eli ongelma on seuraavanlainen, käännät avaimesta virrat päälle, mitkään valot (vapaa, öljy yms valot) eivät syty, mutta kun vartot hieman aikaa niin virrat saattaa välähtää, ja jos hyvä tuuri käy niin virrat jää päälle, sit kun kokeilee startata niin penkin alla oleva "iso" boxi mihin tulee kaks liitintä päästää sellaisen "kurahdus" äännen ja virrat katoaa taas.
kaveri tuli kylässä käymään ja huomenna pitäisi olla lahdessa töissä niin sen takia hieman akuutti tarve avulle!!
Pyörätön
moi! viittais virtapuolen katkokseen löysällä liitin tai akun johto niistä alottaa ainaki
tsekkaa ny ekaks että akun liittimet on kunnolla kiinni ja puhtaat.
epäilen kuitenkin että virtalukon pohja alkaa olla finaalissa. voit koittaa avaimella renkata sitä ees taas, jos se auttaisi. jotain kosteuden poistajaa vois koittaa myös suhauttaa sinne.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
pyörä purettu palasiksi parkkipaikalle, akun kaapelit+kaikki kiinnitykset tsekattu, ei vaikutusta.(SamiN @ Heinä. 13 2008,18:38) kirjoitti
nyt saatiin akkulaturi lainaan, mutta sekin näyttää et akku täynnä.
virta-avaintakin rassattu ja rukattu ees taas, ei vaikutusta.
onko se isoboxi mikä on penkinalla, joku moottorinohjausboxi?
no jos se ei nyt ala pelittämään niin huomenna käydä purkaamolta kysymässä toista boxia ja kokeilla sillä.
tai kun saan oman pyörän huollosta niin jos siitä kävisi boxi.
Pyörätön
maadoitusvika.. mulla oli vastaava muutama vuosi sit ja vikaa haettiin.. kato kaikki maihin menevät johdot et liitokset on puhtaat..
eikös siellä (junction box) ole vain sulakkeet ja pari relettä (startin, bensapumpun..) en usko että vika siinä on. ei kaasaripeleissä ole sen kummoisempia moottorinohjaus yksiköitä.(Eepos @ Heinä. 13 2008,18:48) kirjoitti
kosketushäiriö siellä on nyt jossain..
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
nonii, taas "tutkittu" hieman, eli tosiaan se boxi ei vaikuttanut virtoihin tms mitenkään.
virrat kun sai jäämää päälle niin virta-avainta sai käännellä on/off miten halusi ja virrat tuli aina takaisin, mutta kun startti namiskaa hipaisi niin virrat hävisi.
sit huomattiin, et kun starttasi, jos ei virrat hävinny suoraan niin tämä ---> http://img232.imageshack.us/my.php?image=juttuds3.jpg
osa teki tosi kovan kliks äänen, ja virrat katosi jälleen.
akun + navasta menee suoraan tähän piuha, ja liittimestä menee pyörän muuhun johtosarjaan, ja toinen pultin alla menevä piuha menee jonnekkin startin nurkille.
pitää huomenna purkaa tankki yms roippeet kokonaan irti jotta pääsee tuonne koneen syövereihin, akun - kaapelikin näyttäisi menevän sinne samaan suuntaan.
mutta nyt
Pyörätön
siinä on pääsulake ja startin rele (solenoidi). tarkista sulakkeen liitokset.
mutta edelleen, se vika löytyy jostain hapettuneesta liitoksesta
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Noni, nyt se vikakin selvisi, akku paskana, vois sanoo et hieman vitutti tehdä turhaa työtä, no eipä sitä akkua sunnuntaina mistään olisi saanutkaan.
yleismittarin kun nappas kiinni niin voltit pomppas peräti 3v.
jos tästä hyviä puolia etsitään niin ainakin pistokkeissa ei ole hapettumia ja kaikki liitoksen ovat varmasti tarkastettu ja puhdistettu.
tyhmästä päästä kärsii koko ruumis!
Pyörätön
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
"nyt saatiin akkulaturi lainaan, mutta sekin näyttää et akku täynnä."
Akkulaturit eivät yleensä oikeesti tiedä mitään siitä, onko akku täynnä. Jos "täynnä" valo syttyy se yleensä tarkoittaa vain, että jännite on noussut 14,4V tai mikä siihen nyt on tehtaalla säädetty.
Yleismittarilla ja/tai laina-akulla tuo olisi helposti selvitetty. Melkein aina noilla oireilla on kyse sököstä akusta.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
"Yleismittarilla ja/tai laina-akulla tuo olisi helposti selvitetty. Melkein aina noilla oireilla on kyse sököstä akusta."
Sain yleismittarini vasta maanantaina joka oli helsingissä koko viikonlopun.
ja omapyörä on edelleen huollossa niin ei siitäkään voinut akkua kokeilla.
aika jännä kuitenkin et akku meni ihan kertalaakista paskaks, ei mitään hiipumisen merkkejä tms, yhtäkkiä vaan riksrakspoks.
no nyt on uus akku paikoillaan ja pyörä toimii, case closed!!
Pyörätön
Niin, olisiko kuitenkin jääny parkit, tai joku muu valo päälle...(Eepos @ Heinä. 14 2008,19:15) kirjoitti
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
ei ole. ajelin sillä ilman valoja.(Kwaks @ Heinä. 15 2008,10:54) kirjoitti
hommahan meni kutakuinkin näin: otin kaverin pyörän lainaan,kävin kepappii hakemassa, takas kämpän pihaan, ja kaveri venas jo ulkona et lähtee takas lahteen, sammutin-->virrat päälle=ei tapahdu mitään.
toinen vaihtoehtohan on et laturi sano toiminta sopimuksen irti (eipä tullut mieleen kaatosateessa ruveta sitä mittaa) no sen näkee ajan kans oliko vika akussa vai laturissa.
Pyörätön
On myös mahdollista että lataa liikaa, jolloin kyrväyttää akun. Siinä tapauksessa lataussäädin on paskana. Yleismittarilla tarkastaa akun navoista ettei käydessä puske yli 14,5v.
Jouduin kerran kuseen vanhalla zzr:llä kun ei suostunut enää tankkauksen jälkeen lähtemään käymään. Työntämällä kuitenkin onnisti ja valot pimeenä ajelin 30km kotiin. Kotipihassa kokeilin huvikseni ja iskin pyörän valot päälle. Sammui samantien, eikä mitään eloa koko laitteessa. Akusta sen sijaan kuului iloinen porina liiallisen latauksen johdosta. Lataus oli muistaakseni jotain 20v luokkaa akun navoilla, kun kierrätti konetta.
Uuden lataussäätimen ja akun vaihdon jälkeen pyörä pelasi taas normisti.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Ei toi 14,5V vielä akkua tapa. Oma -92 ZXR lataa valot päällä 14,6-14,8,ilman valoja saattaa työntää jopa 15V. Lataussäädinhän tossa on laturissa itsessään, eli sen vaihtaminen voi olla fittipaldimpi homma, kuin mitä irrallisen säätimen vaihtaminen.
Tokihan toi yli 14,5V on aika korkea latausjännite, mutta ei välttämättä kannata ruveta narua rasvaamaan mikäli semmoisia lukemia irtoaa. Mulla on nykyinen akku ollut käytössä pikkasen reilut neljä vuotta, ainakaan vielä ei ole merkkejä kuolemisesta osoittanut.
1835
Joo, ei tapa vielä 14,5, mutta siinä paikkeilla sen olisi hyvä olla. 9r:ssä suositus on 14.2-14.8v, eli jos yli 15 alkaa tulemaan, niin jotain on todennäköisesti vialla.
-95 9r kawaan vaihdoin sinne laturin kannen alle aikoinaan tarvikesäätimen. Ei tarvinnut juotella mitään, ruuveilla vaan uusi osa kiinni. Ehkä tuossa on sitten erilainen..
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Jaahas, ei se vissiin olekaan amerikan temppu se regun vaihtaminen. Ite en ole ikinä tuollaista laturia joutunut purkamaan, eli mutulla veikkasin että ei se vaihtaminen ainakaan helppoa voi olla. Laturi on sama ZXR:ssä ja B-mallin ysissä
1835