Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Alkaa mennä usko siihen että kustomi sopisi kropalle ja kardaanipyörää tekisi kuitenkin seuraavaksi mieli. Moto Guzzeista tietäville siis pari kysymystä:

    - V11 kiinnostaa eniten, mutta millainen ajoasento siinä on? Verraten esim. Yamaha TRX tai FZS tai R1?

    - Onko noissa Guzzin koneissa nokkahihnat, vai ketjut?

    - Miten pelaa varaosapuoli ja huoltopuoli? Satakunnassa ei taida huoltoa olla lainkaan?

    - Muuta huomioitavaa?

    Selailin tuossa nettimotoa ja muita vaihtoehtoja, joita siis voi myös kommentoida, löysin seuraavasti:

    BMW R 1100 S - ainoa nätti BMW vanhemmista kuin 2008.
    Yamaha BT - Pysyisin tutussa merkissä
    Suzuki VX800 - taitaisi olla downgrade nykyiseen nähden



    Retired
  2. #2
    Satakunta kun on kai Turuun suunnalla niin Piikkiössä on maahantuoja ja siellä hoituu kaikki asiaankuuluvat huollot ja varaosien saatavuus Guzziin lienee parasta Suomen maalla kaikki merkit buomioon ottaen.

    Tuossakin Guzzissa on nokkaketju se kun on lohkosssa eli "vain" OHV...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  3. #3
    Lisäksi... kaikki siirtymiset pois itämerkeistä eli valtavirrasta on positiivista.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  4. #4
    Kysyppä asiaa tuolta Guzzi-foorumilta ja tosiuskovaiset sulle vastaavat : http://www.gruppoguzzi.com/

    Guzzi on vähän semmoinen pyörä ettei sen sielunelämä ihan lyhyellä testiajolla helposti aukene. Karismaa kuitenkin riittää.

    Huolto-ja varaosapuoli toimii tosiaan erittäin hyvin. Siitä ei kannata olla huolissaan !

    Terv. ex-guzzisti (GT850, Le Mans V, Sport Corsa 1100i)
    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
  5. #5
    Eikös v11 sport ollut nimenomaan se guzzi jossa on kaksi kannen yläpuolista nokkaa joita käyttää nokkahihnat. Aika oikukkaita olivat ja varmasti liian kalliina jäi pois tuotannosta.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  6. #6
    Lainaa (poku @ Heinä. 16 2008,23:29) kirjoitti
    Eikös v11 sport ollut nimenomaan se guzzi jossa on kaksi kannen yläpuolista nokkaa joita käyttää nokkahihnat. Aika oikukkaita olivat ja varmasti liian kalliina jäi pois tuotannosta.
    Ei.

    Ainoat mallit, joissa on nokkahihnat on Centauro ja Daytona. Samalla molemmissa neliventtilikannet. Valmistettu joskus 90 luvulla. Kyllä nekin kilometrejä kestävät (jopa ahdettuina.. )

    Uudet neliventtiilipelit, Stelvio ja Griso 8v ovat uudella, eri koneella.



    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  7. #7
    V11:sta tehty muutamaa eri versiota:
    - kattamaton, pieni varttikate, isompi kate
    - ohjausta paria eri korkeutta eli siis cliparit ja hiukan korkeampi stonga
    - jousitusta normaalina ja öhlinsinä
    - ilmeisesti vuosimallista riippuen oli pienenpieni ero ohjausgeomteriassa
    - jotain muita versioita?
    - näitä vaihtoehtoja ja eri väritysteemoja vaihdellen saatu aikaiseksi usempikin eri malli.

    http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=18019.0
    http://www.v11lemans.com/forums/index.php?act=home

    yamaha bt on se mt-01:n setä? ymmärtääkseni suht harvinainen ts. 1100:n viragon mylly istutettuna tuommoseen runkoon ei ollu myyvä konsepti. mut jos tuo muuten passaa niin eikait siinä

    suzuki vx800:n menee jo 90-luvun alkuun? ymmärtääkseni käypänen ja hyvä peruspyörä mutta ei ollu riittävän porno jotta olis käyny kaupas kunnolla
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  8. #8
    Kiiitos. Pitää hakea koeajoja.
    Retired
  9. #9
    Nyt kun paremmin luin, niin alkaa käymään selväksi, että oma maku ja mieltymykset eivät näissä mp asioissa mene lainkaan yksiin sen kanssa mitä on myyty / myydään eniten. Pidän TRX:stä kuin hullu puurosta ja muita vastaavasti ajattelevia ei kai ole. Näemmä nuo seuraavat vaihtoehdotkaan eivät ole mitään massa menestyksiä. Toisaalta ihan hyvä niin. BMW:stä kaipaisin vielä infoa - etenkin ajoasennon suhteen. V11:sta pitänee etsiä se pystyasentoisin malli, vaikkakin ulkonäöllisesti eniten kiehtoo Le mans (jos nyt muistan oikein, varttikatteellinen kuitenkin). BT pitäisi päästä ajamaan, kun arvelluttaa väännön pieni määrä. MT-01 olisi se paras vaihtoehto (Yamaha, pysty ajoasento ja riittävästi vääntöä), mutta siitä puuttuu se kartaani...



    Retired
  10. #10
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Kyllä noissa Le Manseissa sekä V11 ja V1100 sport malleissa tuo ajoasento on niin kaukana customista kuin olla voi. Jos on oireilua selkäkipuhin niin vilkuilisin ennemmin tuonne Californian tai SP-mallien suuntaan. Itsellä SP III vuodelta -89 ja ajoasento täydellinen pitemmille matkoille. Lariolla ajoin pari kesää, ja aika kumaraa touhua, nyrkit yhdessä, kuten Le Mans. Ja kuten sanottiinkin tuossa edellä, niin neliventtiilikansia on vain noissa Centauro ja Daytona malleissa, joissa myös hihnat. Muut ovatkin sitten noita perinteisiä Guzzin moottoreita. Pikkulohkot sikseen.
    Mutta Guzzi on sellainen pyörä että se tarvii aikaa, takaan että ensimmäisen koeajolenkin jälkeen voi tuntua aika oudolle, ja valmis juoksemaan kotiin, poissa on pehmeys, tunne sellainen että ajat höyryveturia kaupungissa. Mutta vie se tienpäälle, ja aja pitkään, pitkään,,, ja olet myyty.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  11.  
  12. #11
    Noh, kun en saanut tuota omaa TRX:ää vaihdettua V11 Guzziin, niin ostin sitten välirahalla kustomin, eli VT750C5 Hondan. Eli budjetti on hassattu ja tallissa on kaksi pyörää. Kunhan saan Shadowin kilpiin ja ajoon niin voin sitten alkaa miettimään mihin suuntaan mopoilussa alan kallistumaan. Noihin semikyykkyihin vai kustomiosastolle.

    Seuraava pyörä on joka tapauksessa kardaanivetoinen ja noin 1000 tai yli kuutioinen.
    Retired