Minkäslainen operaation on pyörän muutoskatsastus täysitehoiseksi? Myynnissä olisi yksi kiva Zeta joka on merkitty 25kw papereihin. Myyjä toteaa että voi poistaa kuristukset mutta tuon jälkeen pitäisi vissiin käydä pyörä katsastamassa täysitehoiseksi.
Ilmeisesti homma hoituu sillä että soittelee esim. tuonne Mankkaan katsastusasemalle ja varaa tuohon operaation ajan. Tarvitseeko tuo mitään muita papereita, paljon tulee kuluja jne?
Entäpä miten tälläisessä ostossa tulisi toimia vakuutusyhtiön kanssa? Tehdä soppari suoraan vakiotehojen mukaan vai ensin tuolla 25kw paperilla ja sitten heti parin viikon päästä soittelemaan ja muuttamaan tuota tietoa?
Entäpä jos sattuu käymään joku pikku haaveri sillä välin kun tuota muutoskatsastusta odottelee, miten vakuutusyhtiö suhtautuu jos pyörä on täysitehoinen mutta rekisteriotteessa lukee 25kw (oletetaan että soppari tehdään kuitenkin täysitehoisen mukaan)?
Entäpä tarkistavatko nuo tuossa muutoskatsastuksessa vain nuo tehot vai myös kaiken muun ja mahdollisesti ei hyväksytyt osat vetävät homman pipariksi?
Tarkoituksena olisi päästä mahdollisimman helposti ja laillisesti.![]()
SuperDuke 2011.
Ajat vain konttorille ja sanot poistaneesi kuristukset, vakuutusyhtiöönkin voit ilmoittaa mutta tieto menee heille ilmankin. Pyörä menee siihen asti myyjän vakuutuksilla kunnes laitat omiin nimiisi.(max. 7 päivää)
Helpoin tapa on pyytää myyjää rekisteröimään se täysitehoisena ennen ostoa.
Kikseripoika
MUISTA HUUMORINTAJU