Heips! Olen ostamassa nyt sitten pyörää 10 vuoden tauon jälkeen,mutta mitäs eroa on Yamahan FSZ 600/Yamaha Faser 600.Itse en löydä mitään eroa,mutta en ole kuin netistä katsellu kuvia.
Nopsa -> Jopo -> Pappa tuna -> Suzuki S -> Suzuki TS -> Yamaha FZS ->
FZS 600 = Fazer 600 *![]()
04 Buell xb12s
No niin sitä minä vähän ajattelinkin mutta kun oli nettimotossa kahdella eri mallilla myynnissä.Kiitoksia tiedosta,ja eiku kaupaan![]()
juu siis tuo vanhemman mallin tunnus on FZS ja uudemman (muistaakseni -04 etiäppäin) FZ. Kummastakin käytetään kuitenkin samaa Fazer nimitystä.
Ylemmässä FZS 600 ja alemmassa kuvassa FZ6
Niin ja oleellisimpana erona on uudemmassa:
- kokonaan uusi runko
- ruisku
- penkin alta tuleva putki
- ym. lähinnä ulkonäköön vaikuttavia muutoksia.
04 Buell xb12s
Kiitos ja kumarrus tästä tarkennuksesta,aina vaan viisastuu.Tuollaista -00/01 vuosimallia on hakusessa.
Tahtoo vaan olla kaikki mustalla värityksellä varustetut kovin kaukana.
Mistäs päin olet?(Kompula @ Heinä. 17 2008,16:11) kirjoitti
Yhdellä tutulla voisi olla myynnissä mustan värinen -00 fazer.
Ja Hyvinkäällä siis.
Suzuki GSXR 600 L1
Nopeestihan tuosta nappaa katteet + tankin veks ja kiikuttaa maalamoon. Varmaan hyvä pyörä toi kusiainenkin. Itse omistin FZS 1000:sen 5 vuotta ja 40 000km, parempaa pyörää saa hakea!(Kompula @ Heinä. 17 2008,16:11) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Vammalan suunnalla asustelen,taitaapi Hyvinkäälle olla pari sataa km.Kaikki pyörät mitä oon kattellu on ollu samalla etäisyydellä,mutta pitää kattella sitten myöhemmin jos ei lähempää löydy.(tomppa82 @ Heinä. 17 2008,17:18) kirjoitti
Niin kyllähän niinkin voisi tehdä.Katotaan nyt sitten ku pyörän saa minkälainen epeli se on.(Yamaha1 @ Heinä. 17 2008,17:19) kirjoitti
Ihan perus menijä, toimintavarmuudeltaan kuin junan vessa *(Kompula @ Heinä. 17 2008,18:27) kirjoitti
Mulla oli kuussatku vm. -02 ja digasin niin jotta vaihdoin sen sitten tonniseen samanlaiseen.
04 Buell xb12s
Pyörän täytyykin olla varma peli kun työmatkaakin on 40km sivu.Viimmeksi oon ajellu Suzuki TS:llä mut sitähän ei voi sanoa moottoripyöräksija sekin oli varma peli.
Miks ei? Mull oli kans sellane ja hyvä... Sininen väriltään... Joskus -80 alussa muistaakseni(Kompula @ Heinä. 17 2008,23:09) kirjoitti
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Juu ei siinä mitään vikaa ollu mut vähän tehoton peli kaks päällä.Mun oli kelta sininen vm en muista mutta ajeltiin -80 loppupuolella.
(Yamaha1 @ Heinä. 17 2008,17:19) kirjoitti
tonnifasu rulez
![]()
Honda 1000XL -09
Keltamusta -02 on komia..
![]()
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Täytyy sanoa että komee on.
hieno on pelivantaalla oli 05 FZ1s myynnissä mut eiks ne oo vasta 06 eteenpäin .sain yhdestä liikkeestä tietoo et 05 FZ1s:ää ei kirjat tunne
![]()
rakentaja Rane
Taitaa olla siis fzs 1000? Noi mallimerkinnät eroaa hiukan mantereen mukaan, muttei anneta sen häiritä
Motorcyclespecs/Yamaha
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
ei anneta.hyviä pyöriä molemmathankinnassa on fasu seuraavaksi .aika näyttää miltä se tuntuu
![]()
rakentaja Rane
Vuoden 2001 FZS600:lla tuli ajeltua kolmessa kesässä 27 tkm. Kahdesti kävimme sillä Pyreneillä asti. Tehottomuus on suhteellista, kyllä sillä alppiteilläkin hyvin pärjäsi, kaksi (hoikkaa) päällä + matkatavarat. Pientä miinusta aerodynamiikasta, toiselle euroopanreissulle hankinkin Powerbronzen pleksin ja kyyti oli selvästi mukavampaa, silti 150 oli suurin siedettävä matkavauhti baanalla - ehtiihän sitä perille silläkin. Kertaakaan ei fasu tielle jättänyt, eikä kulutusosia kummempia remontteja vaatinut. Mainio peli kaiken kaikkiaan.
Muutaman muissa merkeissä harhaillun vuoden jälkeen on taas fasu alla, nyt FZ1-S ABS. Ovat nämä ihmeellisiä pelejä: eivät huippuja oikein missään, mutta niin perin hyviä kaikessa.
torstaina haen 05 tonnifasunonhan se "vähän" eri peli kuin 650 sv .tykkäsin kyllä siitäkin mutta vaihtelu virkistää.aika näyttää quis äijän käy ?
rakentaja Rane
Jep, juuri tuossa lienee Fazereiden salaisuus. 95% meistä ei tarvi viimeisiä rataominaisuuksia pyörissään ja jäljelle jäävästäkin porukasta jotka niitä luulee tarvitsevansa, suuri osa vain luulee itsestään liikoja.(egil @ Heinä. 21 2008,15:16) kirjoitti
Fasusta on siis käytänössä ihan mihin vaan!
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Juurikin siitä diggaan tässä pyörässä että on oikeestaan ihan sama millaiseksi alusta muuttuu, eteenpäin mennään ja yleensä enemmän hymyssäsuin..varsinkin hiekkatiellä kivasti leikkien. Viimeksi muutama viikko sitten vedettiin kaverin kanssa pikkasen mettässä "enskaa" sellaisella kunnon kinttupolulla *(Yamaha1 @ Heinä. 21 2008,17:15) kirjoitti
04 Buell xb12s
Juu.. siks just mullakin on 2 yamahaa(Yamaha1 @ Heinä. 21 2008,17:15) kirjoitti
Perjantaina tosin pitää mennä ekan kerran fasulla Alastarolle koittamaan..
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
egil minkälaista laukku satsia oli noilla reissuilla kiinni? tarviisi jonkunlaiset saada..
Onko kenelläkään tietoa satuloista tähän pyörään, on aivan liian tiukka polvikulma mulle kun jo sadan kilsan jälkeen alkaapi tuntua. Tai sitten pitää ostaa semmoinen airhawk vai mikä se nyt oli. Tai sitten joudun luopumaan tästä mukavasta "25kw" pyörästäni..
Taitaa olla muutenkin vehje hajoamassa kun kulutti viime reissulla 3,9l/100km![]()
Laukkuina olivat Hepco&Beckerin Journey-sivulaukut (kuva kesältä 2003), joista ei ole muuta pahaa sanottavaa kuin melko suuri kokonaisleveys. Kestivät käyttöä ja pitivät vettä, eli hoitivat hommansa. Putkirunko oli siedettävän näköinen myös laukut irrotettuina. Mm. Pololta ja Louisiltahan noita saa ja valmistajan sivuilta selviävät yksityiskohdat.
Tonnifazut todellakin rulez...Omani menee maalaukseen talvella, valkoiseksi ois tarkotus laittaa mustilla korustuksilla...saapa nähä mitä tulee...
Hyvin on toiminu peli tän kesän käytön aikana, huoltoja toki tehty ja renkaita kulunut...
![]()
Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
Kertokaas tyhmemmälle kun olen ostamassa tuohon 600 fasuun Wingrack telineen niin pitääkö siihen ottaa se vilkuilla varustettu malli?