Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Ajoin pyörällä kuusamontietä vt20 ouluun päin, noin 6 kilometriä oulusta. Rajoitus oli 80. Vastaan tuli jono ja jonon perästä hyökkäsi sininen uusi bmw 5-sarjalainen ohittamaan. Vastakkain matkaa oli noin 200 metriä. Bmw-kuski huomasi minut ja siirtyi yhden auton ohitettuaan kaistojen keskelle, ikäänkuin olisi palaamassa takaisin omalle kaistalleen.

    Kaikeksi yllätykseksi kusipää ei palannutkaan omalle kaistalleen vaan poukkasi taas vastaan tulevalle kaistalle ja jatkoi jonon ohitusta!!?1?!?! Säikähdettyäni tuli melko kiire väistää pientareelle, sillä bemarikuskilla ei ollut aikomustakaan väistää vastaantulevaa moottoripyörää?! Itselläni oli vauhtia noin 85 kilometriä tunnissa ja voitte kuvitella kuinka herkullista on väistää siihen kapealle pientareelle tuosta vauhdista.

    Ihmettelen suuresti tätä bmwkuskin käytöstä. Täysin vastuuntunnoton kusipää! Toivottavasti hän ajaa varmasti velaksi ostetun kotteronsa vaikka rekan alle!
    Power is nothing without control
  2. #2
    Et tainnut saada rekkaria ylös?
    Triumph Speed Four - 2004
  3. #3
    Testasi vain, että motoristi on hereillä
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  4. #4
    Lainaa (irreality @ Kesä. 27 2008,18:32) kirjoitti
    Et tainnut saada rekkaria ylös?
    Valitettavasti tähtäilin sitä piennarta silloin, kun rekkaria olisi pitänyt katsella...



    Power is nothing without control
  5. #5
    Onhan näitä maantienritareita.. valitettavasti.
    Yoshi
  6. #6
    Ihan normaali ajotapa vetomiesten mielestä. Luuli varmaan ajavansa prätkällä.
    - Engine MC -
  7. #7
    Lainaa (Artsi @ Kesä. 27 2008,19:15) kirjoitti
    Ihan normaali ajotapa vetomiesten mielestä. Luuli varmaan ajavansa prätkällä.
    Täysin normaalia toimintaa, joskin valitettavaa. Autot ohittavat vaikka tulet vastaan, tulevat kolmion takaa eteen, ryhmittyvät kylkeen, pesevät tuulilaseja jne.. Jos nuo kaikki selvittäisi saman tien, pitäisi hanskoihin vaihtaa rystyssuojat päivittäin.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8. #8
    Ei yhtä dramaattista mutta vaarallista kuitenkin..

    Eli tänään ajelin töihin lahden motaria tzadiin päin , niin kehä ykkösen liittymien kohdalla yx pikkukotilo päättikin tehdä pikaohituksen edellään olevasta.

    Vilkkua käytti perinteisesti , eli auto jo puoliksi mun kaistalla ja yhden kerran vilahti.

    Mulla tuli kiirus puristella kahvoista etten olis puskuriin rojahtanu.

    Kun sitten pääsin sen vierelle niin kuskin paikalla ollut naisimmeinen ajoi poski menosuuntaan päin ja jutteli vieruskaverille.

    Luulen ettei se edes tajunnu mitä meinas aiheuttaa.

    Mullakun on kaiken lisäksi vasta vajaa 4000km takana mopoilua , niin huomasin vaan ettei jalkajarrua ehtiny paniikissa edes käyttään.

    Onneksi sentään molemmat kahvat löytyi.

    Oli niin nopee tilanne ettei ehtiny edes pelästyyn.

    Että tälälailla tällä kertaa.

    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  9. #9
    Itelle kävi tuossa muutama viikko takaperin vt10:llä tarvasjoen kohdalla näin.

    Ajelin ihan normaalia vauhtia 100km/h ja suoralla tulee 5 autoa vastaan. Letkan etummaisen ja mun väli n.500m. Huomasin että sieltä lähtee viimeinen auto ohittamaan koko letkaa. Olin vähän WTF. Ei muuta kun jarrut kiinni ja yrittää tähdätä pientareelle. Pysähdyin pientareelle ja ei kun ympäri ja ja auto kiinni. Tööttiä, sentteriä näytin äijälle. Ajelin vähän matkaa äijän perässä ja katsoin jos olis uskaltanut pysähtyä niin olisin vähän sanonut äijälle pari valittua sanaa. Muutenkin kuskin ohitukset oli aika kamikaze katsottavaa. Kuskina n.40-50v mies uudella Honda Jazzilla.

    Paras oli ettei edes ollu mitenkään pahoillaan kun ajoin vierelle vaan näytti että se olis mun vika että mä olisin siinä virheen tehnyt.
  10. #10
    Lisää poliiseja tielle! siis ajotapa valvontaan - ei pelkästään kerään rahaa foonillä.

    Kummasti rauhottus tommoset kun setä sininen kävis jutteleen et kuinkas se noin tuli tehtyä.

    Juu-tietty sillä ei sain kaikkia mut jos tod näk olis isompi ja oikeesti puututtuais. Mut tutkan numeroiden seuraaminen on kustannustehokkaampaa ainakin suppeassa mielessä.

    toisaalta valtakunnnan tasolla "yleisesti tunnettuahan" on et tuossakin tapauksessa vaaraa aiheutti se ylinopeus eikä se ohitus.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  11. #11
    Lainaa (specka @ Heinä. 04 2008,12:01) kirjoitti
    Lisää poliiseja tielle! siis ajotapa valvontaan - ei pelkästään kerään rahaa foonillä.

    Kummasti rauhottus tommoset kun setä sininen kävis jutteleen et kuinkas se noin tuli tehtyä.

    Juu-tietty sillä ei sain kaikkia mut jos tod näk olis isompi ja oikeesti puututtuais. Mut tutkan numeroiden seuraaminen on kustannustehokkaampaa ainakin suppeassa mielessä.

    toisaalta valtakunnnan tasolla *"yleisesti tunnettuahan" on et tuossakin tapauksessa vaaraa aiheutti se ylinopeus eikä se ohitus. *
    Juu, ei ne tyhjät peltipöntöt paljon kahtele ajotapoja!

    Peltipöntöt kuuluisi taajamaan esim. koulujen lähistöille!
    Suzuki m1800r
  12. #12
    Eilisessä aamussa sellanen norsun kokoinen nainen ratissa jyrsi tyytyväisenä omenaa ja vetäs uukkarilla eteen. Joutu suorittaan rivakan jarrutuksen. Tuskinpa se putkinäkönen edes huomas mitä mahto tapahtuman.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  13. #13
    Lainaa kirjoitti
    Muutenkin kuskin ohitukset oli aika kamikaze katsottavaa. Kuskina n.40-50v mies uudella Honda Jazzilla.

    Paras oli ettei edes ollu mitenkään pahoillaan kun ajoin vierelle vaan näytti että se olis mun vika että mä olisin siinä virheen tehnyt.
    Tuossa on kyllä äijällä tilanteen arviointikyky/odotukset ajoneuvon kyvyistä olleet aika persiilllään, taitaa olla ennen joulua montussa tuolla menolla ja hyvä niin
    07 ZZR 1400
  14. #14
    BMW nousukkaiden auto, luulevat olevansa herroja ja ajavat kuin mitkäkin. Juuri viikolla ajelin rauhassa nopeutusrajoitus +10 kymppitiellä. Jossain vaiheessa pamahti bemari takarenkaaseen kiinni ei mennyt ohi vaikka ajoin reunaa kohti kun kiirettä ei ollut. Siinä sitten vähän pelko persuksissa ajelin ja eikös tämä älypää lähde ohittamaan siinä vaiheessa kun alkaa hämeenlinnan päässä kaksi kaistanen 20 kilsaa roikkui perässä ja sitten vasta ohi.. Eikä muuten auttanut että kiihdytti välissä parempiin nopeuksiin vaan seurasi esimerkkiä ja roikkui vaan kiusaa tehdäkseen.. Piippu niskaan ja saunan taa sanon minä!
    Nykyään: Rakenneltu GPZ/Zx 750
    Ennen: Honda NSR, Kawasaki KX
  15. #15
    Lainaa (Karrih @ Heinä. 05 2008,20:31) kirjoitti
    BMW nousukkaiden auto, luulevat olevansa herroja ja ajavat kuin mitkäkin. Juuri viikolla ajelin rauhassa nopeutusrajoitus +10 kymppitiellä. Jossain vaiheessa pamahti bemari takarenkaaseen kiinni ei mennyt ohi vaikka ajoin reunaa kohti kun kiirettä ei ollut. Siinä sitten vähän pelko persuksissa ajelin ja eikös tämä älypää lähde ohittamaan siinä vaiheessa kun alkaa hämeenlinnan päässä kaksi kaistanen 20 kilsaa roikkui perässä ja sitten vasta ohi.. Eikä muuten auttanut että kiihdytti välissä parempiin nopeuksiin vaan seurasi esimerkkiä ja roikkui vaan kiusaa tehdäkseen.. Piippu niskaan ja saunan taa sanon minä!
    Ei ne välttämättä vaan osaa.

    Farmarilla kärry perässä gepsin mukaan 80 ja vakkari päällä.
    Leveäkaistatie, rajotus 100, pari roikkuu perässä ohitusetäisyydellä 10 kilsaa.
    Mootoritie alkaa, levenee kahteen kaistaan, rajotus 120, sama pari roikkuu edelleen perässä ohitusetäisyydellä 5-10km.
    Se vaan on niin vaikeeta ohittaa...?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #16
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 05 2008,22:36) kirjoitti
    Se vaan on niin vaikeeta ohittaa...?
    Eiku se ohittaminen on helvetin vaarallista, etkö lukenut näitä aiempia viestejä??

    (huomaa sarkasmi, ironia tai mitä lie...)
  17. #17
    Lainaa (Roxero @ Kesä. 27 2008,18:24) kirjoitti
    Ajoin pyörällä kuusamontietä vt20 ouluun päin, noin 6 kilometriä oulusta. Rajoitus oli 80. Vastaan tuli jono ja jonon perästä hyökkäsi sininen uusi bmw 5-sarjalainen ohittamaan. Vastakkain matkaa oli noin 200 metriä. Bmw-kuski huomasi minut ja siirtyi yhden auton ohitettuaan kaistojen keskelle, ikäänkuin olisi palaamassa takaisin omalle kaistalleen.
    Kuinka reunaan piennarta vedit pyörän, havaittuasi tämän ensimmäisen ohituksen?
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  18. #18
    Lainaa (Vihdin Matti @ Heinä. 06 2008,01:43) kirjoitti
    Lainaa (Roxero @ Kesä. 27 2008,18:24) kirjoitti
    Ajoin pyörällä kuusamontietä vt20 ouluun päin, noin 6 kilometriä oulusta. Rajoitus oli 80. Vastaan tuli jono ja jonon perästä hyökkäsi sininen uusi bmw 5-sarjalainen ohittamaan. Vastakkain matkaa oli noin 200 metriä. Bmw-kuski huomasi minut ja siirtyi yhden auton ohitettuaan kaistojen keskelle, ikäänkuin olisi palaamassa takaisin omalle kaistalleen.
    Kuinka reunaan piennarta vedit pyörän, havaittuasi tämän ensimmäisen ohituksen?
    no vähän siirryin kaistalla oikeammalle, mutta syytä olisi ollut jo aluksi siirtyä suosiolla kokonaan sivuun. Vaikea oli toki arvata tätä tempausta juuri sillä hetkellä..
    Tuskin kuskin into jatko-ohitukseen olisi lopahtanut vaikka olisinkin ajanut keskellä kaistaa...

    No oppipa taas uutta ja jatkossa väistellään jo hyvissä ajoin!
    Power is nothing without control
  19. #19
    Ei se Bemari itsekseen takarenkaassa kiinni aja. Kyllä se syypää löytyy ratintakaa eikä autosta.
  20. #20
    Taidan jättää A-kortin ajamisen kesken ja myydä Hondani pois... Nyt alkoi oikeesti pelottamaan! :mitähäh:
    <p> Honda CBR 600F - R.I.P Suzuki GSX-R 1000 - kierrätyksessä Yamaha YZF R1 - jatkohoidossa Kawasaki Z1000SX - kaivaten Kawasaki ER-5 - myyty rahapulassa ;)</p>
  21. #21
    Jop.Stadin aluelella nämä kesälomalaiset liikkeellä.Pari kertaa meinas tulla auto suoraan kylkeen kaistan vaihto tilanteessa.let`s be carefully are there...!!!!
  22. #22
    On se jännä homma, että ihan automerkki tekee kuskistaan mulkun.

    Kun miunlla on nyt aikaisemmin ollut mersuja ja nyt bemari, niin minähän olen lähtökohtaisesti sitten ihan täysi kusipää.

    Täytyy visiin vaihtaa pikavauhtia johonkin Avensikseen, että pääsee taas ihmisten kirjoihin...
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  23. #23
    Lainaa (Ekku @ Heinä. 09 2008,09:58) kirjoitti
    On se jännä homma, että ihan automerkki tekee kuskistaan mulkun.

    Kun miunlla on nyt aikaisemmin ollut mersuja ja nyt bemari, niin minähän olen lähtökohtaisesti sitten ihan täysi kusipää.

    Täytyy visiin vaihtaa pikavauhtia johonkin Avensikseen, että pääsee taas ihmisten kirjoihin...
    Siitä tulikin mieleen ne saathanan Tuuninki Terot Tojotoissaan........ hih hii, eihän nää lopu koskaan.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  24. #24
    urpooo:n avatar
    Liittyi Mar 2007
    Joku saa*anan kylmä maa pohjoosessa
    Tossa reilu viikko sitten ajelin transitilla jossain jalasjärven paikkeilla.
    No oli semmonen samanlainen apina mersullaan matkassa. Ohitukset oli semmosta kauraa että sai toivoo vaan, että toivottavasti napsahtaa rekan nokkaan eikä esim mopoo päin. Ettei se muita tappais.
    No sen jälkeen kun se oli mut ohittanu, ajoin 10-15km ja pysähdyin abc:lle.
    No sielä se sama herra oli just ostamassa kahvia, tais säästää aikaa ainakin minuutin tai 2
    Meninpä sitten kysymään mersu herralta "mites on, kasvoko penis yli 5 senttiseks, kun sait vaarantaa muitten hengen vanhalla pas*allas?"
    Vastaukseks sain haista sinä pa*ka tyylisen vastauksen ja mukavan mulkaisun


    Eipä tää moottoripyöriin liity mutta saipahan avautua tostakin teiden ritarista
  25. #25
    Lainaa (Ekku @ Heinä. 09 2008,09:58) kirjoitti
    On se jännä homma, että ihan automerkki tekee kuskistaan mulkun.

    Kun miunlla on nyt aikaisemmin ollut mersuja ja nyt bemari, niin minähän olen lähtökohtaisesti sitten ihan täysi kusipää.

    Täytyy visiin vaihtaa pikavauhtia johonkin Avensikseen, että pääsee taas ihmisten kirjoihin...
    Jos kerran hajuttoman, mauttoman ja värittömän keskivertokinnerin hankinnalla saa lopulta kaikki synnit anteeksi, niin aivan sama lisätä listalle vielä Volvokin ennen metallinharmaan Anjoviksen ostoa

    Automallien (kuten myös mopojen) ostajat varmasti valikoituvat kunkin mallin ominaisuuksien pohjalta, mutta olisi karkea tilastollinen virhe soveltaa tuollaista keskiarvoa yhteen yksilöön.

    Se, että kaikki minun tappamistani yrittäneet vasemmalle vilkuttavat ja vasemmalle ryhmittyvät mutta 1 - 2 kaistan yli oikealle kääntyvät ovat ajaneet japanilaisella pikkuautolla on tilastofakta, mutta siitä ei voi päätellä kaikkien japanilaisella pikkuautolla ajavien olevan sokeita puupäitä.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  26. #26
    Jokainenhan meistä on jonkun mielestä mulkku
    Let the good times roll
    ZZR600 -92
  27.  
  28. #27
    Läheltä piti tilanne sattui edellispäivänä kun Volvon V70 (mikä lie) änki eteen kolmion takaata oikealta. Oli siinä just sopivasti draivi päällä ja huomasin auton keskellä risteystä. Väläyttelin pitkiä kun ilta-aika oli - vastaukseksi sain niinkin anteeksiantavan kuin centterin.

    Mikäli kuski olisi edes vaikuttanut katuvalta niin en olisi heittänyt uukkaria ja lähtenyt perään. Olihan se perkeleen vehje pakko ajaa kiinni kun alkoi vituttamaan niin paljon, että rajotin hakkas punaselle.
    Eipä mennyt kauaa, että sain katiskan kiinni, ajoin ikkunalle, nyökkäsin päätä ja morjestin todella iloisesti ja sen jälkeen ohi.

    Kilometri tuli lisää matkaa, mutta sellasta se kanssaihmisten kanssa liikkuminen on.

    Jos teen oman virheen liikenteessä ja se häiritsee muita tielläliikkujia niin viiton, huidon ja ilmeilen niin, että muut liikkujat ymmärtävät että kadun tekoani.

    ----

    Ryhmittymiset ja ohittamiset ovat tärkeitä hallita:

    - Älä lähde missään nimessä ohittamaan, kun tie on tyhjä ja esteetön
    - Muista ajaa imussa
    - On tärkeätä ilmaista muille kanssaliikkujille kuljettajan auton merkkivalinta ajamalla mahdollisimman lähellä edelläajavaa.
    Etäisyys on sopiva kun näet hikikarpaloiden virtaavan edelläajavan kasvoilla, se johtuu pelosta jota uusi autosi aiheuttaa hinnallaan (tai kunnollaan)
    - Kun sopivan esteinen ja mutkainen tiepätkä löytyy missä on vastaantulevia suorita ohitus

    Ohituksen suoritus:
    - Lähde ohittamaan niin, että olet imussa mahdollisimman kauan näin säilytät paremmin koneen hyötysuhteen
    - Muista, että tärkeintä ohituksessa on viedä edelläajavan peilit ja vastaantulevan puskuri
    - Osoita vastaantuleville väistäväsi ja siirry keskiviivan tuntumaan ja tämän jälkeen hyökkää takaisin apajille.

    Näillä yksinkertaisilla ohjeilla keräät automerkillesi lisää kauhupisteitä, jotka tietenkin parantavat egoasi ja saat liikenteessä aina itsellesi kuuluvan tilan.
    Jotenkin minusta tuntuu ettet luota minuun - johtuukohan se puukostani joka on selässäsi?