Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 67:sta
  1. #1
    Suzukilta siis mitä ilmeisemmin ja nykyisten kahden vuoden kehitystrendien mukaan pitäisi tulla kokonaan uusi kilogixeri vuodelle 2009. Kuitenkin 4 vuotta on kulunut isommasta päivityksestä kun siirryttiin K5 malliin. K7 oli sitten pikkumodauksilla ja hienosäädöllä, mutta pitkälti samantyylinen joten olisiko nyt isomman päivityksen paikka? Virallisia kuvia saatika tietoa en ole nähnyt, joitain photoshopvirityksiä kylläkin kuten tämä.

    Jos nyt heittäisi hieman omaa spekulaatiota millainen tuo uusi malli voisi olla. Ulkonäöllisesti varmaan aika tuttua tavaraa, seurailee uusien, 2008-mallisten 600&750 muotoja. Integroidut takavilkut katteissa ja etuvilkut peileissä. Trendien mukaan katteiden määrä vähenee ja näin ollen moottori tullee olemaan enemmän näkyvillä. Putkisto tulee olemaan varmaankin yksi mielenkiintoisimmista yksityiskohdista. Jatkaako tuplaputkilla, lyhyt tötsä sivulle kuten esim. R6R tai uusi Blade vai olisiko putket vedetty ylös satulan alle. Yläputket alkaa olla so last season ja veikkaisinkin, että lyhyellä pakoputkella tulee olemaan.

    Teknisesti en nyt keksi mitään hienoja uutuuksia mistä olisi huhuttu. Kunhan toimiva kytkin tulee niin alkaa olemaan edistystä * Varmaan perusjuttua alustan, jarrujen jne suhteen, olisiko abs-mahdollisuus listalla? Ja eiköhän ne laita sen 3 eri moottorinohjauskarttaa tähänkin.

    Noh, eiköhän se ala selviämään kohti syksyä mentäessä ja viimeistään loppusyksyn ja talven messuilla pitäisi olla näytillä.

  2. #2
    Joo, ihan pikkumuutoksilla ja hienosäädöillä näköjään pärjättiin K5-->K7. Kuten esim. runko, lohkot, sylinterikansi, nokat ja moottorinohjaus, sekä tietysti eurokolmos-normeihin sovittaminen. Jokuhan tosin voisi väittää, että paljon laihemminkin perustein on pyörämallia joskus tituleerattu niin sanotusti "täysin uudeksi"...


    Eiköhän sieltä täysin uusi K9 ole tulossa, mutta ennen syksyn isoja kv-näyttelyitä tuskin löytyy muuta kuin photoshop-taiteilijoiden perinteisesti enemmän, vähemmän tai vielä vähemmän oikeaan osuvia hahmotelmia, sekä joidenkin lehtien fantasiaan pohjautuvia kirjoitelmia aiheesta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #3
    Olisi hienoa nähdä, jos Suzuki lähtisi veistelemään painoa pois Hondan tavoin Gixeristään. Painoa pois ja oikeista kohdista, niin eipä tuosta kenelläkään pitäisi olla valittamista.. Toivottavasti tuo Touring-ratkaisu katoaa uudistuksen yhteydessä. Semmonen Buell-putkisto olis kyllä ihan mielenkiintonen veto, mutta tiedä sitten saako niistä tarpeeksi tehoa samalla kun pitäisi päästönormit läpäistä.
  4. #4
    Suzuki on 05`lähtien onnistunut noissa vakioputkissaan niin helvetin hyvin, että tuli sieltä minkälainen viritys tahansa, niin yoshia tulee tilalle joka tapauksessa. Kyllä kunnon kannut pitää aina olla, noi pienet gp vaimentimet on vaan mun silmään rumia oli sitten vakioita tai ei. Eihän sitä sit edes erota kuussatkusta. Ja toivon mukaan ei tee siitä samannäköistä kuin 750. Sen etumaskille sais antaa lekaa. Mutta tulee se varmaan nopea oleen.
  5. #5
    kyllä tonninen aina eroaa pikkusista jotenkin. Ja mitä vikaa tonnisen painossa on ollu? Ottaen huomioon (bike-testin mukaan) suski oli ainut 08 tonnisista joka oikeasti pääsi euro-normeista läpi. Jos jokaiseen pyörään vaihtaa kokoputkiston, ei suski ole enää painavin, ellei olisi jopa kevyin.

    Minun mielestä (oma lehmä ojassa) K7-K8 on kyllä hienoin tonnisuski, sopiva sekoitus K5sta ja K3sta. Toivottavasti eivät liikaa muuta ulkonäköä.
  6. #6
    Lainaa (Mezza @ Heinä. 08 2008,18:40) kirjoitti
    kyllä tonninen aina eroaa pikkusista jotenkin. Ja mitä vikaa tonnisen painossa on ollu? Ottaen huomioon (bike-testin mukaan) suski oli ainut 08 tonnisista joka oikeasti pääsi euro-normeista läpi. Jos jokaiseen pyörään vaihtaa kokoputkiston, ei suski ole enää painavin, ellei olisi jopa kevyin.

    Minun mielestä (oma lehmä ojassa) K7-K8 on kyllä hienoin tonnisuski, sopiva sekoitus K5sta ja K3sta. Toivottavasti eivät liikaa muuta ulkonäköä.
    Itsellänikin ollut hieman tiukkaa, että pystyy K8 ajelemaan sillä onhan se ainakin tällä virtuaalimaailmassa aivan pirun painava, susiruma, aivan mopo verratuna pujahasoihin tai uusiin hontiin... No ei auta ku kärsiä ja yrittää väkisellä taluttaa tuota mutkiin, vaikka painaakin kerpele... Toivottavasti K9 olisi sitten kunnollinen moottoripyörä, saattaa muuten käydä maineelle niinkuin vanhemmanmallin cbr 1000rr:lle, elikkä laiska pas_a joka nakkikioskilla. Liekkö nekään kiihtyivät yhtään mihinkään ku bikessä sanoivat että alitehoisia. Jotku kyllä ajoivat ihmeen lujaa niillä? Liekkö olleet jotain viritettyjä. Ja lisää

    AI niin kyllä kesäloma on kivaa...



    Supermoto
  7. #7
    Varmaan 2009 uutuudet (GSX-R, R1) osaltaan näyttää suuntaa mihin mennään tehoissa ja moottorin luonteessa. Painoahan aina on pyritty pudottamaan, ketteryyttä parantamaan jne. mutta mielenkiintoista myös nähdä mihin suuntaan mennään konepuolella. Huipputehoja vai keskialueelta vääntävä kone kuten uudessa Bleidissä?





  8. #8
    Käsittääkseni maailmalla kisatiimien toiveena on ollut pidempi takahaarukka ja drive by wire. Takahaarukka on varmasti helppo tarjota, dbw vaatii jo enemmän muutoksia.
    - JAM Racing Team -
  9. #9
    Lainaa (Mezza @ Heinä. 08 2008,18:40) kirjoitti
    Minun mielestä (oma lehmä ojassa) K7-K8 on kyllä hienoin tonnisuski, sopiva sekoitus K5sta ja K3sta. Toivottavasti eivät liikaa muuta ulkonäköä.
    Mäkin ostin uuden mutta kun tallissa katselin niin rupes toi korollailme hylkiin ja myin äkkiä pois vaikka oli leovincen kannut..
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  10. #10
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 09 2008,20:31) kirjoitti
    Lainaa (Mezza @ Heinä. 08 2008,18:40) kirjoitti
    Minun mielestä (oma lehmä ojassa) K7-K8 on kyllä hienoin tonnisuski, sopiva sekoitus K5sta ja K3sta. Toivottavasti eivät liikaa muuta ulkonäköä.
    Mäkin ostin uuden mutta kun tallissa katselin niin rupes toi korollailme hylkiin ja myin äkkiä pois vaikka oli leovincen kannut..
    no, joko sää kawasta luovuit?
    vauhti korjaa virheet
    GSX-R 1000 K7, KTM 450 exc 04.
  11. #11
    Lainaa (johtaja @ Heinä. 09 2008,20:15) kirjoitti
    Käsittääkseni maailmalla kisatiimien toiveena on ollut pidempi takahaarukka ja drive by wire. Takahaarukka on varmasti helppo tarjota, dbw vaatii jo enemmän muutoksia.
    Ei kai se dbw nyt niin iso asia ole. Onhan kakkoskaasuläpät nytkin ecu-ohjatut. Vaijerivetoiset läpät vaan pois, TPS:n uudelleensijoitus ja läppien käytölle vaan koodia vääntämään ja testaamaan. Jos kakkosläppä on tähänkin asti ollut virtausta rajoittavampi läppä, niin silloinhan ollaan jo aika lähellä koodissakin kaiketi. Helppoo ku heinän teko, eli ei.
    TL1000R
  12. #12
    Lainaa (-wexi @ Heinä. 09 2008,20:58) kirjoitti
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 09 2008,20:31) kirjoitti
    Lainaa (Mezza @ Heinä. 08 2008,18:40) kirjoitti
    Minun mielestä (oma lehmä ojassa) K7-K8 on kyllä hienoin tonnisuski, sopiva sekoitus K5sta ja K3sta. Toivottavasti eivät liikaa muuta ulkonäköä.
    Mäkin ostin uuden mutta kun tallissa katselin niin rupes toi korollailme hylkiin ja myin äkkiä pois vaikka oli leovincen kannut..
    no, joko sää kawasta luovuit?
    Tavoite päästä kolmeesataa sitten ei kiinnosta enää.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  13. #13
    Lainaa (ZR-7herwood @ Heinä. 09 2008,21:19) kirjoitti
    Lainaa (johtaja @ Heinä. 09 2008,20:15) kirjoitti
    Käsittääkseni maailmalla kisatiimien toiveena on ollut pidempi takahaarukka ja drive by wire. Takahaarukka on varmasti helppo tarjota, dbw vaatii jo enemmän muutoksia.
    Ei kai se dbw nyt niin iso asia ole. Onhan kakkoskaasuläpät nytkin ecu-ohjatut. Vaijerivetoiset läpät vaan pois, TPS:n uudelleensijoitus ja läppien käytölle vaan koodia vääntämään ja testaamaan. Jos kakkosläppä on tähänkin asti ollut virtausta rajoittavampi läppä, niin silloinhan ollaan jo aika lähellä koodissakin kaiketi. Helppoo ku heinän teko, eli ei.
    Olet oikeassa. Ei se iso asia toteuttaa ole. Valmiita paketteja on markkinoilla vaikka kuinka, ja vakioecuhan voi lykätä kaasun asennon vaikka suoraan läpille. Ratkaisun hyödyt jäävät varsin pienelle osalle käyttäjäkuntaa.
    - JAM Racing Team -
  14. #14
    Mikäköhän suskissa niin rumaa on, verrattuna aivan kauheaan uuteen kymppiRään tai pannulla lyttyyn hakattuun bladiin. R1 on kyllä nätein pyörä kuvissa, mutta henk koht pidän kapeista keulista ja yhdestä valosta.

    No ulkonäön perusteella en pyörää osta, makuasioita kun ovat. Päädyin K7aan koska en parempaa pyörää ole kokeillut. Uusi blade pitäisi käydä tyyppaamassa, muita kilpailijoita ei ole vielä tänä vuonna.



  15. #15
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 09 2008,20:31) kirjoitti
    Lainaa (Mezza @ Heinä. 08 2008,18:40) kirjoitti
    Minun mielestä (oma lehmä ojassa) K7-K8 on kyllä hienoin tonnisuski, sopiva sekoitus K5sta ja K3sta. Toivottavasti eivät liikaa muuta ulkonäköä.
    Mäkin ostin uuden mutta kun tallissa katselin niin rupes toi korollailme hylkiin ja myin äkkiä pois vaikka oli leovincen kannut..
    Sori! Vedän puheeni takaisin. Mahtava pyörä toi suzuki ja voi olla että ens vuoden uudistunut malli kääntää taas pään.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  16. #16
    Mitäs muutosta K9:ssä on nyt verrattuna K8:iin.
    Viina miehen virvottaa, mut olut antaa voimaa.
    * *Busa 08
  17. #17
    Lainaa (same @ Loka. 08 2008,08:41) kirjoitti
    Mitäs muutosta K9:ssä on nyt verrattuna K8:iin.
    Uusi kone, runko ja jousitus jne. Kokonaan uusi pyörä.

    Helpompi siis kysyä, että mikä ei ole uutta.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  18. #18
    Siis paljonko nuo muuttui, mitat, paino, teho, vääntö?
    Viina miehen virvottaa, mut olut antaa voimaa.
    * *Busa 08
  19. #19
    Lainaa (same @ Loka. 08 2008,08:46) kirjoitti
    Siis paljonko nuo muuttui, mitat, paino, teho, vääntö?
    Paino tippui 5kg, teho/vääntö nousi n. 5hp/5kg, takahaarukka piteni 6cm, akseliväli hiukan lyheni.

    Uusi alusta ja runko jne, eiköhän tuo ole aika paljon parempi pyörä taas. Varmaan radalla tekijän käskemänä ainakin sekunnin nopeampi

    Selaapas pikkasen vanhempaa topikkia, tämä on käyty jo läpi:
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....1;st=80
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #20
    .. Ulkonäössä ainakin menty hieman parempaan suuntaan...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  21. #21
    Koo ysin ensifiilikset (MCN)

    Löytyi myös laajempi koeajoraportti (MCN).

    Tuo mallimerkintähän on hieman outo englanninkielisissä maissa kun K9 (kei nain) kuulostaa lausuttaessa samalta kuin nelijalkaisista ystävistä käytetty nimi tai termi (canine). Saas nähdä millanen ajokoira uusi Gixeri on sitten luokkatestissä *



  22. #22
    Yllättävän laimeat kommentit testaajilta. R1:n eksotiikka on ilmeisesti vienyt rimaa aika lailla ylöspäin. Odottaisin, että tuo on elävässä elämässä parempi kuin mitä testi antaa ymmärtää. Keväällä nähdään.
    - JAM Racing Team -
  23. #23
    MM-Superbikessa, mikä nyt on korkein taso, missä noilla ajetaan, ainakin tuntui olevan kulkua, kun heti ekan kisan ekassa erässä maaliviivalla vain 3 sadasosasekuntia voittajan takana. Pääsuorallakin tuntui laukkaavan aika oivallista tahtia, ei montaa kertaa tarvinnut menettää sijoja Doohan-kurvin jarruissa ja se on hyvä merkki. Vielä kun saavat hiottua setuppia hieman rengasystävällisempään suuntaan, niin tiedä yhtään, minkälainen ´weapon´ onkaan kyseessä.

    Vakiovehkeistä puhuttaessa se on ainakin paperilla ihan tasoissa uuden R1:n kanssa - taikka itse asiassa, jos aivan tarkkoja ollaan, niin suskasta ilmoitetaan jopa hiukan enemmän huipputehoa, ja karvan vähemmän painoa. Mielestäni nuo luvut eivät kuitenkaan ole ollenkaan niin tärkeät kuin kokonaisuus, vaikka niillähän tämäntyyppisiä pyöriä epäilemättä myydään.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #24
    Tää uusi k9 oli kyllä pettymys .K5-K8 ovat siisteimmät sussut mitä *ikinä tehty Itsellä K6 enkä vaihtais ikinä paitsi ehkä k7 tai k8.Mieluummin ottaisin uuden rytkösen kun k9
  25. #25
    Jotenki tuntuu et toi vanhan mallin nelisynteriset koneet on vähä jäämässä näitten uusien tulokkaitten alle... Silti en väitä etteikö tälläne vois tulla munki talliin 3 - 4 vuode pääst ku sais halvemmal



  26. #26
    Lainaa (Aavikko @ Maalis. 04 2009,20:46) kirjoitti
    Jotenki tuntuu et toi vanhan mallin nelisynteriset koneet on vähä jäämässä näitten uusien tulokkaitten alle... R1 ja triumphin kolmesylinteriset, ducatin v2... en oo kyl mikää mekaniikka ihme mut...
    Miten alle? Ei pidä sellaista söpöä pörinää vai? Tuon uuden rykkösen hehkutus on nyt muutenkin jo huonon maun puolella... Jos nyt jo pärjäisi edes seiskapätkälle, niin siinä sitä jo olisikin hehkuttamista. Odotetaan nyt vielä kunnon testejä ja vedetään sitten ne johtopäätökset.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  27. #27
    Lainaa (TPM @ Maalis. 04 2009,20:54) kirjoitti
    Lainaa (Aavikko @ Maalis. 04 2009,20:46) kirjoitti
    Jotenki tuntuu et toi vanhan mallin nelisynteriset koneet on vähä jäämässä näitten uusien tulokkaitten alle... R1 ja triumphin kolmesylinteriset, ducatin v2... en oo kyl mikää mekaniikka ihme mut...
    Miten alle? Ei pidä sellaista söpöä pörinää vai? Tuon uuden rykkösen hehkutus on nyt muutenkin jo huonon maun puolella... Jos nyt jo pärjäisi edes seiskapätkälle, niin siinä sitä jo olisikin hehkuttamista. Odotetaan nyt vielä kunnon testejä ja vedetään sitten ne johtopäätökset.
    I agree totaly
  28. #28
    Joo'o, eihän se hirmu hehkutusta ollut mitä on ollut esim. Bladen (ajo-ominaisuudet ja kone, muutenhan sitä on lytätty) kohdalla viime ja tänä vuonna tai uuden R1:sen kohdalla. Suzukimaisesti tehtaan alustansäädöt näyttävät olevan taas jollekin 50kg kuskille tai muuten perseellään. Lisäksi big piston forks vaatinee kai hieman totuttelua. Tehoiltaan kai aikalailla samoissa K7:n kanssa. Suzukissahan on edelleen pitkäiskuisin kone tonnisista kyykyistä.

    Kai MCN tekee tuon tonnisten testin ihan lähiaikoina kun heillä on nyt ajettuna ja ilmeisesti käytössä kaikki uudet japsikiloset.
  29. #29
    Mun on pakko myöntää että kyllä sitä sen verran pinnallinen on että en kyllä uutta kawan kymppiä enkä cbr:ää ostais ikinä juurikin tuon ulkonäön takia, kulkekoot sitten niin maan perkeleesti ku tahtoo Ihan järkyttävän näkösiä sanokoon kuka mitä tahtoo..
    mutta asiaan niin myllä K9 miellyttää silmää enempi kuin k7-8.
    Ja nykyajan kyykyt on kyllä kaikki jo kovia pelejä jokaiselle taville. Turha sitä liikaa hifistellä vetomiehet erikseen
    04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
    06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
    08- Honda CR 250 vm-04
    13- Ei pyörää
  30.  
  31. #30
    Jokos monella on tilauksessa K9 ..?!!
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen