Olen tässä etsiskellyt -02 :seen 750 ss:ni hiilikuituosia. Varsinkin takarenkaan/ketjun suoja kiinnostaisi.
Siinä samassa on herännyt kysymys, mahtaako noi Monster -mallisarjan osat käydä supersporttiin?
Entäpä, mitä kaikkea olette väsänneet hiilikuituosista omiin Ducateihinne?
MP06 messuilla oli aika "hardcore" hiilikuitukatettu peli Ducatin osastolla.sille !
Hiilikuituosia kannattaa tilailla euroopasta. Esimerkiksi Ilmbergerin osat ovat aivan mainioita, www.desmorados.de ja www.carbonworld.de myyvät ilmbergerin hiilariosia.
Myös sebimoto saattaa tehdä jotain Supersporttiin ja ebaysta löytyy ehkä myös.
Hiilikuituosia voi tehdä itsekkin. Muotit voi tehdä alkuperäisosista. Homma itsessään on suhteellisen hepohkoa tai ainakin sellaiselle joka on joskus lasikuituhommia tehnyt.
Homma on likaista, vaatii hyvät tilat ja kunnon suojaimet.
Itsettekemällä pääsee ehkä jonkinverran halvemmalla jos ei laske työlleen hintaa. Mutta jos osia ei tahdo lötyä mistään,niin ei muutakuin tekemään itse.
Voihan niitä tehdä ite, mutta jos ei ole käsitystä millaiset muotit pitää tehdä niin parempi jättää tekemättä. Siinä hugger/ketjusuoja yhdistelmässä on sen verta muotoa ja tiukkoja taittoja ettei ole ihan noin avomuotissa mahdollista tehdä... Eli alipaine muotti tai sitten puriste muotti... Eikäs AllWrong (siis allright) kuvastossa ollut hiilariosia siinä satkun kappale hinnoissa??(lepattaja @ Maalis. 30 2006,14:48) kirjoitti
Vähän offtopiccina, mutta selailin noita sivujesi gallerioita. Todella hienoja kuvia eri paikoista, sille(compact_d @ Maalis. 30 2006,18:41) kirjoitti
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Miksköhän kevlar katteita ei ole pal yhtään myytävänä? Luulisi, että se on katteissa hyvää kamaa, kestää ainakin hankausta aika saatanan hyvin.
Ton huomaa ihan perseelläkin, yritin porata kiinnityspulttien reikiä niin poranterä alkoi sauhuamaan, mutta saihan siihen reiän kun väkisin paino niin saatanasti..Hiominen on ihan tuskaa, osa vaan lämpenee mutta tavaraa ei häviä mihinkään..
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Mikä Per..le oli sen "Carbon Worldin", tms. nettiosoite, kun en sitä kooklettamalla sitte, nytten löydä millään *![]()
![]()
Laittakaa joku se tänne, että pääsen kattelemaan niitten valikoimaa! "888" varmaankin muistaa sen *
![]()
No et sitte koittanu arvaamalla?(Finnpaso @ Huhti. 03 2006,22:06) kirjoitti
Käviskö tämmöne? Carbonworld
voi vi..u, että sitä on aivot jumissa välillä.... Kun jätin ton välin tohon sanojen väliin, ni puukkas vaan jotakin ihan omituista firmaa....![]()
Toi Carbonworld on kyllä tutustumisen arvoinen sivusto.
Ei tuohon paljon hiilikuitua sieltä saa, mutta juuri ne osat on valikoimassa, joita on tullut ajateltua.
Kiitoksia hyvistä ideoista!
Täytyy perehtyä aiheeseen, jos vaikka joskus koettaisi itse värkätä jotain.
Et kai meinaa laittaa Touring-pyöriis hiilikuitua?(Finnpaso @ Huhti. 03 2006,22:06) kirjoitti
En oo nähnyt Ferrareissa hilikuitua.
Hiilikuitu ei oo mikään väri ja toisaalta ohimenevä muoti-ilmiö, jota sun kalusto ei ole.
mime
Toisin sanojen et ole nähnyt ferraria, sori oli pakko(mime @ Huhti. 10 2006,19:42) kirjoitti
![]()
Hiilikuitu on hyvä ja köykänen materiaali korvata raskaita alkuperäisosia. Esimerkiksi nokkahihnojen kopat, etuloksu, ilmaputket ja ketjusuojat on hyvä vaihtaa hiilarista tehtyihin. Eri asia on tietenkin se, mitä se maksaa...![]()
Hiilikuitu ei ole ohimenevä ilmiö. On ollut käytössä jo monia vuosia ratapuolella ja nyt hintojen kohtuulistuttua tullut myös normimotoristeille mahdollisuudeksi. Tietty edelleen nuo oikeat kisaosat maksaa paljon lähinnä johtuen prosessin vaikeudesta ja painon optimoinnista. Ihan puhtaita kisakatteita ja siiehn tarkoitukseen tehtyjä muita osia en suosittele niiden käyttöiän takia (lyhyt), mutta suurin osa noista aftermarket osista on jo niin kestäviä että kannattaa kokeilla jos haluaa hiilaripintaa mopoonsa. Ja tosiaan Ferrarissa suurin osa korin osista on komposiitti rakennetta (hiilikuitu, kevlar ja kevlar hunajakenno rakennetta), se on vaan maalattua kamaa...(mime @ Huhti. 10 2006,19:42) kirjoitti
eikös ferrarin kori tehdä kuidusta? sehän vain maalataan. Alkuperäisessä maalauksessa kuuluu näkyä kuidun rakenne, kun peilaa valoa vasten...(mime @ Huhti. 10 2006,19:42) kirjoitti
Ihan pakko oli![]()
Kawasaki GPX 750R -89
Kawasaki ZZR 1100 -95
njoo taitaa olla alusta hiilikuitua ja kori kevlaria.(Bluesman @ Huhti. 11 2006,13:01) kirjoitti
![]()
"the $250,000 F40 featured a Kevlar body wrapped around a Kevlar and carbon-composite framework"
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Loppujen lopuksi, paras osien lähde löytyikin täältä koto-Suomesta. Nimittäin, Ville otti pyörästä haasteen ja näppäränä kaverina, teki hiilikuidusta käsin pyörääni etu-ja takalokarin, peilit ja ketjunsuojan.
Maalarimestari Ipe taasen hoiti laakkaa pintaan.
Lopputulos on mielestäni erittäin onnistunut !!
Pari kuvaa löytyy tuolta .ORG -albumista, Red Noisy :n takaa ja
kesä 2008 -albumi.
Kiitoksia paljon ukoille !!
Samassa syssyssä alle vaihdettiin Pirelli Dragon Supercorsa Pro Street :t.
Saas nähdä, mitä seuraavaksi keksitään, hmm... jäähdytysilmanohjaimet hmm...![]()
Tuolla näyttää olevan kans noita hiilariosia, mutta hinnat selvinnee vain kysymällä Ilmberger
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Onko kukaan törmänny hyvään ohjeeseen kuinka homma käytännössä tehdään? Kiinnostaisi kokeilla vaikka en paljon lasikuituhommia ole tehnytkään. Tekisi mieli parannella nykyisiä muotoja, ei niinkään olemassa olevien osien korvaamista hiilikuidulla.(lepattaja @ Maalis. 30 2006,14:48) kirjoitti
-Pete
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
jes tein itekkin monttu pöyrään hiilikuitu lokarit harjotuksen vuoks hienoja tuli nyt pitäs monsteriin vääntää jotai eli vanha osa muotiks 2-3 kertaa laminoi päälle tulee kevyt
hra desmo