Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Moronx.

Ne nyt sitten lähestyvät nuo alussa olevan kesän reissut.
    Hyvällä (... no joo...) menestyksellä on Givin merk.koht. laukkujen sisäkassit saatu riittämään MiniGrip Maxi tms. isojen pakastuspussien avulla. Lisäksi emännän kanssa laukkuja pakatessamme
    olemme saattaneet muun matkaseurueemme hyvälle tuulelle.
    Niin, se proseduuri on seuraava: villapaita/fleece pussiin, itte istut päälle ja ronkit jalkojen välistä niitä sulkemislirpakkeita ilmatiiviisti kiinni.
    Kuulemma koomisen näköistä...

Onko arvon mp-matkailua pitempään harjoittaneilla kanssamotoristeilla muita ratkaisuja vakuumipakkaamiseen?
    Nähkääs, kun eivät ne MiniGripit kestä kovin montaa pakkaukertaa.
    Vaan se tilansäästö on aivan mieletön.

Niin. Niitä muita ratkaisuja. Onko?

kyselee
    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
    Ostos tv:ssä oli aikoinaan space bag (tms)! Sen toiminta tosin vaatii imuria, ja imurin mukana kantaminen taasen ei ole kovin tilaasäästävä ajatus..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa (jamirai @ Kesä. 09 2008,21:20) kirjoitti
    Pakkaa vähemmän roinaa.
    Aikoinaan käytettiin neljää isoa cokis tai muuta limupulloa. Eli molemmat pakkaa laukkuihinsa kaksi cokispulloa muitten tavaroitten lisäksi. Jos tavarat ei mahdu otetaan vähempi. Aivan viimeiseksi otetaan cokispullot pois mutta vapautunutta tilaa ei täytetä.
    Näin saadaan vähän pakkaustilaa ostoksille reissun aikana.
    Ja mitä pitempi reissu sitä vähemmän tarvitaan tavaraa.
    Taivas saa odottaa
    Meillä on ollut muutaman kesän käytössä tuollaiset Lousilta hommatut vakuumipakkaukset, klick. Ihan kätevät ja saa ilmavat kamppeet tiiviimpään. Samalla tulee lisävesieristys, joka hyvä feature varsinkin kangaslaukkujen kanssa.

Olen nähnyt vastaavia pusseja myös paikallisessa halpiskaupassa.

Edit. Nuo siis suljetaan minigrip-tyyppisesti ja sen jälkeen puristetaan ilmat pihalle pussissa olevan venttiilisysteemin kautta.

Huono tie, parempi mieli
    Lainaa (Talttapää @ Kesä. 09 2008,21:47) kirjoitti
    Lainaa (jamirai @ Kesä. 09 2008,21:20) kirjoitti
    Pakkaa vähemmän roinaa.
    Mä yksin pärjään kyllä...

Mulla on 2 sivulaukkua, takalaukku ja tankkilaukku.

Itte kun meen, niin ei mitään hätää, kaikki mahtuu. Ei ole edes takalaukkua.
    Vaan kun armas vaimo on kyydissä, niin mulla on yksi sivulaukku.
    No joo, tankkilaukku on varattu sidontaliinoille yms. etenemishyödykkeille. On siellä kameraa ja visiirirättiä ja sen sellaista.
    Takalaukku on oikeasti kevyt. Kaksi päällä mennessä siellä ei ole esim. makuupusseja.
    Näillä reissuilla budjetoidaan homma niin, että hotelliin yöksi.
    Tähän liittyen, matkat vaimon kanssa suuntaa sinne, missä pitää olla korkokenkää ja kolttua sekä 'semmoista parempaa'.
    Toisaalta, hän ei suostu ajamaan pyörän kyydissä Pariisiin, sillä 'sinne ei mennä jossakin tixtexi-puvussa!'.

Niin, että tämmöinen suo...
    Olen edelleen sitä mieltä, että ilmat pois ja enemmän mahtuu.

-jami
    Lainaa (R@gdoll @ Kesä. 09 2008,22:12) kirjoitti
    Meillä on ollut muutaman kesän käytössä tuollaiset Lousilta hommatut vakuumipakkaukset, klick. Ihan kätevät ja saa ilmavat kamppeet tiiviimpään. Samalla tulee lisävesieristys, joka hyvä feature varsinkin kangaslaukkujen kanssa.

Olen nähnyt vastaavia pusseja myös paikallisessa halpiskaupassa.

Edit. Nuo siis suljetaan minigrip-tyyppisesti ja sen jälkeen puristetaan ilmat pihalle pussissa olevan venttiilisysteemin kautta.
    Kiitos!

Tää oli juuri sitä, mitä olin vailla.

Taas mentiin. Niin että hippulat vinkuu!

...siis mitä ovat 'hippulat'? Miten ne vinkuvat? Höh!

-jami
    Meillä kans on noita samoja Louikselta ostettuja pusseja, sekä (myös Louikselta) Nordic Compression tms. merkkisiä, en jaksa etsiä kuvaa, mutta niissä on sellainen venttiili, joka pidetään auki kun puristellaan ilmat pihalle, ja sen jälkeen ruuvataan venttiili kiinni, eli yhtälailla "ilmatpois" ajatus.

Suomessa löytyy ainakin Aino-merkkisiä tyhjiöpusseja, itse ostettiin niitä Stockmannin hullujen päiviltä syksyllä...

MiniGrip-pusseista löytyy sellaista kokemusta, että ne kyllä sai tyhjättyä ja litteäksi, mutta seuraavan kerran kun avasit laukun, niin joka hiton pussi oli niin täynnä ilmaa kun vaan on ollut mahdollista turvota. Siispä joka kerta tyhjensit ja rullasit ja istuit päällä joka pussin sen jälkeen kun olit laukun avannut ja sieltä jotain ottanut

Tosin, meillä ei ollut juuri MiniGrip merkkisiä, että en tiedä onko "aidot" parempia kuin merkittömät...

Louiksen pussukat toimi ainakin vime kesänä ok, mutta silti kannattaa ottaa tavaraa niin vähän kuin mahdollista, mulla ei ainakaan hermo kestä viettää tunteja joka päivä sen kanssa että pakkaa laukkuaan.
    Muutaman kesän perusteella sitä on kummasti tajunnut, että vähempi riittää, ja silti on kuitenkin jotain liikaa...
    Plus ottaa sellaisia sukkia/alusvaatteita mitä voi heitellä käytön jälkeen roskiin. Ja ajovarusteiden alla olevat vaatteet voi pestä päivän-parin välein, mikrokuituiset ainakin kuivuu nopeasti, ja pieni määrä pyykinpesuainetta vie vähemmän tilaa kuin kolmen viikon vaihtovaatteet
    Pyykkisaippuanpala on hyvä helppo kuskata mukana. Kalsarit ja sukat ja T-paidat kuivuu yöllä käyttökuntoon seuraavaksi päiväksi. Säästää tilaa, ku ei tartte niin monia vaihtovaatteita.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    Lainaa (SatuM @ Kesä. 12 2008,13:52) kirjoitti
    Meillä kans on noita samoja Louikselta ostettuja pusseja, sekä (myös Louikselta) Nordic Compression tms. merkkisiä, en jaksa etsiä kuvaa, mutta niissä on sellainen venttiili, joka pidetään auki kun puristellaan ilmat pihalle, ja sen jälkeen ruuvataan venttiili kiinni, eli yhtälailla "ilmatpois" ajatus.
    Itse olen myös havainnut nuo Nordisk Compressor -säkit kätevimmiksi, mitä on löytynyt. Tosin venttiilit eivät tunnu kestävän ikuisesti. Mutta toimiessaan pussukat ovat erinomaisia. En muuten löytänyt enää Louisin sivuilta, lieneekö enää valikoimissa? Mutta esim. Globetrotterilla niitä näyttää olevan.
    AndersReisen
    Reissuverkko

"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
    Lainaa (AndersReisen @ Kesä. 12 2008,17:51) kirjoitti
    ...En muuten löytänyt enää Louisin sivuilta, lieneekö enää valikoimissa? Mutta esim. Globetrotterilla niitä näyttää olevan.
    Hakusanalla 'vacuum' löytyi tällaisia Louisilta.

Tlasin, maksoin ja nyt odotellaan...

-jami
    Tee perävaunu...
    Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
    Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
    Kawasaki Gpz1000RX
    Kawasaki ZG 1200
    Lainaa (VOGON @ Kesä. 12 2008,18:07) kirjoitti
    Tee perävaunu...
    ...mä sellaisella mitään tee.
    Olisit nyt sentään reppua selkään ehdottanut...

Mä meen pitkälle, kierrä sä korttelia ja välillä kioskille.

-jamph

Meillä on tänä kesänä kokeilussa kodin anttilasta hankitut kompressiopussit "Aino" nimeltää koko 40*70 ja paketissa 2kpl/7 ekee. Omassa testissä todettu hyviks.
    ps pyörämatkaajana voi mennä pariisiinkin. kävimme "moulin rousessa" vaikka sinne on pukeutumissäännökset.
  15.  
    Turhatekiltä löytyy osoitteesta www.touratech.de vedenpitäviä ohkaisia kompressiosäkkejä, jotka menee pieneen tilaan. Hakusanaksi compressing ja tuossa pienimmässä XS:ssä on kulkenut mukana sukat, pipo, fleece väliasu, pitkähihainen aluspaita, pitkälahkeiset kalsarit ja makuupussilakana.