Eli tekeeköhän noilla mitään? kellään kokemuksia?bongasin tuollaiset bilteman kuvastosta,eivät ainakaan hinnalla pilatut.39,90 näyttäis maksavan.
Kaveri hommasi juuri, ja tässä parin viikon sisään pitäis tehdä ajoreissu ahvenanmaalle. Ihan asiallisilta näyttävät, mutta remmejä kehaisi löystyviksi. Tiedä sitten matka-ajossa. Tilavuus on ainakin todella hyvä ja istuvat hyvin niin hänen smotoonsa kuin minun kyykkyynikin.
Nippusiteitä kertoi ottavansa mukaan remmien varaksi.![]()
Get a life, get a bike!
Jepjep, näinpä juuri. Laukuissa siis tulee tarranauha penkin päälle ja sitten molemmilla puolilla on kolme remmiä, jotka omasta mielestä ovat vähän hankalat laittaa ja löystyvät lyhyelläkin matkalla. Mutta muutama nippuside matkaan niin nou hätä
Kyllä ne laukut ihan kelpo tavaraa ovat satunnaiselle reissulle, mutta aktiivisemmalle ajajalle en suosittele... Mutta tuolla ålandin reissulla näkee sitten että miten ne kestävät.![]()
mihin pyöriin ootte niitä kokeillu? mittailin tuossa omaa pyörää ja vertailin luettelossa oleviin mittoihin niin vaikuttivat jotenkin isoilta...pitänee vissiin käydä ostamassa ja testata livenä.jos niillä vaikka tämän kesän reissut ajelis...
Mulla on -07 banditissa ja hyvin istuvat. Suzukin oma takateline ja laukku niin saa takatelinnen rautoihin hyvin kiinni remmeillä ja takanakin voi istua. Jotkun satulalaukut tulevat matkustajan jalkatappien eteen... Kokemusta tosin vain juhannusreissusta. Mitään euroopanturneeta en noilla laukuilla lähtisi tekemään mutta satunnaiset viikonloppuajot, niin ihan yes *![]()
Suzuki Bandit -07
Onko noissa muuten jonkinlaista säätöä leveydelle, eli millä etäisyydellä laukut toisistaan ovat?
Voisivat olla juuri mainiot meikäläisen erittäin satunnaiseen käyttöön...![]()
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Tuli testattua laukkuja viikon verran Norjan reissussa.
ihan hyvin pärjäsi reissussa noillakin + takalaukulla kakspäällä zetalla, ainakin siihen nuo sai hyvin kiinni.
Miinuksena eivät pidä vettä ja ovat hankalat käyttää, käytännössä joutuu irroittamaan laukut joka ilta ja laittamaan aamuisin uudelleen kiinni että ne saa kunnolla pakattua, ainakin jos ovat täyteen ahdettuja.
Laukun omien kiinnitimien lisäksi oli mustekalakiinnitysköysi vedettynä sivulaukkujen kantokahvoista takalaukkuun jotta eivät paljoa repsottaisi.
GSX 1300R
Niin, millainen leveyssäätö laukuissa on? Siis se etäisyys toisistaan...(cxxx @ Heinä. 14 2008,14:16) kirjoitti
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Leveyttä kyllä riittää, hihnat on aikas pitkät.
Ovat aika hankalat kiinnittää, monta remmiä.
Leveys säätyy tarranauhoilla portaattomasti ja varmaankin sen puolesta sopii mihin tahansa pyörään.(Hapa @ Heinä. 14 2008,16:58) kirjoitti
GSX 1300R
Ok, kiitos tiedosta. Pitänee mennä biltemaan katsomaan, josko noita olisi esillä...(cxxx @ Heinä. 15 2008,10:18) kirjoitti
![]()
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Olikos noilla jotain tuotenumeroa, jolla hakea Web-sivuilta?
<p>2002-2014</p>
Minä ostin Bilteman tankki laukun.
Se on hyvä. Sen tilavuus on 18 - 30 litraa. Hinta sillä on 22,90 euroa. Sen saa hyvin pieneen tilaa kun sen ottaa tankista pois kotiin sisälle ja painaa sitä pikkasen kasaan. Ja sitten kun haluaa lisä tilaa. Avaa siinä sivussa olevat vetketjut niin tilavuus kasvaa sopivan kokoiseksi aina kun sinne tulee lisää tavaraa. Vielä kun löytäisin jostain edullisen ja sopivan tavaraboksin.
Tuli sitten ostettua tuollaiset ja testattua niitä vajaa viikko ruotsia pitkin ajellessa...hinta-laatusuhde on mielestäni aikalailla kohdallaan ainakin.kiinnitys ei tosiaankaan oo mitään ns. pikamallia mutta mihis lomalla kiire, askartelee ne aamulla paikoilleen ja ottaa sit illalla pois.ite käytin ainoana lisäkiinnityksenä yläpuolisten kahvojen välissä mustekalaa etteivät roiku ihan äänenvaimentimessa kiinni.ja ovat ainakin mielestäni suhteellisen tilavat.
Moroo.
Mulla on tuollaiset Bilteman satulalaukut. Testasin niitä ensimmäisen kerran viime viikonloppuna noin 500km lenkillä. Laukkuihin mahtuu paljon tavaraa, ja minulla pysyivät kiinni hyvin pyörässä. (Yamaha xj 600 Diversion). Ainut huono puoli laukuissa on päällä olevat suuaukon kiinnipitoklipsit. Kun laukussa on tavaraa kiinnipitoklipsit tuntuvat aika rempuloilta. Ratkaisin asian ostamalla nappi ja nauha- tyylisestä liikkeestä kumpaankin laukkuun metallisen kiinnityssoljen joilla laukkujen suuaukot pysyvät varmasti kunnolla kiinni. Maksoivat n. 50 senttiä kappale. Uusissa soljissa D-lukkotyylinen kiinnitysmekanismi. Parin viikonpäästä laukut lähtevät pidemmälle n. 3000km lenkille pohjoiseen. Saa nähdä miten siitä selviävät. En tosin epäile ongelmia.
Suzuki DL650 V-Strom -18
Just kävin 2vkon reissun (~5500km) Alapeilla ja mainiosti tulin Bilteman sivulaukuilla toimeen. Irtoremmit korvasin helpompikäyttöisillä... no mitä ne nyt on(?) ... remmeillä joissa on metallinen vetolukko. Vieläpä jos hommaa hyvät vedenpitävät sisäkassit, niin laukkujen irti repiminen jää tykkänään ja toisekseen voi jättää sadesuojat kotia![]()
<span style='color:#003366'><span style='font-size:5pt;line-height:100%'>Mors certa hora incerta</span></span>
Itse tuli pitkän pähkäilyn jälkeen hommattua nuo bilteman laukut ja eivät ole vielä pettymykseksi osoittautuneet, tosin pientä modailua nuo kiinnitysremmit tarvitsivat, koska tuntuivat löystyvän liian helposti, joten nappikaupasta pikalukot (samanlaiset kuin millä laukku suljetaan) ja hihnan kiristys toteutetaan hihnan alkuperäisellä kiinnitys systeemillä. Näin remmi kulkee kaksinkerroin kiristimen läpi eikä pääse lipsumaan. Muutenkin laukut vastasivat tarpeitani eli käyvät pyörään ja kyytiläinenkin mahtuu taakse hyvin (kyytiinnousemisen kyytiläinen joutuu tosin toteuttamaan kuskin jalkatapeilta). Reissu kokemuksia noista ei voi vielä antaa, koska niitä ei ole. Paitsi noin 10km lenkki millä testattiin, että kyytiläinen sopii takana istumaan.
-Honda CBR 600F -98
Hintaansa nähden varsin hyvät, tuli heitettyä yks 1600km reissu pelkästään noiden sekä bilteman tankkilaukun (joka on varsin hyvä a.22€ sis.alv. *) kanssa. sivulaukkujen kiinnitys hieman löystyvä ja vaatii pientä modausta ettei kassit repsotta putken päällä.
miinuksena kuten varmaan kaikissa pehmeissä sivukasseissa että naarmuttaa hiukan takakatetta.
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
3250km reissu Alpeilla takana ko. laukkujen kanssa ja ei voi muuta kuin kehua. Sadesuojat tosin repesivät ensimmäisen 100 km aikana mutta siitä huolimatta tavarat pysyivät hyvin kuivina..
Istuvat Blackbirdiin todella hyvin ja harjoittelun jälkeen kiinnitykseenkin löytyi mielestäni hyvät konstit. Etummainen tarranauha satulan alta ja takimmainen satulan yli niin kireälle kuin saa. Lisänyöreistä etummaiset kiinni takajalkatappien kiinnikkeisiin ja takimmaiset läpi kahdesta laukun kiinnikelenkistä monorackiin. Pysyvät näillä eväillä tiukasti paikoillaan eivätkä lepää putkien päällä. Katteisiin kannattaa laittaa jotain suojaa niihin kohtiin joissa nyörit osuvat katteisiin.
Ducati Hypermotard 950 & Honda CBR 600RR
BMW S1000 XR
Ducati Monster 1200 S
Ducati 848 Dark
Kawasaki ZZR 1400
Honda CBR 1000rr
Honda CBR 1100 XX
Honda VTR 1000 F
Suzuki PV
Tunturi Supersport
Tulihan ne kesällä hommattua ja reilu 3000km on ollut pyörän päällä. Hinta-/laatusuhde todella hyvä. Mulla ainakin hemmetin nopia laittaa paikalleen. Tarraremmit penkin päälle ja takarenkulat vetäsin remmillä yhteen takalampun alta. Tuon setin kun nostaa pyörän päälle ja laittaa edessä olevista alemmista renkuloista matkustajan jalkatapin kiinnikkeisiin remmillä, niin se on minuutissa valamis.. Jos enemmän on ollut tavaraa ja laukkuja pitänyt laajentaa, niin olen vetäissyt kahvoista remmillä vähän yhteen, niin eivät roiku pakoputkessa kiinni. Sadesuojilla puolestaan ei tee yhtään mittää. Kappaleena oli samantien.
Suzuki GSF1200S -03
Suzuki SV650F -08
Jos joku tarttee moisia Bilteman sivulaukkuja, niin mulla olis tallissa täysin käyttämättömät. Tuli hommattua turhaan tuohon vaimon mopoon, ei halua käyttää kuin perälaukkua.
Hinta vaikka 30,- , eli 25% alle kaupan hinnan.
Niin joo tosiaan, Vantaalta nämä löytyy.. Pitää noutaa, en lähettele minnekään.
Pistä postia jos kiinnostaa
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tuli kanssa hommattua hiljattain satunnais tarpeeseen...luonnaa kohtuuhyvin DR:n päälle kun on pikkutarakka ja takaboxi lisänä, ei ole vielä ollut reissua kiinni mutta heti ekan "kylmät tyypit" kokeilun jälkeen korvasin pienet mustat remmit vuorikiipeilijän hakasilla...sen lisäksi on ainakin yksi ylimääränen kevyt kuormahihna jolla saa kiristeltyä löysät pois.
-Yhdisteremmit saisi olla kiinteä ilman typeriä tarrakiinnityksiä.
-sadesuojia en viitsinyt edes kokeilla, roskatavaraa...
http://www.mc-scatter.com/catalog/pr...ducts_id=23135
näyttääkö hivenen lähes samoilta...![]()
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Heh(jiiässä @ Elo. 22 2008,18:55) kirjoitti
Logo vaihtuu ja hintakin nousee yli tuplat
![]()
-Honda CBR 600F -98
Laukun sisälle pitänee ujuttaa muovinen jäykiste (oli irtaallaan laukussa), niin pitääkö sitä lyhentää kun ei tunnu sopivan![]()
Viina miehen virvottaa, mut olut antaa voimaa.
* *Busa 08
Minulla meni muovivahvikkeet paikalleen kunnolla vasta käytön myötä, eli laukut tavaraa täyteen ja homma toimii paremmin. Kai niitä lyhentääkin voisi, jos ne eivät meinaa paikalleen mennä, melko reilun kokoisilta vaikuttivat.
Laukkuhan on yläosastaan auki. Siinä sellaiset siivekkeet ja tarrat jotka ei edes käy toisiinsa.
Luulin että laukku avataan vetoketjusta, mutta vetoketjulla vain isonnetaan laukut.
Miten tuo aukko suljetaan noilla siivekkeillä/tarroilla![]()
Viina miehen virvottaa, mut olut antaa voimaa.
* *Busa 08
Pistetäänkö ne siivekkeet vain yhteen ja taitetaan tarranauha alimmaiseksi ja läntätään yhteen ja sitten niillä klipsuilla kiinnihäh?
Miks ihmeessä niissä ei voi olla vetoketjua![]()
Viina miehen virvottaa, mut olut antaa voimaa.
* *Busa 08
En tod suosittele laukkuja *
Meinas tulla *kun huomasin toisen laukun pohjan revenneen tikkauksistaan ja siellä olevan 12 päkin melkein pudonneen tielle. Onneks huomasin ajoissa kun pysähdyin tankille. Päki toiseen laukkuun ja äkkiä kotio juomaan se **tutukseen.
Tais pakokaasut olla laukulle liian kuumaa kamaa.
ps. Laukut on vielä niin pirun hankalat avata niiden ollessa kiinni pyörässä.
OHO! No mää korjaan....
Ite jouduin muutaman sentin nipsauttaan pois niistä että sai istumaan paikoilleen. Mutta parempi näin päin että joutui lyhentään. Jatkaminen kun olisi vähän hankalempaa.(same @ Elo. 18 2009,09:53) kirjoitti
Mutta ilmeisesti muillakin on ollut ongelmia noiden sadesuojien kans. Itellä ei kestäny edes matkaa muhokselta kempeleeseen. (n.30km) Paikallaan ollessa ajoivat kyllä asiansa loistavasti.
Ite en oo tuota kiinnitysten löystymistä huomannu mutta mä tosin kyllä solminkin ne ylimääräiset remmit aina johonkin kiinni etteivät lepata. Pikaliinat voisi kyllä olla pätevä vaihtoehto. Nopeuttaisivat laukkujen sitomista huomattavasti. Tähän vanhempaan cbr:ään sopivat aika hyvin ja saa kiinnikkeetkin sopivasti kiinni niihin sivurautoihin ja takalaukun telineeseen.
Tavaraahan näihin mahtuu yllättävänkin paljon. Vaatetavaraa sun muuta tuli otettua huomattavasti enemmän reissuun mukaan kuin autolla lähtiessä mutta hienosti mahtui tavarat eikä tarvinu ottaa vielä edes lisäkapasiteettia käyttöön noista laukuista.