Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Mistä olette hankineet Y-haaran rykköseen (07), miten vaikuttaa lämpöihin ja tehoihin, kannattaako asentaa samalla PC vai meneekö säätöihin muuten?
  2. #2
    Itse ostin yoshin 3/4 trc hiilari putken, jossa tulee tuo y-putki mukana. Akrapovic ainakin myy pelkkää y-putkea, mutta kannattaa vaihtaa myös vaimentimet paremmin virtaaviin.

    Ei lämmitä enää persusta, eikä oikeaa nilkkaa. Vetoa alhaalla ja keskellä mukavasti enemmän. Huipputehossa tuo ei jää kuin 2-3hv täysputkelle. Tietysti pc kannattaa laittaa, sekä säädättää se jossain asiantuntevassa paikassa jarrullisella penkillä. Mutta ei se rikki mene vaikka ei säätäisi,tosin vähän hukkaan menee sitten koko idea.

    Kuva


    Tätä liikettä suosittelen



  3. #3
    Näyttävän näköiset mites soundi puoli pääseekö noilla radalle? Hinta ei paha kun ottaa huomioon että sisältää y-haaran
    Tuolta kun tilasit niin tuleeko ilman postimaksuja ja paljon tulli ottaa?



  4. #4
    Pitää kyllä äärimmäisen hienoa ääntä, tyhjäkäynnillä tosi matalaa ja kierroksilla naukuu tosi korkeelta, ei asiaa radalle. Mutta ainakin mulle tuli mukaan db-killerit, 2kpl per vaimennin Johan hiljenee.

    En tilannut tuolta, mutta kokemuksia on kyllä asioimisesta tuossa liikkeessä. Rahtia ottaa putkistosta n. 100 taalaa.
    Laita dollarimerkin tilalle euro, niin olet lähellä totuutta kokonaiskustannuksissa.

    Kyseiset putkethan maksaa täällä 1575e ovh



  5. #5
    Mulla on rykkösessä akran sp pöntöt ja y-putki, mut lämmittää pirusti kyl vieläki tota haaroväliosastoo varsinki, ja sit ajoviimassakin oikeeta nilkkaa.

    Katti kuulemma sitä lämpöä hohkaa aikalailla, ja mietinnässä onkin ollut joku katinkorvausputki.
    Mistäköhän moinen löytyis järkevimmin ja meneeks noitten akran palikoitten kanssa muu kuin akran oma putki välille pakosarja - y-putki?
  6. #6
    Arrow.Tampereelta.Kysy paikalliselta aprilia kauppiaalta...
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  7. #7
    Lainaa (Az- @ Elo. 01 2008,01:13) kirjoitti
    Mulla on rykkösessä akran sp pöntöt ja y-putki, mut lämmittää pirusti kyl vieläki tota haaroväliosastoo varsinki, ja sit ajoviimassakin oikeeta nilkkaa.

    Katti kuulemma sitä lämpöä hohkaa aikalailla, ja mietinnässä onkin ollut joku katinkorvausputki.
    Mistäköhän moinen löytyis järkevimmin ja meneeks noitten akran palikoitten kanssa muu kuin akran oma putki välille pakosarja - y-putki?
    Y-putki= katin korvausputki.
  8. #8
    Huomionarvoista on, että arrowin Y-putki ei sovi joidenkin takavaimentimien (kuten Öhlins TTX) kanssa. Arrowin Y siis kaupan jos kiinnostaa

    -V-M-
  9. #9
    Lainaa (V-MR @ Elo. 05 2008,15:20) kirjoitti
    Huomionarvoista on, että arrowin Y-putki ei sovi joidenkin takavaimentimien (kuten Öhlins TTX) kanssa. Arrowin Y siis kaupan jos kiinnostaa

    -V-M-
    Moi

    Paljon kustantaa, pitäisi ilmeisesti sopia muidenkin merkkien slipareiden kanssa? Mihin vuosimalliin?
  10. #10
    Onko nuo hipo Y-haarat miten paljon virtaavamman näköisiä kuin omansa? Itse nimittäin poistin katin lievää väkivaltaa käyttäen vasaralla+taltalla ja hyvä tuli....
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  11. #11
    Arrowin y-putki (07-08 malliin) koostuu 2:sta osasta. Molemmat tarvitaan, jos vakio pakosarja (alempi osa poistettuna sopii Arrowin omaan pakosarjaan). Kyseiseen y-putkeen sopii vaikka vakio vaimentajat, joten muidenkin valmistajien sliparit luulisi istuvan.

    Tomber

    Minulta löytyy molemmat osat, jotka sopii 07-08 malliin. Kertaakaan ei ole käytetty. Laita PM, jos kiinnostaa. Hinta on varmasti sopiva, koska tarvetta ei itsellä ole.

    Pahkasika

    Näkemällä ei aina osaa sanoa, onko virtaus parempi vai ei. Ainakaan työn laatua ei voi muuta kuin ihailla tunnetuimpien valmistajien tuotteissa. Arrowin valmisteenkin voisi laittaa vaikka koristeeksi seinälle. Toki toimii myös pyörässä

    -V-M-
  12. #12
    Lainaa (Pahkasika @ Elo. 05 2008,21:05) kirjoitti
    Onko nuo hipo Y-haarat miten paljon virtaavamman näköisiä kuin omansa? Itse nimittäin poistin katin lievää väkivaltaa käyttäen vasaralla+taltalla ja hyvä tuli....
    Tässä mun yoshin y-putki.

    Klik
  13. #13
    Lainaa (jarrarit @ Elo. 06 2008,08:31) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Elo. 05 2008,21:05) kirjoitti
    Onko nuo hipo Y-haarat miten paljon virtaavamman näköisiä kuin omansa? Itse nimittäin poistin katin lievää väkivaltaa käyttäen vasaralla+taltalla ja hyvä tuli....
    Tässä mun yoshin y-putki.

    Klik
    On se ainakin kyrväkkään näköinen! Onko kellään tietoa mitä tuo Y-putki oikeasti vaikuttaa tehoihin, 1-2hv??
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  14. #14
    Lainaa (Pahkasika @ Elo. 06 2008,11:14) kirjoitti
    Lainaa (jarrarit @ Elo. 06 2008,08:31) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Elo. 05 2008,21:05) kirjoitti
    Onko nuo hipo Y-haarat miten paljon virtaavamman näköisiä kuin omansa? Itse nimittäin poistin katin lievää väkivaltaa käyttäen vasaralla+taltalla ja hyvä tuli....
    Tässä mun yoshin y-putki.

    Klik
    On se ainakin kyrväkkään näköinen! Onko kellään tietoa mitä tuo Y-putki oikeasti vaikuttaa tehoihin, 1-2hv??
    Ainakin 15 hp jos hankin vaan y-putken niin voihan sitä koittaa mikä ero katilliseen tulee vakio putkilla (saattaa kyllä vaihtua sliparikin uuteen), luulisi että hieman vapaammin pääsee virtaamaan ja tulee tehoa jonkin verran lisää...
  15. #15
    Lainaa (Tomber @ Elo. 06 2008,16:11) kirjoitti
    Ainakin 15 hp * jos hankin vaan y-putken niin voihan sitä koittaa mikä ero katilliseen tulee vakio putkilla (saattaa kyllä vaihtua sliparikin uuteen), luulisi että hieman vapaammin pääsee virtaamaan ja tulee tehoa jonkin verran lisää...
    Akrapovic lupaa -04-06 malliin slipareilla+Y-haaralla n.2.5hv ja -07--> peräti 4hv! Ovat toki säätämättömiä tuloksia mutta kertoo jotain siitä että kovin huonosti ei vakio putkisto virtaa.
    Ehkä tuo mainitsemani 1-2hv pelkällä Y-haaralla on aika lähellä totuutta.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  16. #16
    Lainaa (Pahkasika @ Elo. 06 2008,19:50) kirjoitti
    Lainaa (Tomber @ Elo. 06 2008,16:11) kirjoitti
    Ainakin 15 hp jos hankin vaan y-putken niin voihan sitä koittaa mikä ero katilliseen tulee vakio putkilla (saattaa kyllä vaihtua sliparikin uuteen), luulisi että hieman vapaammin pääsee virtaamaan ja tulee tehoa jonkin verran lisää...
    Akrapovic lupaa -04-06 malliin slipareilla+Y-haaralla n.2.5hv ja -07--> peräti 4hv! Ovat toki säätämättömiä tuloksia mutta kertoo jotain siitä että kovin huonosti ei vakio putkisto virtaa.
    Ehkä tuo mainitsemani 1-2hv pelkällä Y-haaralla on aika lähellä totuutta.
    Näin on, ehkä kokoputkistolla saa sen 10 konia lisää
  17. #17
    Lainaa (Tomber @ Elo. 06 2008,20:07) kirjoitti
    Näin on, ehkä kokoputkistolla saa sen 10 konia lisää *
    Itse asiassa yammussa vaikuttaa kokoputkisto eniten keski-alueella, huipputehoon vaikuttaa aika vähän.
    Akra lupaa -04-06 malliin +3hv ja -07--> +5.5hv.
    Säätämällä tietysti vähän paranee mutta kalliita hevosvoimia ovat joka tapauksessa....
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  18. #18
    Tässä yoshin käppyrät.

    Omasta irtosi tuolla putkistolla+pc Siukolan penkissä säädettynä 170hv takaselta.
  19. #19
    Lainaa (jarrarit @ Elo. 07 2008,00:00) kirjoitti
    Tässä yoshin käppyrät.

    Omasta irtosi tuolla putkistolla+pc Siukolan penkissä säädettynä 170hv takaselta.
    Noin 6.5hv lisää vakioon verrattuna, kuulostaa ihan normaalilta. Siukolalla jonkinmoinen ammattitaito on tuohon hommaan eikä näytä myöskään "paperihevosia" jakelevan...
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  20. #20
    Lainaa (Pahkasika @ Elo. 07 2008,01:10) kirjoitti
    Lainaa (jarrarit @ Elo. 07 2008,00:00) kirjoitti
    Tässä yoshin käppyrät.

    Omasta irtosi tuolla putkistolla+pc Siukolan penkissä säädettynä 170hv takaselta.
    Noin 6.5hv lisää vakioon verrattuna, kuulostaa ihan normaalilta. Siukolalla jonkinmoinen ammattitaito on tuohon hommaan eikä näytä myöskään "paperihevosia" jakelevan...
    Jaa "jonkinmoinen" ammattitaito
    Kysytty mies maailmalla, siksi ei täällä kerkeä tekemään säätöjä oikeastaan kenellekkään, paitsi harvoille ja valituille
    + seuraaville jannuille

    Klik
  21. #21
    Lainaa (jarrarit @ Elo. 07 2008,08:15) kirjoitti
    Jaa "jonkinmoinen" ammattitaito
    Kysytty mies maailmalla, siksi ei täällä kerkeä tekemään säätöjä oikeastaan kenellekkään, paitsi harvoille ja valituille
    + seuraaville jannuille

    Klik
    Juu kyllä nuo asiat tiedossa oli
    Se "jonkinmoinen" oli ihan tarkoituksella, ei kuulemma Ekikään saa säätämällä +10hv....

    Jokohan se taas alkaa.......
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  22. #22
    Lainaa (Pahkasika @ Elo. 07 2008,14:53) kirjoitti
    Lainaa (jarrarit @ Elo. 07 2008,08:15) kirjoitti
    Jaa "jonkinmoinen" ammattitaito
    Kysytty mies maailmalla, siksi ei täällä kerkeä tekemään säätöjä oikeastaan kenellekkään, paitsi harvoille ja valituille
    + seuraaville jannuille

    Klik
    Juu kyllä nuo asiat tiedossa oli *
    Se "jonkinmoinen" oli ihan tarkoituksella, ei kuulemma Ekikään saa säätämällä +10hv....

    Jokohan se taas alkaa.......
    Hysssss!!!

    Parempi ku antaa tuon asian vaan olla.
  23. #23
    Lainaa (jarrarit @ Elo. 07 2008,15:03) kirjoitti
    Hysssss!!!

    Parempi ku antaa tuon asian vaan olla.
    Näin on
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  24. #24
    Lainaa (Pahkasika @ Elo. 05 2008,21:05) kirjoitti
    Onko nuo hipo Y-haarat miten paljon virtaavamman näköisiä kuin omansa? Itse nimittäin poistin katin lievää väkivaltaa käyttäen vasaralla+taltalla ja hyvä tuli....

    Nostellaas ikivanhaa..

    <tyhmät kysymykset> Mites toi katti tarkalleen on tuossa y-haarassa kiinni..? Kevyt pahoinpitely höystettynä pajavasaralla tosiaan riittää katin irroittamiseen? </tyhmät kysymykset> Mopona R1 -05
    Yamaha YZF-R1 vm. 2005
  25. #25
    Lainaa (Jani83 @ Huhti. 02 2009,15:30) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Elo. 05 2008,21:05) kirjoitti
    Onko nuo hipo Y-haarat miten paljon virtaavamman näköisiä kuin omansa? Itse nimittäin poistin katin lievää väkivaltaa käyttäen vasaralla+taltalla ja hyvä tuli....

    Nostellaas ikivanhaa..

    <tyhmät kysymykset> Mites toi katti tarkalleen on tuossa y-haarassa kiinni..? Kevyt pahoinpitely höystettynä pajavasaralla tosiaan riittää katin irroittamiseen? </tyhmät kysymykset> Mopona R1 -05
    Ei kai tuota kattia viitsi rikkomaan ruveta. Italian ebay:ssä ainakin myivät Akran Y-haaraa 120 eurolla ja postikulut suomeen 25 euroo. Itse meinaan Italian maasta tilata kun säästää aika lailla suomen hintatasoon verrattuna.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  26. #26
    Lainaa (Jani83 @ Huhti. 02 2009,15:30) kirjoitti
    <tyhmät kysymykset> Mites toi katti tarkalleen on tuossa y-haarassa kiinni..? Kevyt pahoinpitely höystettynä pajavasaralla tosiaan riittää katin irroittamiseen? </tyhmät kysymykset> Mopona R1 -05
    Y-haara irti, vasara+taltta käteen ja iskua kennostoon....
    irtoaa kivuttomasti palasina.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  27. #27
    En ostanut Italiaanolta Y-haaraa kun eivät sitä uskaltanut viime perjantaina tälle viikkoa luvata. Vaikka nettisivustolla mainostaavat 2-3 päivän toimitusaikaa euroopan maihin. Vien lauantaina pyörän PC:n laittoon ja ajattelin aivan kotikonstein modata tuon katin. Alapuolella kuvat lopputuloksesta. Oliko siitä sitten hyötyä niin ota ja tiedä. Kengän lämmittäminen ainakin loppui. *

    Ennen:

    Jälkeen:
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  28. #28
    Micronin Hydratec Y-haara oli edellisessä -05 ykkösessä.
    Perstuntumalta ei juurikaan eroa huomannut vaikka selvästi virtaavampi kuin tuo katillinen orkkis malli.
    Honda NSR 125R -91 -> Yamaha TT600R SM -89 -> KTM 640 LC4 SM -01 -> Honda VTR 1000F -00 -> Yamaha R1 -01 -> Yamaha R1 -05 -> Yamaha R1 -07 -> Yamaha R1 -08 -> Yamaha R1 -09
  29.  
  30. #29
    Nostellaas vähän vanhaa topickia taas eloon
    Mites kun hommasin tollaset rallipaflesit (-07 r1) eli vakiopöntöt auki ja uutta riekäputkea ja villaa vanhojen tilalle ja paketti takas kasaan.. Mielessä ollut että miksei samalla askartelis y-putkea tohon kattimöhkäleen tilalle? Kysymys kuuluukin että käykö noi aina vakioihin vai pitääkö esim olla samanmerkkiset sliparitkin sitte jatkeena? Vai käykö kaikki heittämällä vakioslipareiden kanssa yhteen? Vai pitäiskö sitten itte tuhota samalla toi katti jotenkin ja pitää sen vaan sellaisenaan säätöihin se sitte täytyy vielä kiikuttaa (oisko säätöjen hinnoista jollain heittää tänne jotain osviittaa? Hki seudulla)

    Ja sitten tietty vaikka putket on ulkoapäin alkuperäisen näköiset niin varmaan möykkää jo siihenmalliin ettei melumittauksista mennä läpi, saakohan vakio slipareihin minkäännäköisiä killereitä *varmuuden vuoks*
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04