No niin motoristit.
MÄ haluaisin xenonit Z:n ja nyt olis aika tilata niitä.
Ensinnäkin, mikäs lämpöarvo olis hyvä ? 6000K vai 5000K vai 8000k
Sit toisekseen, onko joku änkeny Z:n tollasta systeemiä?
Ja kannattaako sinne hommata kaks poltinta jotta saa sitten pitkät ja lyhyet xenoneiksi, vaiko tehä niin, että kun lyö pitkät päälle syttyy mopon omat pitkät ja sitten xenonin pitkä ?
Millainen poltin on muuten Z:ssa ?
H7 / H4 / H1 ?
Kiitoksia etukäteen.
Ja jos joku tosiaan on tehnynnä tuon rojektin niin auttakaa ihmees
Ps.
Pyörä on siis Z1000 vuosimallia 2003
Face Your Fears And Live Your Dreams
Vois kuvitella, että poltin on h7 kuten muissa ton ikäisissä kawoissa.. Itse valitsisin 5-6000K jos valotehoa haluaa.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Itse tuli laitettua tollaset Teini-xenonit lyhkäsiin molemmissa ninjoissa kun satuin saamaan edullisesti. Kyllä noilla näkee ja tulee nähdyksi paremmin.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Laita k6000, itellä on semmoset. Tosin suzukissa. Laita pelkkiin lyhyisiin, siksi koska niissä on sitten oikeesti sitä valotehoa! Tai jos rahat riittää niin molempiin!!
Suzuki GSX 600 F -95
ehdottomasti ei 8k. on ihan sininen.
6k yleisin mitä myydään mutta 4k valoteholtaan paras.
itellä on toinen satsi 6k menossa. laita releet!
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Releet ?
Mitkä ihmeen releet ?
Ja nyt olis ilmeisesti tarkotus ostaa kaksi settiä noita xenoneita, toisen lyön lyhyen paikalle ja toisen pitkän paikalle ?
Sori, jos kysyn tyhmiä, mut aikaisemmin kun en ole tehnynnä.
Mistä muuten porukat tilailee noita xenone settei prätkiinsä ?
Itse olen kattonut xenonkauppa.fi:tä ja motodudes:ia.
Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
Ja löytyykö pääkaupunkiseudulta xenon kauppaa ? EDULLISTA![]()
Tää on yksi ainakin.
Suzuki GSX 600 F -95
xenonkaupasta vaikka juu.(Sakkeus @ Heinä. 06 2008,12:02) kirjoitti
releet.. ainakin noitten settien mukana tulee apureleet. älä kytke ballastille jännitettä oman valoliittimen kautta vaan releen takaa. hoksaat sitten kun saat sen paketin käteen.
* Tuubi
Miksi ei saisi kytkeä omien piuhojen kautta suoraan? Onko siiä jotain riskejä?(SamiN @ Heinä. 07 2008,03:14) kirjoitti
Tämä kyllä kiinnostaa minuakin? Kytkin jännitteet ballastille juurikin orggis valoliittimen kautta ja en ole huomannut ongelmia. Mutta kerro ihmeessä lisää, meinaa tulihan siinä paketissa se relekin.(Pahus @ Heinä. 07 2008,08:50) kirjoitti
Edittiä sen verran, että mielestäni ohjeissa oli kuva, jossa annettiin ymmärtää, että H7 esim ei tarvitse relettä. Mutta esim H4 ja joku muu tarvitsee sen releen...ota noista nyt sitten saamari selvää *
Veikkaus automaailmasta. Useissa pyörissä epäilisin virran kulkevan valokatkaisimen kautta. Lisättäessä virran kulkua (xenonin sytyttäessä) kasvaa riski katkaisimen sulamiseen. Kun siis laittaa releen ei katkaisimesta kierrä kuin pieni releen ohjaamiseen tarvittava virta.
Solifer 4 speed
Suzuki TS 125
Honda 450 CB
Honda 500 four
Kawasaki 1300 Z
Suzuki V-Strom 1000
Triumph Rocket
KTM 450 EXC
Ja joissain laitteissa saattaa tuohon orkkisvalojen liittimeen tulla niin onneton jännite, että xenoni ei jaksa syttyä.
1835
No niin, mut vielkään ei ole kukaan osannut kertoa löytyykö pk-seudulta (Helsinki-Espoo-Vantaa) kauppaa joka myisi xenoneja ?
kovasti göögletin, mut aika hiljasta näyttää olevan.
Mutta kertokaa ihmees, vika viikko lomaa niin vois asennella ne ja tollai![]()
itse itseäni lainaten toisesta topikista:(JarmoV @ Heinä. 07 2008,22:49) kirjoitti
"relesarja tarvitaan siksi, että yleensä jännite ajovaloille tuodaan suoraan virtalukon ja valokytkimen takaa. Xenon ottaa syttyessään moninkertaisen(en muista tarkaan mutta mitattiin joskus) virran hehkulankaan nähden joka kuluttaa sekä katkaisijan että virtalukon kärkiä.
myös jännitehäviöt ovat tällöin ongelma suuremman syttymisvirran takia. "
Itse olen yhden sarjan rikkonut kun ilman relettä Xenon ei tahtonut aina syttyä (tekee "stroboa").
* Tuubi
www.xenonkauppa.com
sieltä löydät ihan hyvän setin.
Mutta kysymys siis kuuluu:
PK-SEUDULLA xenon kauppaa ?
Onko![]()
Itse hain Vantaalta Allrightin vierestä Puuilo nimisestä "hongkong"-liikkeestä. maksoi muistaakeni jotain 130-140e tuplasetti H7:na. H4 setti taitaa olla muutaman kympin lisää kun siinä liikkuu se kauha pitkien ja lyhyiden välillä.(Sakkeus @ Heinä. 08 2008,12:25) kirjoitti
Tuolla olevat on 6000K, mutta olivat vahingossa saaneet jotain 10-12K teiniväriä ja päästiin silloin sopiviin kauppoihin.., joten käytin autoon noi paremmat polttimot ja pyöriin tuli sinisemmät..
Takuunkin antavat ja väitti, ettei ole ihmeemmin tullut takuuvaihtoja. Noissa tosin on ne tupakkiaskia vähän isommat ballastit, eli pitää olla paikka mopossa mihin ne piilottaa.. Tosin olen saanut käsityksen, että ne pienemmät ei olisi niin kestäviä ajan mittaan?? *
EDIT:
Puuilo löytyy tuon sivun puolivälistä..
näyttäis olevan 139e *(H4 +40e)
Mulla noi on toiminut yhdessä autossa talvesta asti ja mopoilla nyt ei ole paljon kilsaa kertynyt - käynnistyksiä kylläkin..
Miten ku sain käsityksen et noi menis vain autoihin 12 V
Ja mopossahan mun käsityksen mukaan on 9 vai 6 V järjestelmä ?
kannattaa jättää asennus ammattilaiselle...(Sakkeus @ Heinä. 08 2008,12:43) kirjoitti
* Tuubi
Höpö höpö..
Ei voi olla liian vaikea homma tehdä itse.
Ammattimies ottaa taas sen 80 € / H ja sitä on sit kiva itse maksella.
Ja lomalla kun vielä on.
mutta on liian vaikea selvittää a)mikä polttimo b)mikä jännite.(Sakkeus @ Heinä. 08 2008,13:02) kirjoitti
ei herneitä, mutta helposti saa sellaisen käsityksen ettei noi sähköhommelit ole kovin tuttuja?
muoks: "ammattilaisella" tarkoitin maallikkoa jolle on mp-sähköt tuttuja. vaikka joku kaveris.
* Tuubi
Tietosi pitää osittain paikkansa, minulla oli aikoinaan Jawa jossa oli 6voltin sähköjärjestelmä. Kyllä nykyisissä moottoripyörissä kaikissa on jo 12 voltin sähköt.(Sakkeus @ Heinä. 08 2008,12:43) kirjoitti
Onko kukaan muuten kuullut että jossain konepyörässä tai autossa olisi ollut 9 voltin sähköjärjestelmää?
Taivas saa odottaa
Vaikein hommahan tuossa on tehdä siisti läpivienti umpioon noille johdoille.
Eli jos on mitään käsitystä sähköistä, niin homma onnistuu.
Eipä ole 9V järjestelmiä tullut vastaan.
Joo, mä oon varmaan niin kännis tääl etten tajua mistään mitään
Elin kyl ihan siinä käsityksessä, että pyörässä EI olisi 12 V jännitettä.
No virheitä sattuu.
Semmoinen kymysys tuli vastaan, et mihin te ootte sen boxin työntänyt joka tulee xenon sarjan mukana.
Kyseessä itsellä on Z1000 ja siinä ei katteita liikaa ole, joten täytyy alkaa soveltaan.
Ja onko noi MP xenonien boxit pienempiä kuin "auto käyttöön" tarkoitetut ?
Löytyy..(kmk63 @ Heinä. 08 2008,11:52) kirjoitti
Tohon omaan cebariin olis tarkoitus laittaa bi xenonit tossa talven mittaan.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Mä laittelin omat ballastit (boxit(Sakkeus @ Heinä. 08 2008,16:09) kirjoitti
) tankin alle piiloon liimaten runkoon, piti vaan jatkaa johtoja. Motonetistä ja piilteemasta saa sitä samaa silikoniletkua vedenpitävillä liittimillä, mitä xenoneissa on, ei tarvii nyhrätä liittimien ja johtojen kanssa turhia.
Jotkut ballastit on pienempiä, varsinkin noihin mopoihin tarkotetuissa sarjoissa, ne nimetäänkin yleensä miniballasteiksi vaikka eipä nekään nyt kovin miniä oo...![]()
Itellä on Z 705 -05
Ihan autokäyttään tarkoitetut xenonit sekä lyhyille että pitkille.
Ballastit mahtui just maskin taakse jäi joku milli tilaa.
Uudesta asti ollut suoraan lampun piuhoissa kiinni ja hyvin toimii.
muistaaksee tilattu Katuauto.fiistä
No niin saatana nyt on valoa,on niin perkeleesti valoa.
Ihan itte laitoin ja vielä ei ole pyörä edes palanut.
Hyvin mä vedän!
Jos joku haluaa ostaa yhen kappaleen xenon-setin täältä löytyy!
Ei se vaikea homma ollut,itse laitoin ballastin katteen väliin perään. Johtoa piti vähän vetää,mut ei se vaikeaa ollut.
Nyt ku te jätkät tiedätte,et mä en ole mikään sähkömies niin kertokaa mulle millainen se relen pitäisi olla.
Mut kyllähän tuli valoa joo,sellainen asia pitäs vielä käydä tarkistamassa,kuin valojen suuntaus. Tuntuu että lyhyet olis kovin ylhäällä,missäs valot voisi käydä tarkastamassa ja suuntaamassa?
![]()
xenoneista vielä...
xenonihan ei ole siitä käyttöjännitteestään niin tarkka kuin normi polttimo...
mulla on sellasia xenon sarjoja joiden ballisteissa lukee 8-32V joten ne käy myös melkein moposta kuorma-autoihin...
autossa olen käyttänyt 5000K ja kawaan laitoin 6000K H4 lampun mutta vain lyhyenä koska tuplaxenonin johtosarjassa tuleva relehässäkkä oli liian suuri piilotettavaksi,enkä tuota pitkää valoa niin paljon kaipaakaan...
ballisti oli helppo piilottaa lampun alle liimalla.
6000K tuntui paremmalta valinnalta pyörään sinisemmän sävyn takia koska se NÄKYY paremmin ,mulla kun pyörässä ei juuri valoja tarvita siksi että minun pitäisi sillä jotain nähdä...
hyvin tuntuu pelaavan vaikka on ihan suoraan oman liittimen perässä,strobottaa kyllä startatessa mutta ei se haittaa.
ei muuten himmene tyhjäkäynnillä niinkuin tavallinen h4...
tehontarvehan on vain 35W tavallisen55/60W...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout