Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
    No hö! Kolme motskaria olen eläessäni omistanut (kaikki eri merkkisiä) ja nykyinen (F650 GS) on kolmas, jossa esiintyy samanlainen ongelma: sähköt loppuvat kesken ajon ja matka jää kesken...

Ensimmäisessäni ongelma oli tasasuuntaaja, toisessa jännitteensäädin. Onko nyt vika jompi kumpi noista vai kenties joku muu? Onko joku törmännyt aiemmin samaan?

Ongelman kuvaus: pääsin perjantaina reilut sata kilometriä eteenpäin, kun ohituksessa kone yskäisi pahasti. Ohi pääsin, mutta hetikohta sen jälkeen jouduin toteamaan vedon loppumisen ja rullasin kytkin pohjassa sammunein moottorein lähimmälle bussipysäkille. Virtaa riitti valojen palamiseen, mutta starttimoottori ei jaksanut pyöriä. Työntämällä pyörä lähti käyntiin ja parkkivaloilla pääsin takaisin päin viitisenkymmentä kilometriä. Yritys panna valoja päälle sai välittömän yskähdyksen aikaan.

Edellä mainittujen noin viidenkymmenen kilometrin jälkeen jouduin sammuttamaan valot kokonaan (aijai, tyhmää ajella pimeänä!) Noin viittätoista kilometriä ennen kotia jouduin sitten jarruttamaan, jolloin jarruvalo sammutti moottorin eikä käynnistys enää onnistunut. Piti siis soittaa noutaja...

Ai niin, pyörä on vuosimallia 2000 ja korjausoppaan olin ehtinyt tilata Alfameriltä juuri ongelmaa edeltävänä päivänä. Ei ole vielä saapunut... Pyörän olen omistanut pari kuukautta eikä edeltävästä historiasta ole tietoa.
    Vaikuttaa latausvialta, eli laturin käämitykset, tasasuuntaaja/säätäjä tai johtoliitokset.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  3.  
    Itse itselleni vastaten: ei ollut jännitteensäätäjä tällä kertaa eikä edes laturi. Olipahan vain yhdestä paikkaa kulunut johdosta eriste puhki -> maasulku runkoon -> "hiukka" lämpöä -> parin viereisenkin johdon eristeet sulaneet pois.

Onneksi ei palanut koko pyörä. Eihän ole F605GS:n tyyppivika, eihän?

Mitään muuta ei näytä kuitenkaan menneen sököksi edellisen seurauksena.