Eli retro-pyörä kyseessä. Malli taitaa olla 60-70-luvulta. Vuosimalleista en tiedä, milloin valmistettu? Pari yksilöä näin myynnissä netissä, 2000-luvun alun tuotantoa. En ole liikentessä nähnyt yhtään. Kuinkahan yleinen tuo on? Onkos kellään kokemuksia tai mielipiteitä? Tuommoinen retro-henkinen pyörä kiinnostaisi. Ohjushan se ei varmaan ole kun ei ole kai tehoja mitenkään älyttömästi mutta tyyli olisi mieleinen. Triumphin Bonneville on toinen vaihtoehto jonka tiedän, niitä olenkin katsellut mutta sopivaa ei ole tullut vastaan vielä.. (pari yksilöä myyty jo nenän edestä).
-Lonely rider-
Wikipediasta löytyy perustietoja hyvin.
Aika vähän on Suomessa, täällä palstalla on W650-nimimerkillä toinenkin omistaja lisäkseni, muita en ole havainnut. Ajossa ei ole tullut vielä toista vastaan, omani edellisen omistajan ystävällä kuulemma on myös...
Tehoa riittää kyllä normiliikennöintiin ja lievään hauskanpitoonkin ihan riittävästi, vastaavissa lukemissa kuin esikuvissakin (50 hv / 200 kg). Ei siis mihinkään Royal Enfield Bulletiin rinnastu sikäli lainkaan vaan liikahtaa kyllä kun tangon päästä kiertää.
Jarrut ja ajo-ominaisuudet ovat myös vallan perusasialliset ja teknologia luotettavaa ja vaivatonta (myös huoltaa). Maailmalla ovat ajaneet 100 000+ km ilman ongelmia.
Kaikenlaista viritysosaa yms. saa myös.
Ketkä ovat ajaneet aidolla vanhalla Bonnella, uudella sekä W650:llä ovat kautta linjan sanoneet, että W650 on "aidompi" Bonne kuin Triumphin uusi versio
Oma on tällä hetkellä vähän remontissa mutta kyllä se siitä, toivottavasti pian.
Yahoo Groupsissa on W650 Riders -postituslista jolla on paljon porukkaa ympäri maailman.
Voin skannata sinulle Moto1-lehden kattavan testin jos kiinnostaa.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Malli on kyllä ihan uusi, Kawalla oli aikoinaan 650 wanhojen brittien kopio.
Tämä uusi 650 oli aikasen likilaskuinen kokeilu Kawalta missä saatiin sujuvasti yhdistettyä paino ja olematon teho. Ja lisäksi yritettin kopioida vanhan Triumph Bonnevillen ulkonäkö.
Kyllä jos pitäisi valita uuden Bonnevillen ja Kawan väliltä niin Bonneville (nimenomaan Thruxton 900) voittaisi.
Taivas saa odottaa
Tästä Kawasta on aika moneksi, nimittäin Youtubella on hauska slideshow 'Tribute to the W650 Cafe Racer' Valitettavasti en osaa linkittää.
Siinä vilahtaa myös keltainen look'a'like omasta Köwe-merkistä.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan, No Direction Home
BMW K100 RS
Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
Zündapp Bella 200 -58
linkki(okie @ Heinä. 11 2008,18:34) kirjoitti
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Lienee aika makuasia, joista tunnetusti kannattaa kiistellä(BlackCat @ Heinä. 11 2008,18:12) kirjoitti
Triumph taitaa olla enemmän vanhahtavan näköinen nykypyörä, Kawassa taas on enemmän aidon 60/70-lukulaista fiilistä ja tunnelmaa, ominaisuuksista kohtuuttomasti tinkimättä...
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Kiitoksia tiedoista. Wikipediasta löytyikin juttua jonkun verran.(Tympeysmies @ Heinä. 11 2008,18:01) kirjoitti
Kyllä testi- tai koeajoraportti olisi mukava lukea.
Eiköhän nuo tehot riittäisi minulle, en tarvitse mitään ohjusta.
Joo, makuasioista voi toki kiistellä.. En ole ajanut vanhaa enkä uutta bonnea, joten en voi verrata. Satuin huomaamaan myynnissä tuollaisen kawan ja tuli mieleen kysellä tietoja. Edullisempi taitaa olla kuin triumph. Mutta henk. koht fiilikset ratkaisee hankittaessa. En ole merkkifanaatikko joten kaikki mielenkiintoiset vaihtoehdot otan huomioon.
Lisää tietoja, kommentteja saa kertoila jos tulee mieleen.
-Lonely rider-
(Tympeysmies @ Heinä. 11 2008,18:50) kirjoitti
youtubesta löytyikin monta pätkää, joista saa hyvän käsityksen pyörästä.
Miten muuten varaosien saatavuus? Huollot, huoltojen tarve?
Kuinka itse päädyit hankkimaan ko. Kawan..?
Pitäisi itsekin koeniin tietäis millainen peli se on..
-Lonely rider-
Kyllähän osia saa ihan maahantuojalta tarvittaessa, kulutusosaa hyvin tarvikkeenakin.(Rockeri @ Heinä. 11 2008,23:08) kirjoitti
Huoltoväli on 6000 (öljynvaihto yms), venttiilit 12 tkm välein. Eli normaalihkoon nykytyyliin.
Rakenne on sikäli "perustavaraa" että normihuoltaminen on helppoa eikä vaadi mitään kovin ihmeellistä osaamista.
Itseäni ovat nuo vanhat britit aina viehättäneet, paitsi niiden korjaaminen ja huoltaminenTuossa on sopivasti oikeaa tunnelmaa, muttei tarvi värkätä sitä tien poskessa vesisateessa tms. liian aitoa brittimeininkiä
Nurmijärvellä on yksi kaupan, käy vaikka sitä ihmettelemässä.
Niin ja lähetä spostia että saan osoitteen mihin lähettää sitä lehtiartikkelia, suoraan foorumin kautta ei onnistu liitteiden lähetys.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Joo, Triumph mielyttää omaakin silmää ja trumpalla taitaa olla oma "status" retro-pyörissä. Vanhat britit on muutenkin ihan omaa luokkaansa..(BlackCat @ Heinä. 11 2008,18:12) kirjoitti
Sattui vaan tuo Kawa silmään myynti-ilmoja selatessa ja mielenkiinto heräsi. Varteenotettava vaihtoehto, ainakin minulle.
-Lonely rider-
Olen nyt ajellut kyseisellä pyörällä n. pari tonnia. Oon ollu ihan tyytyväinen. Kun olin ite hankkimassa, niin päätin että sen pitää olla se uudempi malli, koska luin että vanhassa oli muka huonompi satula ja erilainen jousitus ja tanko. suomessa noita uudempia on vähemmän, joten ruotsista kyttäilin, mutta sitte löytykin ihan suomesta sopivaan hintaan.
Vähän liian hiljaset äänet tuossa on, joten ensi hätään sulattelin pois "turhaa" kamaa putkista. Korjasi asiaa vähän mutta ei tarpeeksi.
Tankillisella ajaa n. 300km.
Taitaa olla vähän pidempi isku koneessa suhteessa, kun bonnessa.
F#<k This, Lets Ride
Vanhemmissa on kai järjestään se jenkkihenkinen cruiser-tanko, korkea, leveä ja väkkyrä.(s3m @ Heinä. 15 2008,17:11) kirjoitti
Satulan epämukavuuskin tiettävästi johtuu siitä, eli kun istuu liian pystyssä ja takana väärässä kohtaa, huonoiten pehmustetulla paikalla. Rakenteellisesti satulassa ei muistaakseni ole eroa, se on vain vähän eri näköinen se päällinen, sellainen Triumph-juomutettu.
Jousituksesta en nyt äkkiseltään muista oliko siinä mitään eroa.
Sekin toimii etupäässä paremmin kun on vähän etunojaa ja "esikuormitusta" mitä matalampi tanko tuo. Monilla eturengas alkaa kovassa vauhdissa ravistaa kun sillä ei ole tarpeeksi painoa korkealla tangolla ajaessa.
Väkkyrästongan tilalle voi vaihtaa jonkin "sport touring" tai "superbike" -nimikkeellä myytävän tarvikkeen, ei ole paha rasti vaihtaa. Tosin joutuu käyttämään holkkia välissä kun alkuperäisen päät ovat 22mm mutta putki keskeltä tuuman.
Alkuperäisistä pöntöistä on helppo repiä ne takimmaiset huilut pois, sitten alkaa kuulostaa jo moottoripyörältä vähän. Jos pöntöt yhdistävän rakenteen siellä pyörän alla tukkii, toiminnallinen tilavuus vähenee puoleen per sylinteri, ja sekin auttanee äänen synnytystä.
Toki voi vaihtaa myös koko pöntöt uusiin, tosin alkuperäiset on hitsattu kiinni siitä feikkiklemmarien alta joten pitää näyttää rälläkkää.
Kaasarin suuttimille ja prikkojen lisäilemiselle löytyy myös ohjeita.
Jaa mutta taidan mennä takaisin tuonne pihalle kokoamaan omaa, eilen tuli hurja laatikollinen osia![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Täältä ilmoittautuu 1 W650:n omistaja. Halusin aloittelijalle sopivan pyörän, en turhan sporttista enkä varsinaista customia. W650 on helppo ajettava ja mukavan kettärä. Sopii cruisailuun ja kaupunkiajoon hyvin, moottoriteille vähän huonommin (pleksi tarvitaan yli 120 km/h nopeuksille). Kaksi päälläkin on tullut pieniä reissuja tehtyä.
Minäkin poistin pakoputkista sisäputket jolloin äänet paranivat. Satula on ihan OK. Huoltaminen on melko helppoa itsekin.
Tiger Explorer
XJR1300
W650
Ok, ajattelinkin että tuo Kawa olisi luonteeltaan ihan sopiva käyttööni, eli mielenkiinto lisääntyy.. En tiedä tuleeko valinnan vaikeus bonneen nähden mutta ainakin nykyinen pyörä pitäisi saada kaupaksi..
-Lonely rider-
Kun omastani on takanakki kulunut ja vaihtoa vailla. Tietääkö joku saako vielä Bridgestonelta accolade 04 rengasta? mistä? Mikä olis sopiva korvaava rengas?
Anteeksi aiheesta lievä poikkeaminen.
F#<k This, Lets Ride
Elä hyvä mies Accoladea laita jos muun saat. Se ei ole missään suhteessa järin häävi kiekko.
BT45 on hyvä valinta, niitä useimmilla noissa on, itselläkin edessä sekä takana.
Metzeler Lasertec ja Dunlop GT 501 Arrowmax ovat tiettävästi myös toimivia.
Kannattaa harkita taakse 120/90 eikä 130/80, pyörä muuttuu selvästi astetta ketterämmäksi ja näppärämmäksi etenkin mutkateillä, eikä ole kruisaillessakaan silti mitenkään levoton. Itse näin tein ja olen hyvin tyytyväinen.
Bonuksena mittarivirhekin vähän vähenee.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Nonni, nyt on oma W650 taas ajossa
Pihlajamäessä näin tänään neljän maissa sinihopeatankkisen yksilön oman ollessa parkissa nurkan takana. Tavaratelinettä oli takana ja laukkuja, tunnustaako joku?
Pitäisikö muuten vaikka jotain miitinkiä joskus puuhata?
Maunulan majalla on tuota Kawa-sakkia esimerkiksi joskus koolla, oliko keskiviikkoisin, joka kuun ekako vai milloin, pitää tarkistaa.
Kuvista päätellen joku oli joissakin org-ajoissakin käynyt mutta en sattunut minä sitten silloin paikalle.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
taitaa olla jokaikinen keskiviikko manalanmajalla wanhaa kawasakkia paikalla enemmän ja vähemmän. jossakin orginajotapahtumassa onnistuin valokuvaamaan w650 kawan tuossa alkukesästä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Täytyy koittaa päästä huomenna keskiviikkona Maunulaan. Mihinkähän aikaan siellä on äksöniä?
Tiger Explorer
XJR1300
W650
Ai se on joka keksiviikko. Yritin sitä Kawazi.netin ketjua joskus lukea ja selvittää asiaa, mutten oikein päässyt aiheesta selville.
Huomenna ei pääse ikävä kyllä kun on jo sovittu etupihan kehätien päällystystöitä tehtäväksi illansuuhun![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
En ole käynytkään Maunulassa, täytyisi tulla tutustumaan paikkaan ja ihmisiin. Sekä tietysti katselemaan pyöriä. Eikös siellä kokoonnu joskus vmpk.n väki ja onko toisinaan sitten muita pyöriä paikalla?
-Lonely rider-
nostellaas ylös, kun tuli tollanen W taloon...
Kohta valmis, eli osaa on vaihdettu kiitettävästi, ja jotain jäi ylikin.
Pitäiskö tosiaan kattoa tossa kon kelit lämpenee jotain pientä treffinpoikasta, niin näkis muittenkin W'tä
Aika vähissä taitaa nää kulkimet olla...
Jack
itse otan pyörän ajoon muutaman viikon kuluttua. sitten varmaankin alan taas poikkeamaan maunulassa satunnaisesti. mukavahan se olisi päästä juttelemaan muiden w650 kuskien kanssa.
F#<k This, Lets Ride
tänään näin jopa kaksi tuonlaista Kawaa.. Toisen kiljavassa masinamiitingissä ja toisen Paippisten moottorikahvilan pihalla. On se vaan komea pyörä
![]()
-Lonely rider-
On tuollakin jo tonnin verran tullut kurvailtua tällä kaudella.
Vielä kun saa toisen alkukäyrän sisä- ja ulkoputken hitsattua kiinni niin ettei helise niin kehtaa jonnekin ihmisten ilmoillekin vielä ajaa![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Aika tuuri käyny jannulla.(Rockeri @ Touko. 31 2009,20:50) kirjoitti
Lauantaina bongattu kesän eka w650 Vantaalla, Hakkila/ Kuninkaanmäki suunnalla.
F#<k This, Lets Ride
no nyt on kokeiltu Kawaa. Positiivinen kokemus. Outo ajoasento aluksi kun kustomilla ajeltu tämä kesä. Maantie-nopeuksiakaan en käynyt kokeilemassa mutta vaikutti helpolta ja leppoisalta ajaa. Mielenkiinto säilyy kyllä. Vertailun vuoksi ja mielenkiinnosta varmaan kokeilen sitä Bonneakin joskus..
-Lonely rider-
Kaivetaanpa tämä topicki taas esille. Ajokausi on nyt paketissa. Hyvä kausi. Enemmän kilsoja kuin edellisellä ja nyt oli myös paremmat varusteet. Oli myös ilo tutustua muihin W650 omistajiin kesän aikana.
Nyt on kovat suunnitelmat pyörän muokkaamiseksi talven aikana. Ei vaan osaa oikein päättää millaiset pakarit hankkis.
Oli myös viime kesänä puhetta, jos oikein järjestettäisiin W650 kokoontuminen sitten joskus.
F#<k This, Lets Ride
Nelisen tonnia tuli tuolla ajeltua tällä kaudella.
Nyt on 24k mittarissa ja venttiilit pitäisi (taas?) tarkistaa. Ajattelin josko vallan itse koettaisi kunhan timpuri saa prätkätallin valmiiksi ja pyörän saa kunnolla talvisäilöön.
BT45:t ovat aika finaalissa, kevään kunniaksi ajattelin pläjäyttää vaihteeksi Dunlop GT501:t alle kun niitä on postituslistalla joku jaksanut tuulettaa.
Yllättävän hauska tuollakin on edelleen ajella vaikka ottaa huomioon että "käyttöpyöräni" on vähän kevyempi ja yli tuplasti tehokkaampi...
Jos Paippisten moottorikahvila on vielä ensi kesänä toiminnassa niin sinne voisi jotain miitinkiä vaikka yrittää.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Reilu 10000 kilsaa tuli ajettua. Nyt on mittarissa 25000. Välyksiä pitäis katella talvella. Ajattelin hankkia siistin OEM satsin osia joilla poistetaan pakokaasun takaisin kierrätys. BT45 ovat aivan loppu. Kesti noin 11000km. Todennäkösesti ostan taakse renkaan, jossa on vähän enemmän kuviota, kun tuli innostuttua sorateillä ajelusta loppukesästä.
Moottorikahvilaa on ehdotettu jo kesällä. Kannatan.
F#<k This, Lets Ride