Jeesustella en halua ja iloisesti voin myöntää itsekin tuohon syyllistyneeni, mutta tänään taas koin tuollaisen "veret seisauttavan hetken".
Eli ajelin tietä 1322 (Vihti/Porintien liittymä - Selki). Edessä oli ensimmäinen tiukka oikea Hanko-Hyvinkää-tien jälkeen. Mutka on kohtuullisen tiukka ja vielä Vihtiin tullessa kirraa hieman. No minä tulin Vihdin suunnasta ja juuri ajattelin tuon vetäistä kohtuullisen reippaasti "kunnollisilla" ajolinjoilla. Kelasin siis LoTjan keskiviivan tuntumaan, josta tarkoitus oli leikata oikealle mutkan auetessa. Perskules, jotta meinasi mennä housuun kun samassa hetkessä vastaan kampesi joku naku suoralla törmäyskurssilla, keskiviivan päällä ja reilusti oman kaistan puolelleni kantanneena. Säikäytti aika upeesti ja omat ajolinjat meni aika nopeesti uusiksi.
Itse olen varmaan toiminut lukemattomat kerrat samoin ja leikannut keskiviivan päällä vasemmalle. Oikeasti - isommalla fillarilla kun nojaa vasemmalle keskikaistan tuntumassa, olet jo reilusti vastaantulijan kaistalla. Tuo valkeni konkreettisesti minulle tänään...
Eli harkintaa leikkaamiseen....
<p>2002-2014</p>
Jees...tämä kannattas huomioida kun vetelee korvanlehti maata viistäen...mopoti haukkaa silloin aika reilummin tilaa...eli voi olla se korvanlehti reilusti vastaantulijan puolella.(C-A-D @ Touko. 10 2008,18:02) kirjoitti
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Elimäellä ajelin mukavalla mutkapätkällä ja edessä oli ns. pimeä mutka. No eikös sieltä tullut vastaan toyota celica puoliksi mun kaistalla! Piru että jänskätti, mutta ei voinut muuta kuin työtää tuppea lisää ja mahduttaa pyörä siihen 1,5 metrin väliin. Perhanan teini!![]()
![]()
-
Olin joskus äitini skootterilla liikenteessä pienehköllä yiellä ja vastaan tuli taksi joka oikoi, eipä siinä ollut muuta vaihtoehtoa kuin skodu pystyyn ja ojaan, eikä p....kiainen edes pysähtynyt. onneksi selvittiin muoviosilla. Sen jälkeen on itsekin tullut muistettua paljonko tilaan mopo vaatii käännöksissä.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
En minä enää arvaa edes vetää pimeään mutkaan optimiajolinjalla, kun on niin monta kertaa tullu ties mitä vastaan, vaan ottanut suosiolla lähempänä ojaa menevän linjan.
Vain niihin mistä näkee vedän ulkoa sisään.
Tuosta kun pimeästä kaarteesta tai mäennypylästä kun päätyy vastaantulijan keulakoristeeksi, niin se on yleensä laakista maalliset huolet siinä.
Tiedän kyllä yhden tapauksen, jossa motoristi lensi kaaressa auton keulasta ojan yli pitkälle viljapeltoon, eikä murtunut kuin solisluu laskussa (tuli alas olkapää edellä), eikä osunut mihinkään pahemmin matkalla, vaan oli lähtenyt kyykyn päältä kuin stuntti katapultista. (Pyörä pysähtyi, kuski jatkoi matkaa)
Itse en kuitenkaan usko voittavani lotossa, enkä vastaavanlaiseen tuuriin, joten ajan sisälinjaa pimeissä..
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Hmm.. Tuolla välillä klo 14:23? Jos täsmää niin olin minä. Tosin eihän tolla pätkällä ole yhtään edes kohtuullisen tiukkaa mutkaa.
Morotin mutta en saanut vastausta..
Omalla kaistallani mielestäni olin, mutta ellen ollut niin sorry jos aiheutin kalsaripyykkiä.![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Noo, tänään Espoossa Lakistontiellä n. 18.30 joku tuuppaa matkamopollaan ohi harmaan pakun, lievästi kaartavalla pätkällä ja sokkona. Sieltä se pomppasi pakun takaa suoraan eteen. Paljon en ehtinyt katsella mikä merkki ja malli oli kyseessä, vetäisin vauhdin pois etusella ja keskityin varomaan ettei vedä lukkoon samalla kun työntelin mopoa oikeaan reunaan ja sivusilmällä katselin mikä liikesuunta ja meininki vastaantulijalla on. Onneksi vastaantulijalla oli malttia, että vei mopon väkisin omalle kaistalle pakun eteen eikä alkanut sekoilemaan. Sen verran kuitenkin oli lähellä, että jos vaikka itse olisin katsellut maisemia, niin morjens vaan. Tällä kertaa ei kuitenkaan tämän enempää, vetäisin vaan happea yhden ylimääräisen vedon ja matka jatkuu.(C-A-D @ Touko. 10 2008,18:02) kirjoitti
Tarkkana kuin porkkana noiden kotiloiden ohituksissa, varsinkin jos joutuu kiertämään ulkokurviin!
Tästä muutama minuutti niin joku tulee kustomillaan vastaan väärällä kaistalla Vanhalla Lahnuksentiellä. Tuijotteli ojanpohjaa, mikä mahtoi kiinnostaa siellä. Tilaa tosin oli, mutta jospa olisin itse ollut mopon sijaan linja-autolla liikenteessä...
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Jos tolla tiellä kolisee niin ainakin Hedi Melin pitäisi sinne helposti löytää.Viime kesänäkin taisi hakea useampia.Selki-Perttula väliltä ainakin.(C-A-D @ Touko. 10 2008,18:02) kirjoitti
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Kiitos vaan ilmottautumisesta(riisor @ Touko. 11 2008,20:47) kirjoitti
mutta et nyt tainnut olla sinä tai kellomme käyvät eri aikaa. Minä olin liikkeellä ennen puolta päivää.
Ettei yhtään kohtuullisen tiukkaa mutkaa? Perttula-Selki -välillä? Nostan hattua, jos tuota mieltä olet. Ei tuossakaan mutkassa muuta vikaa ole kuin se, että se on sokea. Naapuri kun ilmestyy, niin se on jo melkein sylissä.
<p>2002-2014</p>
Itellä kävi kanssa kerran Pori-Luvia -välillä ajeltaessa samankaltainen juttu. Oli suhteellisen loiva mutka, mutta kuitenkin aivan sokea, ja eikös sieltä sitten pompannut valkoinen paku miltei kokonaan minun kaistallani. Itselleni jäi n. metri tilaa pakun peilin ja ojan väliin - onneksi selvisin säikähdyksellä.
Nykyisin en edes uskalla ajella metsäpätkien pimeitä mutkia kovinkaan vauhdilla.
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
Ehkä riisor tarkoittikin väliä vt25 ja Siippoontien risteys (linkissä merkattu pätkä). Eka tiukempi oikea tosta eteenpäin on Suopellon risteyksen jälkeen. Jospa C-A-D taas tarkoittikin sitä?(C-A-D @ Touko. 12 2008,18:29) kirjoitti
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Joo, tarkoitin juurikin tuota linkittämääni 800m pätkää.
Mukava tie kokonaisuudessaan.Tuli pentuna asuttua tuon tien varressa 17 vuotta joten on melko tuttu.
CAD: No hyvä, sitten se mua vastaantullut oli joku toinen LoTjake tai vast. Omatuntoni on puhdas.![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Kävitkö kahvilla Nipan Nesteellä?entinen nummelan motoristi
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Miltei unholaanhan tämä aihe oli jäänyt, mutta lisättäköön, että ainakin allekirjoittaneella aihe herätti mietteitä ja muutoksia omiin ajolinjoihin. Mulla on hyvinkin ollut tapana leikata mutkat, oman kaistan puolella tosin, ulko-sisä-ulko- tyyliin. Aloin kiinnittämään huomiota etenkin noihin vasemmalle kääntyviin kaarteisiin, jotka olin tähän kevääseen asti ajanut juurikin keskiviivan tuntumalle, jolloin itse kuski etenkin tollasessa korkeassa pyörässä on jo vastaantulijan puolella. Muutin ajolinjaa mutkan keskikohdalla niin, että renkaat olisi reilun metrin keskiviivan oikealla puolella. Oikealle kääntyvät mutkat voikin ottaa rennommin. Kiitoksia hyvistä ajatuksista.