Tänään vaihdettu noin 18 tonnia palvellut BT020 Metzelerin ME880:n . Kyseessä takarenkas (etukumi vaihtui jo toukokuussa).
Pyörän asento ja ajokäytös muuttui aika radikaalisti. Metukka tuntuis olevan aika paljon pyöreämpi profiililtaan ja siksi perä on hiukan ylempänä. Tietysti uusi rengas on aina uusi, mutta kyllä ne on eri malliset. Ja lisäksi mopon ajettavuus (erityisesti mutkaherkkyys) paranivat huomattavasti.
Ne paljon parjatut rengaspaineet ovat tällä hetkellä 2.8 edessä ja 3.3 takana. Katotaan mitä tapahtuu kun hiukan kulahtaa.
Noilla paineilla on odotettavissa 35 tonnia etusella ja jotain 25 takarenkaalla, jollet nyt ihan räävittömästi revittele.
Metukka on vähän lipevä(mpi) sateella, mutta ei kai se ihmekään ole kun on aika kovaa seosta...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Hmm... Miten sillä lt:llä revitellään(pozo izquierdo @ Heinä. 11 2008,10:51) kirjoitti
![]()
<p>R 1200 RT</p>
Nooo.... esmes tolla tavalla:
http://www.dailymotion.com/video/x1o...00-lt-wheeling
tai tollai:
http://www.worldofbmw.com/content/assets/1851-107.jpg
Itse olen tuosta harrastuksesta vähitellen luopunut, kun alkoi liiaksi syödä takakumia.
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
LT on suotta aliarvostettu taistelukone kun niikseen sattuu... *
<p>2002-2014</p>
Onpa taitavia kuskeja,leikkö tuo moottori aivan vakio.
Minä en saanut keulimaan vaikka lankun päältä yritin vauhdilla![]()
<p>R 1200 RT</p>
Itse huomasin viime kesänä K1200GT:ssä (-04 -mallinen, vielä pitkittäisellä padalla) Metzelerin Roadtec Z6:n erinomaiseksi kumekseksi. ME880 taitaa olla enempi kustomeille?
No, yhdyn kyllä aloittajan huomioon metukan mutkaherkkyydestä, vaihdoin nyt omaan pyörääni (Kawi ZZR-1100) eteen Metzelerin Z4:n, ja keula tahtoisi mennä pirusti herkemmin mutkaan, kuin takapää (Briggs 012). Tuo takaläski kun on vaan vielä ajokelpoinen jonkun aikaa, ja nää zetorit niitä kuuleman mukaan syö, niin menkööt loppuun ennen kuin nakkaan sinnekin metukan. Muuta en huoli.
Myös tuo K1200GT oli erinomaisen mutkaherkkä ja tarkka metzelerin renkailla. Jättelin leikiten mutkateillä kaverin suski SV1000:llaan, ja se sentään painaa 100kg vähemmän kuin tuo bimmeri...
Ainakin Z6:n kohdalla se profiilin omalaatuisuus on ihan näkyvääkin, ei vain tuntuvaa. Suositeltava kume, jos tykkää mutkateistä. Ei se suorallakaan huono ollut, ainoa miinus märkäpidosta kuluneena. Tuppas väliin takanen irtoomaan kovassa moottorijarrutuksessa.
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Kyllä olen erään toisenkin kuullut kehuvan Z6:tta ja jopa LT:n alla. Pito on kuulemma aivan ihana kaikki 6 tai 8 tonnia minkä sillä pääsee.(sähköorava @ Heinä. 16 2008,12:38) kirjoitti
Ongelmana on vaan se, että kyseiset kumit eivät ole painoreitattu LT:n alle, eli niillä ajeleepi niin sanotusti omalla vastuullaan. (Vaikka kukapa sitä toisen vastuulla muutenkaan...)
Jos ei ajele äärikuormilla ja kukkaro sietää uusia renkaita pari-kolme kertaa kesässä (tai vaihtoehtoisesti kilometrejeä ei tule juuri mitään), niin varmaan on pitävä ja tunnokas rengas. En tiedä miten tiukoille nuo renkaiden painorajat on oikein määritelty...poksahtaako vai repeääkö vai mitä käy kun sattuu täysi poka päälle....
Omaan köröttelyyn riittää tuo ME880, sillä kun pääsee maapallon ympäri reilusti yli puoleen väliiin...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Kauhiast ihmettelen miten LT:llä voi päästä BT 020 renkailla tuollaisiin kilometrilukemiin.(enkelinsieppaaja @ Heinä. 10 2008,23:40) kirjoitti
Meinaan kun K 12 RS:ssä 8000 km noilla kumeilla oli jo tarpeeksi ja pyörä on sentään melkoisesti kevyempi kuin LT. Käytännössä RS:ssä meni kumit kesässä = +-10 tkm, ajelut oli lähinnä mutkaa ja matkaa..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kassoha kun myös LT-ukot ajelemma niiiiiin siististi, jotta renkaatki kestääp piiiiiiitkään...(J@ck @ Heinä. 16 2008,13:23) kirjoitti
Eli ei ne suuret tulot (paino) vaan ne pienet menot (teho??). Ääh, jäipä tuon sananlaskun modaus vähän kököksi...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Joo, ihan saman panin merkille..(mchuurre @ Heinä. 20 2008,10:07) kirjoitti
Noin mullekin kävi silloin ekojen kilsojen aikana.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo