Kertokaapa mulle näistä asioista enemmän tietävät, että mikä vikana kun gsx-r 600 1997 hyytyy kun on ajanut 20-40 km. Alkaa ensin hieman nykimään ja kun kiekat laskee nii sammuu. Odotelee hetken nii taas lähtee käymään. Tehnyt tämän nyt useamman kerran ja aina sillasessa tasasessa matka ajossa noin satasen vauhdissa. Voiskiko olla bensan saannissa jotain vikaa tai paskaa kaasarissa. Onko muilla ollut samaa vikaa, jos on niin millä selvis ?? *![]()
GSX-R
Mulla oli vähän samantapainen ongelma 98 giksussa. Se alkoi tekemään tuota hyytymistä, jos tankissa oleva bensamäärä tippui alle viiteen litraan. Vikana oli huonossa kunnossa oleva bensahana, joka ei auennut ellei bensan paine puskenut sitä auki. Ratkaisuna joko uusi hana tai korjaussarja.
Tuo kuulostaa ehkä hieman enemmän samalta mitä mun prätkässä aluksi ajateltiin olevan vikana eli voi olla, että tankin huohotusputket on tukkeessa ja kun tankki tyhjenee ajaessa tankkiin muodostuu alipaine ja bensa ei enää valu ulos. Tuon saa selvitettyä helposti, että jos hyytymisen jälkeen avaa bensakorkin ja koittaa käynnistää, niin käynnistyykö helpommin kuin muuten hyytymisen jälkeen.
Mites olis tulppien vaihto? Oli vuan samaa oiretta omassa Gsx:ssä ja oireetpa hävis tulppien vaihdon myötä.
Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen.
viimeksi tankki oli melkein täynnä kun se teki sen... Tulpat täytyy vaihtaa jos vaikka vika lähtis sillä.
GSX-R