Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Ja heti alkuun: ei, tämä ei ole trolli...

    Tulevan talven vapaa-ajanongelmien ratkomiseen perinteinen moottoripyörän "pura & kokoa"-sessio lienee se hyväksi havaittu ratkaisu. Vaan mitäpä jos kaiken läpikäynnin lisäksi RS:ään LISÄISI jotain... Vaikkapa tämmöisen!

    Uudemmissa K1200:ssa noita turbosarjoja näkyy ja muistelenpa reilu vuosikymmen sitten nähneeni sarjan myös K100RS:ssä täällä Suomessa. Kokemuksia / huhupuheita / mielipiteitä asian tiimoilta? Mitään järkeähän tuollaisessa projektissa ei sinällään ole (varsinkin kun turbokitti maksaa saman, mitä pyörän nykyarvo on...), mutta joskus vaan on hyvä heittäytyä mielitekojen viemäksi!

    Vanhempiin kaksipyöriin olisi myös katsastaminen helpompaa tai ainakin halvempaa; ei huolta päästöistä, kunhan dynolappuun vain saa maltilliset tehonnousut.
    ...
  2. #2
    Lieneekö tuo paja enää olemassa. Noi sivut ovat olleet samat ainakin viisi vuotta.
    Dixi et animam levavi
  3. #3
    Lainaa (ek@ @ Heinä. 26 2008,13:42) kirjoitti
    Lieneekö tuo paja enää olemassa. Noi sivut ovat olleet samat ainakin viisi vuotta.
    On siellä ainakin vielä '07 ollut toimintaa nettisivujenkin mukaan.
    ...
  4. #4
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Heinä. 26 2008,12:47) kirjoitti
    Ja heti alkuun: ei, tämä ei ole trolli...

    Tulevan talven vapaa-ajanongelmien ratkomiseen perinteinen moottoripyörän "pura & kokoa"-sessio lienee se hyväksi havaittu ratkaisu. Vaan mitäpä jos kaiken läpikäynnin lisäksi RS:ään LISÄISI jotain... Vaikkapa tämmöisen!

    Uudemmissa K1200:ssa noita turbosarjoja näkyy ja muistelenpa reilu vuosikymmen sitten nähneeni sarjan myös K100RS:ssä täällä Suomessa. Kokemuksia / huhupuheita / mielipiteitä asian tiimoilta? Mitään järkeähän tuollaisessa projektissa ei sinällään ole (varsinkin kun turbokitti maksaa saman, mitä pyörän nykyarvo on...), mutta joskus vaan on hyvä heittäytyä mielitekojen viemäksi!

    Vanhempiin kaksipyöriin olisi myös katsastaminen helpompaa tai ainakin halvempaa; ei huolta päästöistä, kunhan dynolappuun vain saa maltilliset tehonnousut.
    tuollainen toteutuu ensitalvena. ainut ongelma tulee olemaan säädöissä. ahtimestahan tuo riippuu eli pitää löytää sopiva ahdin. putkisto pitää muokata kaikki mutta mitä sitä muutakaan tekisi. imusarjat ja koko polttoaine systeemi pitää muuttaa. kun en myy vanhaa pois niin mitä väliä sillä on. luotan k sataseen.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  5. #5
    Ullakolta löytynee uskoakseni pari n. 15-vuotta vanhaa jenkkilehteä, joissa RB-racingin ahdetut K100:set ovat mukana vuosittaisessa viripyörävertailussa, tosin taisivat kajahtaa molemmissa tapauksissa, eikä vauhti ollut kummoista muihin verrattuna ennen sitäkään.

    Mutta, latua on tunnetusti helpompi seurata kuin avata, joten rasti ei taatusti ollut helpoimmasta päästä.

    Suutinta, ahdinta ja cooleria löytyy taatusti sopuhintaan autopuolelta ex-ensiasennusosana, kytkinpaketti saattaa olla haasteellisin rasti. Moottorinohjauksista on varmasti vaikea tehdä valintaa, niitä kun löytyy markkinoilta niin moneen lähtöön.

    Lykkyä pyttyyn vaan, ei tule moista joka kulmalla vastaan.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  6. #6
    Nonni! Siitä vaan rakentamaan.

    Turbon löytäminen lienee pienimpiä murheita ja halutessasi välijäähdyttimen sekin varmaan onnistuu muitta mutkitta. Pakosarjakin on vain putkenvääntöä.

    Puristuksia pitänee pudottaa hiukkasen. Ei kun alumiinista laserleikattu kannentiiviste ja homma on hanskassa.

    No sitten tarvitaan uusi airboxi, joka kestää painetta ja joka pysyy paikoillaan ylipaineella. Eli ankkuroi se kiinni koneeseen.

    Entäs ruiskupuoli? On varmaan haasteellisempi juttu, mutta noitakin näkyy olevan tarjolla. Ja erinäköisin kokemuksin niitä ovat harrastelijat käyttäneet. On varmaan koko projektin haasteellisin osa saada ruisku pelaamaan halutulla tavalla.

    Niin, tai sitten se kytkin. Ei varmaankaan löydy semmoista kytkintä valmiina joka lisäväännön takarenkaaseen siirtää. Tästä saattaa tulla suurempikin murheenkryyni kun osaat arvatakaan.

    Ja hiukan enemän ajetulla koneella kun tuppaa olemaan ohivuotoa, joka nyt huohotin letkusta imetään imusarjaan, niin tämä ominaisuus jää pois. Eli pitää ratkaista lisähuohotinsäiliöllä, etteivät öljyt karkaa jostakin väärästä paikasta ulos, vaan palautuvat takaisin koneeseen... Ja turbon sijoituskorkeus ratkaisee, miten saat turbosta paluuöljyn takaisin koneeseen ja kiertoon. Mutta tämähän on vain mekaniikkaa.

    Suurimpana ongelmana tässä projektissa pidän kuitenkin tuota aihiota. En siksi että se on BMW tai että se on K100 vaan sitä, että siinä on todennäköisesti aika paljon kilometrejä mittarissa. Eli kampiakseli, kytkin, vaihteisto ja perä ovat mahdollisesti jo parhaat päivänsä nähneet. Kannattaako oikeasti panna niihin vielä esim 50% lisärasitusta?

    Mutta ei kun lykkyä tykö. Onnistuessaan taatusti hauska paketti.


    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  7. #7
    Kylläpä se taitaa olla niin, että jos esim. tuolta RB Racingista taikka muualta ei löydy valmista ja valmiiksi ajateltua satsia, saa moinen projekti jäädä. Sen verraan pitää realismikertoimiakin olla pelissä...
    ...
  8.  
  9. #8
    järkeähän tuossa aina ole mukana työilo ja se että saat uudet palikat on jo osa voittoa. joo kytkin ei välttämättä kestä, pitänee hankkia uusi. koneeseen muuten luotan vaikka jo kilometrejä takana.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.