Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    Jompi kumpi hankinnassa, hintaluokaltaan suunnilleen samat. Kokemuksia puolesta ja vastaan kaivataan. Sovittamassa en ole vielä ehtinyt käydä mutta senkin aioin hoitaa tänään tai huomenna. Eritoten kiinnostaa miten kypärät toimivat vesisateessa ja mikä on kypärän melutaso. Sana on vapaa, olkaa hyvät.
  2. #2
    Mun neuvo on se että kokeile useita merkkejä ja malleja ensin ja ala vasta sitten valitsemaan päähän sopivista kukkarolle ja silmälle sopivia.
    Tämä on sitten mun henk. koht. mielipide, jokainen tekee kuten tahtoo.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  3. #3
    shoeista en tiedä mutta chaseri istuu mun päähän hyvin. Melutaso on aika kova yli 100km/h nopeuksissa, tuuletus toimii eikä ole pää kastunu vesisateessa.
    Kawasaki Z750 ABS -08 (musta)

    "Joka pieremättä kusee se naimatta elää"
  4. #4
    Lainaa (Zippana @ Syys. 10 2008,14:01) kirjoitti
    shoeista en tiedä mutta chaseri istuu mun päähän hyvin. Melutaso on aika kova yli 100km/h nopeuksissa, tuuletus toimii eikä ole pää kastunu vesisateessa.
    Chaaseri itelläkin eikä voi kun allekirjoittaa Zippanan kommentit. Äänekäs, mutta kaikki ilmanohjaimet, lukitukset jne. toimii ja Pinlock-kelmun kiinnikkeet löytyy vakiona. Kuriositeettina jouduin vaihdattamaan leukahihnan takuuseen, kun se rupesi sieltä nepparin päästä purkautumaan tuntemattomasta syystä. Negaa myös siitä, että kaikkia sisuksia ei saa irti. Ei sikäli, etteikö toppauksia voisi siitä huolimatta pestä.

    Mekkalan saa mitä todennäköisimmin hiljaisemmaksi ostamalla isommat poskipalat ja sen leuan alle tulevan ylimääräisen suojan. Arai Touring Servicet kiertää maata keväisin ja syksyisin, sinne jos jaksaa kiikuttaa pottansa niin peseevät ja hoonaavat sen puolestasi veloituksetta (näin ainakin vielä viime vuonna).
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  5. #5
    noi kaks kypärää on ihan vastakohdat toisilleen pään muodossa... itselle sopi shoei ku nakutettu ja oon ollu tyytyväinen kaikin puolin! visiirin pinlock toimii hyvin ja huurut pysyy poissa lisäksi visiirin kiinnitys systeemi on yksi parhaista mitä oon tavannu (helppo irrottaa pesua varten ja kestävä rakenne) mutta jos mahdollisimman hiljasta kypärää etsit etkä halua "pelleillä" minkään whisperstripkittien kanssa niin unohda shoei... itseäni ei meteli haittaa (empä ole kyllä araita vauhdissa koittanukkaan ku ei sovi päähän vaikka mitä tekis)

    miinuksena shoeille visiirit on YYBER kalliita! (tahtoo kultairidiumin)

    makuasioita...

    e.krrjotuvirheet



    GSXR-1000 Limited
  6. #6
    Lainaa kirjoitti
    Mun neuvo on se että kokeile useita merkkejä ja malleja ensin ja ala vasta sitten valitsemaan päähän sopivista kukkarolle ja silmälle sopivia.
    Tämä on sitten mun henk. koht. mielipide, jokainen tekee kuten tahtoo.
    Juu, tuo on jo tiedossa, ei olla ensimmäistä kypärää hankkimassa. Kokemusta on muutamasta eri mallisesta/merkkisestä kypärästä.
  7. #7
    Arain meluunkin on lääke. Lisäävät hieman touppausta korvien seutuville, ilman veloitusta luonnollisesti. Touring service rulaa.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
  8. #8
    Arai:
    + hiljainen
    + hyvä tuuletus
    + vahvan tuntuinen rakenne
    - visiirimekanismi ns. syvältä (lähinnä irrotus)
    - painava
    - Shoeita huonompi aerodynamiikka (mutu)
    - kalliit visiirit

    Shoei
    + kevyt
    + hyvä aerodynamiikka
    + edulliset visiirit
    + napakka visiiri
    - tuntuu Arain jälkeen lippalakilta
    - äänekäs ilman whisper strip kittiä, kitin kanssa taas korvallisen henkilön vaikea pukea päähän

    Arai tekee mielestäni edelleen kypärät moottoripyöräilyyn

    edit: omistan siis kumpaisenkin valmistajan tuotteet
    Arai Signet ja Shoei XR1000



    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  9. #9

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Mirmuxin @ Syys. 10 2008,15:10) kirjoitti
    Arai:
    - visiirimekanismi ns. syvältä (lähinnä irrotus)
    Tuo on vain tottumiskysymys. Irroittaminen vie ehkä 3 sekuntia ja kiinnitys 3-5 sekuntia.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  10. #10
    Lainaa (TeroT @ Syys. 10 2008,15:24) kirjoitti
    Lainaa (Mirmuxin @ Syys. 10 2008,15:10) kirjoitti
    Arai:
    - visiirimekanismi ns. syvältä (lähinnä irrotus)
    Tuo on vain tottumiskysymys. Irroittaminen vie ehkä 3 sekuntia ja kiinnitys 3-5 sekuntia.
    Tuo on varmasti totta. Tarkoitin lähinnä, että olen aikanaan särkenyt muutaman kerran nuo sivujen peitelevyjen kynnet visiiriä irrottaessani (närvi menneet). Nyttemmin olen laittanut nuo levyt epoksilla kiinni. Ei mene närvit, eikä tarvitse peitelevyjä tilailla.
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  11. #11

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Mirmuxin @ Syys. 10 2008,15:58) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Syys. 10 2008,15:24) kirjoitti
    Lainaa (Mirmuxin @ Syys. 10 2008,15:10) kirjoitti
    Arai:
    - visiirimekanismi ns. syvältä (lähinnä irrotus)
    Tuo on vain tottumiskysymys. Irroittaminen vie ehkä 3 sekuntia ja kiinnitys 3-5 sekuntia.
    Tuo on varmasti totta. Tarkoitin lähinnä, että olen aikanaan särkenyt muutaman kerran nuo sivujen peitelevyjen kynnet visiiriä irrottaessani (närvi menneet). Nyttemmin olen laittanut nuo levyt epoksilla kiinni. Ei mene närvit, eikä tarvitse peitelevyjä tilailla.
    Uskoisin että kyseessä on ollut väärä tekniikka. Nuo kun irtoaa kevyesti oikealla tekniikalla. Lika mekanismissa tosin jäykistää tuon mekanismin. Kannattaa käydä paikallisella jälleenmyyjällä niin putsaavat mekanismin ja säätävät tarvittaessa visiirin tiiviyden. Tuohon säätöön tarvitaan erillinen siihen tarkoitettu peitelevy.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  12. #12
    Lainaa (TeroT @ Syys. 10 2008,16:10) kirjoitti
    Lainaa (Mirmuxin @ Syys. 10 2008,15:58) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Syys. 10 2008,15:24) kirjoitti
    Lainaa (Mirmuxin @ Syys. 10 2008,15:10) kirjoitti
    Arai:
    - visiirimekanismi ns. syvältä (lähinnä irrotus)
    Tuo on vain tottumiskysymys. Irroittaminen vie ehkä 3 sekuntia ja kiinnitys 3-5 sekuntia.
    Tuo on varmasti totta. Tarkoitin lähinnä, että olen aikanaan särkenyt muutaman kerran nuo sivujen peitelevyjen kynnet visiiriä irrottaessani (närvi menneet). Nyttemmin olen laittanut nuo levyt epoksilla kiinni. Ei mene närvit, eikä tarvitse peitelevyjä tilailla.
    Uskoisin että kyseessä on ollut väärä tekniikka. Nuo kun irtoaa kevyesti oikealla tekniikalla. Lika mekanismissa tosin jäykistää tuon mekanismin. Kannattaa käydä paikallisella jälleenmyyjällä niin putsaavat mekanismin ja säätävät tarvittaessa visiirin tiiviyden. Tuohon säätöön tarvitaan erillinen siihen tarkoitettu peitelevy.
    Sivulevyt kypärässä. Antiikkista.

    Kyllähän nuo vaikuttaa aika paljon vaikeemmalta irrottaa kuin suurimmassa osassa kypäriä joissa tuotakin on jopa kehitetty eteenpäin.
    ~SV1000N~
  13. #13
    Niin, meidänkin ruokakunnassa on muuten Arai ja Shoei. Ja siitä ei ole kahta sanaa, etteikö Shoein visiirin vaihto olisi naurettavan helppoa Arain systeemiin verrattuna.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  14. #14
    Lainaa (TeroT @ Syys. 10 2008,16:10) kirjoitti
    Uskoisin että kyseessä on ollut väärä tekniikka.....
    Pikemminkin tekniikan täydellinen puuttuminen

    Oli miten oli, mutta lopputulemana totean toistamiseen että Arai tekee mielestäni laadukkaamman päähineen tähän käyttötarkoitukseen (olivat sitten peitelevyjen kynnet naurettavaa tekoa tai eivät, hinnalla niitä ei ole kuitenkaan pilattu jos sattuvat särkymään).
    Hae siis hyvä ihminen Arai.
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  15. #15

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (baritoni @ Syys. 10 2008,16:19) kirjoitti
    Sivulevyt kypärässä. Antiikkista. *

    Kyllähän nuo vaikuttaa aika paljon vaikeemmalta irrottaa kuin suurimmassa osassa kypäriä joissa tuotakin on jopa kehitetty eteenpäin.
    Se systeemi on tehty turvallisuusnäkökulmasta eikä muodikkuutta ajatellen. Sun logiikalla tupla-D hihnalukkokin on antiikkinen.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  16. #16
    Jeps, molemmat ruukut kävin koesovittamassa. Molemmat on kevyitä, istuvuudessa Arai meni pikkasen Shoein ohi. Luulen kallistuvani Araihin. Kiitokset vastauksista. Helpottaa pohtimista kun on mielipiteitä puolesta ja vastaan.
  17. #17
    Lainaa (Mirmuxin @ Syys. 10 2008,17:16) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Syys. 10 2008,16:10) kirjoitti
    Uskoisin että kyseessä on ollut väärä tekniikka.....
    Pikemminkin tekniikan täydellinen puuttuminen *

    Oli miten oli, mutta lopputulemana totean toistamiseen että Arai tekee mielestäni laadukkaamman päähineen tähän käyttötarkoitukseen (olivat sitten peitelevyjen kynnet naurettavaa tekoa tai eivät, hinnalla niitä ei ole kuitenkaan pilattu jos sattuvat särkymään).
    Hae siis hyvä ihminen Arai.
    OT:

    Tää on jännä homma että minkään muun merkin "vannoutuneita merkkiuskollisia käyttäjiä" ei oikein löydy mutta moni motoristi on täysin naimisissa sen arainsa kanssa ja muuta ei huolita koska arai vaan nyt on arai !?!?

    eli vaikkei siinä araissa visiirimekanismi toimisikaan niin se on silti PARAS?? *

    ei herneitä! mua vaan naurattaa tällanen!

    ja aiheesta vielä sen verran että se että kypärä joka sopii hyvin päähän suojaa päätä paljon enemmän kun ne TM testipisteet siinä epäsopivassa kypärässä! jos arai sopii niin sellasta sitte!



    GSXR-1000 Limited
  18. #18

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Tohtori R @ Syys. 10 2008,23:43) kirjoitti
    Tää on jännä homma että minkään muun merkin "vannoutuneita merkkiuskollisia käyttäjiä" ei oikein löydy mutta moni motoristi on täysin naimisissa sen arainsa kanssa ja muuta ei huolita koska arai vaan nyt on arai !?!?
    Parasta on helppo kehua!
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  19. #19
    Lainaa kirjoitti
    minkään muun merkin "vannoutuneita merkkiuskollisia käyttäjiä" ei oikein löydy mutta moni motoristi on täysin naimisissa sen arainsa kanssa
    Enpä ole törmännyt moiseen.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  20. #20
    Lainaa (TeroT @ Syys. 10 2008,17:41) kirjoitti
    Lainaa (baritoni @ Syys. 10 2008,16:19) kirjoitti
    Sivulevyt kypärässä. Antiikkista. *

    Kyllähän nuo vaikuttaa aika paljon vaikeemmalta irrottaa kuin suurimmassa osassa kypäriä joissa tuotakin on jopa kehitetty eteenpäin.
    Se systeemi on tehty turvallisuusnäkökulmasta eikä muodikkuutta ajatellen. Sun logiikalla tupla-D hihnalukkokin on antiikkinen.
    En oikein ymmärrä miten nuo sivulevyt parantavat turvallisuutta, mutta sulla on varmaan tuosta jonkinlaista testiä tms todisteeksi?

    Ja mitä tulee tuplaDeehen niin siinä on se ero että se toimii.

    Juuri kävin muuten kokeilemassa eri kypäriä ihan ostoaikeissa niin vaikka Arai olikin tosi mukava päähän niin jotenkin ei muuten vakuuttanut. Mut tää on tietty vaan mun mielipide.
    ~SV1000N~
  21. #21
    Lainaa (killa @ Syys. 10 2008,16:48) kirjoitti
    Niin, meidänkin ruokakunnassa on muuten Arai ja Shoei. Ja siitä ei ole kahta sanaa, etteikö Shoein visiirin vaihto olisi naurettavan helppoa Arain systeemiin verrattuna.
    Ei pysty käsittämään vaihtamisen vaikeutta.
    Ensimmäistä kertaa vaihdoin visiirin salaman nopeasti alle puoli sekuntia.
    SUZUKI B-KING
  22. #22
    Lainaa (AF-1 @ Syys. 11 2008,10:23) kirjoitti
    Lainaa (killa @ Syys. 10 2008,16:48) kirjoitti
    Niin, meidänkin ruokakunnassa on muuten Arai ja Shoei. Ja siitä ei ole kahta sanaa, etteikö Shoein visiirin vaihto olisi naurettavan helppoa Arain systeemiin verrattuna.
    Ei pysty käsittämään vaihtamisen vaikeutta.
    Ensimmäistä kertaa vaihdoin visiirin salaman nopeasti alle puoli sekuntia.
    Onhan se Arain systeemi syvältä verrattuna Shoein mekanismiin. Ota toki videokuvaa juutuubiiin tosta puolen sekunnin vaihdosta.
    ZX-10R
  23. #23
    Nykyään käytössä kolmatta vuotta Arai Condor, ja ihan ok kypärähän tuo. Istuu hyvin päähän, ja on kohtalaisen hiljainen. Sivulevyt on kyllä hankalat; itsellä hajosi toinen kaupunkivauhdissa, visiiriä avatessa sanoi sivulevy sopimuksen irti ja päätti muuttaa pöpelikköön. Onneksi oli jeesusteippiä mukana että sain paikattua. Uudet sivulevyt ei kyllä paljoa maksaneet ja vaihto oli helppo.

    Aiemmin ollut käytössä Shoein Z-one ja ihan ok oli sekin. Vähän melukkaampi kuin Arai, mutta päässä yhtä hyvä ja visiirinvaihto helppoa. Meni kolarin yhteydessä aikanaan lunariin ja Arai tuli tilalle.

    Miellyttävin ja hiljaisin kypärä jota olen testannut on vaimokkeen X-lite 801R (ei siis RR josta ei tietoa). Tuo on Araihin ja Shoeihin verrattuna naurettavan hiljainen ja kevyt, ja hinnassa ei ole merkkilisää. Sellasen hommaan itsekin, jos niitä vielä jostain saa, kunhan nyt oon tiputellut Araita vielä pari vuotta lisää.
    Toisaalta mielipideasioita nämä, lisäksi vaikuttaa kypäärään kaikki henkilökohtaiset ja pyörän ominaisuudet.
    Osta sellainen mikä tuntuu hyvältä.
    Tulin, näin, koitin
  24. #24
    Kuten jo yllä mainitsin niin jos hiljaista pottaa haet niin arai ei ole sua varten, ainakaan vakiona. Hyvä potta muuten.
    Kawasaki Z750 ABS -08 (musta)

    "Joka pieremättä kusee se naimatta elää"
  25. #25
    Hyviä molemmat ja myös äänekkäitä molemmat (itse kyllä sanoisin, että kaikkien kypäröiden kanssa ne tulpat päähän, myös sööpertin).. eli pään muoto tässä on se ratkaiseva tekijä. Kumpi istuu siis paremmin päähän, helppoa eikö *

    Tuonne "kypärä" threadiin postitin hyvän linkin kypäristä, linkin takana on myös juttua juuri tuosta pään muodosta ja mikä merkki tekee minkäkin muotoiselle päälle hyvin istuvia ruukkuja.

    - P

    Edit: se on mielestäni ikävää, että joidenkin tuntuu olevan ihan pakko saada (ilmeisesti noi brändit on oikeasti hyvin rakennettu) Shoei tai Arai, vaikkei kyseiset merkit istu pollaan hyvin sitten millään.. muitakin hyviä merkkejä & malleja on paljon markkinoilla. Tällä en siis tarkoittanut nyt ketjun aloittajaa, vaan ihan yleistä höpötystä heitän.



  26. #26
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jos luonto antaa periksi harkita muutakin kun Araita ja Shoeita, niin BMW:ltä tuli tälle vuodelle uusi malli Sport Helmet. Mistä lie nimen tempaisseet, mutta melutason pitäisi olla hyvinkin kohdallaan. Kaulahihnan kiristys/lukitusmekanismi on kätevä: hihnan viimeiset 10 cm on kuin überpaksu nippuside ja kiristetään samalla tavalla ilman mitään erityistä lukkoa. Joo, sen saa myös auki. All Right näkyy noita nykyään kauppaavan.
    1000
  27. #27
    Lainaa kirjoitti
    Arain meluunkin on lääke. Lisäävät hieman touppausta korvien seutuville, ilman veloitusta luonnollisesti. Touring service rulaa.
    Mitäs douppausta eli toppausta sinne lisätään, onko tästä kellään kokemuksia? Voisi tourinkipalvelussa ehkä poiketakin tämän tiimoilta.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  28. #28
    Shoei on selvästi hiljaisempi.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  29. #29

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (baritoni @ Syys. 11 2008,09:53) kirjoitti
    En oikein ymmärrä miten nuo sivulevyt parantavat turvallisuutta, mutta sulla on varmaan tuosta jonkinlaista testiä tms todisteeksi?
    En mää tiedä. Mä olen vaan markkinoiden uhri ja kun halvalla sain niin ostin.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  30.  
  31. #30
    Itsekkin heinäkuussa kypärän ja siinä sivussa pyörän pitkästä aikaa hankkineena suosittelen rohkeasti kokeilemaan merkkejä ja malleja siinä hintahaarukassa mikä omalle kukkarolle sopii.
    Mutta pääasia kai lienee että kypärä näyttää helvetin hyvältä.
    Jos se vielä sopii omaan päähän, se lienee jo hifistelyä.

    En väitä etteikö kyseiset potat olisi, mutta oma valintani päätyi muualle. Itse päädyin Suomyn kypärään ja kokeilin läpi myös X-litet, AGV:t, Nolanit, Schubertit jne.
    Chaseriä kyllä itsekkin pidin toisena varteenotettavana vaihtoehtona.

    Hiljaisimpia nämä Suomyt, ainakaan Extreme eivät myöskään ole, sen sanoi myyjä suoraan kun kävin kokeilemassa. Ja se on todettu nyt itsekkin. Tulpat on vedettävä korviin pidemmillä matkoilla.
    Samoin kyseistä mallia tehdään 3 eri kuorikoolla, niin ei tarvinnut ottaa ns. painumisvaraa koska pehmusteet ei paksuja ole. Myyjällä oli omakohtaista kokemusta ja osasi neuvoa.
    Mutta tuuletus toimii ja sen olen nyt itsekkin kokenut. Samoin kyseinen mallin on kevyt jota pidin itse tärkeänä hankintakriteerinä.

    Ei muuta kuin onnea valintaa.
    Rahalla saa ja mopolla pääsee...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen