keskon prosessit eivät ole kunnossa, mm. tarvikeluettelossa on vääriä varaosanumeroita. Mm. minulle tuli selkänojan tyynyn sijasta jotakin kiinnitysrautoja ja syynä oli em. luettelon virhe! Nyt pitäisi kuulemma selkänojan tyynyjä löytyä Euroopan varastosta! Huomiothan, että tarvikeluettelossa XVS 1300:aan tarjotaan pikairrotettavia osia mm. takaselkänoja. Näitä ei oikeastaan kuitenkaan ole olemassa ainakaan Suomeen. Tarvikeluettelon mukaan näyttäisi toimitettava takaselkänoja olevan malliin RoyalStar ja tämä toimitetaan XVS1300-asiakkaalle, ainakin minulle!
Markku
Jatketaan nyt saman otsikon alle... omassa mopossa on se matalampi tuulisuoja, joka on suurimman osan ajasta ihan OK, mutta motarilla ja joskus maantielläkin alkaa tuuli ravistella kypärää turhan kovaa. Se korkeampi pleksi olisi aika paljon korkeampi; onkohan kenelläkään siitä kokemuksia? Ajoviimalta luulisi suojaavan paremmin, mutta toimiiko se kovastikin purjeena tuulisella säällä ja kuinka ikävä sen läpi on tietä tarkkailla?
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
No niin, nyt on viimein selkänojan tyyny paikallaan. Kovien nahkalaukkujen kiinnitysraudat ovat edelleen saapumatta. Matala pleksi tosiaan ravistelee kypärää, joten se on nyt laitettu jäähylle. Omassani kuuluu moottorin lämmettyä jonkinmoista venttiilien naputusta arviolta jossakin 2000 r/min kieppeillä. Saisiko tuon hiljaiseksi säätämällä? Kilometrit 1700! Edelleen ihmettelen pitkiä välityksiä, jolla tuhotaan moottorin vääntöominaisuudet. 5. vaihde on käyttökelpoinen vasta n. 80 kmh:sta lähtien. Mielestäni harvakäyntisen 1300 cc:n customin moottorin pitäisi kuljettaa pyörää suurimmallakin vaihteella jo lähes kävelyvauhdista alkaen! Mitenhän välityksiä voisi muuttaa?
Any comments!
Markku
Onko tuo jammu ns.lyhyt iskuinen kone eli poraus isompi kuin iskunpituus ?? Se vaikuttaa tuohon alakierros vääntöön, eli tarvii enemmän kierroksia toimiakseen hyvin. Tuo oma 1400 intikka on ns.pitkä isku kone ja hyvin jaksaa n.60km/h lähtien vetää.
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
2400 mittarissa täällä... ja kyllä minun tulee köröteltyä vitosella jo kuudenkympin alueella, kyllä se jo vähän yli mittarikuudessakympissä vetää vaikka vitonen aikamoinen loikkari onkin. Maantieajossa pitkä vitonen on erinomainen, edellisessä mopossa teki aina satasen kieppeillä mieli vaihtaa isommalle ja se alkaa kyllä pitkällä matkalla syödä miestä.
Vähän on kiusausta hankkia se korkea pleksi, väittivät että varastossa on ja myyvät halvalla kun ne eivät mene kaupaksi. Melkoinen itikanpyydys se kyllä varmaan on, tuo matalakin pleksi tulee nopeasti aika törkeän näköiseksi.
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
Lyhytiskuinen, mikä tietysti ei ole V-twinille ihan tavallista. 100 x 83 mm, sanoo Starin jenkkisivusto.(intikka @ Elo. 26 2008,20:06) kirjoitti
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
Jotenkin tuntuu kuitenkin hieman kummalliselta moottorisuunnitelulta vuonna 2007? Customin ideahan on leppoisa ja rento meininki, johon liittyy cruisailu suurilla vaihteilla ja matalilla kierroksilla. Lisäksi itse kaipaan ns. laiskaa voimaa, jolloin nopeuden muutokset onnistuvat pienellä ranneliikkeellä ilman pienemmälle vaihtoja! Toki on olemassa tehokkaampia ja väännökkäämpiä customeja, mutta ainakin itselleni ne ovat jo liian kookkaita ja painavia käsitellä esim. Suzukin C 1800 ja Jammun XVS 1900!
Markku
Täytyy kyllä sanoa, että edelliseen mopoon (seiskapuolikas Honda Shadow) verrattuna Jammun koneessa on kyllä erinomaisen runsaasti voimaa joka kierrosalueella...![]()
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08