ei osaa käyttää tietokonetta,joten joka haluaa kuvia mun väinöstä niin laittaa mulle sähköpostiosoitteen vaikka mun puh 0405812410 ja soitellakin saa.
juhani pakkala
Paljonko saatte menemään öljyä mittatikun ylärajaan VN 2000 moottoriin?
Vaihdoin tänään öljyt, avasin kaikki kolme proppua ja suodattimen ja tulihan sieltä öljyä melkoinen määrä.
Katsoin käyttöohjekirjasta menekin jossa sanottiin seuraavaa:
Öljytilavuus ilman suodatinta 4.4 litraa
Öljynsuodatin mukaanlukien 4.6 litraa
Kokonaistilavuus täysin kuivana 5.5 litraa
No oletin että öljyä menee moottoriin tuo 4.6 litraa mutta eihän siinä edes tikunpää kastunut, lisäilin varovasti öljyä kunnes oli mennyt 5 litraa siinä vaiheessa mittatikku oli alaviivaan asti *kastunut.
Eli vielä uupuu varmaankin tuo puolikas, pitää huomenna ostaa lisää.
Hirveä on öljytilavuus tuossa koneessa, enemmän kuin useimmissa autoissa, luulenpa että tuo ohjekirjan 12 tuh. tai 1 v vaihtoväli saa kyllä riittää tuskin tulee useammin vaihdettua
Ps. Nyt olisi hyvä syy käyttää sitä halpaa telvakkia
VN2000:ssa on semi-kuivasumppuvoitelu.Öljyn pinnankorkeuden tarkistus ja öljynvaihto poikkeavat perinteisestä märkäsumppujärjestelmästä.
1. pyörän oltava pystysuorassa.
2. Öljynvaihdon jälkeen pinnantarkistus kun öljyn lämpötila on noin 50c.
3. Öljyn täyttökorkki/mittatikku pitää kiertää täysin pohjaan jotta oikea määrä voidaan lukea asteikolta.
4. Moottorin on käytävä tyhjäkäynnillä vähintään 2 minuuttia ennen sammuttamista.
Edeltävää tapaa on käytettävä koska öljy ei muutoin varastoidu itse öljyponjaan vaan joutuu vaihteiston puolelle.
5. Moottorin sammuttamisen jälkee odota 2-3 minuuttia jotta öljyn pinta asettuu oikealle tasolle.
Ohjeista poikkeaminen voi aiheuttaa öljyn liikatäytön ja voi aiheuttaa pahimmassa tapauksessa hydraulisen lukon.
Tai niinkuin minulle ja kaverille vapaavalo katkaisian hajoamisen.
VN-2000
Juuri näin, ohjekirja sanoo kutakuinkin samaa(retukka @ Loka. 04 2008,00:14) kirjoitti
Minua eniten hämäsi tuo >Öljynsuodatin mukaanlukien 4.6 litraa<
olisiko siinä vaiheessa pitänyt lyödä proput kiinni kun öljyä oli tullut tuo 4.6 litraa![]()
Ainakin minulla (vuosimalli 2005) ja kaverilla (vuosimalli 2004) on toi öljymäärä suodattimen kanssa 4,6 litraa oikea.
Meidän ohjekirjat ei anna noita tarkastus ohjeita,vaan se on Kavasaki UK:n (Iso-Britannian) julkaisema tiedote öljymäärän tarkistamisesta.
Jos tarkistaa öljymäärän normaalisti,tulee koneeseen liikaa öljyä.
Luulisin että uusissa on sama kone,tehoja on vaan pudotettu.
VN-2000
Ja päästitte öljyt myös kytkinkopassa olevasta propusta, sieltä tulee noin litra öljyä.
Mulla meni tasan 5.5 litraa että mittatikku oli ylärajassa lämmityskäytön (10 min. tyhjäkäyntiä) jälkeen, ja annoin öljyn tasaantua n.5 min.
Kun avasin proput niin oli sivujalalla, ja jo siinä vaiheessa tuli melkein kaikki öljyt ulos, kun laitoin mopon suoraan ja kallistelin niin eipä sieltä enään öljyä tullut kuin nimeksi.(retukka @ Loka. 04 2008,20:34) kirjoitti
No tottahan toki, en ole ensimäistä kertaa pappia kyydissä(retukka @ Loka. 04 2008,21:23) kirjoitti
![]()
Sitten en voi muuta ku ihmetellä.
Tarkkaile kuitenki lmanputsarin sisustaa,sinne se rupee ensimmäiseksi huohottamaan öljyä jos sitä on liikaa.
VN-2000
Mutta ei mulle vieläkään selvinnyt se, että ohjekirja ilmoittaa kokonaistilavuudeksi tuo 5.5 litraa mikä meni mun koneeseen, siis mittatikun max viivaan, mutta sulle menee vain 4.6 litraa mittatikun max viivaan
Tuskinpa öljytilavuutta on muutettu 2008 vuosimalliin.
Nyt rupee meneen yli hilseen![]()
mittasitko leijona59 varmasti mittatikku pohjaan saakka kiinni kierrettynä öljynmäärän? mittatikku kiertämättä ja kierrettynä voi olla hyvinkin sellainen litran ero öljymäärässä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kyllä, ehdottomasti kierteet loppuun asti kierrettynä.(kawabata @ Loka. 05 2008,04:46) kirjoitti
Taas tänä aamuna tarkastin vielä uudelleen, niin oli mittatikun yläviivassa.
Ja laskin tyhjät litran öljyhylsyt, niitä oli 5 kpl ja yksi puolikas *
Voisiko olla mahdollista että öljypohjaa on muutettu uudemmissa malleissa että tulee kaikki öljyt ulos, ja vanhemmissa jää se litra johonkin, vai mihinhän se oli
Mittasin omastani öljytikun:
-Kierteen pohjasta max merkiin on 110mm.
-Kierteen alusta max merkkiin on 102mm.
Tarkista onko samat mitat(ei niistä amerikkalaisista tiedä mitä laittavat).
VN-2000
Täsmälleen on samat mitat täälläkin.(retukka @ Loka. 05 2008,13:23) kirjoitti
Tämähän menee mielenkiintoiseksi, mistä johtuu moiset tilavuuserot.
Viittaisin vielä tuohon käyttöohjekirjaan, että täysin öljystä tyhjän moottorin täyttömäärä on 5.5 litraa, siis täsmälleen sama määrä joka meni mun koneeseen mittatikun max merkkiin asti.
Eikö kukaan muu ole vaihtanut öljyjä? kommenttia kaivattas.
5.5l jouduin lorauttamaan, kun öljyt vaihdoin.
Kolmesta propusta päästin vanhan vek.
Tulihan sieltä vahvistusta(simeoni @ Loka. 05 2008,23:39) kirjoitti
aattelin jo, että mitä helvettiä
![]()
Pitää kans muistaa että US qt on eri kun UK qt.(simeoni @ Loka. 06 2008,00:16) kirjoitti
Eli 1l~1,056 US qt tai 0,946 UK qt, tunnetaan myös nimellä imp qt ettei kävis turhan helpoks..
Nimim. tyyppi joka maksaa bensagallonansa taaloilla![]()
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
mitä v.....a sulle kuuluu mitä siitä saa ai ni paremmin tosta saa ku sun mutsista(Mika700 @ Heinä. 11 2008,21:59) kirjoitti
![]()
matei
Aaaawwww...miten kaunis tuo keskimmäinen, musta punaisin maalauksin.(Meanstreakster @ Heinä. 11 2008,08:43) kirjoitti
Nämä väinöt on kummia pyöriä.
Mun pitäs hommata harrikka, mutta aina vain huomaan uneksivani Väinöstä...
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Tässä mun VN2000, suurin osa customointiosista on tullut Cruiser Cucstomizingilta, täysin tyytyväinen tuohon pyörään, tehoja löytyy ja mukavaa matka-ajoa.
OMA VN2000