Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Jahans, pakko kiitellä tänne Yamaha centerin toimintaa tänään. Kävi meinaan semmonen homma, että Porvoon jälkeen motarilla takapyörän yks laakereista sano itsensä irti oikeen kunnolla. Takanakki viipottaen nilkutin Vantaalle ja suoraan Yamaha centerin pihaan.

Siellä ei itse laakeria paikan päällä ollut, mutta huoltomiesten avuliaisuuden ansiosta vanha laakeri (tai mitä siitä oli jälellä) saatiin veks ja tilalle Bike Worldista uus. Näin matka Turkuun jatkui onnelllisesti... ELI SUURI KIITOS SINNE SUUNTAAN.

Sit voikin omassa kuupassaan ihmetellä, kuinka nopeesti toi laakeri hajosi ihan atomeiksi?!? Ei varotellu tippaakaa nimittäin, yks kaks vaan semmonen muutama hankaava ääni, ja se oli sit siinä... Onneks ei leiponu mitenkään jumiin sentäs. Renkaan kun sai irti ni kuulat vain varisi pihalle... Aina rasvauksen yhteydessä olen sitä takasta vielä liikutellukkin, että huomais jo siellä on väljää jossain. Mitään en ollu huomannu. Jeps, kummaa hommaa.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Paljonko oli ajettu ennen vauriota?
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    Lainaa (sefo @ Kesä. 06 2008,20:35) kirjoitti
    Paljonko oli ajettu ennen vauriota?
    36 000km.
    Olisko ollut pölysuojissa vikaa ja likaa päässyt laakeriin. Itse olen aina akselin ollessa irti putsannut pölytiivisteen "stefan" ja rasvannut sen hyvin eikä ole ainakaan vielä tarvinnut laakereita vaihdella.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    Lainaa (sefo @ Kesä. 06 2008,20:53) kirjoitti
    Olisko ollut pölysuojissa vikaa ja likaa päässyt laakeriin. Itse olen aina akselin ollessa irti putsannut pölytiivisteen "stefan" ja rasvannut sen hyvin eikä ole ainakaan vielä tarvinnut laakereita vaihdella.
    Niimpä, mä olen tehny ihan samat proseduurit itekkin aina kun akseli on ollu irti. Eli ainakin 6-8 kertaa näitten kilometrien aikana. Nytpä se on suht paskana se "pölytiivistekkin" sitten. Oli tunkenu kaiken maailman metallinpalasta sen täyteen / repiny huonoon kuntoon, tietty kun joutui paskalla laakerilla vielä 20km nilkuttaan.

Laakerissahan itsessäänkin on se tiiviste suojana, ja olen siinä käsityksessä, että kaikissa pyörissä tuommosta erillistä "pölystefaa" ei edes laakerien suojana ole. Eli se laakerissa itsessään oleva tiiviste ajaa jo sen suojaus asian vallan hyvin. Enivei, millään en voi uskoa että huono huolenpito on asian aiheuttanut. Se on nimittäin sellanen silmäterä ollu toi vekotin koko 5 vuoden ajan...
    Itse ostin emännälle 29tkm ajetun er5 kawan ja pyörä oli siisti ja todella hyvällä pidolla ollut. Mutta kuinka ollakkaan niin tämä "hyvä pito" kostautui ekan 500km matkalla ja takapyörältä korkkasi laakeri ja ketjut venähtivät niin että eivät osuneet takarattaalle jaoltaan muuta kuin toiselta puolelta kerrallaan. Pyörää oli selkeästi pesty liiankin ahkerasti ja laakerit ja ketjut olivat saaneet vettä sisäänsä - mitä luultavimmin painepesurista. Nyt pyörä on uusien ketjujen ja laakereiden asentamisen jälkeen kyllä taas parempi kuin uusi, mutta kyllähän tuo parin sadan remontti aina sapettaa hiukan ja kun työtäkin siihen menee pari iltaa.
    Jep, kyllä järki pitää olla mukana kun pyörää buunaa. Ei varmaan ole ihan yks tai kaks häiskää jotka on pessy laakerit & syylärit piloille painepesurilla. Tai putsannu O/X rengas ketjut entisiksi liuottimilla jne jne.

Olen ketjuja rasvaillessa laittanut usein vielä hieman öljyä tuohon akselitiivisteeseen. En tiedä paljonko auttaa mutta tuskin haittaakaan.
    Täältäkin päin hyvää sanottavaa!

Aivan uskomattoman nopeaa toimintaa ollut, kun halusin tilata uuden kilventelineen ja suojatarran tankkiin. Sanoivat, etteivät normaalisti toimi postin kautta, mutta voivat tehdä poikkeuksen ja kahden päivän päästä tuote oli lähetetty postiin. Iso käsi Muutenkin erittäin ystävällistä toimintaa ollut.
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  10.  
    pruikkasen pölytiivisteen huulille akselin rajapinnalle kerran viikossa aseöljyä ihan pikkuisen. oli pölärit ja laakerit melkein uutta vastaavassa kunnossa 55 000 km ajettuina, jolloin ne kaikki vaihdettiin varmuuden vuoksi, koska laakeri ei etukäteen varoittele loppumisestaan kovinkaan ajoissa.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )