Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
    WaltsuCB600:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Seinäjoki/Huittinen/Tampere/Helsinki
    Terve!

Kokemuksia hyvistä lämpimistä ja "vettä pitävistä" ajohanskoista?
    Noita testejä näkee nyt siellä täällä MP lehdissä, mutta mites omat kokemukset?

Voitteko suositella jotain merkkiä ja mistä helpoiten saa? Hinta saisi olla mielellään alle 100 €...
    Hullu se on...

Honda CB600F Hornet 2007
    Honda CRF250R 2006
    Lämmin tulee parhaiten kahvanlämppäreistä.
    Loistava syksyinvestointi.
    <p>Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu-KTM-Gessu</p>
    Mulla on yhet tollaset pilkihanskat. En merkkiä muista mutta sen voin sanoo että niis on ihan kauhee ajaa, ei oo niinku mitään tuntumaa ku ne on sen verta paksut.
    I don't live on the edge, but sometimes I go there to visit.
    Kato tarkkaan mitä ostat. Mulla rev'it halpikset, ja on ainaski sateessa ku hemskatin pesusienet.. Ja saumatkin valuu aina keskelle sormee ja alkaa pidemmän ajon jälkee puuduttaa sormenpäitä ikävästi... Mut ihan lämpimät ne kyl on!!

Suunnitteilla oliski ostaa nyt syksyks vielä kunnon hanskat jotka sietäis kans pientä sadetta!!

Niin, ja tosiaan ne lämppärit on ihan hyvät, niinkuin tuolla aikasemmin mainittiin!! Eikä vaan syysmyrskyssä, vaan ollu kyl aina kesäsateissakin käytössä.

<p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
    Liittyi Sep 2008
    MP hanskoja... Pilkille löytyy omat vermeet... Vaikkakin olis KUINKA hyvät... Eli nyt niitä kokemuksia ja pikasesti ennen kuin talvi hyökkää...
    Hullu se on...

Honda CB600F Hornet 2007
    Honda CRF250R 2006
    Lainaa (WaltsuCB600 @ Syys. 24 2008,16:28) kirjoitti
    MP hanskoja...
    Juu, just sellaset "MP" hanskat. En tiedä, voi olla että mulla on vaan huonot?

e: niin siis huonot ku ajaa, suojaa kyl vedeltä ja kylmältä oikeen hyvin.

http://www.heldusa.com/icebreaker.htm
    ton tapaset, vanhempi malli

I don't live on the edge, but sometimes I go there to visit.
    Tässä yhdet hanskat. Richan "rukkaset". Varsin mainiot kylmemmillä keleillä. Jos vielä sattuu moposta löytymään jo yllä mainitut kahvalämppärit, niin johan meno maittaa pitkälle syksyyn. Hintaa noilla hanskoilla tais olla joku, ööh, 69 euroa näemmä nykyään. Saa varmaan tinkaamalla kuuteenkymppiin.
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Liittyi Sep 2008
    Lainaa (cmas @ Syys. 24 2008,16:46) kirjoitti
    Tässä yhdet hanskat. Richan "rukkaset". Varsin mainiot kylmemmillä keleillä. Jos vielä sattuu moposta löytymään jo yllä mainitut kahvalämppärit, niin johan meno maittaa pitkälle syksyyn. Hintaa noilla hanskoilla tais olla joku, ööh, 69 euroa näemmä nykyään. Saa varmaan tinkaamalla kuuteenkymppiin.
    Vaikuttaa komeilta... Mut pitääkö sit oikeasti vettä?

Hullu se on...

Honda CB600F Hornet 2007
    Honda CRF250R 2006
    Ostin Rukan Mars nimiset hanskat, on kaikenmoisia hipora ja porella kalvoisia ollut.
    Tulin lopulta siihen lopputulokseen että voisi niihin kylmimpien kelien hanskoihin pikkaisen investoida, pelkät kahvanlämppärit ei oikein tunnu riittävän mulla.
    Halvat ne ei olleet, taisi olla 99 eur ja saman olisivat maksaneet myös Louisilla.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
    hanx
    Nuo on ollut tämän syksyn,lämpimät ovat ja mukavat vaan vedenkestosta ei tietoa.Kahvanlämppärit kun käytössä niin tixtexhanskoilla pärjää pitkään.
    "manaatin raivolla eteenpäin"

-07 K1200GT
    Lainaa (WaltsuCB600 @ Syys. 24 2008,16:52) kirjoitti
    Vaikuttaa komeilta... Mut pitääkö sit oikeasti vettä?
    En mä nyt oo kaatosateessa tuntikausia vetänyt, mutta sadeasu niskassa ja nuo hanskat kädessä on hyvin pärjätty. Ei ainakaan haitaksi saakka ole kastumista ollut havaittavissa.
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Mulla on kanssa nuo Richan hanskat. Täytyy sanoa että oikea suunnittelun riemuvoitto. Kylmällä kelillä kylmät ja kosteat, vähänkin enempi lämmintä niin hiostavat kerpeleesti. Sade tulee läpi alle puolessa tunnissa.
    Muuten ihan hyvät.
    Taivas saa odottaa
    Mielenkiintoista. Oiskohan mulla sit jotkut über-kappaleet noista hanskoista, kun ei oo oikein mitään pahaa sanottavaa ilmenny. Muuta kuin se, että toisessa hanskassa vuori on vähän rutussa. Ketjussa haettiin kuitenkin kohtuullisen halpoja hanskoja, ja kunnon gorehanskoista saapi maksaa ittensä kipeeksi ja oikeasti lämpimillä hanskoilla on tuntuma mopoon ihan kateissa.
    Rukka Mars hanskat hommasin myös.
    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
    Mulla on kolmatta kautta käytössä MP-Asun Viper -kangashanskat. Ovat mukavat, suht. lämpöiset ja tuntuvat pitävän hyvin vettäkin. Jos haluu lämpimät käsineet, pitää valita melko reilu koko, kireessä kun tulee vilu nopeammin.

Täksi kaudeksi (oikeastaan Jänkhän-matkalle) ostin lisäksi nuo Richan käsineet (viitattu tuossa ylempänä), kun kehuivat vedenpitäviksi. Vasen vuoti alle tunnissa ja oikea kolmen tunnin jälkeen. Kun valitin myyjälle, sain uudet tilalle. Testasin niitä suihkussa ja ämpärissä, ja ainakin siinä tuntuivat pitävän vettä. Ovat vaan vähänkin lämpöisemmällä turhan hikiset omaan kynnyyn.

Eli noi MP-Asun paremmat...
    Don`t call me, I call you...

VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
    Lainaa (Fobba @ Syys. 25 2008,12:40) kirjoitti
    Mulla on kolmatta kautta käytössä MP-Asun Viper -kangashanskat. Ovat mukavat, suht. lämpöiset ja tuntuvat pitävän hyvin vettäkin. Jos haluu lämpimät käsineet, pitää valita melko reilu koko, kireessä kun tulee vilu nopeammin.
    Itse myös bongasin tämän syksyn alesta Viper II:t ja kyllä nuo ainakin tähän saakka ovat näpit kuivina pitäneet. Kovinkaan lämpöiset nuo eivät olleet painaa 200km +5 asteen kevyessä sateessa, mutta eiköhän tuotakin voi hiukka parantaa esim. ohkasilla puuvillasormikkailla ajohanskan sisään. Jo tämän lisäeristyksenkin vuoksi tosiaan kannattaa ottaa mieluummin hiukka suuri kuin pieni "pintarukkanen"
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    ollu kans viperit käytössä pari kevättä ja syksyä ja kesäsin sade hanskoina hyvin on vettä pitäneet ajaessa välillä käsiä pytyn kyljessä lämmittäen pärjää hyvin
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
    mulla on mp-asun shot:it... on toiminut vesisateessa ja viileemmillä keleillä mainiosti...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
    Ääni Vipereille. Kyllä noille taas "isot pojat" naureskeli, vaan en ole keksinyt mitään manattavaa. Kaatosateessa on ajettu 50km kädet kuivina, eikä vielä +5 asteessakaan ole mitenkään järkyttävästi näppejä paleltanut.
    Lainaa (BlackCat @ Syys. 24 2008,19:38) kirjoitti
    Mulla on kanssa nuo Richan hanskat. Täytyy sanoa että oikea suunnittelun riemuvoitto. Kylmällä kelillä kylmät ja kosteat, vähänkin enempi lämmintä niin hiostavat kerpeleesti. Sade tulee läpi alle puolessa tunnissa.
    Muuten ihan hyvät.
    Juuri näin. Ja jos kädet vähänkin kosteat, niin hanskojen laitto käteen lähes mahdotonta.
    Jos nyt ihan aikuisten oikeasti aikoo pitkää matkaa ajaa kylmässä, siinä ei pelkät hyvätkään hanskat yksin riitä. Nääs mitä paksumpi hanska, sitä heikommin se kahvalämpö pääsee käteen asti. Eipä ole paljoa näkynyt hanskoja, joissa kämmenpuoli olisi eristämätön ja selkäpuolella paksu eriste. Itse käytän oikeasti kylmällä Baehrin lämmitettäviä hanskoja. Pitävät veden ulkopuolella ja lämpötilan saa säätää mieleisekseen. Niin kylmää keliä ei ole, etteikö kämmenselän puolella oleva lämmitys yhdessä kahvalämpöjen kanssa pitäisi sormia juuri sopivan lämpiminä.
    Itse ostin elokuussa Danen GORE-TEX®-kalvolla varustetut nahkahanskat. Kokemuksesta voin hyvinkin suositella; ei hiosta, on vedenpitävät ja lämpimät. Hinta 99€. Ja jos sinne alle vetää vielä taikakäsineet, niin ei pitäis näppejä palella.
    Kawasaki GPZ 500S -> Kawasaki ER-5 -> Ducati Monster 620D -> Ducati ST4 -> Ducati Multistrada 1000ds -> Ducati Monster 1100evo
  24.  
    Löytyy MP-Asun Viper II ja Vision. Molemmat pitää kädet kuivina ja lämpöisinä. Visionit hieman paksummat ja lämpöisemmät.
    "If speed kills, I'm a dead man"