Osaakos joku viksumpi jeesaa...
Elikkäs 2000 vuosimallin gixxerissä on murheitä vähän enemmänkin niin aloitetaan nytten ensimmäisestä...
ilmeisesti laturi on mennyt sököks.. no avasin posken niin latuirissa pari käämiä aivan mustana ja 1 epämääräisen näköoinen kökkäreonko normaalia että laturi lilluu öljyssä vai vuotaako mopo öljyä sinne minne ei pitäisi?
Sitten pyörä päästelee välillä melkosen pahan hajuisia pölläytyksiä ja syö öljyä jonkun verran... auttaisko loiske levy/levyt tähän asiaan tai mahdollisesti venttiilien säädätys? ja kuinka usein venttiilit pitäis säädättää?
Auttakaa tietämätöntä ongelmissa.
Kiitos etukäteen!![]()
<span style='color:red'>Vaaraaaiheuttava ajotapa MP:llä. Ajoi 3MP:n ryhmässä vaarallisilla sivuttaismarginaaleilla nostaen eturengasta ja liikennevaloihin tullessa myös takarengasta siten, että MP ei ollut enään hallittavissa -GYY-</span>
Kannattaisi varmaan kyllä ottaa johonkin korjaamoon yhteyttä, kuulostaa vähän isommilta ongelmilta, joita ei ´kotiasentajana´ välttämättä kovin menestyksekkäästi korjailla.
Pyörän ei pitäisi pölläytellä mitään, eikä reipas öljynkulutuskaan ole hyvä merkki. Loiskelevyillä tuskin on vaikutusta asiaan.
Venttiilien tarkastusväli on 24.000, ja niitä siis säädetään vain, jos tarve on. Jos ilmansuodin on ollut kunnossa, niin säädöntarvetta on aika harvoin.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mistäs päin pyörää löytyy virransäätäjä? ja minkä näkönen kapistus se on?
<span style='color:red'>Vaaraaaiheuttava ajotapa MP:llä. Ajoi 3MP:n ryhmässä vaarallisilla sivuttaismarginaaleilla nostaen eturengasta ja liikennevaloihin tullessa myös takarengasta siten, että MP ei ollut enään hallittavissa -GYY-</span>
Se on jännitteensäädin, yleensä niissä on myös tasasuuntaaja samassa.
Semmoinen 10cm kanttiinsa ja 3-4cm paksu putikka, jossa on isokokoiset jäähdytysrivat ja joka on yleensä parilla pultilla kiinni. Sijainti vähän vaihtelee mallista riippuen, yleensä joko takarungossa tai sitten moottorin vieressä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
http://www.cmsnl.com/suzuki-gsx-r750...ist/98481.html
Tuon mukaan ilmeisesti vas puolella säädin,mutta eipä auta sen vaihto jos kerran käämit palanut.
Ja nehän PALAA jos saa öljykylpyä koko ajan.
Kalkattaako kone?
Kuulostaa kuitenkin siltä,että koneenaukasulta et voi välttyä..
Häviääkö jäähdytinnestettä,ja jos häviää,niin kupliiko kuumana paisarissa?
Kun öljyä kuluu,niin silloinhan ei ole kuin yksi vaihtoehto,vuoto.
Joko ulkoinen (kansipahvi,venakopantiiviste yms),tai sisäinen (männänrenkaat,venaohjurin kumit,ja sinun tapauksessa magneeton stefa.)
-92 GSX-R 750W
Omituisia juttuja taas kerran. Staattori siis kuuluu olla öljykylvyssä joka jäähdyttää sitä, öljyä siis kuuluu lorahtaa reilusti ulos jos et laskenut öljyä ulos ennen laturinkopan avausta. Öljykylvystä huolimatta noilla on tapana joskus kärähtää. Tässä lääke siihen. (ei linkitä suoraan, G95 generator)
Männänrenkaita/öljyrenkaita veikkailisin tuohon savutukseen ja öljynkulutukseen, voi olla jotain muutakin.![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Joo pitää kattella jos männän renkaissa olis vikaa vikaa vikaa...(mopedman @ Heinä. 10 2008,12:26) kirjoitti
Ja kiitos näistäkin vähistä ohjeista... tulee sentään joltain jotain tieto pohjaista eikä aleta ihmetteleen että koko mopo on paskana kun märkä laturi on öljyssä
Soittelin meinaan suzuki huoltoon eilen missä äijä sano että siellä pitää olla öljyä... mutta lonkalta ei osannu hänkään sanoo missä päin tää jännitteen säädin sijaitsee... kyllä määkin sen tiedän minkä näkönen se on mutta missä päin mopoo se on?
<span style='color:red'>Vaaraaaiheuttava ajotapa MP:llä. Ajoi 3MP:n ryhmässä vaarallisilla sivuttaismarginaaleilla nostaen eturengasta ja liikennevaloihin tullessa myös takarengasta siten, että MP ei ollut enään hallittavissa -GYY-</span>
Jos nyt en ihan väärin muista, niin ota takakate pois ja se jännitteensäädin on siinä takapenkin vieressä kytkinkahvan puolella, n.6*8cm mötikkä.
Suzuki Gsx-r 1000 -07
Kah perhana,ei ajatus toimi aamuisin..(mopedman @ Heinä. 10 2008,12:26) kirjoitti
Jotenkin sekoitin tuohon omaani,jossa siis normaali laturi.
-92 GSX-R 750W