Kiitokset sille Mersukuskille ja hänen vänkärilleen, jotka eilen tortaina varoittivat ilkeästä tutkasta Toholampi - Sievi välillä. Liekkö ihan motoristeja ratin takana kun oikea oppisesti käsi liikkui posliinin valoa imitoiden. Pyörä posliini oli tien laidassa parkissa tien suuntaisesti keskellä suoraa ja luki nopeuksia etu- ja takatutkalla. Pandat odottivat sitten kiltisti P-alueella ja kirjoittellivat lappuja.
Meitä oli viisi mopoa letkassa, jota vedin Kemorasta Ouluun päin. Vauhti oli saattanut hiukan jäädä päälle meillä...
Eikä muuten ollut ainoat posliinit jotka vastaan tulivat. Sievissä tutkalla varustetut farkku Modeo ja Oulaisten jälkeen maija huristelivat vastaan.
Tuota en oikein vain ymmärrä että tutkataan keskellä korpea suoralla ja satasen alueella. Tuollekkin reitille mahtuu esimerkiksi rajoitusalueita missä on koulua yms. Tuollaisissa paikoissa ymmärtää tutkauksen paremmin sille ollessa muutakin perusteita kuin rahastus.
Lähtisi tästä tekemään lottoa, jos olisi se eilinen tuuri vielä tallella![]()
Mikä kalustossa hävitään - otetaan asenteessa takaisin
No johan on.. tuolla suunnalla tulee tosi paljon liikuttua ja varmaan kerran oon sinivuokot nähnyt. Kannattaa todellakin laittaa se lotto vetämään![]()
Noilla pitkillä suorilla ne välillä tutkailevat. Juurikin siis paikoissa, joissa ylinopeudesta on mahdollisimman vähän vaaraa.. Eli sakotaan taas niitä "järki päässä ylinopeutta ajavia" kuskeja. Mistäpä muustakaan tuossa taas olisi kyse kuin rahastuksesta.
Olenpa itsekin saattanut muutaman kortin pelastaa tuolla päin, jos vaan ovat ymmärtäneet miksi se vastaantulija niin niitä valoja vilkuttelee..
RSV Mille, Honda CR250, takavetoturbo
Ihmetyttää vaan et miks v**ussa ne rahastuksen takia tutkaa, kun ei penniäkään tuu sakon kirjottajalle saatika poliisiorganisaatiolle yleensä??!!??(jokke78 @ Kesä. 03 2006,00:01) kirjoitti
Ainakin niin ne väittää!!![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Selvästikin kaaharirysä.
Ollaan siellä missä vauhti parhaimmillaan nousis yli sallitun.
Muuta tarkoitustahan tuollaisella ei ole.
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Kiitos myös kahdelle MP-kollegalle, jotka näyttivät himmausmerkkiä Söderkullantiellä toissapäivänä. Oli siviiliposliini odottelemassa.
Juuri näin, Kiitos!
ps. toivottavasti voin joskus tehdä vastaavan palveluksen![]()
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Juuh, olipa melkoinen meininki tuolla kauhava-ylivieska-oulu välillä kun sen ajelin mopolla joku aika sitten. Yhteensä 3 mopopoliisia, muissa menin jo sekaisin laskuissa. Taidan vaihtaa ton reitin rantatieksi (8) kokkolan kautta kun sieltä on kameroiden mukana jäänyt vähemmälle perinteiset tutkaamiset. Harmi vaan kun kiva tie on noin paha rysä.
Onkohan muuten "varoittelusta" tullut sanktioita jollekkin..?
Kerrataanpa vielä ne merkit, kun en jaksaisi etsiä niitä tuolta. Eli miten näytetään, että edessä päin on tutka?
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Kytkinkättä " painaa" maata kohti, yleinen hiljennysmerkki esim. ralleissa. Sitten on se toinen merkki jota kait paljon käytetään, pyöritellään kättä/sormea kypärän vieressä.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Siksi että pomo niin määrää.(Marshal @ Kesä. 04 2006,00:24) kirjoitti
Suomalainen byrokraatti ehdollistettujen ministerien kera on katsonut hyväksi budjetoida myös sakoista saatavat tulot jo etukäteen. Sakoista saatavat tulot ja niiden nousu ilmoitettiin ja ilmoitetaan meillä aina hyvissä ajoin etukäteen. Poliisi vaan noudattaa tehokkuusperiaatetta (mistä ehkä voi saadakin bonuksia palkkaan), eli rahastaa siellä missä se on helpointa ja tuottaa tulosta pienimmällä mahdollisella vaivalla.
Ainakaan liikenneturvallisuuden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Oikeasti sitä parantava toiminta olisikin paljon työläämpää, eikä se olisi lähellekään yhtä helppoa ja kustannustehokasta kuin föönin ja tikkarin ojentelu pusikosta keskellä korpisuoraa.
Toivotaan vaan että noita varottelijoita sattuu kohdalle useamminkin, eikä pikavoitto napsahda, ja itsekin kyllä varotan jos rahastuspisteen tiellä huomaan.
Törmäsin samaan partioon hieman ennen Kokkolaa pohjoisesta tullessa, olivat menossa rantatietä kohti Kalajokea. Näköjään kaarsivat sitten sisämaahan Sieviin päin.(tallukka @ Kesä. 02 2006,16:37) kirjoitti
Oma kohtalo ? Mittarinopeus karvan yli 90 ja 80 alueella, ei tuntunut kiinnostavan, ainakaan sillä hetkellä. Verenpaine kyllä hieman pomppas.
Just "nyt" ei bikeä...
Oli vissiin kaikki tuuri jo käytetty torstaina, kun ei lottonumerot osuneet kohdalleen![]()
Mikä kalustossa hävitään - otetaan asenteessa takaisin
Kiitokset Multia-Uurainen välillä, oisko ollu jossain Kyynämöisen paikkeilla, lauantaina n. klo 1340 vastaantulleelle varoittajalle. Siellähän poliisit mutkan takana ottivat edellä rientäneen Golfin hellään huomaansa. Ja itse jatkoin matkaa ns. muina miehinä. (Tokkopa olisivat mulle edes lappua rustanneet, kun vauhti oli melkein rajoituksen mukainen.)
Kaikki loppuu aikanaan vaan konsanaan ei milloinkaan.
Kiitettävästi tuli torstaina 22.6. vastaantulevilta motoristeilta varoituksia 4-tiellä Viitasaarelta hieman etelään olleesta tutkapartiosta. Kivan paikan taas vaihteeksi keksineet, heti ohituskaistan päässä tutkaamassa, vitun mulukut. *Toisen kerran näin jo samassa kohtaa väijymässä. Eri toten ne kaksi motoristia jotka ko. suoran pohjoispäässä pysähtyivät bussipysäkille ja viittilöivät, kumarruksen arvoista toimintaa!
Kiva oli ajella sigman mukaan 106km/h ohi väijytyksestä, teki mieli kohdalla *
.
t: Busa-Busa-SV1000-GSX750R
Näitä merkkejä tai sitten valojen räpäytystä toivoisi kyllä jokaisen motoristin näyttävän tienpäällä tarvittaessa, olis sitten prätkällä tai autolla liikkeellä! Itelle tullut kyllä tavaksi, kun on niin monesti "rysään "tullu ajettua.(Sergei The Eagle @ Kesä. 04 2006,13:34) kirjoitti
![]()
Busa-23, GSX-R1100-86,-90 & 750-87
Kiitokset myös sille, joka varoitteli eilen sunnuntaina Imatran suunnalla pienestä rysästä.![]()
Suzuki Gsx-R 1000 L5
Tuohon on kaksi selkeää syytä:(Marshal @ Kesä. 04 2006,00:24) kirjoitti
1. Poliisin tulospalkkaus, joka otettiin käyttöön jokunen vuosi sitten. Vai kuinka muutoin voi liikkuvan poliisin tulosta mitata, kuin sakkomäärällä? Kun kansasta kuitenkin valtaosa ajaa järki mukana, eli varoo vaaranpaikoissa ja antaa mennä vapaammin tilanteen mukaan turvalliseksi kokemillaan paikoilla. Tästä syystä on jouduttu siirtämään sakotusrysät juuri noille turvallisille paikoille, kun vaaranpaikoista ei enää tule tulosta.
Turvallinen nopeus kun on ihan jotain muuta kuin virkamiehen määrittämä sakotusraja. Ja useimmiten tuo sakotusraja ylittyy turvallisilla tieosuuksilla.
2. Liikkuvan poliisin lakkautushuhut. Kun vuosi pari sitten joku ministeri ehdotti liikkuvan poliisin lakkautusta, alkoi sen saa..nallinen sakottaminen, etsittiin uhreja jos jonkimoisista paikoista, jotta voitiin näyttää kuinka tarpeellisia liikkuvat liikenteensotkijat oikeesti on. Tämä lakkaustuspelko ajaa näitä teiden ritareita mitä mielikuvituksellisimpiin "liikenneturvallisuustöihin", sillä onhan se jotain aivan toista körmytä oikeiden rikollisten, (ne kun voi vaikka käyttää väkivaltaa) kännisten ja puukkojunkkareiden perässä vaihtoehtona siistille sisätyölle. On pakko pitää imagoa yllä, että liikenteessä ne oikeat rikolliset on. Ja kun se tuottaa sivutuloksena sievoisen summan systeemille, vaatimukset lakkautuksesta on vaiennettu. Päin vastoin kehitetään rahastustekniikkaa ja lainsäädäntöä siihen suuntaan, että tulokehitys jatkuu.
Mut kun nuo palkkakulut kuitenkin on niin kovat, tekniikan kehitys on johtanutkin siihen suuntaan, että pian on polliisit korvattu pelti- yms. tekniikanihmepolliiseilla!
Kohta kesäapulaiset istuu renaulttien takapokseissa ja kuvaa meitä ja lähettää lappuja, ei tartte kuin viikon kirjekurssi. Poliisikoulutus on ihan tarpeeton.
On siitä ainakin se hyöty, että peltipolliiseilta sakkolappu tulee ilman vi..uilua.![]()
Muutoin olen sitä mieltä, että tämä kansa on liikenteessä(kin) ihan kahjoa. Vai kuinka on selitettävissä se, että juuri vuoden vilkkaimpana liikennepäivänä lastataan peräkärryyn kaikenmaailman rakennustarvikkeet, vanhoista paskahuuseista parruihin, veneistä puhumattakaan ja lähdetään köröttämään settämääkymppiä sinne lautamökille Pohjois-Savoon tai ylemmäksikin. Parrunpätkät ja pas..kahuussit repsottaen ja välillä tippuen kyydistä.
Siinä sitten koko muu liikenne osallistuu tähän rojektiin köröttämällä mukana.
![]()
![]()
![]()
Jk. Minä ainakin varoitan aina kun mahdollista kanssakulkijaa näistä maantierosvoista, sillä rattijuopot ym. oikeesti vaaralliset kuskit kyllä ajaa nopeusrajoitusten mukaan, joten ei varoittamisesta edes liikenneturvallisuus kärsi.
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Kiitokset sille Busa-kuskille joka varoitit Porvoo-Isnästiellä körötelleestä maijasta.
Suzuki GS 500 E -95-> Suzuki GSX 750 F -99-> Suzuki GSR600 -08 -> Suzuki LS650
Kohta 1: Nyt - höp-höpö. Tässä maassa ei makseta yhdellekään poliisille tulospalkkioita kirjoittamiensa sakkojen perusteella.(PSmo @ Kesä. 27 2006,09:50) kirjoitti
Kohta 2: Puhdasta spekulaatiota. Voit tietty olla oikessa. Aivan yhtä hyvin väärässä. Menee salaliittoteorioiden puolelle..
<p>2002-2014</p>
Joo ei taida olla tulospalkkausta, mutta ainakin joissain paikoissa poliisin onnistumista työssään mitataan käytännössä sakkokertymällä (yhtenä tekijänä). Haukkuja tulee, jos pomot huomaa että joku ei sakota yhtä rankasti kuin muut... Kyllähän tämän on useampi poliisi epävirallisesti jo tunnustanut.(C-A-D @ Elo. 03 2006,21:34) kirjoitti
1. Eikö nykyään puhuta UPJ:stä. Taitaa joku osa palkasta jäädä saamatta jos "liikennevalvontasuoritteita" ei ole riittävästi. Joten teoriassa ei ole kyse tulospalkkauksesta, mutta käytännössä on!(C-A-D @ Elo. 03 2006,21:34) kirjoitti
2. RAIMO VISTBACKA kirjoitti tuon kannaottonsa, lue erityisen tarkkaan viimeisen kappaleen alku! Kyllä LP on jo kauan sitten "tehnyt" itsensä "tarpeelliseksi" niin mitä kuvittelet sen tekevän lakkautusuhan alla?
Itse aina tapaan varoittaa tutkasta kaikkia mp-kuskeja sekä sellaisia autoja, jotka selvästi eivät voi olla sivareita. Tapanahan yleensä on autolla liikkuessa ylöspäinolevan peukun heilutus sivusuunnassa.
1. En ole poliisin (tai palkkausjärjestelmänsä) asiantuntija mutta jos ja kun noilla on tulos-/palkkiojärjestelmä, niin uskallan taas lyödä vetoa aika paljon siitä, että tuo sakkojen kirjoituksen määrä ei ole mikään merkitsevä osa tuota.(Sumaha @ Elo. 04 2006,09:19) kirjoitti
2. Jokainen valitsee kenen poliitikon henkilökohtaisiin mielipiteisiin uskoo - se kuuluu demokratiaan ja monipuoluejärjestelmään. Paljastettakoon se tässä - en kuulu Vistbackan kannattajiin tai ota jumalan sanana lausumaansa.
<p>2002-2014</p>
Viime viikon torstaina 28.7. ajelin Pudasjärveltä Oulhun päin joustavaa matkavauhtia. Ohittelin sujuvasti alta nopeusrajotusten ajavia yksittäisiä autoja tai letkoja ja mukavasti tuli pyöriäki vasthan. Että sai siis kintas ojossa olla meleko usiasti.
Sitten muutama kymmenen kilometriä ennen Oulua motoristipariskunta (oletin että nainen takana) pyörittelivät kättään sormi pystyssä kypärän vieressä. Kiitin kumarsin ja kattelin nopeusmittaria kohilhen. Edessä ajeli puolenkymmentä autoa letkassa, samanlaisia tuli ohiteltua aikasemmin.
Ajelin joustavasti +10 perrään ja kuittailin poikkeuksellisesti auton kerralhan. Ajelivat jonkin verran alta kaheksaakymppiä, ja syykin selvisi kun sitä viiettä autoa (hopea farkku-Golf) ohitin: tutka. No, sopivasti suoralla ohi ja vauhti alta yheksänkympin...kattelin että josko joku auto lähtis perässä ohittamhan, mutta jostaki syystä kait eivät halunhet ohittaa. Toishaalta itte galibroinu oman mittarin gps:llä että ei tartte arvella, mikä on oikia noppeus
Että kiitos siis sille motoristipariskunnalle. Iliman tuota merkkiä olisin katellu soppelin suoran tullen kerralla koko letkasta ohi ja kun niitä autoja viisi, niin ties vaikka olis keula-auton jälkhen ollu ehkä hieman ylinopeutta![]()
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
(toimeve @ Elo. 04 2006,10:20) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
minä olisin ohittaessani suorittanuttoiminnon!
ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007
ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>
# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
Muistaakseni ensi vuodelle on budjetoitu sakkotuloja valtiolle 17 000 000 eur *
Minä ainakin olen yrittänyt parhaani että saadaan rahat kokoon **
Tehkää te muutkin oma osuutenne *
Reiska_SB
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
Mutta jos ja kun palkka on jo muutenkin pieni niin eikö se maksimimäärä sitä rahaa kuitenkin yritetä saada, toisin sanoen mahdollisimman paljon sakkoja. Sillähän ei ole väliä millaisissa olosuhteissa nopeus ylittyy kunhan sakko vaan saadaan kirjoitettua.(C-A-D @ Elo. 04 2006,09:56) kirjoitti
![]()
Piti oikein lueskella noita poliisin "uuden" palkkausjärjestelmän speksejä ja kuten arvelinkin, missään kohtaa ei lue mitään absoluuttisiin sakotussuoritteisiin tai muihin vastaaviin mittareihin perustuvaa palkanlisää.
Homma perustuu ihan normaaliin yksityispuolellakin pitkään käytössä käytössä olleeseen kehityskeskustelussa tapahtuvaan henkilön itse- / yhteisarviointiin, jossa arvioidaan tehtävän vaativuutta ja siinä onnistumista.
"...Uusi palkkausjärjestelmä rakentuu siten, että peruspalkan lisäksi tulee henkilökohtainen palkanosa, joka puolestaan muodostuu henkilökohtaisensuoritustason arvioinnista, kokemusosasta ja olosuhdeosasta. Kehityskeskustelujen avulla pyritään selvittämään juuri henkilökohtaista suoritustasoa..."
Jos tuosta nyt haluaa lukea, että annettujen sakkolappujen lukumäärä vaikuttaa suoraan henkilökohtaiseen lisään, niin kyllä pitää olla pirun vilkas mielikuvitus.
<p>2002-2014</p>
Budjettia 2007 voi ihailla tuolta(Reiska_SB @ Elo. 04 2006,10:34) kirjoitti
Tuloarviot=>12.Sekalaiset tulot=>39.Muut sekalaiset tulot=>01. Sakkorahat
Näyttää olevan 77 000 000
Aika jännä, että vuoden 2005 toteutuma ja 2006 ennuste on korjattu reippaasti ylöspäin 67 000 000=> 75 000 000
Mitenkä tuo eroaa politiikon puheesta? (Kun kerran otit asian puheeksi)(C-A-D @ Elo. 04 2006,12:13) kirjoitti
Eipä tuossa ole mainittu summia henkilökohtaisen palkanosankaan osalta.