Autolla ajetaan pakosta ja pyörällä ilosta.
www.cbr.fi
Ei juma... Onneks veijari ilmeisesti kuitennii hengissä, pahempaankin ois voinut kuvitella olleen ainekset...![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
"Tappajarekka"
Motoristi ajo kuiteskin ylinopeutta... Sitä saa mitä tilaa. Vai miten se nyt meni
Oikeesti p**ka tuuri. Toivotaan ettei käyny mitään pahempaa.![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Kuorma-auton kuljettaja selvisi onnettomuudesta vammoitta.(TeeVee @ Heinä. 08 2008,09:52) kirjoitti
Ihmepelastus
![]()
Eikös tämä rupea olemaan jo vähän paska vitsi?(Sara @ Heinä. 08 2008,09:57) kirjoitti
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
Joskus se mustapekka sieltä pakasta nousee, ihan ajotyylistä riippumatta.. Ei ole kyllä vieläkään ihan täysin auennut, miten nuo rekan renkaat voi irrota, vaikka niissä pitäisi olla lukkolevyt pultin kannoissa.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Olikohan kysymyksessä rengas, vaiko pyörä?(vetomies @ Heinä. 08 2008,10:22) kirjoitti
Painoeroa näillä melkoisesti.
Onneksi ei käynyt pahemmin.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Tuotahan sitä tuli joskus täälläkin kuuluteltua - että rengas ja pyörä ovat kovasti eri asioita. Kumpi sitten lieneekin tässä ollut kyseessä. Pyörä tekee aika paljon enemmän kipeää törmäyksessä kuin rengas. Pitäisiköhän nuo toimittajat laittaa johonkin rengasliikkeeseen kesäksi töihin, että oppisivat ymmärtämään pyörän ja renkaan eron?
Ja just vähänaikaa sitten aihetta täällä spekuloitiin... huh huh....
CBR 1000F -89
Kyllä pitää tosiaan olla paska tuuri. Toivottavasti ei pahemmin käynyt.
- Engine MC -
Pyörä irtoaa yleensä kun laakeri kuumenee liikaa ja sitten pyöränpultit katkeavat tai sitten pultit on jätetty löysälle. Läheskaan kaikissa ei ole lukkolevyjä. Wanhaan hyvään aikaan kuskit tarkastelivat pyörien kunnon tauoilla, nykyisin vaan ajetaan.(vetomies @ Heinä. 08 2008,10:22) kirjoitti
Taivas saa odottaa
Oliskohan ollut rekka itänaapurista...
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
+1(Artsi @ Heinä. 08 2008,10:44) kirjoitti
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
yhtä lailla täälläkin näköjään asiat sotketaan. rekka vs kuorma-auto.(Kunkku @ Heinä. 08 2008,10:32) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Samanlaista on pilkunnussinta oli kyse Orgista tai marttaseurasta.(SamiN @ Heinä. 08 2008,11:27) kirjoitti
Autolla ajetaan pakosta ja pyörällä ilosta.
www.cbr.fi
Ei niissä kaikissa vielä ole lukkolevyjä eikä pultteja. Aika harvinaista yleensä että rengas lähtee vanteineen pois. Yleisemmin rengas lähtee vanteelta ja jo se yksistään tekee aika pahaa jälkeä.(vetomies @ Heinä. 08 2008,10:22) kirjoitti
![]()
Honda CBR 1000 F -98, Honda CR 125 -99
Venäläisrekat suomalaisia paremmassa kunnossa(motari @ Heinä. 08 2008,11:00) kirjoitti
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
Näinköhän kallistuneella polttoaineella rupeaa olemaan vaikutusta jo kaluston kuntoon...??(cartman @ Heinä. 08 2008,12:07) kirjoitti
![]()
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
No onneksi .. hyvä ettei pahemmin käynyt .. *kirjoitti
..
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Kyllä se niin on, että pyörä lähtee useimmin irronneiden/katkenneiden pyöränpulttien vuoksi, ja molemmista syyt juontavat usein jossainvaiheessa löysälle jätetyistä/jälkikiristämättömistä muttereista. Toinen yleinen syy, ja etupyörän kyseessä ollessa ilmeisesti yleisin syy, on laakerivaurio, tuolloinhan pyörä lähtee napoineen ja esim vetopyörät parina nipussa.
Vanteelta tuskin rengas lähtee koskaan, pinnat vöineen kyllä lähtevät, joko kerta räjähdyksessä tai jos riittävän pitkästi on ajettu tyhjällä renkaalla.
Motoristin kannalta seuraus on suunnilleen sama, oli sitten kyseessä pyörä, pyöräpari tai vain rengas, koska sekin painaa liki 100kiloa. Jos moottooripyörä ajaa n. 100Km/h nopeudella ja ratas tulee vastaan liki samalla nopeudella, on motoristin selviäminen hengissä aivan muista syistä/ansioista kiinni kuin siitä oliko se törmääjä sitten pyörä vai rengas
Pitää vain toivoa, että on aikaa ja tilaa väistää tai putoamis paikassa ei ole puita tai kivikkoa. Toivottavasti tämä kaveri selviää.
Puusilmä kotilokuskin vika, anyone?
No ei vaan, turha sormella osoitella. Ikävä tapaus. Toivottavasti pyöräkuski selviää.
Mä oon joskus miettiny tätä kanssa mopolla ajaessa, kerran nimittäin sattu auton kanssa vastaava aika lähelle. Joskushan on ollut pahasti loukkaantuneita autokuskejakin kun se tulee sopivaan kohtaan tuulilasiin, rekan pyörä.
Mutta, jos kaikkea tuollaista pelkää niin pitää jäädä kotiin. Kuuluu lajiin.
----------------------
Suzuki SV650S -06
Määränpäätöntä vaellusta ilman tuloksellista toimintaa...