Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Sainpas lopulta tarinan valmiiksi minun ja vaimon ensimmäisestä pidemmästä pyöräreissusta pitkin Suomenmaata kesäkuussa 08. Kilometrejä kertyi vajaat pari tuhatta ja yllättävän paljon Suomestakin löytyi ihmeteltävää. Kulkupelinä toimi varsinainen matkalehmä Honda CBR 1000F ja noviisien tapaan tietysti joka laukku kun ammuttu täynnä tavaraa jo lähtiessä

Tarinaa pääset lukemaan täältä
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
    Hyvä tarina josta voi poimia ideoita.

Ensivuonna mekin vaimon kanssa lähdemme ihan "oikealle" matkalle, tämä vuosi menee pyörään tutustumisessa.
    Vasta vajaa 1000km takana ja ensimmäinen pyörä alla.

Eikun harjotteleen
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

http://www.panfun.fi

"Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
    Siis käsitinkö oikein; viikko aikaa ja noin 2000km? Päivätaipale vähän yli 200 km? Jos mielitte ulkomaille, on päivätaipaleen kaksin- kolminkertaistuttava. Ainakin jos Etelä-Eurooppaan mielitte. Noo... hiljaa hyvä tulee. ;)
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Lainaa (ttuttu @ Elo. 14 2008,21:09) kirjoitti
    Siis käsitinkö oikein; viikko aikaa ja noin 2000km? Päivätaipale vähän yli 200 km? Jos mielitte ulkomaille, on päivätaipaleen kaksin- kolminkertaistuttava. Ainakin jos Etelä-Eurooppaan mielitte. Noo... hiljaa hyvä tulee. ;)
    Miksi ihmeessä pitäisi päivässä ajaa enemmän kuin 200km? Eihän muistaakseni suomesta ollut välimerelle (lyhin mahdollinen reitti) kuin joku 2600-2700km? Ellen ole täysin väärässä tuosta matkasta niin kerkiäähän tuolla vauhdilla tai vähän nopeammalla kolmen viikon kesäloman aikana nätisti käydä vähän huljuuttelemassa varpaita välimeressä ennen kotimatkaa, eikös näin?

Ja sitä paitsi, eiköhän kyse ole kuitenkin siitä kuinka paljon aikaa voi reissuunsa käyttää. Serkkukin suunnitteli etenevänsä päivässä ehkä joku parikymmentä kilsaa (kulkuvälineenä ei toki moottoripyörä), tällä tavoin ei kuulemma jäisi niin montaa kuukautta perillä lorvittavaksi..

Tavallaan mä olen sille hiukka kateellinen että se pystyy viettämään usiampia vapaavuosia vaikka toki sitten reissaakin minimibudjetilla.. Mutta no jokatapauksessa, eiköhän se ole se oma aikataulu, jaksaminen ja innostus mitkä määräävät päivittäiset kilometrit.
    "oiskohan jo aika lähteä?"
    No onhan tuossa kuitenkin enemmän kuin "vähän" yli 200km per päivä, tulee n.285km/päivä.... ihan hyvä matka päivässä. Ei mene pelkästään kilometrien nielemiseksi!
    Hyvä tarina ja hyvä reissu, oikeessa kaapungissa ootta käyneet!
    Kuinka karmeena teillä oli siinä isossa takalaukussa tavaraa, jos kerta vielä kolmosellakin nostaa tassua? Ei kai sentään :-)
    CBR 1000F -89
    Aika väsynyttä viikon matkalla pyöriä mamman kaa noissa hostelleissa ym., kunnon hotellitkaan eivät maksa kesällä paljoa...
    HYVÄ JUTTU * voi kumpa sais emännän innostuun mopoista * pääsis ittekkin reissuun ....
    mutta en osaa kirjoittaa pätkääkään joten jos joskus reissuun pääsen niin ette tule lukemaan sitä täältä *

EDIT typoja

Honda 1000XL -09
    Lainaa kirjoitti
    Eihän muistaakseni suomesta ollut välimerelle (lyhin mahdollinen reitti) kuin joku 2600-2700km?
    Tuollaiset 2600km oli Kroatiaan kun Tukholmasta alkaen sinne pudottelin. Tosin Itävallassa tuli poikettua alppireiteille.

Ja jokunen sata kilsaa enemmän tuli paluumatkalla suorinta reittiä ylöspäin ja Via Baltican kautta.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Kun otsikko on Suomen Turnee,niin luulis sen turneen sisältävän edes yhden AJOPÄIVÄN
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
    Norjan reissusta palailimma pari viikkoa sitten armaani kanssa. Tiistaina startattiin Jämsästä ja seuraavana torstaina palathin takasin.

3988km Busan mittarhin.

Eihän tuossakhan per päivä tule mithän ihmeellisiä kilometrimääriä, mutta eka päivä kaatosatteessa 540km oli melkonen ajopäivä kelin puolesta. Samaten kun reiphasti tulimma Norjasta Ruottin läpi Kemiin niin sen päivän rapiat 700km tuntu rankalta kaksi päällä täyellä matkavarustuksella...yksin kun olen ajellu 1000-1300km per päivä niin se on lastenleikkiä tuohon verrattuna.

Norjassa ajeltiin 300-400km/päivä ja siinä ehti kattelemhan, pysähtelemhän eikä pietty ees kauhiaa kiirettä...tosin hotellit/hostellit oli sovittu ja varattu etukäthen että sen puolesta sai rauhassa ajella. Ylleensä lähimmä aamusta joskus 10 aikhoin liikhelle ja iltasella 6-8 aikhoin majapaikassa jo suihkunraikhana.

Olen aikasemminki sanonu, että enemmän tämä moottoripyörällä matkustelu on asennekysymys kuin se, että onko alla gigseri vai ns. matkalehemä (joksi Hayabusanki luokittelen).

Turvallisia ja nautinnollisia kilometrejä meille kaikille

p.s. ...ja annoin rakkaalleni epävirallinen "ironbutt-tunnustuksen", koska pisin päivätaival ennen tuota oli 220km ja nyt tosin rapiassa viikossa neljätuhatta kilometriä
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Ihme rutinaa ajomääristä. Onko moottoripyöräreissu vasta "moottoripyöräreissu" sitten kun kilometrejä kerätään hullunlailla. Tolla metodilla mun viimeisin Norjan reissu alkoi vasta Kapellskäristä kun edellisenä päivänä ajettu matka kotoa laivasatamaan ei ollut kuin 138km.
    Lainaa (SeniliX @ Elo. 15 2008,10:38) kirjoitti
    Ihme rutinaa ajomääristä.
    +1

Mulle moottoripyöräilyn tarkoitus EI ole kilometriennätysten tekeminen, rautaperseajot ja pikaiset Euroopanreissut on sitten erikseen.

Lainaa (chainese @ Elo. 14 2008,23:08) kirjoitti
    Kuinka karmeena teillä oli siinä isossa takalaukussa tavaraa, jos kerta vielä kolmosellakin nostaa tassua? Ei kai sentään :-)
    Aika karmeena. Oli varmaan ykkönen-kakkonen, kun näin jälkikäteen muistelee.

Lainaa (Gari @ Elo. 15 2008,07:00) kirjoitti
    Aika väsynyttä viikon matkalla pyöriä mamman kaa noissa hostelleissa ym., kunnon hotellitkaan eivät maksa kesällä paljoa...
    <- toi on totta, allekirjoitan. Ei oltu aikaisemmin yövytty Suomen hostelleissa ja kaikkeahan täytyy koittaa paitsi..

MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
    hauska tarina kivat kuvat.. eikö se ole kuitenkin pääasia että teillä oli kivaa..
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
    Lainaa (Joke @ Elo. 18 2008,08:49) kirjoitti
    Ihme rutinaa ajomääristä.
    +1
    ...josko tuosta kirjoituksestani saitte käsityksen, että rutisen jonku toisen ajomääristä, niin pyyän antheksi.

Jokanen aijaa kuten tykkää ja tuntee hyväksi tai omaksi tavakshen.

Tykkään ajamisesta, ja kun on syntyihän tuolta jänkhän reunalta, niin kilometrit ei vaan tunnu kun siellä on kaikkialle pitkä matka. Esimerkiksi olen usiamman kerran ajellu Helsingissä töitten jälkhen mutkan, eikä se 460-600km reitistä riippuen ole mikhän "retostelun" aihe mielestäni. Olen käyny joskus myös tuossa Patalahen Essolla (tai ST1 asemahan se nykykhhän on) iltakahvilla ja siihen eestaas ei tule kuin 6-8km ja yhtä makialta se tuntuu ku pitemmälläki matkalla.

Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Joo, kuka tahansa voi, ja varmaan osaa ajaa vaikka 1000km vrk. Ei se pyörän päällä kököttäminen niin ufoa hommaa, ettei siihen jokainen pysty. Jos "retostella" haluaa, niin nieltyjen kilometrien sijaan kannattaisi keskittyä näkemiseen & kokemiseen ja hauskanpitoon.

Eihän reissusta saa mitään irti jos siellä ajetaan 18 tuntia päivässä ja loput nukutaan nollat taulussa. Sit on ihan sama vaikka lähdet reissuun paikalliseen dynamometriin. Laitat tallin ovat kiinni ja ajelet siellä vaikka 2000km päivässä... Välillä voit leikkiä kovaa jätkää ja vetää muna-asennossa 250km/h yhden tankillisen. Kaverisi voi käydä vaikka välillä heittelemässä sua vanhoilla postikorteilla niin saat nauttia maisemistakin...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Ihme rutinaa ajomääristä. Onko moottoripyöräreissu vasta "moottoripyöräreissu" sitten kun kilometrejä kerätään hullunlailla. Tolla metodilla mun viimeisin Norjan reissu alkoi vasta Kapellskäristä kun edellisenä päivänä ajettu matka kotoa laivasatamaan ei ollut kuin 138km.
    3 viikkoa keski-euroopassa ja välimeren rannalla kilometrejä 4007
    Tuostahan tulee alle 200 km päivä. Multakin jäi sitten se moottoripyöräreissu tekemättä vaikka prätkällä reissussa olinkin.
    On tämä nykyään tarkkaa puuhaa.
    Miten niin ?
    Lainaa (Joke @ Heinä. 15 2008,15:06) kirjoitti
    Sainpas lopulta tarinan valmiiksi minun ja vaimon ensimmäisestä pidemmästä pyöräreissusta pitkin Suomenmaata kesäkuussa 08. Kilometrejä kertyi vajaat pari tuhatta ja yllättävän paljon Suomestakin löytyi ihmeteltävää. Kulkupelinä toimi varsinainen matkalehmä Honda CBR 1000F ja noviisien tapaan tietysti joka laukku kun ammuttu täynnä tavaraa jo lähtiessä

Tarinaa pääset lukemaan täältä *
    me ajettiin kans emännän kans sellanen pieni suomi turnee 3päivää ja 1270 km.en vaan osaa tehdä hienoja sivuja kun sulla on mutta koitetaan joku päivä!mua kans ihmetyttää nää"ajoin 3000 km puolessa päivässä-äijät"kyllä pyöräilyn tarkoitus on jotain ihan muuta...
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

`juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  20.  
    Lainaa (fj 1200 @ Elo. 23 2008,19:19) kirjoitti
    mua kans ihmetyttää nää"ajoin 3000 km puolessa päivässä-äijät"kyllä pyöräilyn tarkoitus on jotain ihan muuta...
    No nyt menit jo liioittelun mittakaavaa käyttäen haaveilun puolelle * tossa ihmetteltävien motoristien suhteen....

Toi sun ja paremmanpuoliskon ajama on KOVA lukema Suomenmaassa lomaillussa moottoripyörällä * ,kuten hyvin tiedät *

1000km/päivä jos ajaa useamman päivän,niin Saksaa pitää höylätä eestaas ja tunteella *

Moottoripyöräily loma on moottoripyöräilyä siitä nauttien,moottoripyörällä voi myös siirtyä paikasta toiseen ja nauttia muista asioista ja paikoista siirtyen paikasta toiseen moottoripyörällä * *

Itse pääsen niin harvoin moottoripyörällä lomalle,joten se ajaminen on minulle loma ja nautinto * ,ei se päämäärä,missä nautitaan olosta tietyssä paikkaa *

Päivämatkat ja jaksaminen/viitsiminen mosalla on niin henkilökohtainen tunne,että toisen fiilis voi olla kauhistus toiselle,joten eipä niitä voi objektiivisesti vertailla *
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.