Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Onkos kukaan törmännyt moiseen että vetoakselin puoleisen vanteen sisempi reuna kuluu? Kotoa lähtiessä en tuota huomannut, ilmiö on tullut nyt vasta 5500 kilometriä myöhemmin ja tietysti etelä Espanjassa...

    Siellä vetoakselin ja vanteen välissä on kyllä tosi pieni tila eli periaatteessa sinne olisi joku roska voinut jäädä ja aiheuttaa tuon, putsasin vannetta nyt illalla, pitää huomenna ajon päätteeksi tarkistaa tilanne onko vielä jälkiä. Nyt ei ainakaan mitään ollut välissä.

    BTW +35 asteen lämpötilassa ei enää LT:n hydraulinen keskituki toimi! On näköjään suunniteltu pohjolan oloihin... viime kesänä oli ihan sama juttu!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  2. #2
    Eihän vanteessa klappia vaan ole?
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    JOvvainkohan...



    ...Liittyskö samaan "vikaan" jotenkin...hmmm...
  4. #4
    Pitää just mennä katsomaan josko saisi pyörän jo keskituelle, nyt ei taida olla kuin joku +25 aamulla niin saattaa taas tuo tuki toimia... Jos sitten saisi vähän paremmin katsottua missä ollaan.

    Ajossa ei mitään ylimääräisiä ääniä ole kuulunut eli ainakin hetken matkaa vielä päästään eteenpäin. Ja onhan sitten tuo kuuluisa BMW turva vielä tukena... toivottavasti...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  5. #5
    Ei oo klappia ei, mutta vanne on ottanut yhteen sen varren kanssa minkä vieressä pyörii, sen paksumman. Sieltä löytyy pieni jälki vanteen jäljiltä. Ihme homma, pitänee seurata josko tuo tuosta pahenee...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  6. #6
    Lainaa (iaj @ Heinä. 10 2008,09:10) kirjoitti
    Ei oo klappia ei, mutta vanne on ottanut yhteen sen varren kanssa minkä vieressä pyörii, sen paksumman. Sieltä löytyy pieni jälki vanteen jäljiltä. Ihme homma, pitänee seurata josko tuo tuosta pahenee...
    Siis meinaakko swingiä? Eli vanne ottanut siihen kiinni? Eikös rengas ota siihen ensinnä? How very strange
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Täytyi käydä katsomassa minkälainen rako siellä oikein on. Jos vanne ei jatkuvasti ota kiinni, niin siellä on täytynyt olla jotain välissä. Noin iso klappi näkyisi ja kuuluisi, luulisin. Lisäksi rengas olisi ottanut takaswingiin kiinni.

    Jotakin on varmasti ollut välissä.


    Iku
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  8. #8
    Joopa joo, just pääsin takaisin paikalliselta pajalta, sinne jäi pyörä! Maanantaina tai tiistaina saa hakea (toivottavasti) pois.

    Kaveri otti samoin tein takapyörän irti ja teki pikadiagnoosin, kovasti osoitteli sitä kuusiokolo mutteria siinä swingissä renkaan puolella ja selitti jotain sen *säätämisestä*. Jos se ei auta, niin sitten onkin isompi homma edessä.

    Eli sieltä oli joku rele pettänyt matkalla!

    Onneksi ollaan nyt pari viikkoa paikallaan eli pyörä saakin olla pajalla... joka vielä oli vain 20 kilometriä hotellilta...

    Ja vielä kun BMW palvelu maksaa tuon fixin niin homma on hienosti hoidettu!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  9. #9
    No joskus käy tuuriakin! Nyt vaan toivotaan, jotta Manolito ymmärtää Puimurin päälle...
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Toivottavasti ymmärtää, putiikki oli ainakin kaikkea muuta kuin pieni, uusiakin pyöriä oli parisenkymmentä näytillä eri varusteissa, kaikki BMW mallit oli esillä.

    Yläkerran huoltotiloissakin oli toistakymmentä paikkaa huoltohommiin, onneksi löytyi yksi tyhjäkin!

    Vähän eri kokoluokan meininkiä täällä suunnalla kun Suomen pienet pelurit.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  11. #11
    Noh, nyt on sitten diagnoosi ja fixi tehty, pyörä takaisi hotellin tallissa! Nopeaa toimintaa tällä päin!

    Vaihtoivat kaksi rullalaakeria, näistä johtui tuo pyörän kuluminen, ajossa ei huomannyt mitään outoa.

    Ei se BMW näköjään kestä kuin 35 000 ja laakerit vaihtoon... pitää muistaa parin vuoden päästä taas tehdä tuo...

    Pesivät vielä pyöränkin samaan hintaan eli pääsee puhtaalla pyörällä takaisin täältä!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  12. #12
    Täytyypä kommentoida, jotta hitto miten hyvää palvelua!
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  13. #13
    Lainaa (iaj @ Heinä. 14 2008,16:21) kirjoitti
    Noh, nyt on sitten diagnoosi ja fixi tehty, pyörä takaisi hotellin tallissa! Nopeaa toimintaa tällä päin!

    Vaihtoivat kaksi rullalaakeria, näistä johtui tuo pyörän kuluminen, ajossa ei huomannyt mitään outoa.

    Ei se BMW näköjään kestä kuin 35 000 ja laakerit vaihtoon... pitää muistaa parin vuoden päästä taas tehdä tuo...

    Pesivät vielä pyöränkin samaan hintaan eli pääsee puhtaalla pyörällä takaisin täältä!
    Kyllä nyt kiinnostaisi tietää, että mitkä "kaksi rullalaakeria" siihen oikein vaihdettiin...

    Siis swinginkö laakerointi oli mennyt ja sen seurauksena se raapi kiinni vanteeseen? Tämä ei kyllä taida olla niitä tyypillisimpiä LT:n vikapaikkoja. Ekan kerran ainakin itse kuulen moisesta.

    Jos olisi perästä laakeri mennyt, niin siihen voisi vaan todeta, että "jaa se meni sulla jo tuossa vaiheessa...".

    Hyvä kumminkin, että hoitui kuntoon!

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  14. #14
    Joo. Kovin erikoisen kuuloinen vika (ei sillä että kinaamaan rupeaisin). Mutta jos fillarissa ei tunnu mitään klappia
    <p>2002-2014</p>
  15. #15
    Ei tuota klappia tuntunut kun kädellä koitti, vanteeseenkin otti vain kallistettaessa kiinni ajaessa.

    Tällaiset osat lukee lapussa mitä on vaihdettu:

    A07129964676 TUERCA, 1 KPL, 0,51€
    A33172311091 JAULA AGUJA, 2 KPL, 41,96€

    Koko hoito oli 2½ tunnin töineen 172€.

    Heikolla espanjankielellä ei valtavasti saanut selvää tuosta, sitä swingiä siinä kuusiokolomutterin kohdalla se kovasti sormella osoitti ja sen jälkeen laakereita. Näistä oli toinen ihan tohjona, molemmissa oli sellaista mustaa töhnää sisällä joka ei lähtenyt pois sormilla.

    Ja eikun vielä tänään rantsuun, just tultiin vähän juomaan ja vilvoittelemaan, täällä on vain vajaat 30 astetta lämmintä!

    Huomenna lähdetäänkin sitten katsomaan miltä tuo Big Rock tuolla Gibraltarilla näyttää, sinne tosin mennään Nissan Micralla... LT:ssä kun rekisteriotteen mukaan ei saa kuljettaa kuin kahta henkilöä...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  16. #16
    Juu kyllähän tuo uskoa täytyy, ja niinhän tuo rempan hintakin kertoo, että swingiähän siinä on ropailtu.

    Mistäs tarkemmin tuon "pärnäsen korjaamon" löysit? Malagan - Marbellan huitteiltako?

    Varokaahan sitten siellä Gibraltarilla niitä serkkupoikia. Ovat kovasti innokkaita poseeraamaan samoissa kuvissa ja eväänne kelpaa niille myös...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  17. #17
    Toiselta puolelta niemeä eli Cadizin läheltä. Ihan BMW:n sivuilta löytyi nämä tiedot:

    Talleres El Venta, S.L.
    Chanca, 4

    11500 Puerto de Sta. Maria
    Teléfono: +34 956540744
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  18. #18
    Kyselin tuolta jenkkipalstoiltakin vastaavia kokemuksia ja joku oli heti sitä mieltä, että LT:n swingilaakerointi on kepuli.

    Oli miten oli, mutta nyt kuitenkin tässä tapauksessa ongelma ei varaosanimikkeiden valossa ollutkaan paraleverin (swingin) laakereiden pettäminen. Neulalaakerit ökähtivätkin siitä seuraavasta nivelpisteestä juuri ennen perämurikkaa!

    Ilmeisesti on niin, että nuo neulalaakerit ovat BMW-spesifejä, koska joku eräällä toisella palstalla oli koettanut metsästää vastaavia huonolla menestyksellä.

    Sen sijaan tuolta löytyy kyseisen neulalaakerin tilalle asennettavaksi tarkoitettu pronssinen liukulaakerisysteemi:
    http://www.beemershop.com/catalog....7684aa8
    Tiedä sitten hänen kestävyydestään...Hinnan perusteella (119usd) luulisi niiden olevan ikuisia, semminkin kun orkkikset maksaa MaxBMW:llä jotain 68 usd / pari.

    t. pozo





    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  19. #19
    Just juttelin vielä tuon BMW suomen pään kanssa (ei ihan kaikkea huonolla Espanjalla ymmärtänyt mitä täällä selitti...), nuo laakerit mitä on vaihdettu on todettu olleen jo heikkoa tekoa ja tarvikelaakerit mitä laitetaan on parempi laatuisia. Näitä on kuulemman *mennyt*. Ja oli ne originaalit kyllä aika heppoisen näköisiä.

    Nyt pitää vielä käydä Suomessa tarkistuttamassa vaihteiston pään stefa, se kun on voinut saada vähän siipeensä tuosta rääkistä...

    Mutta erittäin asiantuntevaa oli palvelu täällä! Ja vielä halpaa!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  20. #20
    Muista vetäistä nupit kaakossa NordKapin kautta takaisin kotiin, niin tulee kestotestattua tuo stefakin samalla
    <p>2002-2014</p>
  21. #21
    Tämä on tässä vakavassa harkinnassa, Iron Butt G-N 72 ajon merkeissä! Viikko vielä aikaa miettiä, tänään käytiin jo katsastamassa Gibraltarin mestat valmiiksi...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  22. #22
    Jovvain..



    Hei MUISTA päivittää nuo meitin tarrat samal ku poikkeet siinä rokilla....

    elikkäs tää

    ja tää ainaski ....on siellä muitakin
  23. #23
    Joo-o, pitää katsoa vieläkö sinne lähdetään. Tuli jo hieman näitä kilometrejä matkalla tänne, pyörän mittarin mukaan n. 5300 kilometriä, tuossa toki jonkinasteinen mittarivirhe, pitää katsoa josko noista TomTomin pisteistä saisi laskettua *oikean* pituuden matkalle...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  24. #24
    Heh - nyt kesti perän laakerit 4 000 kilometriä, Kööpenhaminassa kosahti taas... sama vika... nyt pitää vain pähkiä miten päästä huomen illaksi Tukholmaan ja lauttaan... ajoissa...

    Ai niin, BMW Motorradin Bremenin huollossa tiesivät mikä keskitukea vaivaa ja lääkkeen siihen: koko hydrauliikka vaihdetaan, á 750 EUR Saksassa! Ovat törmänneet muutamaan vastaavaan vikaan aikaisemmin.

    Tulee nämä BMW huollot tutuksi, Santa Maria / Espanja, BMW Saksa parissa paikassa ja nyt Kööpenhamina... ja kaikki samalla reissulla... Noh, Saksassa sentään vain kävin näyttämässä tuota keskitukea kun tilanne oli siellä päällä, lämpöä 34 astetta...

    Pitää varmaan vaihtaa GW alle niin pääsee näistä ongelmista!



    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  25. #25
    Lainaa (iaj @ Heinä. 29 2008,18:11) kirjoitti
    Heh - nyt kesti perän laakerit 4 000 kilometriä, Kööpenhaminassa kosahti taas... sama vika... nyt pitää vain pähkiä miten päästä huomen illaksi Tukholmaan ja lauttaan... ajoissa...

    Ai niin, BMW Motorradin Bremenin huollossa tiesivät mikä keskitukea vaivaa ja lääkkeen siihen: koko hydrauliikka vaihdetaan, á 750 EUR Saksassa! Ovat törmänneet muutamaan vastaavaan vikaan aikaisemmin.

    Tulee nämä BMW huollot tutuksi, Santa Maria / Espanja, BMW Saksa parissa paikassa ja nyt Kööpenhamina... ja kaikki samalla reissulla... Noh, Saksassa sentään vain kävin näyttämässä tuota keskitukea kun tilanne oli siellä päällä, lämpöä 34 astetta...

    Pitää varmaan vaihtaa GW alle niin pääsee näistä ongelmista!
    Häh... siis samatko pienet perän nivelöinnin neulalaakerit menivät taas! * Näinköhän ne Espanjan poijaat asensivat niitä alunpitäenkään oikein...

    Kuullostaa kyllä huimalta. Ei sen puoleen, menin ja tilasin itselleni tuolla aiemmin mainitun pronssilaakerisetin siiheksi varalle kun vaihdon aika joskus tulee.

    toivotaan, että Tanskan pojat saavat pyöräsi parempaan kuntoon..

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  26. #26
    Lainaa (iaj @ Heinä. 29 2008,18:11) kirjoitti
    Heh - nyt kesti perän laakerit 4 000 kilometriä, Kööpenhaminassa kosahti taas... sama vika... nyt pitää vain pähkiä miten päästä huomen illaksi Tukholmaan ja lauttaan... ajoissa...

    Ai niin, BMW Motorradin Bremenin huollossa tiesivät mikä keskitukea vaivaa ja lääkkeen siihen: koko hydrauliikka vaihdetaan, á 750 EUR Saksassa! Ovat törmänneet muutamaan vastaavaan vikaan aikaisemmin.

    Tulee nämä BMW huollot tutuksi, Santa Maria / Espanja, BMW Saksa parissa paikassa ja nyt Kööpenhamina... ja kaikki samalla reissulla... Noh, Saksassa sentään vain kävin näyttämässä tuota keskitukea kun tilanne oli siellä päällä, lämpöä 34 astetta...

    Pitää varmaan vaihtaa GW alle niin pääsee näistä ongelmista!
    Aika uskomatonta, onkohan joku muu perusvika jossain joka sitten oirehtii tuolla tavalla ? Paljonko kuormaa päällä ?
    Sinällään nyt ymmärtää tuon pyörän krihnaamisen swingin reunaa, noin tietysti käy jos perämurikan "saranassa" on löysää.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  27. #27
    huomenna kuulee lisää, pyörää on koko ajan ajettu yksipäällää eli painoa ei ole ollut valtavasti...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  28. #28
    Melkein olisin valmis pistämään panokset a) sille, että Manolito ei osannut hommaa tai b) tuolla on ollut / edellisessä laakereiden vikaantumisessa tuli joku vika laakereiden "pesään".

    No - opitpahan kommunikoimaan eri kielillä BMW-huoltojen kanssa.... Saakos Tomppaan ladattua BMW-huollot
    <p>2002-2014</p>
  29. #29
    Kun huonolla englannin-espanjan -kielen taidolla tuolla Espanjassa kommunikointiin, niin jotain se kaveri selitti siitä perästä ja puhui jostain momentista joka pitäisi tarkistuttaa kun pääsee Suomeen. Eli saattaa olla että hoiti oireen muttei vikaa... noh, kolme tuntia armonaikaa, sitten auto alle ja Tukholmaan, onneksi on jo sen verran lähellä. Hoitakoon BMW sitten tuon pyörän takaisin Suomeen rahtina.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  30.  
  31. #30
    Eilen päästiin onnellisesti himaan ja samoin tein R.M. Heinolle pyörään kanssa.

    Siellä aikamme ihmeteltyä saatiin homma korjattua uudelleen kiristämällä tuo swingin kohta josta nuo pari laakeria vaihdettiin, siis ne missä on ne kaksi isoa kuusiokolo ruuvia.

    Laakerit ilmeisesti vaati hieman *asettumista* ja tuo oli se mitä se kaveri siellä Espanjassa yritti selittää.

    Ihme vaan etteivät Tanskan pajalla saaneet tuota tehtyä, siellä eivät löytäneet mitään outoa... Espoossa itsekin kun tuota kokeilin niin oudoltahan se tuntui kun perää liikutti ylös-alas, uudelleen kiristämisen jälkeen lähti toimimaan taas asiallisesti!

    Eli eikun taas rankkaa ajoa, ei vielä tarvitsekaan vaihtaa GW:hen!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen