Nyt menee hyvin... Voltti tytön skootterilla: takanen karkasi alta, jalat maahan, pysyi pystyssä kunnes takanen osui penkkaan ja sillon lähti. Oikea olkapää edellä alas *riksrakspoks* solisluun operoinnilla selvittiin, myös kypärä tärähti jäätikköön alastulossa.
Mites on, kannattaako kypärää yrittää saada vakuutusyhtiöltä? Mopossa vain liikennevakuutus, eli ei korvaa varusteita. Kotivakuutus voisi korvata (soitto huomenna yhtiöön) potta kuitenkin ovh 500€ (pari vuotta vanha ja arvatkaa onko enää kuittia...)
Uskaltaako pottaan enää luottaa? Pari hyvin pientä naarmua on jäätikköön osumisesta jäänyt, muuten OK. Vauhtia alle 40 kun lähti ja hidastui kyllä jonkun verran ennen laskeutumista.
En nyt välttämättä kaipaa "uusi se halvin henkivakuutus"-kommentteja, vaan kokemuksia korvaako vakuutus?![]()
Mulle Nordean täti vakuutti, että kotivakuutus korvaa ajovarusteet. Vielä en ole tosin joutunut testaamaan käytännössä *![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Mönkijälläni ajoin ympäri ni vakuutus korvasi kypärän mut ei asuja!!Kypärä on kuulemma pakollinen ajovaruste![]()
Honda 1100 XX Superblackbird -08
Kawasaki Monster ZX-10 R -09
Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
Kawasaki H2 SX SE -18
Kypärä korvataan liikennevakuutuksesta tietääkseni kaikissa yhtiössä, koskapa on pakollinen ajovaruste. Näin itselläni meni Veritaksen kanssa pari vuotta sitten.
Ei myöskään ollut kuittia, ilmoitin kypärän osh hinnan ja ostovuoden, joka riitti. Ikävähennyksethän tuosta toki tehdään, eli uuden hintaa et saa.
-nomen est omen-
ei se kypärä siitä mikskään menny mut vakuutus maksaa kyllä rahatittelläkii kypärästä sain rahat ja kypärän pitää itelläni, täyspeli se kypärä on. Pinta jännite jutut on jostai 80-luvulta ja luulen että kypäräsi ei oo niiltä ajoilta
600rr
Ainakin kotivakuutuksen pitäis korvata
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Kypärässähän suojaus perustuu sen sisäkuoren kykyyn absorboida iskut, ei siihen ulkokuoreen, sen olemattomiin pintajännitteisiin ja naarmuihin. Siksi ei ole yhtä haitallista tiputtaa tyhjää kypärää maahan, kuin kaatua se kypärä päässä. Haitallista kypärän suojaavuudelle siis.
Jokaisen omaksi asiaksi jää sitten arvioida minkälaisia kolauksia vastaanottaneella kypärällä haluaa ajaa. Itse ei tarvinnut kahta kertaa miettiä kun tuli 80 km/h vauhdista naamalleen asvalttiin, oli se kypärä jo sen verran rumaksi mennyt.
-nomen est omen-
Mopon liikennevakuutus on eri juttu. Siitä korvataan vain vastapuolelle aiheutuneet kulut. Ei varusteita tai edes sitä omaa ajopeliä. Niitä varten mopossa pitää olla erillinen Kaskovakuutus.(Kriisi @ Tammi. 27 2009,22:36) kirjoitti
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Noinhan se menee muidenkin kulkineiden liikennevakuutuksessa. Siitä korvataan myös mopon/moottoripyörän/mönkijän/auton/tms. kuljettajan vahingot. Ja todennäköisesti se kypäräkin. Muut varusteet ja oman kulkupelin vahingot sitten muista vakuutuksista.(TunturiTT @ Tammi. 28 2009,07:25) kirjoitti
Minä en välttämättä tässä kyseisessä tapauksessa alkaisi kypärää vaihdella...
Päivitystä: olin tänään yhteydessä vakuutusyhtiöön ja homma etenee seuraavasti. Vamman hoitokulut menee liikennevakuutuksesta ja kypärä kotivakuutuksesta. Kysyi potan mallin ja hinnan, korvaus tulee (omavastuulla vähennettynä) vastaavan kypärän nykyhinnan perusteella.
Juu, mutta pointti on, että mopovakuutus ei korvaa OMAN MOPONKAAN vaurioita. Näitä varten pitää olla kasko. Vakuutus on niissä muita tielläliikkujia varten.(Ande749 @ Tammi. 28 2009,10:00) kirjoitti
Ei moottoripyöränkään liikennevakuutus korvaa sen vaurioita. Myös se tarvitsee kaskon mikäli haluaa saada vakuutuksesta korvauksia.(TunturiTT @ Tammi. 28 2009,10:20) kirjoitti
Niin joo. Aivan. Menin itse sekoilemaan tuon lunastus yms homman kanssa.
Nyt tuli päätös: kotivakuutus korvaa kypärästä uuden hinnan - omavastuu 135€ - 10% ikävähennys. Jäihän tuosta vielä 310€*Nopeaa toimintaa, tiistaina vahinkoilmoitus tänään päätös ja rahat tilillä kolmessa päivässä.
Kun saa loput kuitit kokoon niin sitten hakemus vielä liikennevakuutukseen.
Kevättä ja käden kuntoutumista odotellen... *
Ite sain kotivakuutuksesta uuden kypärän, kun isäntä pudotti sen betoniin. Vakuutusyhtiönä TAPIOLA.
Kypärät menny liikennevakuutuksesta,sössiny ite tai muut.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Ei tuohon (kai) pidä tyytyä!(Wili @ Tammi. 30 2009,11:18) kirjoitti
Kriisi jo tuolla ylempänä kertoi että, "Kypärä korvataan liikennevakuutuksesta tietääkseni kaikissa yhtiössä, koskapa on pakollinen ajovaruste.
Ainakin luulisi sen menevän sääntöjen mukaan.
Kypärän pudottamiset on kotivakuutuksen piirissä.
No en ruvennu kiistelemään. Vakuutusehdoissa kun lukee että liikennevakuutus korvaa ruumiinvammat ja ajovarusteet menee kotivakuutuksesta. Mulle sinänsä sama kunhan korvasivat.(Akiva @ Helmi. 08 2009,23:09) kirjoitti
Eniten vituttaa tuo vamma. Kolme viikkoa menny ja luun päät edelleenkin irti. Soitin tänään työterveyteen kauanko pitää odottaa? Kuulemma kuusi viikoa on aikuiselle vielä ihan normaalia ja yhdeksänkin viikkoa voi mennä ennenkuin ovat luutuneet...
No ensi viikolla käynti KYS kertoo toivottavasti enemmän.
Mulla korvattiin kypärä liikennevakuutuksesta aikanaan kun tuli mopolla ryvettyä. Jännä homma, että kypärä meni kyllä kaskoon kun vetäsin lipat edelliskaudella. -> liikennevakuutukseen ei bonusmenetyksiä. Muuten olen kyllä elänyt ymmärryksessä, että pakollinen turvavaruste menisi likennevakuutukseen ja loput kotivakuutukseen. Tiedä sitten.(Akiva @ Helmi. 08 2009,23:09) kirjoitti
Edit: Pikaista toipumista sinne. Onneksi on vielä talvikausi, joten ajelukelit eivät kulu sairastaessa.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Viime kesänä meni kypärä kotivakuutuksesta, näin ainakin pohjolassa.