Aloitetaanpa nyt tänne nyt tämäkin kun saan projektin alulle ihan kunnolla isoilla muutoksilla.
Eli kyseinen pyörä tuli ostettua Vantaan Bike Worldista tänä pääsiäisenä.
Hinnankin sai puhuttua hyvin alle kahdeksaan tontun eikä kilometritkään päätä huimanneet. Yhdeltä omistajalta oli kertyny noin 2700km kun käyttöönottokin oli vasta 2007 alkukesästä. Hyvillä mielin voi vielä ajella kun vuoden verran tehdastakuutakin jäljellä.
Tässä pyörä siinä kuosissa kun se osto hetkellä oli, siis hyvinkin nasevan vakio
Ajan mittaa pyörään vaihtui eteen nuolimalliset minivilkut, takavalo sai vaihtua kirkaslasiseen ledilyhtyyn jossa on vilkut samassa.
Viimesimpänä mitä olen kiinni saanut niin tokimoton alumiininen leveämpi krossitanko sekä asiallisemman näköinen omarakenne kilpiteline.
Ja tällä viikolla starttaa myös uusin ja ehkä se mieluisin projekti,
putkiston vaihto.
Putkisto projektista ja muista muutoksista pistän kuvapäivitystä kunhan saan aloitettua tuon putken asennuksen.
Putkistosta sen verran ettei "alkuperäiseen" malliin tyydytä vaan tässä tänä päivänä posti-setä toi kotiovelle 2005 vuoden R6:n pakosarjanja kun hyvinkin halvalla sain verrattuna uutena ostettuun. Tosin tämäkin on niinkin uusikuin voi olla
Mutta asiaan, näissä FZ6 malleissa kun nuo vaimentimet tulevat tuonne penkin alle joka ei minun silmään jostain syystä sovi (ainakaan tässä pyörässä). Tuolla R6 pakosarjalla saan tuotua vaimentimen swingin sivulle ja näppärästi huomattavasti tyylikkäämmän ja omaperäisen ratkaisun tähän pyörään. Ainakin näin äkkiseltään en keksi enkä kylläkään ole löytänyt yhtään kuvaa tai tekstiä jossa joku olisi näin aikaisemmin tehnyt Suomen maalla. Entisten putkien poistolla saa perä aivan uuden linjan johon undertailin itse askartelemalla saa häijymmän ilmeen. Muitakin pieniä muutoksia tulossa mutta niistä sitten myöhemmin projektin edetessä.
_o7 *palataan!
Kyllä siitä sais hienon pyörän mutta rahaa menee niin prkl:sti. Kummiskin sitä sitten alkaa pikkuhiljaa haikailemaan tehokkaampaa ja isompaa pyörää ainakin minä. Itellä on kans fz6n s2 -08 ja siihen olen laittanu leveämpi stonga ja kilpitelineen missä on kiinni vakio vilkut pienennetyssä muodossa. Nii ja mun mielipide on että noi änkkärit on vallan mainiot penkin alla mutta vaatii vaan tehoputket vakiosta ei ääntä saa lähtemään millään.
R1
Husqvarna SM 630
FZ1N
FZ6N
Bomber Ax
Kyllä sitä tekis mieli itekkin vaihtaa isompaan mut kahtoo nyt mikä on rahatilanne ja muutenkii sitten myöhemmin. Nyt vaan tuon ärräläisen pakosarjan myötä rakenteluinto sai enemmän tuultapurjeisiin
Nyt vielä parempi rakennella kun poliisi-sedätkin halusi ottaa ihan ajokortin niille konttoriin pöydän laatikon täytteeksi
Joo kyllä nuo putket on siistit noinkin, mutta kuitenkaan en haluais pitää. Kuitenkin tuo kaikenlainen rakentelu ollut aina hyvinkin mukavaa puuhaa ja jotain omanlaista pitänyt saada tehtyä.
Lukujen mukaan sen verran että halvimmillaanhan tuohon sliparit saa reiluun 500e. Pakosarja ei maksanut kuin 90e ja on niin uusi kuin voi olla, toisin sanoen RR-pyöräksi rakennetusta uudesta pyörästä otettu ylimääräisenä pois
Hyötyäkin tuossa vielä tulee siinä että putki on halkaisijaltaan vakio käyrästön putkia muutaman millin isompaa, hönkii varmasti paljon paremmin. Ensi talven aikana sitten vielä PC III ja penkiin ja säätöön.
Kyllä siihen rahaa saa palamaan ihan tuhottomasti, mutta jotain jos pystyy ja osaa tehdä itse niin kyllä sillä säästää.
Mitään teho pyöräähän tuosta ei ole tarkoitus rakentaa eikä tuo oikein sovellukkaan siihen jo ennestään matalasta viritysasteesta.
Rakentelun kohteeksi tuo oikeastaan tuli hankittua. Saa nähdä jos rakentelut menee aikataulujen mukaan niin pyörä ehkä näytilläkin jossain
Pyörä saa vaihtua sitten kun siltä tuntuu. Nyt tuntuu siltä että tykkään tuosta pyörästäsanoisiko niin että sitten kun ei ole mitään tehtävissä tuolle pyörälle ja ehkä hieman kyllästyy katsomaan pyörää siinä kunnossa kun on niin silloin on hyvä vaihtaa
Mutta todennäköisesti ensiviikolla starttaa tuo putkiston ja perän rakennusurakka.
Noniin, nyt sitten vihdoin pääsi starttaamaan tuo pakoputkiprojekti, ja omaksi onnekseni tuo ärräläisen pakosarja istui paikalleen kuin nenä päähänKunhan saan tällä viikolla vielä tuon vaimentajalle menevän väliputken rakenneltua loppuun niin täytyy kuvaa laittaa valmiista tuotoksesta.
Jos nyt vielä saan tuon undertailin samaan kuvaan valmiiksi niin vielä parempi.
Noniin, nyt alkaa olemaan putki jo hyvällä mallilla ja jo siinä vaiheessa että vain lopullinen hionta kaikkiin saumoihin väliputkessa ja kasaan
Ekat savutkin otettu kyseisellä rööristöllä ja alkaa kuulostamaan jo moottoripyörälleKaasunvastaavuus parani huomattavasti kun ei tuo katalysaattori ole jarruttelemassa
Undertailin ja seatcoverin rakentelu joutuu nyt hieman odottamaan kun ei paikallisessa putiikissa tuota pleksiä ollut tarjolla ja ensiviikkoon joudun odottelemaan
![]()