Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
    moi!

Seuraavaksi jompi kumpi...arailta chaser tai corsair.
    Shoeiltä xr-1000 tai spirit. Oletteko törmänneet tarjouksiin missään? kehukaa tai moittikaa ko. pottia niin voi ehkä helpottaa päätöstä. Xr- 1000 sopi hyvin päähän kuin myös corsairikin.
    Honda monkey z50j
    Kawasaki ga2a 90 -72
    Honda cb 125 twin -78
    Kawasaki GPX 750 R -87
    Honda CBR 1000F - 97
    No itellä on xr1000 ja kieltämättä aika paska..Paaaljon parempi esim shoein multitekki. Eikä xr1000 saanu hirveesti pisteitä turvallisuustestissä, en muista missä. Ja meluisa ku mikä, ilmastointi heikko.. Vertaan siis tätä nyt multitekkiin..

Plussaa se saa vaan ulkonäöstä *

Lainaa (aatupoika @ Heinä. 24 2008,18:07) kirjoitti
    moi!

Seuraavaksi jompi kumpi...arailta chaser tai corsair.
    Shoeiltä xr-1000 tai spirit. Oletteko törmänneet tarjouksiin missään? kehukaa tai moittikaa ko. pottia niin voi ehkä helpottaa päätöstä. Xr- 1000 sopi hyvin päähän kuin myös corsairikin.
    Tuo on niin yksilökysymys. Kaikista paras kun käyt koittamassa mieleisiä malleja ja istuvuuden mukaan teet päätöksen..
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Itellä on tuo XR1000 ja minulla ei ole ollut huonoja puolia siinä. Näyttää vaan vähän matalalta päässä. Ei pidä minun mielestäni kovaa ääntä laisinkaan ja pinlockista suuret plussat! Ei huurru kyllä, ei sitten millään!
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
    Itsellä on tuo Arai Chaser (Jungle -värityksellä) ja olen tykännyt. Kuulokkeetkin menee näpsäkästi kypärään ja mukava on ollut. Onhan sitä melua ajaessa, mutta varmasti yhtä paljon / vähän kuin jollakin toisella. En sitten tarkemmin osaa sanoa, kun ei muista merkeistä ole oikeastaan kokemusta. Kuulokkeiden / korvatulppien kanssa sitä suhinaa ei huomaa.

Voin suositella.

Suositushinta ko. kypärälle 525 (ainakin noi väriversiot). Omani tais maksaa postimaksujen kera 430e, jos en väärin muista.
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Osta se joka polttimoon parhaiten. Vain sinä sen tiedät.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
    Tuolta X-Spiritti samaan hintaan kuin Suomesta XR-1000. Löytyy myös Araita. Toimitus 2-3vk tai UPSina 1vk maksusuorituksesta. Lisätietoa kannattaa kysyä sähköpostilla.

http://www.motocard.com/sp/Articulos...ref=M-00216747
    -Ei kysyvä tieltä eksy...Paitsi täällä!-

http://janipatronen.blogspot.com/
    Lainaa (jiipeexx @ Heinä. 24 2008,20:52) kirjoitti
    Tuolta X-Spiritti samaan hintaan kuin Suomesta XR-1000. Löytyy myös Araita. Toimitus 2-3vk tai UPSina 1vk maksusuorituksesta. Lisätietoa kannattaa kysyä sähköpostilla.

http://www.motocard.com/sp/Articulos...ref=M-00216747
    Halpahan tuo on, mutta itse en ostaisi kyllä ilman kokeiluja.. Tietenkin voit käydä kokeilemassa liikkeessä samaa mallia ja katsoa mikä koko on paras ja tilata tuolta
    sulle sopii jompikumpi...
    harvalle käy molemmat
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
    Oon ollut ite ainakin suht tyytyväinen XR1000:seen ja moni on kehunut sitä. Voi olla et on meluisa, tulppia on hyvä pitää jos putkesta lähtee yli 80db piemmällä matkalla. Ja leuka pala hyvä ostaa samalla, pukkaa sen verran viimaa alta. Aurinkolasit menee hyvin sisään. Nättikin on.
    Lainaa (mixu71 @ Heinä. 24 2008,22:43) kirjoitti
    Oon ollut ite ainakin suht tyytyväinen XR1000:seen ja moni on kehunut sitä. Voi olla et on meluisa, tulppia on hyvä pitää jos putkesta lähtee yli 80db piemmällä matkalla. Ja leuka pala hyvä ostaa samalla, pukkaa sen verran viimaa alta. Aurinkolasit menee hyvin sisään. Nättikin on. *
    Mistä tommosen leukapalan sitten saisi? On siinä ilmavuudessa se hyvä puoli, että voi kaivella vaikka nenää kesken matkaa..
    Mulla oli aikaisemmin Shoein Raid2 ja nyt hommasin X-spiritin alennuksesta Allright outletista Espoosta. Sieltä sai keskusteltua hyvän hinnan (oli jo valmiiksi -30% ja myyjä tiputti siitäkin hintaa). =) Siellä oli viime vuoden malleista viimeisiä kappaleita keväällä jäljellä, joten oli alennuksessa.

Toi X-spirit on todella kevyt, mutta hieman meluisampi kuin Raid2 ja päästää vähän tuulenvirettä visiirin raoista, muttei pahasti. Muuten olen ollut tyytyväinen. Aika kallis se on kyllä normaalihintaisena (n. 900€). Mukana tuli semmonen leukapala, joka vähentää ilmavirtaa kypärän sisällä, mutta kypärä on aika hankala laittaa päähän sen kanssa.

Arain kypäriä en ole kokeillut, joten en voi verrata niihin..
    Itse petyin pahasti Arain Chaseriin. Laatu ei todellakaan mielestäni ole mikään kummoinen. Kai näissä jotain hyvääkin on mutta jos nyt olisin perus umpipottaa ostamassa niin AGV:n S-4 olisi valintani. Pikkuveljellä on tuollainen ja yhdellä kaverillakin on samanlainen, hintaisekseen todella hyvän oloisia pelejä ja eikös tuo pessyt kaikki araitkin tuossa englantilaisessa testissä.
    Aina ei kannata mennä muodin mukana, joten sovita muitakin merkkejä. *
    Itse päädyin Schuberthiin. Istui päähän parhaiten, ylivoimaisesti hiljaisin ja aurinkovisiirikin on loistava keksintö.
    Tilasin Saksasta tottakai ja säästin silloin noin 150€.

Jos haluat snagarilla lisäpisteitä niin hiilikuituinen S1 *

Lainaa (zemial @ Heinä. 24 2008,23:41) kirjoitti
    Itse petyin pahasti Arain Chaseriin. Laatu ei todellakaan mielestäni ole mikään kummoinen. Kai näissä jotain hyvääkin on mutta jos nyt olisin perus umpipottaa ostamassa niin AGV:n S-4 olisi valintani. Pikkuveljellä on tuollainen ja yhdellä kaverillakin on samanlainen, hintaisekseen todella hyvän oloisia pelejä ja eikös tuo pessyt kaikki araitkin tuossa englantilaisessa testissä.
    No jonkun täytyy vaan kerta kaikkiaan olla ihan eri mieltä.

Mulla on Arai chaser ja ihan tyytyväinen olen ollut, kuten myös vanhempaan Shoei Raidiin joka viihtyi päässä 5 vuotta (ei putkeen...). AGV S-4ää oon kokeillut ja minusta taas se ei ollut kovin laadukkaan ja hyvän oloinen.

Minä olen kyllä sitä mieltä että arai ja shoei on ne oikeat kypärämerkit, muut tulee perästä. Niistä valitsee sen mikä eniten silmää miellyttää, istuu päähän ja johon rahat riittää. Arait on mielestäni keskimäärin paremman näköisiä, mut Shoein visiirin irrotusmekanismi on ylivoimainen. Ainakin Shoei raid oli hiljaisempi kuin chaser, mutta suosittelen pitämään korvatulppia joka tapauksessa, joten siinä tapauksessa ei sillä niin väliä oo.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Tämän kesän olen ajanut Shoein XR-1000 päässä. Omaan päähäni kypärä istuu ihan mukavasti, mutta melu on päätähuimaava vaikka ajaa tulpat korvissa. Ja kun motarilla kurkkaa tuleeko autoja takaa, niin tuntuu että pää lähtee irti. Onhan se kyllä ihan nätti. Seuraava kypärä on muun merkkinen.
    Ducati 749s -06
    Lainaa (Jadexia @ Heinä. 24 2008,22:42) kirjoitti
    sulle sopii jompikumpi...
    harvalle käy molemmat
    Nimenomaan. Mulla ollut molemmat, mutta Shoei tuntuu mulle paremmalta.
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
    Suht tyytyväinen olen Arai chaseriin ollut. Istuu omaan päähäni joka puolelta, mutta ehkä ihan hivenen tiukempi voisi olla. M-koko tuntui sovittaessa sopivalta, eikä S:ää saanut edes päähän vedettyä, ois ollu poisotto varmaan mahdotonta...no, hyvä tuokin koko on, ei paljo purkkaa syödä...

Rillit/aurinkolasit saa helposti päähän, ja kypäräpuhelimen kuulokkeet mahtuu hyvin kankaan alle, taitaa olla ihan paikat niille, eikä paina korvia.

Kannattaa koittaa tinkiä siellä lähiliikkeessä, ite sain hintaa pois ovh:sta 105 euroa, ettei se aina tule ulkomailta tilattuna halvemmaksi.

GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
    Lainaa (kalliais @ Heinä. 25 2008,08:13) kirjoitti
    Tämän kesän olen ajanut Shoein XR-1000 päässä. Omaan päähäni kypärä istuu ihan mukavasti, mutta melu on päätähuimaava vaikka ajaa tulpat korvissa. Ja kun motarilla kurkkaa tuleeko autoja takaa, niin tuntuu että pää lähtee irti. Onhan se kyllä ihan nätti. Seuraava kypärä on muun merkkinen.
    Silence Kit auttaa jonkinverran eikä paljoa kustanna. Jos on mikki kypärässä niin lienee must-varuste, muuten kohisee leuan alta tulevasta ilmasta jatkuvasti.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
    hyvä hyvä.kiitos ja lisää mielipiteitä vaan niin ei todellakaan tiedä mitä ostaa...heh, ei vainkaan. Harmi vaan ettei ainakaan pohjoisessa suomessa näitä voi testata ajossa ennen osto päätöstä. No jänkhä jytisee tapahtumassa ainakin arain edustajat paikalla...jospa siellä jotakin testi mahdollisuutta kuitenkin
    Honda monkey z50j
    Kawasaki ga2a 90 -72
    Honda cb 125 twin -78
    Kawasaki GPX 750 R -87
    Honda CBR 1000F - 97
    On se sen verran hinnakas investointi, että yritä nyt ihmeessä päästä kokeilemaan. Mulle Shoei ei vaan istunut kuulaan ja Arai oli just eikä melkein. Voi sitten ajaessa keskittyä oleelliseen, kun ei ruukku purista väärästä paikasta.
    Life is too short to leave behind.

Kawasaki 300J 2014 - lällis

Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
    Mulla oli edellinen kypärä Arai. Mitään huonoa siitä en pysty sanomaan. Tai no sen verran että sitä helvetin visiirimekanismia en oppinut ikinä kunnolla käyttämään. Nyt on tämän kesän ollut x-spirit päässä. Aivan loistava kypärä. No miinuspuolena verrattuna araihin on visiirin huurtuminen ilman pinlockia. Shoein muotoilu ainakin tuossa mallissa on mielestäni onnistunut ilmanohjainten osalta. Minkäänmoisia pyörteitä ei ole päätä heiluttamassa. Hiljaisia kumpikaan ei ole, mutta eipä ole sellaista kypärää jossa ei tarvitsisi tulppia käyttää nakulla/kyykyllä ajaessa.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
    Kokeile myös X-litea. Jos parasta haluaa, niin "Schumahereita" saa Saksan nettikaupoista yleensä suht sopivasti.
    Jep jep...ihan kotomaasta olisi tarkoitus ostaa,,,lueppa fc-moto keskustelusta miten toimii se nettikauppa....
    Honda monkey z50j
    Kawasaki ga2a 90 -72
    Honda cb 125 twin -78
    Kawasaki GPX 750 R -87
    Honda CBR 1000F - 97
    Minäkin kyllä olen saanut sekä araita että shoeia ihan kilpailukykyiseen hintaan kotimaastakin. Tinkaa sen oikean hinnan, niin ei ne ole yhtään kalliimpia täällä kuin jostain huitsannevadasta tilattunakaan. Laatukypärät on kalliita postimyynnissäkin...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Itselläni on ollut Araita ja Shoeita ja kummastakin on sopinut sama koko. Shoein XR1000 on ehkä hieman meluisampi kuin Arain esim. Viper. Arain visiirit on mielestäni huonommat kuin Shoein (naarmuuntuu todella helposti). Araissa on viiden vuoden takuu eli siitä pisteet Araille. Tasaväkisiä pottia....
    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
    Shoeita läksin ostamaan taannoin ja Arai Viper päässä kotiin ajoin. Shoein muotoilu sopii oman kokeilun mukaan kapeakasvoiselle ja Arai vähän paremmin ainakin omaan pyöreään kuulapäähäni.

Molemmat hyviä ruukkuja.

Viperissä vähän pidempi leukaosa, kuin muissa Arai kypärissä.
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

Gas Gas EC 300
    Kawa z750
    Arai Chaser mulla, camo-malli jotta pääsee mustikkametsään piiloon vaikka poliisikoiriltakin ja ei pahaa sanottavaa - pinlockki kun on kunnossa niin pysyy huurtumattomana jne. Vähän aikaa meni tuon visiirinpoistomekanismin opettelussa. Huminaahan joko on tai ei ole, paha sanoa, eipä tuo kypärähupun kanssa tulppia vaadi. Tosin takana on jo monta vuotta hevin kuuntelua ja soittoa että voi olla sen puolesta huonot lähtökohdat arvioida
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Mulla on ollut useita Araita ja Shoeilta kolmea mallia. Kumma kyllä molemmat merkit sopii aika hyvin. Kirkkaasti paras on Shoein X-Spirit.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  30.  
    Itsellä oli Shoei XR-1000 5 vuotta. Nyt tuli tälle kesää pakkouusiminen, vaihtoehtona lopulta Shoei tai Arai.
    Päädyin kokeilujen kautta Arain Viperiin.
    Tässä muutamia havaintoja.
    Vaikka Shohein muotoilu on aerodynaaminen on silti jossain olosuhteissa huomannut ilman riuhtovan aikalailla päätä. Araissa ei ainakaan nykyisellä pyörällää/lasilla tunnu mitään vetelyä.
    Ääntä oli Shoeissa enempi.
    Visiirin irroitusmekanismi Shoheissa helpompi käyttää.
    Arai istuu ainakin minulle tosi hyvin, vaikkakin Shoheikin uutena oli tosi napakka.
    Shoei ~50-100g keveämpi, muttei tunnu ajossa(onkohan painopisteissä eroja?)
    Noita kypäriähän saa tilattua ulkomailta, mutta ainakin Arai valmistaa pelkästään Suomen markkinoille kahta eri mallista kypärää samoilla nimillä.
    Lisäksi Arailla on euroopan, amerikan ja aasian markkinoille oman malliset versiot esim. Viperistä. Eli jos sovitat täällä EU mallista Viperiä ja tilaa usasta Viperin ei sopivuus ole välttämättä samanlainen?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen