Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
    Elikkä tuossa tovin eBayta selaillessani, tuli vastaan tämmönen: <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Motorcycle-H4-Xenon-HID-Conversion-Kit-6000K-SlimBallas_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35575QQ

ihZ020QQitemZ300238180070QQrdZ1QQsspagenameZWDVW" target="_blank">H4 Xenon Conversion Kit K6000</a>

Onko kukaan noita Xenoneita eBaysta tilaillut, ja millasella menestyksellä...?

Hintahaarukka tuolla toimitettuna 50 --> 150€, joten mahtaneeko tulla puuta heinää, jos Gixuun tuolta menisi kittejä tilaamaan...?

Edit: Kirotusvihet pois...

Elämään tänne tultiin!
    Suomestakin löytää tommosia sarjoja satasen pintaan, kantsii ehkä tsekkaa ne läpi, enneku ebaystä lähtee tilailee. --- Siis Google ja Xenon...
    CBR 1000F -89
    Xenonkauppa on mun mielest ainakin aika järkihintainen.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
    en vaan viittiny mainostaa, mutta juu...
    CBR 1000F -89
    +1

ja toimii myös takuu/palvelu kiitettävästi (nettikaupaksi).
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Itse olen tuolta tilannut
    http://stores.ebay.com/diane-shop
    kohta kymmenisen sarjaa,eikä valittamista.
    Viikon-kaksi kestää toimitus,ennenkuin on lähipostissa.
    -92 GSX-R 750W
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.

* *
    ** KAWA *
    Älkää tilatko ainakaan Daylights-europe tai daylights.de paikasta xenoneja. Itse tilasin ison satsin ja hajonneiden kanssa takuu ei toiminut ollenkaan. Kaverin auton ballastit lähetettiin takaisin kun valot eivät oikein syttyneet tai sitten ne vaan sammui kesken ajon. Eivät olleet edes avanneet boksia kun saimme sen takaisin ja sen jälkeen eivät vastanneet enää sähköposteihinkaan.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    Lainaa (pma @ Heinä. 06 2008,01:36) kirjoitti
    Xenonkauppa on mun mielest ainakin aika järkihintainen.
    Suosittelen.
    Ebaysta olen tilannut 2 sarjaa hintahaarukka 80-100 € auton sarjoille. Ei mitään ongelmia toimituksien kanssa.
    Aprilia Mille R -03

Ex. Speedmaster 2003
    Lainaa kirjoitti
    1kpl Ballasti
    1kpl polttimo
    Asennusohjeet
    1kpl Kiinnitysruuvi
    Mukana myös usein moottoripyörissä tarvittava relesarja.
    Tuota jos joku osaisi tyhmälle selittää, mikäs on tää "Ballasti", ja mikä mahdollinen relesarja on...?

Mitä nyt luulisin, niin Ballasti on tämä valoille jännitteen tuottava yksikkö...?
    Mutta onko...?
    Elämään tänne tultiin!
    Lainaa (JesuZ @ Heinä. 07 2008,00:48) kirjoitti
    Tuota jos joku osaisi tyhmälle selittää, mikäs on tää "Ballasti", ja mikä mahdollinen relesarja on...?

Mitä nyt luulisin, niin Ballasti on tämä valoille jännitteen tuottava yksikkö...?
    Mutta onko...?
    kyllä. vrt löyhästi loisteputkilapun kuristin (nykyään sekin voi olla elektroninen).

relesarja tarvitaan siksi, että yleensä jännite ajovaloille tuodaan suoraan virtalukon ja valokytkimen takaa. Xenon ottaa syttyessään moninkertaisen(en muista tarkaan mutta mitattiin joskus) virran hehkulankaan nähden joka kuluttaa sekä katkaisijan että virtalukon kärkiä.
    myös jännitehäviöt ovat tällöin ongelma suuremman syttymisvirran takia.
    * Tuubi
    Lainaa (ST* @ Heinä. 06 2008,09:43) kirjoitti
    Tosiaan Dianella todella halpaa kamaa.

Takuuvaihdotkin onnistuneet...

Onko tuo sitten hyvä mainoslause, niin....
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    Lainaa (JinX @ Heinä. 07 2008,08:37) kirjoitti
    Lainaa (ST* @ Heinä. 06 2008,09:43) kirjoitti
    Tosiaan Dianella todella halpaa kamaa.

Takuuvaihdotkin onnistuneet...

Onko tuo sitten hyvä mainoslause, niin....
    Jaa,mitäs sulla on mennyt takuuseen.?

Itselläni&tutuilla joille olen tilannut ei ole VIELÄ ollut mitään ongelmia.
    -92 GSX-R 750W
    Tänään lähti tilaus tuonne diane-shop putiikkiin yhdestä H4 muunnossarjasta pyörään.

Vaikuttaakos nuo muuten jotenkin ajovalon keilaan, ja vaatiiko mahdollisesti jotakin alkup. johtojen katkomista asennuksessa...?
    Elämään tänne tultiin!
    Lainaa (JesuZ @ Heinä. 08 2008,14:39) kirjoitti
    Tänään lähti tilaus tuonne diane-shop putiikkiin yhdestä H4 muunnossarjasta pyörään.

Vaikuttaakos nuo muuten jotenkin ajovalon keilaan, ja vaatiiko mahdollisesti jotakin alkup. johtojen katkomista asennuksessa...?
    riippuu ihan umpiosta ja polttimosta. mulla teki kahdella kaasutilalla (lähi/pitkä) oleva H4 polttimo seinää vasten katsottuna ovaalin valokuvion. bad. pitkiä ei voinut käyttää valokuvion ja häikäisyn takia ollenkaan. bad bad..
    liikkuvalla polttimolla en ole kokeillut - on tuossa paketissa vielä. ilmeisesti tilasit liikkuvan mallin?

hyvä että asia mietityttää etukäteen. saattaapi pikkasen tuikkia vastaantulijaa silmään jos polttimo ei sovellukaan umpiolle.
    * Tuubi
    Lainaa (SamiN @ Heinä. 08 2008,15:08) kirjoitti

riippuu ihan umpiosta ja polttimosta. mulla teki kahdella kaasutilalla (lähi/pitkä) oleva H4 polttimo seinää vasten katsottuna ovaalin valokuvion. bad. pitkiä ei voinut käyttää valokuvion ja häikäisyn takia ollenkaan. bad bad..
    liikkuvalla polttimolla en ole kokeillut - on tuossa paketissa vielä. ilmeisesti tilasit liikkuvan mallin?

hyvä että asia mietityttää etukäteen. saattaapi pikkasen tuikkia vastaantulijaa silmään jos polttimo ei sovellukaan umpiolle.
    Ilmeisesti on muuttuva systeemi...
    eBay tuote

Tuossa vielä setti minkä tilasin...
    Eipä tässä korkealta putoa jos on sutta ja sekundaa...
    Mutta sittenpähän sen näkee...

Tuskin tulee asennettua, mikäli täytyy alkuperäisiä johtoja alkaa katkomaan, varsinkin kun kyseessä on uudempi pyörä...

Parin viikon päästä sitten näkee mitä sieltä tulee...
    Elämään tänne tultiin!

Eipä vaikuta keilaan,lyhyillä.
    Pitkillä onkin hieman sanomista,ei ole niin "täydellinen" kuvio kuin voisi parhaimmillaan olla,mutta itseäni ei ainakaan haittaa,kun on vielä H1-pitkänä.

Setissä tulee mukana myös liitin,joka kytketään vanhaan H4-kantaan,eli mopon omiin sähköihin EI tarvitse tehdä muutoksia,ja nopea palauttaa alkuperäiseksi.
    -92 GSX-R 750W
    Lainaa (JesuZ @ Heinä. 08 2008,15:32) kirjoitti
    Tuskin tulee asennettua, mikäli täytyy alkuperäisiä johtoja alkaa katkomaan, varsinkin kun kyseessä on uudempi pyörä...
    ei tartte. kaikissa tänäpänä myytävissä sarjoissa (mitä minä olen nähnyt) on valmiit liittimet jotka kytketään suoraan ajovalon (polttimen) liittimeen. plug´n play.

ainoo homma mitä joudut tekeen on syöttöjänniteen tuonti akulta, mikäli relesarjan laitat. muista laittaa sulake väliin. pääsääntöisesti noi toimii ilman relettäkin, mutta homma kannattaa tehdä saman tien kunnolla.

ihan mielenkiinnosta.. jos viittit, niin aja pyörä seinän eteen ja nappaa kuva valokuviosta ennen ja jälkeen asennuksen.
    * Tuubi
    Lainaa (SamiN @ Heinä. 08 2008,21:16) kirjoitti
    Lainaa (JesuZ @ Heinä. 08 2008,15:32) kirjoitti
    ei tartte. kaikissa tänäpänä myytävissä sarjoissa (mitä minä olen nähnyt) on valmiit liittimet jotka kytketään suoraan ajovalon (polttimen) liittimeen. plug´n play.

ainoo homma mitä joudut tekeen on syöttöjänniteen tuonti akulta, mikäli relesarjan laitat. muista laittaa sulake väliin. pääsääntöisesti noi toimii ilman relettäkin, mutta homma kannattaa tehdä saman tien kunnolla.

ihan mielenkiinnosta.. jos viittit, niin aja pyörä seinän eteen ja nappaa kuva valokuviosta ennen ja jälkeen asennuksen.
    Kyllähän tuon kuvan voin näpätä...
    Jahka tulevat perille...

Onko etäisyydellä miten paljon merkitystä... Tuskin ihan pilkkopimeestä seinästä saan kuvaa, mutta katsotaan....

Onko tuo relesarja miten pakollinen väkerrys, kun tahtoo ruveta sitten menemään sellaisiksi viriviri jutuiksi, jotka sinäänsä kyllä toimii, mutta mitenkäs vesikelit/pyörän pesu...
    Ettei tule tuo vedenpitävyys ongelmaksi...?
    Elämään tänne tultiin!
    Lainaa (JesuZ @ Heinä. 08 2008,21:29) kirjoitti
    Onko tuo relesarja miten pakollinen väkerrys, kun tahtoo ruveta sitten menemään sellaisiksi viriviri jutuiksi, jotka sinäänsä kyllä toimii, mutta mitenkäs vesikelit/pyörän pesu...
    Ettei tule tuo vedenpitävyys ongelmaksi...?
    kai sun pyörässä on muitakin releitä?
    jos nyt yhtään normaalin sarjan saat niin siinä on se relesarja kyllä mukana ihan asennettavaksi. viriviriksi se muuttuu jos sen releen jätät pois.

**esim**
    "Mukana myös kontrollijohtosarja sisältäen releet. "

edit: sen kuvan voi ottaa vaikka pyörä metrin päässä seinästä, ei se niin tarkkaa ole. eron kyllä huomaa, jos sikseen tulee. esim mulla se kuvio muuttui normaalista soikeaksi. no...se sarja meni rikkikin jo ja onneksi vastaavavia ei myydäkään enää

* Tuubi
    Heh joo....
    Aivan...

Tuollahan näkyy olevan relesarja mukana
    Pitäisi avata silmät, ja vissiin lukeakkin noita tekstejä

Mutta täytyypi palata asian tiimoilta...
    Elämään tänne tultiin!
  23.  
    ruuvasin omaani nyt ton liikkuvan polttimon kiinni. cobran paketissa oli nippusiteitä ja relesarjan sulakkeita myöten kaikki tarvittava mukana. aikaa koko hommaan upposi pari tuntia kun purin samalla vanhat ballastit ja piuhat veks. katteet ja tankki oli irrotettava.

no se siitä... aletaan olla jo kaukana alkup. aiheesta. sori.

nappasin kuiten samalla kuvat valokuviosta ennen ja jälkeen täysin epätieteellisin menetelmin - kun se kerran tuli puheeksi tuossa aiemmin. levyä pidin kädenmitan päässä umpiosta.

pointti tässä oli että valokuvio säilyttäisi muotonsa. näin näytti käyvän. edellisellä polttimolla (ei kuvaa) kuvio oli epämääräisen soikea ja hajavaloa oli ympäri varsinaisen "kuvion (soikion)".

Edit:
    siittä syttymis virrasta..

"Koska xenonit tarvitsevat käynnistyessään enemmän virtaa kuin halogeenit (12V-järjestelmässä sytytysvaiheessa n. 15A, heti sytytyksen jälkeen kylmänä n. 7A. Normaalitoiminnassa n. 3A), voi joissakin autoissa olla liian huonolaatuiset johdot tai liian pieni sulake. Tällöin xenonit kannattaa asentaa releiden kanssa tai vaihtaa isompi sulake mikäli se riittää. Yhdelle xenonille sopiva sulake on 10-15A."
    *lähde

* Tuubi