Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    Mitäs muut käyttävät ajohousujen alla? Itsellä ollut tähän asti aina verkkahousut, mutta nyt olen ajatellut jotain mukavampia hommata. Katselin netistä mopokauppojen tarjokkaita, mutta aika suolasen hintasia, 89 euroa ja silleen. Pitäisi olla jotain liukasta kangasta ettei ajohousut tarraisi kiinni niihin. Mitä suosittelisitte ja saa laittaa myös linkkejä.
    Suzuki PV -88 ---> Kawasaki ER5 -03 ---> Suzuki GSF 1250 SA -08 ---> Honda VT750 C2 Shadow -98
    Mä oon pitänyt kylmemmillä keleillä ajohousujen alla Craft:in "kalsareita".

http://www.craft.se/index.p....=cycube

Jostain urheiluliikkeestä ostin pari vuotta sitten. Toimii mun mielestä hyvin...

Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
    Jep yhdyn edelliseen toi hikipuku toimii..
    Pyörät:Suzuki GSXR 1100 -92
    Honda cr125r -92
    Paljon kylmillä ilmoilla ajavana annan ääneni teknisille alusvaatteille kuten edellä olevat
    Honda CBF1000
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Jos ajaa lämpimillä keleillä, niin bärssin hikoamista estää tekniset alusvaatteet. Itse olen käyttänyt Scottia, Helly Hanseneja ja Rukkaa. Scotit toimii kuumalla parhaiten (suunniteltu lämpimiin keleihin) ja HH ja rukka rulettaa kylmillä keleillä. Alle 10 asteen keleillä olen pitänyt vielä ajopuvun omaa vuorta paikallaan.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Sama kuin edellisellä. Tekninen ohut alusasu ehdottomasti paras alusvaate, itse huomasin edellispäivänä, että pitkän alusasun, joka poistaa kosteutta iholta, on mukavampi ajaa kuin lyhkäsillä kalsareilla ja t-paidalla.

Ja laita kunnolla rahaa kiinni niihin kamoihin. Kestävätkin jotain.
    Vertailukohtana:
    - alusasu mallia X prismasta 39 euroo, kesti kome pesua.
    - rukan alusasu urheiluliikkeestä 80 egee, ajettu kohta kaks kautta.
    ...niin uskomatomalta kuin tuntuuki, niin sen "teknisen alusasun" (ittellä n. 30 euroa maksanu pesuja kestävä Lidlin toimiva sellanen) lisäksi laitan mikrofleesen vielä välliin...varsinki jos tiiän, että pysähyksiä tullee ja joutuu kävelemhän/oleskelemhan paljon ajohousut jalassa. Takinhan voi ottaa pois ja sitä kautta yläroppa pärjää, mutta ittellä ainaki jalat hikuaa housuissa ja kun se mikrofleese siinä välissä niin tosihhanki jalat tuntuu kuivilta kun se kosteus siirtyy ohueen fleeseen.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Ilman muuta tekninen kerrasto.

Kylmillä ilmoilla mun ääni menee norjalaiselle DeVoldille. On ollut merkkiä X, Snickersiä, Würthiä, Rukkaa ym.

Ostin kerraston tänä keväänä Partioaitasta ja olen ollut todella tyytyväinen. Kestävyydestä vois mainita, että tyttöystävällä on ollut DeVoldin kerrasto todella aktiivisessa käytössä jo 5 vuotta.
    Mulla jalassa on yleensä "Haglöfsin, Activities/Polartec" pitkät tekniset alushousut. Ihan uskomattoman hyvät. Viimeksi oli 4 päivän reissun ajan päällä ajossa eikä reissun jälkeen edes huomaa, että olisi pahemmin käytetty. En muista oliko tuo "Polartec" tarkoitettu enemmän kylmiin oloihin, mutta kylllä toimii hyvin myös lämpimässä.
    Yläkropassa sitten jotain Craftin, Haltin tms. lyhyttä tai pitkää paitaa. Mitä lie materiaalia ovat, mutta ohkaisia ja liukkaita kuitekin eikä ime hikeä vrt. puuvilla.

Edit: Lisätään vielä, että käytän nahkaista ajoasua.

xxx
    ei sinne alle mitään laiteta :-) Vapauden tunne :-)

Jep ja sit craftia jos on kylmä, parempia kerrastoja saa hakea.

Craftilla on viel kivasti semmonen taulukko, josta näkee lämpötilat, eli plussista pitkästi miinukselle.

Ainoo heikko puoli on hinta, mut niitä sit lautarinteeseen messiin, ni ei harmita.
    CBR 1000F -89
    Itse olen pitänyt " legginssejä" housujen alla. Lämmittää sopivasti ja hengittää. Takin alla pidän fleecepuseroa.

Noi urheilukerrastot on kyl myös tosi hyviä...
    Oman kokemuksen mukaan Rukan tuotteet on ylivoimaisen parhaita.
    Kuumalla Coolmax ja kylmällä Thermolite + tarpeen mukaan jotain fleeceä. Tuo Coolmax on aivan ykkönen nahkapuvun alle. Ja hyvä puoli on että ei rupea haisemaan ihan yhden päivän käytön jälkeen joten ei tarvitse pestä reissussa joka ilta. Hinta on vaan ihan suolanen mutta toisaalta tässä harrastuksessa ei mikään ole ilmasta.
    Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.

Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
    Ei mitään

Ei vaan, itse olen käyttänyt urheilupitkiksiä ainakin kylmemmällä säällä. Lämpimällä varmaan pyöräilyshortseja. Tosin vilukissana ei ole ollut vielä niin lämmintä säätä, että olis pitkiksiä vähempää tarjennu käyttää. Lämpövuoriakin välilä kaivannut - keskellä kesää
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Lainaa (lunastar @ Heinä. 06 2008,18:55) kirjoitti
    Ei mitään *
    Aika paha, jos nyt tulee moottoripyöräileviä naaaraita vastaan , niin vähintään nyt ajatukset sekoaa pois liikenteestä.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
    Lainaa (lunastar @ Heinä. 06 2008,18:55) kirjoitti
    Ei mitään

Ei vaan, itse olen käyttänyt urheilupitkiksiä ainakin kylmemmällä säällä. Lämpimällä varmaan pyöräilyshortseja. Tosin vilukissana ei ole ollut vielä niin lämmintä säätä, että olis pitkiksiä vähempää tarjennu käyttää. Lämpövuoriakin välilä kaivannut - keskellä kesää
    Kokeilehan tuolta:
    lämpöä
    Ja jos ei riitä niin pistähän tuollainen selkään

Lainaa (kivipaa @ Heinä. 06 2008,19:08) kirjoitti
    Kokeilehan tuolta:
    lämpöä
    Noi oliskin varmaan aika täydelliset meikäläiselle. Harmi vaan, et budjetti tuskin antaa myöden. Mutta ainahan sitä saa haaveilla.

Ja jos ei riitä niin pistähän tuollainen selkään
    Oisko vähän kähee lisävaruste Kawan takapenkille
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Lainaa (lunastar @ Heinä. 06 2008,19:12) kirjoitti
    Oisko vähän kähee lisävaruste Kawan takapenkille

Jep.

Kokeilehan tuolta:
    lämpöä
    Noi klanin housut hyvät, kun meikäläinenkin vilukissa
    Saa aloittaa tän homman vähä aikasemmin ja lopettaa myöhemmin
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Lainaa (kivipaa @ Heinä. 06 2008,18:43) kirjoitti
    Oman kokemuksen mukaan Rukan tuotteet on ylivoimaisen parhaita.
    Kuumalla Coolmax ja kylmällä Thermolite + tarpeen mukaan jotain fleeceä. Tuo Coolmax on aivan ykkönen nahkapuvun alle. Ja hyvä puoli on että ei rupea haisemaan ihan yhden päivän käytön jälkeen joten ei tarvitse pestä reissussa joka ilta. Hinta on vaan ihan suolanen mutta toisaalta tässä harrastuksessa ei mikään ole ilmasta.
    coolmaxista ei ole kokemusta, mutta lämpimämpiä löytyy tuosta kaapista, sekä craftia, että Rukkaa, ja kyllä täytyy sanoa, että rukan kerrasto hiostaa enemmän. Eli yleensä Crafti niskassa ja sen otan Norjaankin mukaan.
    CBR 1000F -89
    Lainaa (chainese @ Heinä. 06 2008,19:24) kirjoitti
    coolmaxista ei ole kokemusta, mutta lämpimämpiä löytyy tuosta kaapista, sekä craftia, että Rukkaa, ja kyllä täytyy sanoa, että rukan kerrasto hiostaa enemmän. Eli yleensä Crafti niskassa ja sen otan Norjaankin mukaan.
    En oo kokeillu Craftia, mutta luulisin että tähänkin pätee se vanha sananlasku etta "markalla saa markan tavaran".

Halpa ei välttämättä ole hyvä.

Craft ja Rukka on sieltä kalliimmasta päästä. Kannatta varoa niitä 5€ maksavia halpis pa*koja. Hetken kun pitää päällä niin on kun olis muovipussissa .

Coolmax yms. tekninen alusasu. Alan liikkeestä löytää moottoripyöräilykäyttöön suunniteltuja alusasuja.
    Jossakin pitäs mullakin olla tollanen tekninen alusasu. En tykänny siitä.

Välillä on farkut, "teryleenit", alushousut, microt tai läningin helmukset sullottu. Riippuu niin tilanteesta mikä on aihe kullekin päivälle ja tapahtumalle miten tahtonee pukeutua
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Lainaa (toimeve @ Heinä. 06 2008,11:19) kirjoitti
    ...niin uskomatomalta kuin tuntuuki, niin sen "teknisen alusasun" (ittellä n. 30 euroa maksanu pesuja kestävä Lidlin toimiva sellanen) lisäksi laitan mikrofleesen vielä välliin...varsinki jos tiiän, että pysähyksiä tullee ja joutuu kävelemhän/oleskelemhan paljon ajohousut jalassa. Takinhan voi ottaa pois ja sitä kautta yläroppa pärjää, mutta ittellä ainaki jalat hikuaa housuissa ja kun se mikrofleese siinä välissä niin tosihhanki jalat tuntuu kuivilta kun se kosteus siirtyy ohueen fleeseen.
    Komppaan. Kerraston lisäksi on kylmemmälle ilmalla microfleece alla.
    "Never play cowboy in a room full of Indians."
    Lyhyet kalsarit... jos niitäkään
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Yleensä Minishortsit ajohousujen alla, joskus myös leginssit. Takin alla topista huppariin, riippuen kelistä.
    Mulla lämpimillä ilmoilla joku vuosia vanha tekninen alusasu, poistaa kosteutta iholta niin pysyy olo hyvänä. Kylmemmillä keleillä sitten rukan vähän lämpimämpi alusasu lisäksi sitten mikrofleeceä, jos oikeen on viileetä.
    Ei tullut edes lämpimimmillä keleillä ajettua pelkät lyhyet kalsarit jalassa, kun tarttuu sitten vuori ihoon kiinni. Nahkapuvun kanssa korostuu vielä enemmän kerraston osuus.
    "The Slow And Pathetic"
    Normaalit kalsarit. Jos alle 10 astetta, niin vielä farkut.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
    Normi keleissä (+ 15C ja ylöspäin) Haglöfs coolmax ja normaalimmassa kelissä(+10C ja alaspäin Suomessa) Finnsvalan Extreme tekn kuitu/superwash villa kaksikerros neule. On muuten ohut/mukava/lämmin ja tietysti IHANAN kallis.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
    Jack Wolfskinin polypropyleeni urheilukerrasto.

Jos on tosi kylmää eli 2-osaiset touring nahkat päällä niin edellisten kaverina jotkut Power stretch fleecet, oisko Haglöfsit.
    (Haglöfsin powerstrecheissä oli pitkänpäälle vähän arat saumat aiemmin, mutta toimii nekin kyllä OK jos asian muistaa byysiä jalkaan kiskoessa.)

CoolMax taitaa olla DuPontin tuonenimi hikeä siirtävälle materiaalille ja Polartec MaldenMillsin vastaava ensimmäisille markkinoille tulleille fleece laaduille. Semmoisia siis löytyy monenkin valmistajan vaatteista, lätkä siis kertoo vain materiaalista.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  30.  
    Suomen armeijan runkkupuku. Kapiaiset sano että muuta ei tarvi. Pakko uskoa kouluja käyneeltä täkiäiseltä.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen