Onko kenelläkään kokemuksia tästä vehkeestä?
Starcom Digital
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Vähänlaisesti näyttää kokemusta olevan.
Kahlasin googlella muutamia ulkomaisia foorumeita ja noin yleisesti ottaen tuo vaikuttaisi olevan ihan soiva peli.
Hankala tuon enempää sanoa kun ei ole sitä omakohtaista kokemusta...![]()
TBD
--------------------
Honda CBR 1100 XX
Honda CBF 1000 F
Triumph Sprint ST 1050
Suzuki GSX-F 750
Niinhän tuo näyttäisi maailmalla jotakuinkin toimivan.
Tuli hankittua, pannaan kiinni Paniin ja kävästään mutka reinin rannoilla tms. Kokemuksista sen jälkeen.
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Kerrohan kokemukset. Jotenkin olen itse taipuvainen uskomaan tuohon. Mitäs kaikkea tuohon liität?
Itellä on Starcomin BT-klunssi kiinni Autocomissa.
<p>2002-2014</p>
Koska minulla mopotin on puhelinvapaata vyöhykettä, kiinni siihen tulee kuski, takapenkkiläinen, molemmille oma MP3 (niin erilainen musiikkimaku; ZZ-top vs. Matti-mikälie-Teppo) ja ehkä se kyytiläinen panee puhelimensa kiinni myös. Niin ja namikaattorin neito saa puhua myös korvaan.
Sen verran testasin jo, että ainakin MP3 vaimenee, jos puhumaan puhkeaa.
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Tosiaan juu, laitahan niitä kokemuksia tulemaan, oli ne sitten positiivisia tai negatiivisia.
Tarkotus olis talven aikana väsätä tuohon mopottimeen jotain kommunikaatiovälinettä kiinni, on se sitten kumpi tahansa com-päätteinen tuote.
TBD
--------------------
Honda CBR 1100 XX
Honda CBF 1000 F
Triumph Sprint ST 1050
Suzuki GSX-F 750
Palikka pantu paikalleen istuimen alle. Palikka on pieni, sovittamisessa ei vaikeuksia.
Virta otettu suoraan akusta sulakkeen kautta. Laite on sellainen, että virta kytkeytyy päälle, kun kuskin kypärä pannaan piuhaan kiinni. Ei siis tarvi välttämättä virtalukosta kytkeytyvää virtaa.
"Kajarit" laitettu poskipalojen verhoilun alle ja mikki ohjeen mukaan melkein huulia hivelemään (Jos on jotkut Jolien töröhuulet, niin tiedä sitten... )
Kypärinä kuskilla Arain Viper ja kyytiläisellä Arain Quantum
Ensivaikutelma ajossa vakuuttava. Testattu moottoritienopeuksissa kyytiläisen kanssa, ajettu Panin pleksi alimmaisessa asennossa.
Toimii tehdasasetuksilla juuri niinkuin pitääkin. Puheääni on selkeä, ei kuulu muu meteli läpi. VOX toimii nopeasti, ei vissiin hukkaa edes ensimmäisen sanan ensimmäistä kirjainta.
Säädettävyys hyvä, käytännössä kaiken voi säätää erikseen.
Lisää kokemuksia reilun parin viikon ja 5000 km:n päästä.
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Lomaretki takana, Starcom Digital osoittautui hyväksi peliksi, ei moitteen sijaa. Vaati hiukkasen kuski/kyytiläinen -balanssisäätöä, kun ajelen tulpat korvissa.
Kuuluvuus hyvä vielä 180 km/h Saksan motarilla, Panin pleksi lähes alhaalla.
Puheääneen ei pääse melua mukaan ja VOX toimii hyvin.
Musiikkia kuului navin kautta, erillisiä MP3-soittimia ei ollut kiinni, vaikka nekin siihen saa kummalekin omansa.
Navina oli Garmin 660 autonavigaattori, muovitaskussa selällään tankin päällä, sähkö pyörästä. Karttaa ei juuri tarvi katsella, ajo-ohjeet korviin riittää vieraissa kylissä pyöriessä.
Toimiva hankinta siis.
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Onko sinulla Lahna kokemusta Autocomistà? ELi lähinnä kiinnostaisi vertailu Acom vs. Scom...
<p>2002-2014</p>
Ei ole kokemusta Autocomista. Aikoinaan ostin Allrightista (RM-Heinosta) "halvan", tosin sekin toimi aikonaan 2001 Euroopanretkellä ja sen jälkeen hyvin. Kaipasin enemmän liityntöjä, joten siksi tuli hankittua uusi.(C-A-D @ Elo. 03 2008,18:24) kirjoitti
Tuo Starcomin digitaalisuus viehätti ja hintakin oli kohtuullinen kahdella kypäräsetillä. Toiminta on havaittu hyväksi, lomaretkellä tuli tarakkaharakan kanssa reilu 6000 km ja hänkin totesi laitteen toimivaksi.
Ainoa asia, mikä pohdituttaa, on nuo mini-dinit kypäräpiuhoissa. Oikein käsitelyltä kestävät varmasti, mutta kun isompi olisi ainakin luotettavamman näköinen. Sitten tietysti alkaisi kaipaamaan MIL-liittimiä. Tokkopa noista ongelmaa tulee.
Edit: Manuaali lontooksi: Starcom1 Digital Manual in English
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Noi liittimet on Autocomin kiistatta hyvä puoli...
Itellä Acom ja periaatteessa ihan tyytyväinen. Ajoittain tuo VOX viiksettää. Huolimatta taustamelun tunnistuksesta, heittää VOXit kehiin aika usein ja vaimentaa muun. Varsinkin kun haluaa avata kypärän. Yksin ajaessa periaatteessa täysin turhaa... Samaten AComin äänenlaatu ei myöskään oikeasti ole kovin kummallinen. Voimakkuutta toki riittää, mutta laatu - korkeintaan keskinkertainen. Musiikkia kun kuuntelee, olisi ihan mukava nauttia myös laadusta...
<p>2002-2014</p>
Ton *featuren* saa muuten pois päältä Autocomista...(C-A-D @ Elo. 05 2008,20:40) kirjoitti
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Eipä taida millään kypäräsysteemillä päästä edes kehnoa parempaan "äänentoistoon". Syitähän on monia: melu, avonainen rakenne jne jne.(C-A-D @ Elo. 05 2008,20:40) kirjoitti
En tiedä, miten Autocomin äänenlaatu suhteutuu Starcomiin, mutta kyllähän tuo tulppien läpi jalka vippasi JJCalen tahdissa. Tosin, olen sitä mieltä, että keskittyy mieluummin ymäristön riskeihin ja ajamiseen *kuin poppiin. Soikoon JJCale ja Genelec sitten kotona, äänenlaatukin on kohdallaan. Ei kuulu kuin hellasärö.
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Saahan sitä laatua nappikuulokkeilla, saati peräti Finfonic'eilla.(Matkalahna @ Elo. 05 2008,21:38) kirjoitti
Mää en usko, että sitä keskittyminen ympäristön riskeihin on sen huonompaa hyvänlaatuisen musiikin tahdissa kuin vajaalaatuisen.
<p>2002-2014</p>
Kun puhutaan nappikuulokkeista tms., puhutaankin kai jo ihan eri asiasta. Ymmärrän kypäräsetillä sinne kypärän poskipalan syvennykseen asennettua "ämyriä", josta ei kyllä parhaalla tahdollakaan saa hifiääntä, menee väkiselläkin lofin puolelle.(C-A-D @ Elo. 06 2008,12:40) kirjoitti
Totta, tuskin eroa on huomiokyvyssä verrattuna hifi vs. lofi, mutta eroa voi joillakin olla musiikki vs. ei-musiikki. Joskus tulee näet vedettyä oosoolemioota mukana silmät kiinni ja mopoillessa se ei ole hyvä![]()
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Onneksi Autocom torppaa tuon "Oosoolemiiiioon" välittämällä lauluäänen omiin korviisi... Se ainakin minulla lopettaa mukanalaulun nopeasti(Matkalahna @ Elo. 06 2008,16:46) kirjoitti
![]()
<p>2002-2014</p>
Starcomissa tuo on valittavissa, että tuleeko oma ääni korviin takasin. Joutuu miettimään, että on vai off, kun on niin komia ääni. Selvää Idols-kamaa, ellei olisi niin ruma naama.(C-A-D @ Elo. 06 2008,19:54) kirjoitti
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul