Kerta vielä kiellon päälle ja ihan selvin päin *.
(uskokoon ken tahtoo)
Melkein väittäisin, että pelis oli jouhevampi ajella ennen "ammattitaitoisen" säätäjän käsiin joutumista.
Veikkaisin edelleen, että ihan harvoja poikkeuksia lukuunottamatta "touhuilet" tuossa 3000-6500 rpm
haarukassa, josta pääosin 3000-5000+ välissä.
Onhan se kiva kun "tanakka peli" kyykkää juuri kun
se alkaa olla tulilla *.
Kun noita käppyröitä kyylää ja koittaa sijoittaa niitä
käytäntöön, ei voi välttyä vaikutelmalta, että vaihdoit
osan möhkön ehdotonta lumoa sellaiseen, jota et edes huomaisi ilman tuota droppia.
Eli ruttu vaihtui "ylävedon" tunteeseen joka johtuu
käytännössä tuosta pihvialuelle ilmestyneestä dropista.
Touhuhan vaikuttaa siltä, että hautaustoimiston haudankaivaja hoitaa sivubusineksena mopojen säätöhommia.
Jälki vaikuttaa ainakin siltä. Vaatii kyllä joltisenkin lajin amamiestä saadan tuohon tuollainen kuoppa![]()
Turha täällä on ruveta paikkoja ja nimiä esittelemään, mutta
jos yhtään rotia "pajasta" löytyy, käy kysymässä jos saisit
mellevän möhkös "takaisin"...... ja vähän salvaa haavaan kun pidät turpas kiinni *.
Kokemustahan se on joutua hanuriin höylätyksikin.....
mutta että siitä vielä rahaa antaa.....![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ihmettelin kyllä samaa, että paja ei korjannut automaattisesti
(tai edes yrittänyt selvittää, mistä johtuu) kuoppaa, koska
on kuitenkin aivan varmasti persdynossa tuntuva ja suoraan normi käyttöalueella.
Uskon kyllä oman boxin olevan osasyy, mutta jos pienikin mahdollisuus suoraan konerikkoon, niin ei luulisi jättävän
säkän piikkiin, meneekö pas...si asiakkaan käytössä.
Menisin valittamaan...
Honda Valkyrie SuperCharged
Luulen tietäväni syyn siihen, että miksi näin on tehty. Jotta suurin osa asiakkaista olisi tyytyväisiä säädön jälkeen, niin tehoa ja vääntöä pitää tulla lisää. No tuossa tapauksessa täydellä kaasulla säätäjä ei voinut omalla boxilla tehdä muuta kuin laihentaa "pari naksua", joka vaikuttaa orkkispoksilla siis kaikille kierroksille. Teki sitten sen, että toki tehoa ja vääntöä tuli lisää, mutta alakierroksilta lähti täydellä kaasulla vähän pois, kun meni liian laihalle.(imohtep @ Heinä. 23 2010,23:54) kirjoitti
Kannattaa kuitenkin muistaa, että tuo käyrä on pelkästään täydellä kaasulla. Eli tuo BadToTheBonen mainitsema juttu, että normiajossa tuntuu ylävireisemmältä kuin aikaisemmin, ei välttämättä pidä paikkaansa. Osakaasua on toivottavasti rikastettu hieman, koska yleensä nuo ovat osakaasulla hiukan laihalla. Se taas tekee sen, että pitäisi normiajossa vastata kaasuun hieman paremmin ja tuntua hiukan ripeämmältä. Tosin jos tuo säätöpaja on se mitä luulen, niin säätää yleensä mun makuun liian laihalle osakaasun..
Itse en omalla pyörällä kyllä tuollaisilla säädöillä ajelisi, mutta kukin tyylillään![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Juu tarkoitukseni EI ! ollut löytää niitä viimeisiä 2-3hv lisää, vaan ihan vain käydä slipareiden vaihdon jälkeen katsomassa seokset kohdalleen, kun musta jo orggis pöntöillä oli tulpat nokiset ja muutenkin tuntui käyvän rikkaalla. Säätäjä nyt jostai syystä halus tehä noin (ilmeisesti ei kuunnellut mitä sanoin vaan arvasti että haluan ne viimeisetkin kaakit pihalle). Kyselin tuossa kyllä jo et jos vois hiukka rikkaammalle laittaa.(BadToThe Bone @ Heinä. 23 2010,22:17) kirjoitti
Onkohan nuo alakiekatkin laihalla kun tuntus nykyttävän pintakaasulla kaupunkiajossa (ei pahasti hypi, mutta tuntee).
No tuo on nyt ECO-malli ... bensapihi etten sanoisi *
Kyl vähän nyppii et tuli edes käytyä säädättämässä... mutta toivottavasti asia vielä hoituu kuntoon.
Ei nyt aloiteta.....(Tylyttäjä @ Heinä. 24 2010,09:31) kirjoitti
, mutta tyly....
Mistä sä kehitit tuon että olisin sanonut pelin tuntuvan
normiajossa ylävireisemmältä ? Nyt ihan vilpittömästi....
(vaikka sulla se "ei välttämättä" siellä olikin)
Jos arvelen möhköllä liikennöitävän pääosin
tuossa mainitsemallani "keskikierrosalueella"........
ihmeteltynä tyhjäkäynniltä punaviivalle......
Niin en nyt moneen kertaan uudelleen luettunakaan
löytänyt mitään mainintaa mistään "osakaasuista".
Löytääkö joku muu?
Palaat sitten taas sujuvasti tekstissäsi takaisin
tuohon "täyskaasuvetoon". Eli siihen ainoaan konkreettiseen
asiaan mitä voimme tuossa käyrinä ihmetellä. Ihan oikein.
Tuolla aiempana taisi jo ihan "uhrinkin" taholta tulla ilmi, että
peli tuntuu kyykkäävän tuossa viiden tonnin jälkeen.
Nyt päästään sitten siihen pihviin... ja möhkön lumoon.
Avaat kraanan selälleen tuossa kolmen-neljän tonnin
välissä..... jossa pitkälti muutenkin.... osakaasulla....
pyöritään.....
Ja möhkö lähtee painaa kuin hirvi !
Ei tarvitse pykältää pienemmälle eikä renkata edes-taas.
Kunhan muistaa ajoissa tarjota pitempää puuta pesään.
Tuo droppi tuossa kohtaa.... jos sitä ei voi ihailla käyristä...
tuntuu useimpien persdynossa ilman nähtyä dataa juuri
siten, että kyllä nyt on ylös tullut reilusti lisää löylyä.
Normikäyttäjällä, oli se sitten mopo tai auto, ei yleensä
ole konkreettista vertailupohjaa persdynopuolella, mikä
tekee siitä vaarallisen pettävän... öhh... mittalaitteen.
Mutta yhtä kaikki..... ja jopa samaa mieltäkin...,
mopon kanssa mentiin ojasta allikkoon... pilattiin perkele.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tai no..... Otan vähän takaisin, voihan se "normiajokin"
olla joko tai... kraana auki - kraana kiinni.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Yritin tuota sun kirjoittelua tulkata parhaani mukaan, että mitä tarkoitat.. Ei välttämättä ainakaan meikäläiseltä onnistu *(BadToThe Bone @ Heinä. 24 2010,13:45) kirjoitti
Mutta jotenkin sain kirjoituksestasi se kuvan, että mielestäsi se "pihvi" on GSX:ssä se keskialueen vääntö ja nimenomaan osakaasulla. Ja että nyt se olisi tuolla säädöllä osittain pilattu, eli muikea keskivääntö pilattu ja siirretty paukut yläkierroksille..
Esim. näistä kirjoituksistasi saan sen kuvan:
kirjoitti
Mutta kun tuo ei välttämättä pitäisi paikkaansa, koska vaikka täyskaasua on laihennettu, niin osakaasu on saatettu pitää ennallaan tai rikastettu. Tosin tässä tapauksessa on ilmeisesti osakaasuakin laihennettu jos kerran nypyttää.kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Se on taas tää.... Kukaan ei ole kuollut, pensaa myydään edelleen ja tiet ovat jotenkin ajettavassa kunnossa... *.
Tärkeimmät asiat on siis hyvin. *.
Tässä on vaan tullut vanhemmiten*hieman allergiseksi
sellaiseen tapaan, että kun ilmeistä professionaalia löytyy
määrätyissä puitteissa, lähdetään juttua kasvattamaan
niin että hetken päästä siinä on jo 80% silkkaa spekulaatiota.... vaikka ne eivät sinällään olisikaan ns. sekundäärisiä aspekteja.
Tässä ketjussa koitin itse pitää argumentaation pohjana
sen, mitä asiasta on tiedossa. Oli sitten kierrosalueet mitä
tahansa ja pihvit missä vaan..... ainoa todellinen pohja
meillä on pahvit täyskaasuvedosta ja käyttäjän
jokunen kommentti.
Varsin hassua muuten on se, kun itse kuitenkin olen
iältäni ja juuriltani ns. old-school hemmoja, niin matkalla olen
kaikki parhaat neuvot ja ahaa-elämykset saanut silloin
kun olen ihmetellyt.... mitä toi äijä oikein horisee... mistä se oikeen puhuu....
Siinä ei ole ollut mitään eroa, onko kyseessä ollut
kotimainen vanha imaami, eurooppalaisten huipputiimien
kunnioitetut velhot, tai tehtaan racing-osaston "killisilmät".
Tosin, pidän kyllä niissä puitteissa kun aletaan keksiä ruutia uudestaan.., erittäin hedelmällisenä tapana sitä, että
jokainen heittelee hieman jopa tajunnanvirtamaisesti
asioita "pöydälle". Siitä kaikesta saadaan se rakennusmateriaali
niihin uusiin ahaa-elämyksiin ja entistä paremmin toimiviin ratkaisuihin.
Ongelmien ratkaisussa tai uuden ruudin keksimisessä pahin vihollinen on kapeakatseisuus ja pinttyneet ennakkoasenteet.
Fysiikan lait tietenkin toimivat aina kuten ennenkin *.
On ihan totta, että yksi mukava piirre möhkössä on
"kevyt kulku" ihan tyhjäkäynniltä saakka kun se on asiallisissa
säädöissä.
Omalta kohdaltani kuitenkin arvostan eniten juuri sitä,
että normaalipörräyksessä käytettävältä kierroslukualueelta
voi enemmittä hötkyilyittä vaan avata kraanan ja WROOOOOOOOOOOOM! *.
Ei se suht stanuna mikään rantapyssyn jysäys ole, mutta
mellevästi se kuitenkin tuuppaa *.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mistäs mä löydän noita "partoja" jotka saa tuon mopottimen orig.boxin kohdilleen [Etelä-Savon läheltä (200km) olisi plussaa] , mikäli tuo nyt säädöt tehnyt guru ei siinä onnistu?.(BadToThe Bone @ Heinä. 23 2010,15:22) kirjoitti
Jaksan kyllä uskoa, että sielläkin hoituu kunhan säätäjä saa alkuspeksit oikein. Otan osan syystä itselleni, kun en ilmeisesti tarpeeksi pontevasti painottanut, että miten haluan säädettävän. Kai sitä vaan luotti, että kaveri ennenkin säätöjä tehneenä tietää mitä tekee. Mutta saattoi todellakin luulla, että kuulun siihen porukkaan joka vain haluaa väkisin repiä sen viimeisenkin kaakin tallista ulos ja silloinhan säätö meni oikeinToisaalta miksi ajaisin tuolla pyörällä jos ne kierroshevoset olisivat mulle ne juttu
No nousuviikolla varmaan selviää miten asia etenee.
Edit. Niin kohdilleen kuin org. boxin saa eli kierrosalueen 3000-6500 ajettavaan kuntoon
Ei sitä saa säädettyä tarkasti kierrosalueittain, valitettavasti. Sen takia porukka laitteleekin Powercommandereita yms.. Tuohon boxiin ei vissiin ole vielä ecueditoriakaan.(petetech @ Heinä. 25 2010,12:28) kirjoitti
Kunnon säädettävällä ruiskunohjauksella (esim. PC) ei sitten tarvitse tehdä mitään kompromisseja, joita tuon oman boxin karkeassa säädössä joudutaan tekemään. Oma boxi ei siis ole kunnolla säädettävä, löytyy lähinnä vaan "trimmit" tyhjäkäynnille, pinta-, keski- ja täyskaasuille.
PC:llä voi säätää tarkasti 250rpm välein eri kaasunasennoille ruiskukartat. Eli silloin saadaan halutessa täysin tasainen lambdakäyrä kaasunasenosta ja kierrosluvusta riippumatta. Omaan ex-GSX:äänkin tehtiin niin, laitettiin sinne kaikille kaasunasenoille/kierrosluvuille A/F 13:1 (eli lambda 0,88) ja hienosti pelasi. Esim. tuossa vastaavassa täyskaasuvedossa lambda-käyrä on täysin tasainen viiva. Ei onnistu ikinä omalla boxilla, lähellekään.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Edit. Niin kohdilleen kuin org. boxin saa eli kierrosalueen 3000-6500 ajettavaan kuntoon(Tylyttäjä @ Heinä. 25 2010,12:40) kirjoitti
Paitsi jos jostain löytyy edullinen PCIII USB niin heitän siihen itse valmiin kartan joka on riittävän kohdallaan mulle.
Kysyin joskus Dynojetilta varuilta noille mun slipareille valmista kartta ja vastasivat...
"Our predeveloped map #M310-504 is the closest to your setup that we currently have available in our map database library. *The air flow characteristics between the two setups should be similar enough for the map to work for you..."
Eli mulle varmasti riittävän hyvä.
Tulee toimeen valmiillakin kartalla...(petetech @ Heinä. 25 2010,13:00) kirjoitti
Honda Valkyrie SuperCharged
Joo-o..... Tuo legendaarinen 13:1 / 0.88 on ihan hyvä
lähtökohta..... ennen pelin hakemista AJAMALLA käteen
sopivaksi kuskille.... ja kyseiselle tekniikkapaketille.
Kun se sitten "kukkuu kädessä", lyodään peli rullille
ja katsotaan ettei mikään ole persdynon jälkeen
pahasti munillaan.
Tähän hommaan sitten toki tarvitaan tekniikkaa, joka mahdollistaa "täydellisen säätämisen".... ennakoita myöten
jos nyt sitten tositoimiin ruvetaan.
Eli lyhyesti..... varmasti möhkö on parempi PC:llä ruuvattuna
rullilla "viivasuoraksi" kuin omalla boxilla tapissaan.
Ihan selvä, mutta palaan taas siihen legendaariseen
todelliseen eroon ja sen hintaan.
Ollaan nimittäin sen kylmän tosiasian edessä..... mikä tuossa
edellä jo tuli mainittua..... hyvin toimiva ja käteen käyvä
peli ei todellakaan aina ole totaalisen 13:1 / 0.88.
Olisi ihan hedelmällistä miettiä..... miksi näin ja mitkä eri tekijät siihen vaikuttavat!
Niin... tuolla lounaisessa suomessa... ei nyt Piippolan vaari,
mutta maanviljelijä, pirttiviljelijä, kauppias, mekaanikko, kilvanajaja..... ja mitä kaikkea muuta mies vielä ehtiikin....
vanha parta Marttilasta... ainakin on jossain vaiheessa
tehnyt kotiläksyt kunnolla ja saa laitteet toi-mi-maan.
Tosin.... paremmin PC:llä, mutta mutta.....
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kyllähän näitä on kokeiltu melko paljon sekä dynossa että ihan käytännössä (muuallakin kuin Marttilassa), ja säädetty uudestaan jos ei miellytä. Eikä pelkästään tuota pyörää. Joillekin muille malleille on laitettu eri A/F -targetteja pienemmille kierrosalueille/kaasunasennoille, usein kestää varsinkin pintakaasulla/pienillä avauksilla laihempaakin seosta. GSX oli kuitenkin hyvä noin (pääosin taidettiin laittaa sen 13:1).(BadToThe Bone @ Heinä. 25 2010,22:46) kirjoitti
Eli kyllä noita hommia on mietitty ja kokeiltu sekä rullilla että kadulla + radalla. Ammattitaitoinen säätäjä osaa kyllä ottaa tuollaiset asiat huomioon ja toki myös kokeilee pyörää itse ennen kuin se asiakkaalle annetaan. Ja sitä rukataan tarvittaessa asiakkaan toiveiden mukaisesti. Näin se siis menee jos homma toimii kuten pitääkin; valitettavan monessa paikassa ei mene noin.
Tuohon säätöhommaan kun esim. Dynojetiltä löytyy hienot työkalut/softat jarrulliseen dynoon, joilla säädöt saadaan just eikä melkein sellaisiksi kuin halutaan, säätäjä/asiakas tietty määrittää mitä halutaan. Työkaluilla sitten päästään tuohon tavoitteeseen mahdollisimman tarkasti ja tehokkaasti.
"Kyläseppien" säätöihin en oikein luota.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Dodih *.
Päästiinhän me sen, "osta PC.... se on hyvä", takaa
vihdoin asiaan *.
![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Loppu hyvin kaikki hyvin. Käppyröistä ja arvoista en tiedä mut nyt tuntus olen GSXn säädöt kohdillaan. Kulkee tasaisesti vaikka tyhjäkäynnillä ja lähtee 4000 varvista ku hauki rannasta ilman mitään arkailuja punaviivalla saakka. Säätäjä sääti ja mä kävin ajamalla kokeilemassa miltä tuntuu. Sit taas pari napsua mun kommenttien perusteela ja vot. Niin se näköjään pitää tehdä.
![]()
Mittee.....
Ilman PC:tä, ilman tontun kuluja.....
Nyt on jotain oltava pahasti pielessä **
*
.
Näinhän tää maailma näissä(kin) puitteissa ja hyvin pitkälle möhkökin toimii.
Kun suhteellisuudentaju on tallella, ei haittaa vaikka
joka jeesuksen pilkun väkänen ei ole happoteroitettu *.
Usein myös sanotaan, että nyt homma on jo niin hyvä,
ettei hullu huomaa ja viisas ei puhu mitään *.
Noh.... nyt sitten jännätään, kumpi asia alkaa valvottamaan:
Se että on niin kiva ajella kun peli tuntuu toimivalta....
eikä malta odottaa seuraavaa ajopäivää.....
vai se, että peli on kaikesta huolimatta osittain "väärissä säädöissä" ? **
*
*
*
![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kyllä möhkö pyörii vaikka sian ihralla, kunhan vaan saa soppaa
tarpeeksi ettei lämpene liikaa![]()
Vakavasti puhuen.... tosin ei D:stä, niin surutta ja
nopeasti unohdetaan se ohittamaton tosiasia, että
lämpöjen noustessa pitkissä vedoissa, tapahtuu juuri tuo
monelle "laboratoriorotalle"..... kaikesta huolimatta.... vieras
ja etäinen asia..... tehot alkaa tulla alaspäin.
Kovin äkkiä ei mistään dramaattisista asioista puhuta,
mutta suht äkkiä käy niin, että "oikealla" säädöllä
saavutettu etu menetetään ja kelkka kääntyy väärään
suuntaan...... koska puhutaan kuitenkin suht pienistä
marginaaleista.
Näin jo ennen minkään Grande katastrofen uhkaakaan.
Vaikka ei alattaisi vehtaamaan nykyaikaisten
pumppupensojen eräistä "mielenkiintoisista piirteistä"
säätöhommissa, on lähtökohtaisesti järkevä
pitää vehkeet aavistuksen rikkaan puolella sen viimeisen
prosentin ajoittaisen tehoeron kustannuksella.
Kohtuus tietenkin kaikessa.
Rattoisaa![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY